چگونه تاییدیه تحصیلی مدارک خود را دریافت کنیم؟

راهنمای گام به گام دریافت تاییدیه تحصیلی آموزش و پرورش

اگر قصد سفر یا تحصیل در خارج از کشور را داشته باشید، احتمالا با واژه ترجمه رسمی مدارک آشنا هستید. ترجمه رسمی نوعی از ترجمه است که توسط مترجمان رسمی قوه قضائیه انجام می‌شود. ترجمه رسمی مدارک موردقبول سفارت‌خانه‌ها، دانشگاه‌ها و سایر سازمان‌ها در خارج از کشور است.

یکی از مدارک رایجی که افراد برای ترجمه رسمی آن اقدام می‌کنند، سوابق و مدارک تحصیلی مانند مدارک دوره ابتدایی، راهنمایی، دبیرستان و پیش‌دانشگاهی است. البته قبل از این‌که برای ترجمه رسمی این مدارک اقدام کنید، باید حتما تاییدیه این مدارک را دریافت کنید.

در واقع بدون دریافت این تاییدیه‌ها، نه امکان ترجمه رسمی سوابق تحصیلی شما وجود دارد و نه این‌که امکان اخذ تاییدیه‌های وزارت امور خارجه و دادگستری برای آن‌ها وجود دارد. اخذ تاییدیه تحصیلی مدارک آموزش و پرورش به صورت آنلاین امکان‌پذیر است.

برای آشنایی و مطالعه گام به گام راهنمای دریافت تاییدیه تحصیلی مدارک صادرشده توسط آموزش و پرورش در ادامه این پست وبلاگ ترجمیک همراه ما باشید.

مطالب مرتبط:

مراحل ترجمه رسمی مدارک تحصیلی

سامانه تاییدیه تحصیلی آموزش و پرورش

برای دریافت تاییدیه مدارک صادرشده توسط سازمان آموزش و پرورش باید به سامانه تاییدیه مدارک تحصیلی مراجعه کنید و درخواست خود را ثبت کنید. پس از ثبت درخواست، درخواست شما به منطقه صادرکننده مدرک شما ارسال می‌شود. در صورت تایید، گواهی تاییدیه مدرک تحصیلی شما صادر می‌شود و به صورت آنلاین می‌توانید آن را دریافت کنید.

اینفوگرافی مراحل ثبت درخواست تاییدیه مدارک تحصیلی
مراحل ثبت درخواست تاییدیه مدارک تحصیلی

معمولا صدور این تاییدیه‌ها توسط این سازمان بین سه روز کاری تا یک هفته زمان می‌برد. در ادامه به تفکیک و جزئیات مراحل اخذ دریافت تاییدیه تحصیلی مدارک را در این سامانه توضیح می‌دهیم.

مرحله اول: ورود به سایت سامانه تاییدیه تحصیلی

آدرس emt.medu.ir در مرورگر خود وارد کنید و وارد سایت سامانه تاییدیه تحصیلی شوید. پس از ورود، گزینه ثبت‌نام مدارک تحصیلی را وارد کنید.

مرحله اول: ورود به سایت سامانه تاییدیه تحصیلی
در ابتدا باید سایت سامانه تاییدیه تحصیلی مراجعه کنید.

مرحله دوم: انتخاب نظام و مقطع تحصیلی

در این مرحله شما باید نظام و مقطع تحصیلی خود را انتخاب کنید. حتما به این‌که مقطع موردنظر برای نظام تحصیلی قدیم یا جدید بوده است، توجه داشته باشید.

مرحله دوم برای دریافت تاییدیه تحصیلی، انتخاب نظام و مقطع تحصیلی است.

اگر درباره نظام‌های آموزشی جدید و قدیم اطلاعاتی ندارید، این جدول را مطالعه کنید. هم‌چنین اگر به اطلاعات بیشتری در این زمینه نیاز داشتید، به این لینک مراجعه کنید.

