تفاوت آزمون‌های TOEFL IBT و TOEFL Essentials

تفاوت میان  TOEFL IBT و TOEFL Essentials

برای مهاجرت و ادامه تحصیل در خارج از کشور، وجود مدرک زبان ضروری است. یعنی علاوه بر تهیه ترجمه مدارک تحصیلی، مراجعه به سفارت‌خانه برای کسب ویزا، تهیه انگیزه‌نامه و …، باید با شرکت در یک آزمون زبان معتبر مانند تافل و آیلتس، توانایی‌های زبان انگلیسی خود را نشان دهید. قبل از شروع مسیر آموزش تافل، بهتر است که با فرمت، انواع و جزئیات این آزمون آشنا شوید.

آزمون تافل، آزمونی بین‌المللی است که چهار مهارت شنیداری، درک مطلب، نوشتاری، مکالمه شما را ارزیابی می‌کند. این آزمون انواع گوناگونی دارد. تفاوت انواع این آزمون بیشتر در نحوه شرکت در آزمون است. استفاده از کامپیوتر، اینترنت یا عدم استفاده از این موارد باعث ایجاد تفاوت در انواع این آزمون می‌شود.

اگر جزو افرادی هستید که قصد شرکت در آزمون تافل را دارید یا به دنبال کسب اطلاعاتی در این خصوص هستید، در ادامه این مطلب از وبلاگ ترجمیک همراه ما باشید!

مطالب مرتبط:

چه کشورهایی مدرک تافل را می‌پذیرند؟

آزمون تافل

تافل مهارت‌های چهارگانه‌ی زبان انگلیسی شما شامل مهارت شنیداری (Listening)، درک مطلب(Reading)، گفت‌وگو (Speaking)، نوشتاری (Writing) را مورد سنجش قرار می‌دهد. مدرک این آزمون توسط بسیاری از موسسات و دانشگاه‌های جهان مورد پذیرش قرار می‌گیرد. آزمون تافل برای افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی و کاری دارند، از اهمیت بالایی برخوردار است.

آزمون تافل برای افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی و کاری دارند، از اهمیت بالایی برخوردار است.
آزمون تافل برای افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی و کاری دارند، از اهمیت بالایی برخوردار است.

کسب نتیجه مطلوب در این آزمون نشان‌دهنده‌ی این است که شما مهارت‌های برقراری ارتباط با افراد انگلیسی‎‌زبان را دارید و از تسلط خوبی برخوردار هستید.

TOEFL IBT چیست؟

TOEFL IBT، یکی از انواع آزمون تافل است. در این نوع آزمون مهارت‌های آکادمیک افراد شرکت‌کننده مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. این نوع از آزمون تافل در بیش از۱۱۵۰۰ دانشگاه در ۱۶۰ کشور جهان مانند آمریکا، نیوزلند، استرالیا و… مورد پذیرش است.

به عبارت دیگر آزمون TOEFL IBT توانایی استفاده از زبان انگلیسی توسط شما در محیط دانشگاهی را بررسی می‌کند. این نوع آزمون شامل ۹۰ سوال در چهار بخش است. TOEFL IBT به صورت کاغذی است و شرکت‌کنندگان در آن در مدت سه ساعت و نیم به سوالات پاسخ دهند.

اینفوگرافی بخش‌های مختلف آزمون TOEFL IBT
بخش‌های مختلف آزمون TOEFL IBT

TOEFL IBT بین نمره ۰-۱۲۰ نمره‌گذاری می‌شود. به عبارت دیگر هر بخش این آزمون شامل ۳۰ امتیاز است. این آزمون شامل چهار بخش زیر است:

درک مطلب یا Reading

اولین و چالش‌برانگیزترین بخش این آزمون، مهارت درک مطلب است. در این بخش چندین متن به زبان انگلیسی وجود دارد که شرکت‌کنندگان باید به سوالات پیرامون این متن‌ها پاسخ دهند. تعداد سوالات بخش درک مطلب بین ۳۰ تا ۴۰ سوال است.

مهارت شنیداری یا Listening

در این بخش شرکت‌کنندگان باید به حدود ۳۰ تا ۴۰ سوال در مدت زمان حدودی ۴۱-۵۷ دقیقه پاسخ دهند. در مهارت شنیداری هم‌چون آزمون‌های دیگر زبان انگلیسی، شرکت‌کنندگان باید به چند قطعه فایل صوتی گوش دهند و به سوالات آن پاسخ دهند.

