10 کشور پرطرفدار دانشجویان بین‌المللی.

۱۰ کشور پرطرفدار دانشجویان بین‌المللی

گفته می‌شود در سال ۲۰۲۰، بیش از ۵٫۶ میلیون دانشجو برای تحصیل در خارج از کشور اقدام کرده‌اند. پیش‌بینی می‌شود این رقم تا سال ۲۰۲۵ به رقم ۸ میلیون نفر برسد. دانشجویان بین‌الملل همواره به دنبال بهترین کشورها برای تحصیل هستند.

با وجود گزینه‌های بی‌شمار، برخی از کشورهای جهان در میان محبوب‌ترین مقاصد دانشجویان بین‌المللی به شمار می‌آیند. دانشجویان باید پس از ترجمه مدارک تحصیلی ، بسته به رزومه و روحیۀ خود می‌توانند یکی از این کشورها را برای ادامۀ تحصیل انتخاب کنند.

اگر به دنبال آشنایی با ۱۰ کشور پرطرفدار برای مهاجرت تحصیلی هستید، با ما در این مطلب از وبلاگ ترجمیک همراه باشید!

مطالب مرتبط:

چگونه مدارک تحصیلی خود را برای ترجمه رسمی آزاد کنیم؟

محبوب‌ترین کشورهای دانشجویان بین‌‎المللی

۱۰ کشور پرطرفدار و محبوب دانشجویان بین‌المللی به ترتیب جدول زیر است:

رده

کشور

جمعیت دانشجویان بین‌المللی

۱

آمریکا

۱,۰۷۵,۴۹۶

۲

انگلستان

۵۵۱,۴۹۵

۳

کانادا

۵۰۳,۲۷۰

۴

چین

۴۹۲,۱۸۵

۵

استرالیا

۴۶۳,۶۴۳

۶

فرانسه

۳۵۸,۰۰۰

۷

روسیه

۳۵۳,۳۳۱

۸

آلمان

۳۰۲,۱۵۷

۹

ژاپن

۲۲۸,۴۰۳

۱۰

اسپانیا

۱۲۵,۶۷۵

آمریکا

ایالت متحدۀ آمریکا برای دهه‌ها عنوان محبوب‌ترین مقصد تحصیلی دانشجویان بین‌المللی را از آن خود کرده است. دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی این کشور در میان برترین موسسات جهان قرار دارند و از نظر علمی در سطح بالایی قرار دارند.

این کشور با داشتن بیش از ۵۵۰۰ دانشگاه و کالج و تنوع بالای فرهنگی، نژادی و قومیتی در میان انتخاب‌های مهم دانشجویان قرار بگیرد. آمریکا می‌تواند میزبان خوبی برای تحقق بخشیدن به آرزوهای شغلی و تحصیلی شما باشد.

انگلستان

تاریخ غنی و آموزش عالی انگلستان از جمله مواردی است که این کشور را در میان اولویت‌های دانشجویان قرار می‌دهد. هم‌چنین دانشگاه‌های تراز اول جهانی نیز در این کشور قرار دارند و به امکانات بالا و نوآوری‌های خود شهرت دارند.

زندگی و تحصیل در انگلستان می‌تواند در تقویت مهارت‌های زبان انگلیسی شما موثر باشد. این امر در چشم‌اندازهای شغلی شما نیز مثمر ثمر خواهد بود. زندگی در محیطی پرجنب و جوش با سابقۀ فرهنگی بالا، از عواملی است که دانشجویان این کشور را برای تحصیل انتخاب می‌کنند.

برترین دانشگاه‌های جهان در انگلستان قرار دارد.
انگلستان با داشتن برترین دانشگاه‌های جهان، مقصد تحصیلی بسیاری از دانشجویان جهان است.

کانادا

کانادا با برخورداری از یک سیستم آموزش باکیفیت، سالانه دانشجویان بین‌المللی زیادی را جذب می‌کند. هم‌چون آمریکا و انگلستان، دانشگاه‌های کانادا نیز در میان برترین دانشگاه‌های جهان قرار گرفته‌اند. طبیعت بسیار زیبای این کشور هم‌چون کوه‌های برفی و سواحل شنی بر جاذبه‌های این کشور اضافه می‌کند.