نظام آموزشیمقطعسال شروع فارغ التحصیلیسال پایان فارغ‌التحصیلیسال آخرین گروهویژگی‌ها
نظام جدید متوسطه  ۳-۳-۶۱۳۹۸ادامه داردادامه داردپایه دهم، یازدهم و دوازدهم/ ۳ ساله/ واحدی
نظام سالی واحدیمتوسطه۱۳۸۱۱۳۹۷۱۳۹۹پایه اول ، دوم و سوم متوسطه/ ۳ ساله / سالی واحدی
نظام سالی واحدیپیش‌دانشگاهی۱۳۸۲۱۳۹۸۱۴۰۰پیش‌دانشگاهی /۱ ساله / سالی واحدی
نظام ترمی واحدیمتوسطه۱۳۷۳۱۳۸۱۱۳۸۹پایه اول ، دوم و سوم متوسطه/ ۳ ساله / ترمی واحدی
نظام ترمی واحدیپیش‌دانشگاهی۱۳۷۴۱۳۸۲۱۳۹۰پیش‌دانشگاهی /۱ ساله / ترمی واحدی
نظام ۴ساله۱۳۵۳۱۳۷۴۱۳۷۸پایه اول تا چهارم متوسطه/ ۴ ساله
نظام ۶ساله۱۳۴۱۱۳۵۳۱۳۵۶پایه اول تا ششم / ۵ ساله
جدول نظام آموزشی قدیم و جدید برای دریافت تاییدیه تحصیلی

توجه داشته باشید که در نظام سالی واحدی درس‌ها در طول سال تحصیلی از مهرماه تا خرداد آموزش داده می‌شود و خردادماه در کارنامه در خرداد نتیجه نهایی درس‌ها مشخص می‌شود. اما نظام ترمی شامل ترم اول از مهرماه تا دی ماه و ترم دوم از بهمن تا خرداد و ترم تابستان از تیرماه تا شهریور است. در پایان هر ترم در کارنامه نتیجه نهایی درس‌ها مشخص می‌شود.

مرحله سوم: ثبت مشخصات هویتی و تحصیلی

در این مرحله مشخات هویتی و تحصیلی مانند نام، کد ملی و … را وارد کنید. توجه داشته باشید که ورود اطلاعات اشتباه باعث اختلال در فرایند صدور تاییدیه مدارک تحصیلی شما می‌شود.

مرحله سوم: ثبت مشخصات هویتی و تحصیلی
مرحله سوم در این سامانه، ثبت مشخصات هویتی و تحصیلی است.

در قسمت آخر از این صفحه، باید مشخصات استعلام‌گیرنده را تکمیل کنید. استعلام‌گیرنده دارالترجمه‌ای است که می‌‌خواهید ترجمه رسمی مدارک‌تان را به آن بسپارید. اگر می‌خواهید که ترجمه مدارک تحصیلی را به ترجمیک بسپارید اطلاعات زیرا را وارد نمایید:

استان استعلام گیرنده: شهر تهران

نوع استعلام‌گیرنده: دفاتر ترجمه رسمی

استعلام‌گیرنده: مترجمین رسمی

عنوان استعلام‌گیرنده: بسته به زبان ترجمه این مورد را از پشتیبانی ترجمیک بپرسید.

مطالب مرتبط:

مدت زمان اعتبار ترجمه رسمی مدارک

در این مرحله نوبت به تایید اطلاعات می‌رسد. فراموش نکنید که حتما اطلاعات خود را بررسی کنید تا در روند صدور تاییدیه اختلالی به وجود نیاید.

مرحله چهارم: تایید اطلاعات

مرحله چهارم: تایید اطلاعات
مرحله چهارم تایید اطلاعات است.

مرحله پنجم: پرداخت هزینه از طریق درگاه بانکی

پس از گذراندن مراحل قبلی، نوبت به پرداخت هزینه از طریق درگاه بانکی می‌رسد.

مرحله ششم: دریافت کد پیگیری

در این مرحله یک کد پیگیری به شما تحویل داده می‌شود. حتما این کد را یادداشت کنید و به همراه شماره ملی خود در هنگام ثبت سفارش ترجمه رسمی در قسمت تاییدیه آموزش و پرورش بارگذاری کنید.

سخن پایانی

یک اشتباه ساده در فرایند اخذ تاییدات و بارگذاری مدارکتان باعث تاخیر در انجام فرایند ترجمه رسمی مدارکتان می‌شود. بنابراین حتما از قبل مدارکی را که نیاز است، تهیه کنید و در وارد کردن اطلاعات هم دقت داشته باشید.

اگر به ترجمه رسمی مدارک خود در سریع‌ترین زمان ممکن نیاز دارید، با مراجعه به صفحه ارسال سفارش ترجمه رسمی، سفارش خود را ثبت کنید.

3 دیدگاه در «راهنمای گام به گام دریافت تاییدیه تحصیلی آموزش و پرورش»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.