تکنیک‌های رایتینگ آیلتس

تکنیک‌های موفقیت در رایتینگ آیلتس چیست؟

اگر جز داوطلبانی هستید که مسیر آموزش آیلتس و آمادگی آن را طی می‌کنید، حتما به خوبی از تاثیر هر یک از مهارت‌های چهارگانه در نمره نهایی آزمون اطلاع دارید. آشنایی با تکنیک‌ها و دستورالعمل‌های پاسخ به این مهارت‌ها، بهبود عملکرد داوطلبان را به دنبال دارد.

یکی از مهارت‌های مورد سنجش آزمون آیلتس، مهارت‌ نوشتاری یا رایتینگ است. در هر دو تسک این مهارت، روش‌هایی وجود دارد که داوطلبان با استفاده از آن‌ها می‌توانند نمره خوبی کسب کنند. به عبارت دیگر، این تکنیک‌ها به داوطلبان کمک می‌کند که در تلۀ اشتباهات رایج نیفتند.

اگر جز داوطلبانی هستید که به دنبال یادگیری تکنیک‌های موفقیت در رایتینگ آیلتس هستید، در ادامه این مطلب از وبلاگ ترجمیک همراه ما باشید!

مطالب مرتبط:

چگونه در رایتینگ آیلتس از علائم نگارشی استفاده کنیم؟

تکنیک‌های موفقیت در تسک ۱ رایتینگ آیلتس

در نوشتن یک متن یا مطلب در رایتینگ تسک ۱، نکاتی وجود دارد که موجب بهبود نمره در این مهارت می‌شود. در ادامه، برخی از این نکات بیان خواهد شد:

مراقب لحن خود باشید!

به کارگیری لحن رسمی یا صمیمی باید متناسب با مخاطب نامه باشد. برای مثال اگر نامه‌ای به دوست خود می‌نویسید نباید با این لحن نامه خود را شروع کنید: I am writing to inform you that will be in London for the entirety of the week commencing 3rd June. همانطور که مشخص است این لحن، لحنی رسمی است. بنابراین برای نوشتن نامه به دوست، باید از لحن صمیمی استفاده کرد. تطبیق لحن با نوشتار موجب می‌شود این اطمینان را به مصحح خود بدهید که از نحوه نوشتن و مخاطب آن به خوبی آگاهی دارید.

سنجیده عمل کنید!

در این تسک، مهم‌ترین مسئله تجزیه و تحلیل داده‌ها و نوشتن یک متن در رابطه با آن داده‌ها است. در نوشتن یک مطلب، حتما باید نتیجه‌گیری صحیحی از مطالب داشته باشید. به عبارت دیگر، این موضوع مستلزم درک صحیح صورت سوال است. داوطلبان باید به خوبی سوال و داده‌ها را درک کنند و متنی تحلیلی متناسب با آن داده‌ها داشته باشند.

تکنیک‌های رایتینگ آیلتس
برای کسب نمره بالا در رایتینگ آیلتس، داوطلبان باید به خوبی سوال و داده‌ها را درک کنند

تکنیک‌های موفقیت در تسک ۲ رایتینگ آیلتس

استدلال ارائه دهید.

داوطلبان باید توجه داشته باشند که مصحح در این تسک به دنبال استدلالی روشن و منطقی از جانب شما است. بنابراین، در رایتینگ تسک ۲ حتما موضعی روشن داشته باشید و از آن با دلایلی منطقی دفاع کنید.

از کاربرد ضمایر نترسید!

اگر در خصوص ارائه راه‌حل در این تسک نظری شخصی دارید حتما نظرتان را بیان کنید. از استفاده از ضمایر اول شخص این ذهنیت را به مصحح می‌دهد که نویسنده متن در روند ارائه راه‌حل، حضوری فعال دارد. مانند عبارت I maintain that private healthcare is more effective. در عین حال دقت کنید در استفاده از ضمایر و نظرات شخصی افراط نکنید.

مطالب مرتبط:

شیوه نوشتن مقاله در رایتینگ آیلتس

نقش تمرین قبلی در رایتینگ آیلتس

داوطلبی که در رایتینگ تمرین کافی را نداشته باشد، در نوشته‌اش خط خوردگی زیادی مشاهده می‌شود. بنابراین، قبل از آزمون حتما زمان مناسبی را به صرف تمرین برای هر دو تسک این مهارت اختصاص دهید. هم‌چنین قبل از شروع به نوشتن، طرحی کلی در ذهن خود در خصوص روند نوشتن و ارائه‌ راه‌حل‌ها و لحن خود ترسیم کنید.

تکنیک‌های موفقیت در آیلتس
داوطلبی که در رایتینگ تمرین کافی را نداشته باشد، در نوشته‌اش خط خوردگی زیادی مشاهده می‌شود. این باعث ناخوانا شدن نوشته‌های شما می‌شود.

قبل از روز آزمون، زمانی را به شمردن میانگین تعداد کلمات خود در یک خود اختصاص دهید. این امر موجب جلوگیری از اتلاف وقت شما در روز آزمون برای شمردن تعداد کلمات می‌شود. هم‌چنین بعد از اتمام نوشته خود حتما زمانی را به بررسی مجدد نوشته‌های خود و رفع اشکالات موجود در آن اختصاص دهید.

سخن پایانی

در این مطلب، تلاش کردیم نکاتی را بیان کنیم که در کاهش اشتباهات در رایتینگ آیلتس و افزایش نمره شما موثر است. نکته مهم این است که آمادگی و تمرین مناسبی برای این مهارت داشته باشید. شناسایی نقاط ضعف و اصلاح گرامری نیز نقش مهمی در بهبود عملکرد و کارایی داوطلبان ایفا می‌کند. در پایان این نکته را از یاد نبرید که مهم‌ترین گام برای موفقیت در این آزمون تمرین و مطالعه مستمر است. موفقیت در این آزمون

اگر به دنبال کلاس آیلتس با هزینه مناسب هستید، حتما هزینه آیلتس ترجمیک را بررسی کنید!

2 دیدگاه در «تکنیک‌های موفقیت در رایتینگ آیلتس چیست؟»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.