مطالب مرتبط:

حداقل نمره قبولی تافل چند است؟

مهارت نوشتاری یا Writing

در مدت ۵۰ دقیقه‌ای این بخش از آزمون، شرکت‌کنندگان باید یک پاراگراف را بخوانند و به یک قطعه فایل صوتی گوش دهند. شرکت‌کنندگان باید نظر خود را در قالب یک پاراگراف یا بیشتر نظر خود را در خصوص آن پاراگراف یا فایل صوتی بنویسند.

مهارت گفت‌وگو یا Speaking

داوطلبان در این مهارت باید به ۶ سوال پاسخ دهند. داوطلبان باید به سوالات این بخش به صورت شفاهی پاسخ دهند. دو مورد از سوالات این مهارت، شامل بیان تجربه‌های شخصی، نظرات و… است. مدت زمان این بخش، ۲۰ دقیقه است.

TOEFL Essentials

این نوع از آزمون تافل مهارت‌های زبان انگلیسی افراد را در محیط غیرآکادمیک ارزیابی می‌کند. هدف TOEFL Essentials ایجاد محیطی انعطاف‌پذیر برای شرکت‌کنندگان است. این آزمون نتایج بسیار دقیق‌تری به موسسات و دانشگاه‌ها ارائه می‌دهد. این موضوع باعث می‌شود موسسات و دانشگاه‌ها به شکل دقیق‌تری مهارت‌های ارتباطی افراد را ارزیابی و تعیین کنند.

هدف آزمون TOEFL Essentials ایجاد محیطی انعطاف‌پذیر برای شرکت‌کنندگان است
هدف آزمون TOEFL Essentials ایجاد محیطی انعطاف‌پذیر برای شرکت‌کنندگان است

این آزمون نیز همان چهار مهارت آزمون TOEFL IBT را ارزیابی می‌کند. شرکت‌کنندگان باید به ۱۳۰ سوال غیررسمی‌تر و عمومی‌تر پاسخ دهند. این آزمون، کامپیوتری است و بسته به پاسخ‌هایی که به سوالات می‌دهید سوالات آن سخت‌تر و یا آسان‌تر می‌شود.

در TOEFL Essentials شما باید یک ویدیویی از خودتان به مدت پنج دقیقه آپلود کنید. در این ویدیو به سوالاتی در مورد خودتان پاسخ می‌دهید یا خودتان را معرفی کنید. نکته قابل توجه این است که این بخش امتیازی ندارد. هم‌چنین این آزمون مهارت‌های پایه‌ای شما را مثل جمله‌سازی یا تسلط بر واژگان ارزیابی می‌کند.

تفاوت میان  TOEFL IBT و TOEFL Essentials

با توجه به مطالبی که بیان کردیم، می‌توان تفاوت‌های میان این دو آزمون را در موارد زیر بیان کرد:

۱- TOEFL IBTآزمونی جامع است که تمامی مهارت‌های ارتباطی زبان انگلیسی افراد را ارزیابی می‌کند. در عین حال آزمون TOEFL Essentials، آزمونی عمومی‌تر است که بیشتر مهارت‌های اساسی زبان انگلیسی مانند گرامر را مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

۲- TOEFL Essentials هزینه ثبت‌نام پایین‌‎تری نسبت به TOEFL IBT دارد.

۳-آزمون TOEFL Essentialsدر مدت زمان یک ساعت و نیم برگزار می‌شود. این در حالی است که مدت زمان آزمون سه ساعت است.

۴-TOEFL Essentials قابلیتی انطباقی دارد و سطح سوالات این آزمون متناسب با سطح شرکت‌کننده سخت‌تر یا آسان‌تر می‌شود. این چنین قابلیتی در آزمون TOEFL IBT دیده نمیشود.

مطالب مرتبط:

با آزمون بین‌المللی GRE آشنا شوید

سخن پایانی

در این مطلب از وبلاگ ترجمیک سعی کردیم به تفاوت‌های آزمون TOEFL IBT و TOEFL Essentials بپردازیم. کسب مدرک زبان از ملزومات مهاجرت کاری و تحصیلی است. نکته مهم این است که در این آزمون‌ها با آمادگی کامل حضور پیدا کنید تا مسیر رسیدن به آرزوهایتان هموارتر شود.

اگر به دنبال کلاس آیلتس و کسب نمره بالا در آزمون آیلتس هستید، کلاس‌های آیلتس ترجمیک را از دست ندهید! بالاترین کیفیت آموزشی را با مناسب‌ترین هزینه در دوره‌های آنلاین ترجمیک تجربه کنید.

یک دیدگاه در «تفاوت میان  TOEFL IBT و TOEFL Essentials»;

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.