آموزش گوگل دیسکاور

سایت‌تان را برای گوگل دیسکاور بهینه‌سازی کنید: راهنمای سال ۱۴۰۲

همه ما با قابلیت explore شبکه اجتماعی اینستاگرام آشنایی داریم و می‌دانیم که اینستاگرام از طریق این قابلیت، امکان دسترسی به محتواهای موردعلاقه را برای کاربران خود ایجاد کرده است. اخیرا گوگل نیز به هدف بهبود تجربه کاربری، چنین امکانی را به ویژگی‌های متعدد خود اضافه کرده است.

این قابلیت که به گوگل دیسکاور معروف است، به رونق کسب و کارهای مجازی نیز کمک می‌کند. این کسب و کارها می‌توانند از طریق گوگل دیسکاور در معرض دید طیف وسیعی از مخاطبان قرار بگیرند و نرخ بازدید سایت خود را به صورت صعودی افزایش دهند. از همه جالب‌تر این است که استفاده از امکانات گوگل دیسکاور رایگان است.

اگر از پربازده نبودن پروژه‌های تولید محتوای متنی خود شکایت دارید، در این مطلب همراه ما باشید. با هم راهکارهای بهینه‌سازی محتوا برای گوگل دیسکاور و افزایش شانس نمایش در این فید را بررسی خواهیم کرد.

مطالب مرتبط:

چگونه محتوای سایتمان را در گوگل دیسکاور قرار دهیم؟

در این مطلب خواهید خواند:

چرا ورود به گوگل دیسکاور برای کسب و کارها مهم است؟

ممکن است تلاش برای ورود به گوگل دیسکاور را زحمتی اضافی تلقی کنید و بگویید که همین حالا هم تلاش زیادی برای بهبود سئوی سایت می‌کشید! اما قول می‌دهیم که با مطالعه مزایای گوگل دیسکاور، نظرتان عوض خواهد شد.

با گوگل دیسکاور در معرض دید مخاطبان قرار می‌گیرید

گوگل دیسکاور، راهی میانبر در اختیار شما قرار می‌دهد که از طریق آن نه تنها مخاطبان قدیمی را هدف می‌گیرید، بلکه در معرض دید مخاطبان بالقوه نیز قرار خواهید گرفت. حال هرچه بیشتر در گوگل دیسکاور دیده شوید، بیشتر در ذهن افراد تثبیت می‌شوید و افراد بیشتری را با برند خود آشنا می‌کنید.

گوگل دیسکاور ترافیک سایت شما را افزایش می‌دهد

کاربران از گوگل دیسکاور، فقط برای گشت و گذار استفاده نمی‌کنند. بلکه روی وب‌سایت‌ها کلیک می‌کنند و از آن‌ها بازدید می‌کنند. روشن است که این فرایند ترافیک سایت‌ها را افزایش می‌دهد و به طور غیرمستقیم، نرخ تبدیل را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.

گوگل دیسکاور بازدیدهای برگشتی سایت شما را تضمین می‌کند

گوگل دیسکاور، امکان دنبال کردن سایت‌ها را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. از این رو، سعی کنید محتوای شما به‌قدری جذاب باشد که کاربران را به دنبال کردن ترغیب کند. در این صورت می‌توانید امیدوار باشید که باز هم از سایت شما دیدن خواهند کرد.

گوگل دیسکاور چیست؟

آیا گوگل دیسکاور همان گوگل نیوز است؟

شاید این دو محصول گوگل، در نگاه اول مشابه به نظر برسند اما در واقع کاملا متفاوت هستند. گوگل نیوز، یک گردآورنده اخبار است که بیشتر روی رویدادهای جاری و محتواهای اخیر تمرکز دارد. در نقطه مقابل، گوگل دیسکاور به هیچ وجه به زمان انتشار محتواها توجه نمی‌کند و صرفا بر اساس علایق و جست‌وجوهای اخیر کاربر، کار می‌کند.

انواع مختلف محتواهای گوگل دیسکاور

محتواهای گوگل دیسکاور، عمدتا به چهار دسته مختلف تقسیم می‌شوند.

