دوره‌های مقاله‌نویسی رایگان

معرفی بهترین دوره‌های مقاله‌نویسی رایگان

تصور کنید که برای تقویت رزومه تحصیلی، ادامه تحصیل در خارج یا تالیف پایان‌نامه خود، به نوشتن مقاله نیاز دارید. وقتی صحبت از مقاله نوشتن می‌شود، کمی می‌ترسید؛ چراکه مقاله‌نویسی و اصول نگارش آکادمیک را بلد نیستید. جدا از آن، نمی‌دانید که چطور این مهارت مهم را یاد بگیرید.

نگران این موضوع نباشید، نه تا وقتی که در دنیای دیجیتال امروز هزاران منبع آموزشی رایگان در اختیار شما هستند. در دوره‌های آموزشی مقاله‌نویسی رایگان، نه تنها اصول نگارش علمی را می‌آموزید، بلکه یاد می‌گیرید تا چطور یک مقاله مفید و موثر بنویسید.

دوره‌های مقاله‌نویسی در پلتفرم‌های متفاوتی پراکنده شده‌اند. برخی از آن‌ها به سادگی در یوتیوب موجود هستند. برخی دیگر در شبکه‌های آموزشی مانند کورسرا، یودمی و غیره وجود دارند. لازم به ذکر است که تمام دوره‌های کاربردی و مفید مقاله‌نویسی رایگان نیستند. با این وجود، دوره‌‌های رایگان زیادی وجود دارند که به خوبی از آن‌ها استفاده خواهید کرد.

در ادامه این مقاله با سایت ترجمه ترجمیک همراه باشید تا به معرفی «بهترین دوره‌های آموزشی مقاله‌نویسی رایگان» بپردازیم. علاوه بر آن، مقالات دیگر مرتبط با مقاله‌نویسی را در وبلاگ ترجمیک مطالعه کنید تا اطلاعات خود را در این حوزه بالا ببرید.

مطالب مرتبط:

یک مقاله خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟ ۱۱ نکته برای نوشتن مقالات آکادمیک

دوره‌های مقاله‌نویسی رایگان ۲۰۲۳

همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم، بهترین دوره‌های آموزشی در پلتفرم‌هایی مانند یوتیوب، کورسرا، یودمی و غیره متمرکز شده‌اند. دوره‌های رایگان مقاله‌نویسی نیز از این قاعده جدا نیستند. شناخت دوره‌های آموزشی در این پلتفرم‌ها همواره شما را به روز نگه ‌می‌دارد. علاوه بر آن، تصور کنید تا چه حد می‌توانید تا بدون هزینه، مهارت‌های مهم و موثری را فرا بگیرید.

دوره‌های مقاله‌نویسی در یوتیوب

ویدئوهای آموزشی زیادی در یوتیوب وجود دارند که به کمک آن‌ها نکات مهم مقاله‌نویسی را یاد خواهید گرفت. با این حال،‌ برخی از جامع‌ترین کانال‌های آموزشی در رابطه با «نگارش» و «نگارش متون علمی» را برای شما جمع‌آوری کرده‌ایم. در ادامه برخی از آن‌ها را خواهیم خواند.

دوره‌های مقاله‌‌نویسی رایگان در یوتیوب
دوره‌های مقاله‌‌نویسی رایگان در یوتیوب

کانال Write to the Top: بهترین چنل یادگیری نگارش در یوتیوب

یکی از مفیدترین چنل‌های یوتیوب یادگیری نگارش و مقاله‌نویسی، کانال «Write to the Top» است. در این کانال آموزشی نکات مهم نگارش در زمینه‌های مختلف پوشش داده می‌شوند؛ از جمله نگارش مقاله،‌ رایتینگ آیلتس و تافل، نگارش نامه و غیره. یادگیری آسان و بدون پیچیدگی از جمله‌ مهم‌ترین ویژگی این کانال آموزشی است.

کانال Bristol Council: دوره‌های موثر یادگیری نگارش به زبان انگلیسی

یکی از دوره‌های موثر نگارش علمی و رسمی انگلیسی‌، دوره English resourses در چنل آموزشی Bristol Council است. در این دوره علاوه بر مقاله‌نویسی،‌ نگارش نامه و متون رسمی انگلیسی نیز آموزش داده می‌شود.

