هر نمره در آزمون آیلتس و تافل برابر با چه سطحی از زبان انگلیسی است؟

معرفی سطح‌های زبان انگلیسی (مبتدی تا پیشرفته)

در چه سطحی از زبان انگلیسی قرار دارید؟ اگر قصد شرکت در دوره‌های زبان انگلیسی را دارید، اولین سوالی که از شما پرسیده می‌شود، درباره سطح زبانتان است. سطح زبان شما مشخص می‌کند که چه دوره‌ای برای شما مناسب است و رسیدن به اهدافتان چه مدت طول می‌کشد.

بعضی ترجیح می‌دهند که از سطوح پایه شروع کنند. اما معمولا افراد، دانش پایه‌ای در انگلیسی دارند و بهتر است که در دوره‌ای مناسب با سطحشان شرکت کنند. زیرا با شرکت در دوره‌ای که از سطح زبان شما خیلی بالاتر یا پایین‌تر باشد، معمولا بعد یک مدت از شرکت در دوره آموزشی، خسته و دلزده می‌شوید و از ادامه دادن کلاس پشیمان می‌شود. فرقی هم نمی‌کند که این دوره برای آموزش آیلتس باشد یا تافل یا مکالمه.

از همین روی در این مقاله وبلاگ ترجمیک به معرفی سطوح زبان انگلیسی در چارچوب استاندارد آن پرداخته‌ایم. سپس به این موضوع پرداخته‌ایم که هر فرد در هر سطح از زبان انگلیسی چه نمره‌ای در آزمون آیلتس و تافل می‌گیرد.

برای آشنایی با سطوح زبان انگلیسی (از مبتدی تا پیشرفته) در ادامه این مقاله وبلاگ ترجمیک همراه ما باشید.

مطالب مرتبط:

بهترین سایت‌های تعیین سطح آیلتس

بررسی و معرفی سطح‌های CEFR در آموزش زبان

اگر شما هم در آزمون تعیین سطح آیلتس یا زبان انگلیسی شرکت کرده‌ باشید، حتما با سطوح CEFR آشنا هستید. در رتبه‌بندی CEFR، مهارت و دانش زبان انگلیسی شما بر اساس ۶ سطح (C1 ،B2 ،B1 ،A2 ،A1 و C2) ارزیابی می‌شود. در ادامه با جزئیات بیشتری به هر سطح زبان انگلیسی می‌پردازیم.

دسته‌بندی

سطح

توضیحات

مبتدی (Beginner)

A1

در این سطح، فرد عبارات آشنای روزمره و عبارات بسیار ابتدایی را با هدف رفع نیازهای ساده درک و استفاده می‌کند. او می‌تواند خود و دیگران را معرفی کند و در مورد جزئیات شخصی مانند محل زندگی خود، افرادی که می‌شناسد و چیزهایی که دارد، سؤال کند و پاسخ دهد.

در این سطح، فرد امکان برقراری تعامل به روشی ساده را دارد به شرطی که طرف مقابل به آرامی و واضح صحبت کند و آماده راهنمایی کردن باشد.

مبتدی (Beginner)

A2

در سطح A2 فرد جملات و عبارات پرکاربرد مربوط به حوزه‌های مرتبط را درک می‌کند (مثلاً اطلاعات اولیه شخصی و خانوادگی، خرید، جغرافیای محلی و شغل).او درباره کارهای ساده و معمولی که نیاز به تبادل ساده و مستقیم اطلاعات در مورد مسائل آشنا و معمول دارد، امکان برقراری ارتباط دارد. او توانایی توصیف جنبه‌هایی از پیشینه، محیط نزدیک و نیازهایش را دارد.

متوسط (Intermediate)

B1

در سطح B1 فرد نکات اصلی اطلاعات دریافتی در مورد مسائل آشنا را که به طور منظم در محل کار، مدرسه، اوقات فراغت و غیره با آن مواجه می‌شود، درک می‌کند. او توانایی مقابله و پاسخ‌گویی با موقعیت‌هایی که در حین سفر در منطقه‌ای انگلیسی‌زبان، پیش می‌آید، دارد. چنین فردی به راحتی تجربیات و رویدادها، رویاها، امیدها و جاه‌طلبی‌ها را توصیف می‌کند و به طور خلاصه دلایل و توضیحاتی برای نظرات و برنامه‌ها ارائه می‌دهد.

متوسط (Intermediate)

B2

او ایده‌های اصلی متون پیچیده را در موضوعات عینی و انتزاعی، از جمله بحث‌های فنی در زمینه تخصصی خود درک می‌کند. به راحتی با انگلیسی‌زبانان، ارتباط برقرار می‌کند. او توانایی نگارش متون واضح و دقیقی را در مورد طیف گسترده‌ای از موضوعات دارد. هم‌چنین به سرعت مزایا و معایب گزینه‌های مختلف در تصمیم‌گیری روزمره را بیان می‌کند.