مقالات آنلاین

مقالات آنلاین وبلاگی می‌توانند به گوگل دیسکاور راه پیدا کنند. البته فقط عنوان و یک تصویر کوچک از این مقالات به نمایش درمی‌آید و کاربران می‌توانند با یک کلیک ساده، به محتوای آن‌ها دسترسی داشته باشند.

استوری‌های وب

این استوری‌ها مشابه استوری‌های اینستاگرام هستند و می‌توانید ویدیویی یا تصویری باشند.

ویدیوهای یوتیوب

هر روز ویویدوهای کاربردی زیادی در یوتیوب منتشر می‌شوند که ممکن است از دید بسیاری از افراد مخفی بمانند. گوگل دیسکاور امکانی را فراهم کرده تا ویدیوهای یوتیوبِ مرتبط با جست‌وجوهای اخیر کاربر نیز نمایش داده شوند.

تبلیغات

کمپین‌های تبلیغاتی در گوگل دیسکاور نیز وجود دارند و به صورت دوره‌ای در معرض دید مخاطبان قرار می‌گیرند.

با این ۵ راهکار، سایت‌تان را برای گوگل دیسکاور بهینه کنید

حال نوبت آن رسیده که نحوه ورود به گوگل دیسکاور را بررسی کنیم. اگر شما هم به دنبال راهی برای بهینه‌سازی محتوا و ورود به گوگل دیسکاور هستید، این ۵ راهکار ساده را دنبال کنید.

محتوای باکیفیت تولید کنید

حتما به خاطر دارید که محتوا پادشاه است! پس باز هم مثل همیشه، اولین راهکار به ارتقای کیفیت محتوا تعلق می‌گیرد. بنابراین در گام نخست، از کیفیت محتواهای تولیدشده اطمینان حاصل کنید. به گفته گوگل، محتوای باکیفیت محتوایی است که:

  • یک موضوع خاص را به طور کامل پوشش دهد.
  • اطلاعات را بر اساس تجزیه و تحلیل و روش‌های تحقیق ارائه کند.
  • صرفا بر اساس کپی از سایر منابع نوشته نشده و منحصربه‌فرد است.

حال برای نوشتن یک محتوای باکیفیت، گام‌های زیر را دنبال کنید.

خوب تحقیق کنید

پیش از این که بتوانید یک محتوای عالی تولید کنید، باید با موضوع به طور کامل آشنایی داشته باشید. این آشنایی از طریق روش‌های زیر حاصل به دست می‌آید.

  • مطالب موجود در وب را بخوانید از آن‌ها الهام بگیرید.
  • در پلتفرم‌هایی مانند Reddit و Quora درباره نظر سایر افراد تحقیق کنید.
  • ویدیوها و پادکست‌های مرتبط را بررسی کنید.
  • با افراد متخصص مشورت کنید. دیدی که از مشورت با این افراد به دست می‌آورید، به‌سادگی به دست نمی‌آید. پس دست کم با یک فرد متخصص گفت و گو داشته باشید.

نگاهی جامع و همه‌جانبه داشته باشید

طبیعتا کاربران انتظار دارند که پاسخ تمام سوالاتشان را در محتوای شما پیدا کنند. بنابراین باید محتوایی جامع و کاربردی بنویسید. در این راستا، می‌توانید از ابزار Keyword Magic Tool سایت semrush استفاده کنید. برای استفاده از این ابزار، کافیست در semrush یک حساب کاربری بسازید و با وارد کردن کلمه کلیدی موردنظرتان، متداول‌ترین سوالات کاربران را مشاهده کنید. سپس با رعایت انسجام و یکپارچگی متن، در خلال محتوا به این سوالات پاسخ دهید.

به آمار و داده‌ها اشاره کنید

ارجاع به آمار و نتایج مطالعات، ارزش و اعتبار بیشتری به محتوای شما می‌بخشد. حال این آمار می‌توانند توسط خودتان جمع‌آوری شده باشند یا حاصل تحقیقات و مطالعات سایر افراد باشند. در هر صورت، اطمینان حاصل کنید که آمار و داده‌هایی که به آن اشاره می‌کنید، دقیق و واقعی هستند.