کانادا به لحاظ کیفیت و سطح زندگی نیز در سطح بالایی قرار دارد. بازار کار پررونق، مراقبت‌های پزشکی در سطح مطلوب، امنیت بالا و طبیعت زیبا از جمله موارد دیگری است که دانشجویان بین‌المللی زیادی را به این کشور جذب می‌کند.

چین

دانشگاه‌های چین به سرعت در حال پیشرفت هستند و در رده‌بندی‌های جهانی در رده‌های بالایی قرار می‌گیرند. هزینۀ پایین آموزش و رشد اقتصادی چین باعث شده است در سال‌های اخیر دانشجویان زیادی این کشور را برای مهاجرت تحصیلی انتخاب کنند. فرصت‌های شغلی مناسب نیز از دیگر مزیت‌های تحصیل در چین است.

فرصت‌‍‌های تحصیل در چین.
از مزیت‌های تحصیل در چین، فرصت‌های شغلی مناسب است.

استرالیا

استرالیا کشوری چندفرهنگی است که افراد آینده‌نگر زیادی این کشور را برای ادامۀ تحصیل انتخاب کرده‌اند. برنامه‌های آموزشی متنوع و شهریه به نسبت پایین این کشور موجب شده است، دانشجویان بین‌المللی زیادی این کشور را انتخاب کنند. سواحل و طبیعت زیبای این کشور برای بسیاری ااز دانشجویان می‌تواند جذاب و ترغیب‌کننده باشد.

فرانسه

اگر به دنبال تحصیل در دانشگاه‌های سطح اول جهانی با هزینه‌ای کمتر هستید، فرانسه انتخاب خوبی می‌تواند باشد. دانشگاه‎های فرانسه علاوه بر هزینۀ پایین، آموزشی کیفیت بالایی را نیز دارند. فرانسه سیستم حمل‌و‌نقل مناسبی را به شهرهای خود دارد و می‌تواند انتظارات دانشجویان را برآورده کند.

روسیه

دانشگاه‌های روسیه به لطف برنامه‌های گسترده و مطلوب در زمینه‌های مهندسی و فناوری به سرعت در حال پیشرفت و ارتقا هستند. بیش از نیمی از اتباع روسیه، مدرک دانشگاهی دارند. از مزیت‌های تحصیل در روسیه، اعطای بورسیه به دانشجویان بین‌المللی است.

مطالب مرتبط:

تفاوت کالج و دانشگاه در انگلستان و آمریکا

آلمان

حذف شهریه در دانشگاه‌های دولتی آلمان باعث شده است تا این کشور از جانب بسیاری از دانشجویان انتخاب شود. دانشگاه‌های آلمان علاوه بر آموزش رایگان، هزینه ثبت‌نام رایگانی را نیز دارند. هم‌چنین کیفیت بالای آموزش و پژوهش قوی، دانشگاه‌های آلمان را بسیار محبوب کرده است. موقعیت عالی آلمان در قلب اروپا، امکان سفر دانشجویان را به سایر کشورهای اروپایی فراهم می‌کند.

ژاپن

دانشگاه‌های ژاپن به دلیل وجود رشته‌هایی مانند ریاضیات و کیفیت بالای آموزشی آن‌ها معروف و محبوب هستند. شهریۀ پایین دانشگاه‌ها و امکان تحصیل به زبان انگلیسی، ژاپن را نیز به محبوب‌ترین مقاصد تحصیلی دانشجویان تبدیل کرده است.

اسپانیا

کشور اسپانیا مملوء از کالج‌های برجسته‌ای است که امکان تحصیل در آن به زبان انگلیسی را نیز دارید. این برنامه‌های آموزشی با شهریۀ مناسبی نیز ارائه می‌شوند. فرهنگ متمایز و غنی اسپانیا، غذاهای لذیذ و جاذبه‌های گردشگری زیبا از دیگر مزایای تحصیل در اسپانیا به حساب می‌آید.

سخن آخر

در این مطلب تلاش کردیم تا محبوب‌ترین مقاصد تحصیلی دانشگاه‌های جهان را معرفی کنیم. کشورهای هلند، لهستان، نیوزلند، دانمارک و نروژ نیز از دیگر کشورهای محبوب دانشجویان است. توصیه می‌کنیم علایق و نیازهای خود را در انتخاب کشور مدنظر خود در اولویت قرار دهید.

اگر می‌خواهید متوجه ایرادات خود در رایتینگ آیلتس شوید، تصحیح رایتینگ آیلتس ترجمیک را بررسی کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.