تحصیل در آمریکا بهتر است یا انگلستان؟

آمریکا و انگلستان از محبوب‌ترین مقاصد تحصیلی خارج از کشور برای بسیاری از دانشجویان به شمار می‌آیند. این دو کشور با داشتن برترین دانشگاه‌های جهان و امکانات بالای تحصیلی در اولویت انتخاب بسیاری از افراد قرار می‌گیرند.

با این حال قبل از انتخاب کشور موردنظر برای مهاجرت تحصیلی بهتر است افراد در خصوص دانشگاه‌ها و کشورهای مدنظر خود اطلاعات جامع و صحیحی را به دست آورند. چند تفاوت کلیدی در انتخاب دانشگاه‌های مدنظر داوطلبان وجود دارد که انتخاب آن‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

اگر جز افرادی هستید که قصد مهاجرت تحصیلی دارید و در مسیر آموزش آیلتس قرار دادید و در دوراهی انتخاب دانشگاه‌های انگلستان و آمریکا قرار گرفته‌اید، این مطلب برای شماست!

مطالب مرتبط:

معرفی برترین دانشگاه‌های جهان (رتبه‌بندی QS)

روش اپلای

برای درخواست پذیرش در دانشگاه‌های انگلستان باید در درخواست خود را از طریق یک پورتال متمرکز به نام UCAS ارسال کنید. متقاضیان می‌توانند از طریق این سایت درخواست شرکت در دوره‎‌های آموزشی یا پذیرش تحصیلی دانشگاه‌ها را به طور همزمان داشته باشند.

در طول درخواست داوطلبان می‌بایست اطلاعات شخصی و تحصیلی و تقاضانامۀ خود را در طول ثبت‌نام در سایت UCAS ارسال کنند. داوطلبان باید ۱۸ پوند برای درخواست واحد و ۲۴ پوند برای درخواست دو یا چند دانشگاه، پرداخت کنند.

فرآیند درخواست دانشگاه در آمریکا به شکل غیرمتمرکزتری است. این احتمال وجود دارد برای هر دانشگاه آمریکا که درخواست خود را ارسال می‌کنید، یک تقاضانامه ارسال کنید این در حالی است که در انگلستان فقط باید یک درخواست ارسال کنید. هم‌چنین باید برای هر دانشگاه باید هزینه درخواست بپردازید.

ساختار آموزش

اگر قصد تحصیل در آمریکا در مقطع لیسانس را دارید، این امکان را دارید که دوره‌هایی از رشته‌هایی که قصد ادامه تحصیل در آن را دارید طی می‌کنید. پس از گذراندن این دوره‌ها می‌توانید در سال اول یا دوم رشتۀ مدنظر خود را انتخاب کنید. این موضوع به شما امکان کشف زمینه‌های مختلف را می‌دهد. هم‌چنین می‌توانید قبل از اینکه تحصیل خود را آغاز کنید بفهمید از چه موضوعات و رشته‌هایی لذت می‌برید.

متقاضیان تحصیل در انگلستان قبل از شروع تحصیل رشتۀ خود را انتخاب می‌کنند. این موضوع موجب می‌شود در یک رشته متخصص شوند و ایده‌ای واحد از آن‌چه قرار است یاد بگیرند، داشته باشند. در واقع، این موضوع برای متقاضیان تحصیل در انگلستان یک مزیت است.

بنابراین اگر دقیقا می‌دانید در چه رشته‌ای قصد ادامه تحصیل دارید، انگلستان گزینۀ مناسبی پیش‌روی شماست. اگر از رشته‌ای مدنظر خود مطمئن نیستید، آمریکا می‌تواند جز گزینه‌های مناسب برای ادامۀ تحصیل شما قرار بگیرد.

امکان کشف استعدادها در آمریکا.
با تحصیل در آمریکا، امکان بیشتری برای کشف استعدادهای خود دارید.

طول تحصیل

بیشتر دوره‌ها تحصیلی انگلستان سه سال طول می‌کشد. این در حالی است که طول مدت تحصیل در آمریکا چهار سال است. دوره‌های کوتاه‌تر تحصیل برای افرادی که قصد دارند سریع‌تر مدرک خود را دریافت کنند می‌تواند بسیار مناسب باشد. با این حال زمان کوتاه‌تر تحصیل مساوی با فرصت کمتر برای کشف محیط جدید است.

بنابراین اگرچه یک برنامۀ کوتاه‌مدت می‌تواند در وقت و هزینۀ شما صرفه‌جویی کند اما فرصت کشف سایر علاقه‌مندی‌ها را از شما می‌گیرد. با این تفاسیر، اگر به دنبال آموزش جامع‌تر و دنبال کردن علایق خود هستید، آمریکا برای شما گزینۀ مناسب‌تری است.

هزینه‌های تحصیل

باید گفت هزینه‌های تحصیل در آمریکا نسبت به انگلستان بیشتر است. هزینه‌های تحصیل در انگلستان بسته به دانشگاهی که انتخاب می‌کنید می‌تواند بین ۱۵۰۰۰ تا ۳۰۰۰۰ پوند در سال یا بیشتر باشد. هزینه‌های تحصیل در آمریکا کمی متفاوت‌تر است.