عنوان محتوا را بهینه کنید

رعایت نکاتی که در بخش قبلی آموختیم، کیفیت محتوای شما را تضمین می‌کند اما کار به همین جا ختم نمی‌شود. در گام بعدی باید عنوان محتوا را نیز برای گوگل دیسکاور بهینه کنید. عناوین مناسب برای گوگل دیسکاور، شامل ویژگی‌های زیر هستند.

  • گویای ارزش محتوا است. در واقع عنوان محتوا باید به مخاطبان نشان دهد که این محتوا چه سودی برای آن‌ها خواهد داشت. به عنوان مثال اگر محتوای شما به روش‌های ساده پس‌انداز می‌پردازد، باید این را در عنوان نشان دهید. با این کار، از همان ابتدا در نگاه مخاطب، ارزش و اعتبار می‌گیرید.
  • کنجکاوی را تحریک می‌کند. سعی کنید عناوینی وسوسه‌برانگیز و کنجکاوکننده بنویسید و از این طریق، احتمال کلیک را افزایش دهید.
  • شامل اعداد و ارقام است. اعداد معمولا توجه کاربران را به خود جلب می‌کنند. به عنوان مثال «۵ راهکار اساسی» یا «بهترین کتاب‌های سال ۱۴۰۲».
بهینه‌سازی عنوان برای گوگل دیسکاور

از تصاویر جذاب و باکیفیت استفاده کنید

به توصیه گوگل، استفاده از تصاویر بزرگ و باکیفیت یکی از راه‌های بهینه‌سازی محتوا برای گوگل دیسکاور است. طبق دستورالعمل‌های گوگل:

  • تصاویر باید ۱۲۰۰ پیکسل یا بزرگتر باشند.
  • با موضوع محتوا مرتبط باشند.
  • دارای لوگو نباشند.
  • پس‌زمینه سفید نداشته باشند.
بهینه‌سازی تصاویر برای گوگل دیسکاور

E-E-A-T سایت را بهبود ببخشید

با بهبود شاخص E-E-A-T سیگنال‌هایی را مبنی بر مفید بودن محتوای سایت، به گوگل دیسکاور می‌فرستید. برای بهبود این شاخص، کافیست به تک تک حروف این علامت اختصاری دقت کنید. E حرف اول Experience به معنای تجربه، E حرف اول Expertise به معنای تخصص، A حرف اول Authoritativeness به معنای قابل اعتماد بودن و T حرف نخست Trustworthiness به معنای قابل اعتماد بودن است. بنابراین کافیست به سوالات زیر پاسخ دهید:

  • آیا نویسنده تجربه‌ای درباره موضوع دارد؟
  • آیا نویسنده در این موضوع متخصص است؟
  • آیا نویسنده یا وب‌سایت معتبر هستند؟
  • آیا نویسنده یا وب‌سایت قابل اعتماد است؟

همچنین برای بهبود E-E-A-T می‌توانید از راهکارهای زیر استفاده کنید.

تجربیات شخصی خود را بیان کنید

در صورت امکان، در خلال محتوا گریزی به تجربیات شخصی بزنید. به عنوان مثال اگر در حال نوشتن مقاله‌ای درباره آموزش سگ‌ها هستید، تجربیات و اطلاعات شخصی خودتان را نیز مطرح کنید.

تخصص خود را به نمایش بگذارید

نوشتن بیوگرافی دقیق، یکی از بهترین راه‌های نشان دادن تخصص نویسنده است. بنابراین، در بیوگرافی به این موارد اشاره کنید.