پیشرفته (Advanced)

C1

چنین فردی طیف وسیعی از متون طولانی را درک می‌کند و معنای ضمنی را تشخیص می‌دهد. منظور خود را به راحتی بیان می‌کند. این فرد از زبان به صورت انعطاف‌پذیر و موثر برای اهداف اجتماعی، تحصیلی و حرفه‌ای استفاده می‌کند. او توانایی نگارش متنی واضح، ساختارمند و با جزئیات را در مورد موضوعات پیچیده دارد.

پیشرفته (Advanced)

‌C2

افراد در این سطح زبانی، تقریباً هر چیزی را که شنیده یا خوانده‌اند، به راحتی درک می‌کنند. آن‌ها می‌توانند اطلاعات منابع گفتاری و نوشتاری مختلف را خلاصه کنند و استدلال‌ها و گزارش‌ها را در یک ارائه منسجم بیان کنند. در واقع مهارت‌های ۴گانه این افراد در حد یک فرد بومی زبان انگلیسی است.

بررسی و معرفی سطح‌های CEFR در آموزش زبان
هر سطحی از CEFR برابر با چه نمره‌ای از آیلتس و تافل است؟
هر سطحی از CEFR برابر با چه نمره‌ای از آیلتس و تافل است؟

هر سطحی از CEFR برابر با چه نمره‌ای از آزمون آیلتس است؟

یکی از سوالات رایج داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون آیلتس را دارند، این است که با همین سطح فعلی خود چه نمره‌ای می‌گیرند. توجه داشته باشید که نمره آزمون آیلتس بین ۱ تا ۹ است و نمره بالای ۷ در این آزمون نمره‌ای مناسب محسوب می‌شود.

نمره آزمون آیلتس بین ۱ تا ۹ است و نمره بالای ۷ در این آزمون نمره‌ای مناسب محسوب می‌شود.

اگر سطح شما از A2 بالاتر باشد و کمتر از B1 باشد، حدودا در آزمون آیلتس نمره ۴ را کسب می‌کنید. اگر سطح شما B1 باشد، تقریبا نمره‌ای بین ۴.۵ تا ۵ را کسب می‌کنید. اگر سطح شما برابر با B2 باشد، نمره آیلتس شما تقریبا بین ۵.۵ تا ۶.۵ است. در سطح C1 نیز نمره‌ای بین ۷ تا ۸ و در سطح ‌C2 نیز نمره‌ای بین ۸.۵ تا ۹ به دست خواهید آورد.

مطالب مرتبط:

همه چیز درباره آزمون آیلتس

هر سطحی از CEFR برابر با چه نمره‌ای از آزمون تافل است؟

در جدول رو به رو به این موضوع پرداخته‌ایم که افراد در سطوح مختلف زبان انگلیسی چه نمره‌ای در آزمون تافل می‌گیرند.

سطح زبان انگلیسی (CEFR)

نمره در آزمون تافل

A1-A2

۰-۳۰

B1

۳۱-۶۰

B2

۶۱-۹۰

C1

۹۱-۱۱۰

C2

۱۱۰+

هر سطحی از CEFR برابر با چه نمره‌ای از آزمون تافل است؟

برای ارتقای سطح زبان انگلیسی خود چه مدت نیاز است؟

پاسخ به این سوال کمی دشوار است. این‌که چه مدت طول می‌کشد تا سطح زبان شما ارتقا یابد، به موارد زیر بستگی دارد:

  • سطح فعلی انگلیسی شما
  • سطح زبان انگلیسی مورد نیاز شما
  • زبان مادری شما
  • زندگی یا عدم زندگی در یک کشور انگلیسی‌زبان
  • میزان مطالعه
  • میزان تمرین
  • میزان مهارت در یادگیری زبان

با این حال ما در جدول رو به رو، تخمینی از میزان زمان مورد نیاز برای ارتقای سطوح زبان و تسلط به انگلیسی را برای شما بیان کرده‌ایم. البته توجه داشته باشید که این اعداد تخمینی هستند و تا حدودی برای هر فراگیر متفاوت عمل می‌کنند.

سطح زبان (CEFR)

میزان ساعات موردنیاز

از صفر تا A1

۷۰ ساعت

A1 به A2

۱۵۰ ساعت

A2 به B1

۳۰۰ ساعت

B1 به B2

۲۰۰ ساعت

B2 به C1

۲۰۰ ساعت

C1به C2

۲۰۰ ساعت

زمان مورد نیاز برای افزایش سطح زبان انگلیسی

سخن پایانی

توجه داشته باشید که هنگام تهیه برنامه آموزشی برای موفقیت در آزمون‌های زبان یا افزایش تسلط به زبان انگلیسی، در اولین گام باید از سطح خود در زبان انگلیسی اطلاع یابید. رویه معمول برای سطح‌بندی افراد، استاندارد CEFR است که افراد را از مبتدی تا پیشرفته به ۶ سطح تقسیم می‌کند. شما تا به حال در آزمون‌های تعین سطح شرکت کرده‌اید؟

برای اطلاع از جدیدترین اخبار و بهترین مقالات در زمینه آموزش زبان و آیلتس، مجله آیلتس دبستان ترجمیک را دنبال کنید.

2 دیدگاه در «معرفی سطح‌های زبان انگلیسی (مبتدی تا پیشرفته)»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.