دوره‌های مقاله‌نویسی رایگان در کورسرا

کورسرا یکی از جامع‌ترین پلتفرم‌‌های آموزشی جهان است که دوره‌های رایگان و غیررایگان انگلیسی را برگزار می‌کند. بسیاری از این دوره‌ها توسط بهترین دانشگاه‌های جهان ارائه می‌شوند. در صورتی که قصد آموزش بدون مدرک را داشته باشید، برخی از دوره‌ها رایگان هستند. در غیر این صورت برای صدور مدرک باید هزینه معینی را پرداخت کنید.

دوره‌های مقاله‌نویسی رایگان در کورسرا
دوره‌های مقاله‌نویسی رایگان در کورسرا

دوره Writing in the Sciences

دوره Writing in the Sciences توسط دانشگاه استنفورد ارائه می‌شود. این دوره برای تمام کسانی است که قصد نگارش مقالات علمی را دارند، اما اصول و روش آن را بلد نیستند. این دوره آموزشی رایگان برای افراد مبتدی در این زمینه، یک شروع بسیار خوب برای نگارش مقالات علمی تلقی می‌شود.

دوره English Composition I

از جمله دیگر دوره‌های رایگان آموزش مقاله‌نویسی و نگارش به زبان انگلیسی، دورهEnglish Composition I از دانشگاه دوک است. در این دوره ۲۵ ساعته، مبانی مهمی از جمله اصول اولیه نگارش، شیوه تفکر انتقادی، منظم کردن مطالب در محتوا و غیره آموزش داده می‌شوند.

دوره‌های مقاله‌نویسی رایگان در یودمی

درست مانند کورسرا، یودمی نیز از جمله پلتفرم‌های آموزشی مهم به شمار می‌رود. این پلتفرم دوره‌های مفیدی را در زمینه‌های مختلف دارد. تمام دوره‌ها طبقه‌بندی شده‌ و دوره‌های رایگان و غیررایگان نیز از هم تفکیک شده‌اند.

دوره‌های مقاله‌نویسی رایگان در یودمی
دوره‌های مقاله‌نویسی رایگان در یودمی

دوره Secret Sauce of Great Writing

در دوره Secret Sauce of Great Writing، فارغ از مسئله نوشتن مقاله، نکات مهم نگارش اصولی و جذاب به زبان انگلیسی را یاد خواهید گرفت. این مسئله نه تنها در نگارش مقاله، بلکه در نگارش دیگر متون انگلیسی نیز به شما کمک خواهد کرد.

دوره Essay Essentials

برای نگارش مقاله به شیوه‌ای موثر و اصولی، ابتدا باید یاد بگیرید که چطور به روش آکادمیک بنویسید. این همان چیزی است که دوره آموزشی رایگان مقاله‌نویسی Essay Essentials به شما می‌آموزد. اگر نگارش آکادمیک به زبان انگلیسی را بیاموزید، تقریبا ۶۰ یا ۷۰ درصد مسیر را پیموده‌اید. بنابراین،‌ این دوره مهم را از پلتفرم یودمی از دست ندهید.

مطالب مرتبط:

چه نکاتی را در مقاله‌نویسی باید رعایت کنیم؟

سخن پایانی

در این مقاله، بهترین دوره‌های آموزشی مقاله‌نویسی رایگان را به شما معرفی کردیم. تا وقتی این همه منبع آموزشی در اختیار دارید، نگران یادگیری یک مهارت جدید نباشید. به راحتی می‌توانید که با کمک پلتفرم‌هایی مانند یوتیوب، کورسرا، یودمی و دیگر منابع، مهارت‌های آموزشی جدید را بیاموزید و مسیر موفقیت خود را تضمین کنید. علاوه بر آن، مطالعه دیگر مقالات علمی به افزایش مهارت شما در مقاله‌نویسی، کمک زیادی خواهد کرد.

جدا از تمام سختی‌های مسیر نگارش مقاله،‌ خدمات ترجمیک را فراموش نکنید. اگر به دنبال ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی و دیگر خدمات ترجمه هستید، ترجمیک را همراه همیشگی خود بدانید. در ترجمیک، تمام خدمات مرتبط با ترجمه توسط مترجمان خبره،‌ باسابقه و در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام می‌شوند.

2 دیدگاه در «معرفی بهترین دوره‌های مقاله‌نویسی رایگان»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.