هیچ محدودیتی در میزان پرداخت هزینۀ دانشگاه‌ها در آمریکا وجود ندارد. هزینه شهریه‌ها نیز بین ۲۵۰۰۰ دلار تا ۴۰۰۰۰ دلار متغیر است. اگر قصد تحصیل در دانشگاه خصوصی و معتبری در آمریکا را دارید باید بیش از ۵۰۰۰۰ دلار یا بیشتر پرداخت کنید.

به این هزینه‌های تحصیل در دانشگاه باید هزینه‌های زندگی شامل اجاره، غذا، سفر، معاشرت و…. را اضافه کنید. هزینه‌ها بسته به شهری که برای تحصیل انتخاب کرده‌اید، متفاوت است اما به طور معمول شهرهای بزرگ‌تر، گران‌تر از شهرهای کوچک‌تر هستند. به طور کلی انگلستان محیط مقرون به صرفه‌تری نسبت به آمریکا برای تحصیل است.

روش‌های یادگیری و ارزیابی

در انگلستان دانشجویان بسته به موضوع مدنظر خود، مطالب را از طریق سخنرانی‌ها، سمینارها و تمرین‌های عملی یاد می‌گیرند. روند ارزیابی پایان ترم نیز از طریق تکالیف و شرکت در امتحانات پایان ترم یا سال است.

با این حال دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا رویکرد عملی‌تری نسبت به یادگیری دارند. شرکت در بحث‌های گروهی، امتحانات پایان‌ ترم، تکالیف متعدد در طول سال، نمره نهایی دانشجویان را تشکیل می‌دهد.

بنابراین اگر ترجیح می‌دهید یکباره امتحانات را طی کنید، انگلستان برای شما مناسب است. اگر احساس می‌کنید ممکن است دچار استرس شوید و ارزیابی‌های منظم و تدریجی را ترجیح می‌دهید آمریکا انتخاب مناسب‌تری است.

رویکرد عملی‌تر دانشگاه‌های آمریکا نسبت به یادگیری.
دانشگاه‌های آمریکا رویکرد عملی‌تری نسبت به یادگیری دارند.

مطالب مرتبط:

صفر تا صد مدارک مورد نیاز تحصیل در ایالات متحده آمریکا

تقویم تحصیلی

سال تحصیلی در انگلستان ۱۲ هفته طول می‌کشد و در طول بهار، تابستان و زمستان وقفه‌هایی بین ترم‌ها وجود دارد. در آمریکا دو ساختار ترمی وجود دارد که شامل یک سال تحصیلی دو ترمه و ترم‌های سه ماهه است.

برای موسساتی که سیستم سه‌ماهه را انتخاب می‌کنند، سال از چهار دوره تحصیلی ۱۰ هفته‌ای تشکیل شده است که در بین آن‌ها تعطیلات وجود دارد. برای موسساتی که از سیسستم ترم پیروی می‌کنند، سال تحصیلی از دو ترم تشکیل شده است. بنابراین در این سیستم با وقفه‌های مشابه انگلستان، هر ترم متشکل از حدودا ۱۵ هفته است. بنابر این قبل از انتخاب دانشگاه مدنظر خود حتما تقویم آموزشی آن‌ها را به دقت بررسی کنید.

زندگی دانشجویی

در هر دو کشور به علت متفاوت بودن فرهنگ‌ها و گستردگی و متنوع بودن گذراندن اوقات فراغت، متفاوت است. با توجه به پهناور بودن آمریکا، ایالت‌هایی مثل فلوریدا و کالیفرنیا آفتابی هستند و سواحلی زیبا دارند. این در حالی است که آلاسکا، ایالتی برفی و آرام است.

انگلستان نسبت به آمریکا کشور کوچک‌تری است. انگلستان جاذبه‌های گردشگری معروف‌تر نسبت به آمریکا دارد ولی تنوع پایین‌تری به لحاظ جاذبه‌های طبیعی دارد. اگر به دنبال تنوع آب و هوا و طبیعت هستید، آمریکا برای شما مناسب‌تر است.

سخن آخر

در این مطلب تلاش کردیم تا مطالبی را در خصوص تحصیل در انگلستان و آمریکا و مقایسه این دو کشور بیان کنیم. متقاضیان تحصیل در خارج از کشور می‌بایست حتما به این موضوع که چه موضوعاتی در مهاجرت تحصیلی برای آن‌ها در اولویت است، توجه کنند.

اگر به دنبال شرکت در آزمون آیلتس هستید باید ابتدا در تعیین سطح شرکت کنید. با شرکت در تعیین سطح آیلتس ترجمیک و کلاس آیلتس، نمره ۸ آیلتس را بگیرید!

یک دیدگاه در «تحصیل در آمریکا بهتر است یا انگلستان؟»;

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.