توصیف موفقیت در زبان انگلیسی

۱۰ اصطلاح کاربردی آیلتس برای توصیف موفقیت

یکی از راه‌های موفقیت در آزمون آیلتس علاوه بر شرکت در کلاس آیلتس و مطالعه، تقویت مهارت‌های چهارگانه موجود در آن است. آشنایی با تکنیک‌های مربوط به این مهارت‌ها به داوطلبان کمک می‌کند تا در زمان مقتضی، آن‌ها را به کار گیرند و عملکردی خوبی داشته باشند.

یکی از مواردی که داوطلبان آزمون آیلتس باید به آن توجه کنند، آشنایی با اصطلاح‌های مختلف است. داوطلبان با یادگیری و استفاده از این اصطلاحات در مهارت‌هایی نظیر اسپیکینگ و رایتینگ نمره مطلوبی را کسب کنند.

در این مطلب قصد داریم به ۱۰ اصطلاحی که برای توصیف موفقیت افراد به کار می‌رود و می‌توان آن‌ها را در اسپیکینگ و رایتینگ آیلتس به کار برد، اشاره کنیم. با ما همراه باشید!

مطالب مرتبط:

اهمیت دایره واژگان در نمره رایتینگ آیلتس

Dress for success

این اصطلاح برای اشاره به محدود نبودن راه موفقیت و تلاش بیشتر برای دستیابی به موفقیت‌های بیش از پیش است.

مانند:

I am going to dress for success and put on my best suit for the interview.

!You have got to be in it to win it

استفاده از این اصطلاح زمانی صورت می‌گیرد که قصد داریم برداشتن گام اول برای موفقیت را یادآور شویم. در واقع، این اصطلاح یادآوری برای شروع تلاش در جهت کسب موفقیت است.

مانند:

 Sign up now; you’ve got to be in it to win it!

Key to success

همانطور که از معنی این عبارت نیز مشخص است، Key to success به معنای همان کلید موفقیت یا شیوه دستیابی به مقاصد است.

مانند:

Practice is the key to success.

(Be a) howling success

این جمله، اصطلاحی محاوره‌ای است که برای بیان و توصیف موفقیت‌های گذشته و حال به کار می‌رود.

مانند:

Because the first iPhone was a revolutionary product, it became a howling success.

توصیف موفقیت در زبان انگلیسی

Hit a home run

این جمله در واقع از رشته بیسبال گرفته شده است و زمانی در این ورزش به کار می‌رود که بازیکن بیسبال به توپی دور از دسترس تیم مقابله ضربه می‌زند و یک امتیاز به تیم ضربه‌زننده به توپ تعلق می‌گیرد. به مرور، این عبارت به اصطلاحی برای اشاره به موفقیت افراد تبدیل شده است.

مانند:

You hit a home run with that last sale!

It’s in the bag

استفاده از این اصطلاح برای اشاره به حتمی بودن موفقیت به کار برده می‌شود. زمانی که افراد از موفقیت خود مطمئن هستند و آن را بسیار به خود نزدیک می‌دانند، این اصطلاح را به کار می‌برند.

مانند:

Don’t worry; I will finish the report in time. It’s in the bag!

مطالب مرتبط:

مهم‌ترین واژگان آیلتس در زمینه سفر و گردشگری

Rags to riches

اصطلاح فوق زمانی کاربرد دارد که افراد زمانی بسیار فقیر بوده‌اند یا موفقیت قابل ملاحظه‌ای نداشته‌اند و اکنون به موفقیت و ثروت رسیده‌اند. در واقع، این اصطلاح برای بیان از فرش به عرش رسیدن به کار می‌رود.

مانند:

The new movie they are making is about rags to riches story and how the main character overcame all of the problems he faced.

Bear/ born fruit

کاربرد این اصطلاح همان مثمر ثمر واقع شدن است. این عبارت به شکلی برای اشاره به مفید واقع شدن و دیدن نتیجه تلاش و کوشش کاربرد دارد.

توصیف موفقیت در زبان انگلیسی

مانند:

Once we start advertising the new restaurant, we will see it bear fruit.

See the light at the end of the tunnel

برای اشاره به حفظ امید در سختی‌ها و ناامید نشدن، این اصطلاح کاربرد دارد. می‌توان این اصطلاح را معادل عبارت «پایان شب سیه، سپید است» در نظر گرفت.

مانند:

It took a while for us to get new clients but we can see the light at the end of the tunnel now.

The sky’s the limit

زمانی که به این موضوع اشاره کنیم که برای انجام هرکاری هیچ محدودیتی وجود ندارد و هیچ عاملی در برابر موفقیت و تلاش، نمی‌تواند جلودار باشد، این اصطلاح را به کار می‌بریم.

مانند:

You paint so well, keep going, the sky’s the limit.

سخن آخر

در این مطلب از وبلاگ ترجمیک تلاش کردیم تا ۱۰ اصظلاحی را که برای اشاره به موفقیت افراد کاربرد دارد، بیان کنیم. با استفاده از این اصطلاحات در موقعیت‌های مناسب و به‌جا به ویژه در رایتینگ و اسپیکینگ آیلتس می‌تواند نمرات این دو مهارت را ارتقا دهد. هم‌چنین، یادگیری و استفاده از اصطلاحات مناسب در موقعیت صحیح، نشان‌دهندۀ آشنایی شما با زبان انگلیسی است و نتیجه‌ای مطللوب را به دنبال دارد.

اگر به دنبال کلاس آیلتس هستید و سطح زبان خود را نمی‌دانید؛ در اولین گام باید تعیین سطح شوید. در ترجمیک، تعیین سطح آیلتس شوید و با شرکت در کلاس آیلتس، نمره ۸ آیلتس را کسب کنید!

یک دیدگاه در «۱۰ اصطلاح کاربردی آیلتس برای توصیف موفقیت»;

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.