  • عنوان شغلی نویسنده
  • سابقه کاری نویسنده
  • خلاصه‌ای از دلایل تخصص نویسنده
  • جوایز، درجه‌ها یا عناوین نویسنده
ورود به گوگل دیسکاور

به یک مرجع معتبر تبدیل شوید

به طور کلی، دو راهکار اصلی برای اثبات اقتدار خود در پیش دارید:

  • در موضوع موردنظر، به یک قطب اصلی تبدیل شوید. به عنوان مثال تصور کنید که وب‌سایت شما در زمینه تناسب اندام فعالیت می‌کند و می‌خواهید در این زمینه به یکی از سایت‌های صاحب‌نام تبدیل شوید. در این صورت باید تا جایی که ممکن است موضوعات مربوط به این زمینه را پوشش دهید و درباره آن‌ها تولید محتوا کنید.
  • از سایت‌های معتبر بک‌لینک بگیرید. حال این بک‌لینک‌ها می‌توانند به صورت ارگانیک یا با تاکتیک‌های لینک‌سازی به دست بیایند.

نشان دهید که قابل اعتماد هستید

ارزیابان گوگل، هنگام بررسی یک وب‌سایت به موارد زیر توجه می‌کنند و رتبه‌بندی را بر این اساس انجام می‌دهند انجام می‌دهند.

  • نویسنده: نویسنده کیست؟ آیا این نویسنده صلاحیت نوشتن درباره موضوع را دارد؟
  • محتوا: آیا محتوا واقعی و دقیق است؟ آیا به منابع معتبر استناد می‌کند؟
  • وب‌سایت: آیا وب‌سایت قابل اعتماد به نظر می‌رسد؟ تبلیغات مزاحم ندارد؟

حال برای این که قابل اعتماد بودن سایت خود را به ارزیابان اثبات کنید:

  • به وضوح بیان کنید که نویسنده محتوا کیست و چرا برای صحبت درباره این موضوع صلاحیت دارد؟
  • مطمئن شوید که محتوای شما دقیق و واقعا مفید است و به منابع معتبر لینک بدهید.
  • تجربه کاربری سایت را بهبود ببخشید و از دور تبلیغات مزاحم را خط بکشید.

مطالب مرتبط:

E-A-T (تخصص، اقتدار و اعتماد) در سئو چیست؟

بهینه‌سازی برای گوشی‌های موبایل را فراموش نکنید

گوگل دیسکاور فقط برای گوشی‌های موبایل در دسترس است. با این اوصاف، بهینه‌سازی سایت و محتوا برای موبایل، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. موارد زیر شامل بهترین روش‌های بهینه‌سازی برای موبایل هستند.

بهبود سرعت بارگذاری صفحه

این روزها اکثر کاربران فضای مجازی عجله دارند و بی‌حوصله هستند. از این رو، برای باز شدن سایت بیش از ۲ ثانیه صبر نمی‌کنند! جالب است بدانید که اگر زمان بارگذاری یک سایت از ۲ به ۳ افزایش پیدا کند، احتمال ترک سایت توسط کاربر ۳۲ درصد بیشتر می‌شود. برای افزایش سرعت سایت، می‌توانید از راهکارهای زیر کمک بگیرید.

  • فشرده‌سازی تصاویر
  • به حداقل رساندن کدها
  • استفاده از CDN

مطالب مرتبط:

چگونه سرعت سایت خود را بهبود ببخشیم؟

از صفحات موبایلی پرشتاب استفاده کنید

سخن پایانی

حضور در گوگل دیسکاور، راهی عالی و رایگان برای جذب ترافیک بیشتر است و سایت شما را در معرض دید مخاطبان هدف قرار می‌دهد. بهینه‌سازی محتوا برای گوگل دیسکاور را با نکاتی که در این مطلب گفتیم شروع کنید و با استفاده از بخش Discover در سرچ کنسول، ظاهر صفحات خود را بررسی کنید.

سایت سفارش تولید محتوا ترجمیک در خدمت شماست تا با تولید بهترین محتواهای متنی، رتبه سئو شما را بهبود ببخشد.

اگر به سئو و تولید محتوا علاقه دارید، رزومه خود را به صفحه استخدام مترجم ارسال کنید تا در این زمینه مشغول به کار شوید.

یک دیدگاه در «سایت‌تان را برای گوگل دیسکاور بهینه‌سازی کنید: راهنمای سال ۱۴۰۲»;

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.