چگونه جایگاه کلمه کلیدی سایت خود را در گوگل حفظ کنیم؟

۶ نکته برای حفظ جایگاه کلمات کلیدی

شاید تصور کنید که بعد از تبلیغات کلیکی (PPC) یا رسیدن به جایگاه مطلوب در گوگل، کار تمام شده است. اما اشتباه نکنید؛ ماجرا تازه از این قسمت شروع می‌شود. از این به بعد، باید کارهایی را انجام دهید که به حفظ جایگاه کلمات کلیدی شما، کمک کند.

نکات زیادی وجود دارند که باعث حفظ جایگاه کلمات کلیدی می‌شوند. نه تنها در کمپین‌های کلیکی، بلکه به طور کلی نیز برای حفط جایگاه کلمات کلیدی یک سایت می‌توان از این نکات بهره گرفت. ما ۶ مورد از این نکات را برای شما جمع‌آوری کرده‌ایم.

با کمک این ۶ روش، همواره اطمینان حاصل کنید که برای کلمات کلیدی سایت خود و حفظ جایگاه آن‌‌ها تلاش می‌کنید. حتما توجه داشته باشید که تولید محتوای متنی مناسب برای وبسایت، مهم‌ترین نکته برای حفظ جایگاه کلمات کلیدی است. با این حال، نکات دیگری نیز وجود خواهند داشت که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

مطالب مرتبط:

نرخ کلیک چیست و چه تاثیری بر PPC دارد؟

نکات مهم حفظ جایگاه کلمات کلیدی در PPC

اگر سایت شما در دست تبلیغ است، تولید محتوای مناسب انجام می‌دهید و حالا به دنبال نکاتی جهت حفظ جایگاه سایت خود هستید، در ادامه موارد را به خوبی دنبال کنید.

کات مهم حفظ جایگاه کلمات کلیدی در PPC
تولید محتوای مناسب، کلیدی‌ترین نکته حفظ جایگاه کلمات کلیدی در گوگل است.

بررسی منظم عملکرد کلمات کلیدی

این همان مرحله‌ای است که در اولین قدم به آن نیاز دارید. اگر می‌خواهید که جایگاه سایت شما حفظ شود، باید کلمات خوب و مفید را بشناسید. چه کلماتی به خوبی برای ما کار می‌کنند؟ از کجا به این کلمات دست پیدا کنیم؟ اگر نگاهی به حساب گوگل‌ادز خود بیندازید، متوجه این موضوع خواهید شد.

خیلی از افراد در ایران به طور مستقیم به حساب گوگل ادز دسترسی ندارند. با این حال،‌ از طریق پلتفرم‌هایی مانند سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس به راحتی به اطلاعات مشابه دست پیدا می‌کنند. اگر به حساب گوگل‌ادز دسترسی ندارید، این کلمات را به کمک پلتفرم‌های مربوطه به دست بیاورید.

شناخت کلمات کلیدی کاربردی به شما کمک می‌کنند که پول خود را به جا استفاده کنید. تبلیغات کلیکی به طور مستقیم به کلمات کلیدی وابسته هستند. این موضوع یعنی کلمات کلیدی بی‌ارزش، بودجه شما را برای کلمات کلیدی ارزشمندتر می‌دزدند.

چطور به طور منظم کلمات کلیدی را بررسی کنیم؟

کلمات کلیدی را به طور ماهانه، سه‌ماهه، شش‌ماهه و سالانه بررسی کنید. ببینید که آیا کلمه کلیدی وجود دارد که ارزش بالایی ندارد؟ آن را پیدا کنید و از دور مسابقه حذف و بودجه آن را قطع کنید.

فیلتر کلمات بر اساس میزان جست‌وجو

همه ما هنگام جست‌وجوی کلمات کلیدی خوشبینانه عمل می‌کنیم. به این صورت که در نظر ما، هر چقدر گستردگی و تنوع کلمات بیشتر باشد، شانس بیشتری برای افزایش رتبه خواهیم داشت. اما گاهی این خوشبینی پول ما را به راحتی در کمپین‌‌های تبلیغاتی به هدر می‌دهد.

از طرفی دیگر، در نظر داشته باشید که برخی از کلمات تنها در یک بازه مشخصی جست‌وجو می‌شوند. پس از گذشت مدت زمان مشخصی، دیگر رونق ندارند. کلماتی که کمتر جست‌وجو شوند به مرور زمان در رده‌های پایین نتایج گوگل‌ادز قرار می‌گیرند.

چگونه کلمات را بر اساس میزان جست‌وجو فیلتر کنیم؟

ساده‌ترین کار این است که پس از بررسی، کلمات با میزان جست‌وجوی کمتر را به راحتی از سفارش یا حساب گوگل‌ادز خود حذف کنید. البته برای این کار عجله نکنید، بلکه به این کلمات زمان بدهید. اگر زمان رونق کلمه منقضی شده باشد، حتی پس از یک یا دو هفته نیز در آن تغییری ایجاد نخواهد شد. این مسئله به خوبی کمک می‌کند تا جایگاه کلمات کلیدی مهم را در تبلیغات کلیکی حفظ کنید.

بررسی روند صعودی و نزولی کلمات برای یافتن فرصت مناسب

اگر روند صعودی و نزولی بودن کلمات را بررس کنید، به نتایج جالبی دست پیدا خواهید کرد. حتما می‌بینید که در یک دوره یک کلمه کلیدی افزایش صعودی دارد و در یک دوره دیگر چنین چیزی نیست. این موضوع علل مختلفی دارد، مثل افزایش رقابت در یک کلمه کلیدی در طول یک بازه.

این مسئله پیش می‌آید که چگونه رقابت در یک کلمه کلیدی بیشتر می‌شود. تصور کنید که شما یک سایت فروش لوازم آرایشی-بهداشتی دارید. کلمات کلیدی شما در وضعیت مطلوبی قرار دارند و از تبلیغات خود راضی هستید. با این حال، در یک دوره ناگهان افت شدیدی پیدا می‌کند. رقابت در چند کلمه کلیدی افزایش یافته است.

وقتی به دنبال علت این موضوع می‌گردید، متوجه می‌شوید که سایت رقیب شما در این دوره جشنواره تخفیفی را برای مشتریان خود برگزار کرده است. در نتیجه، افراد زیادی به واسطه تخفیف و جشنواره روی تبلیغات کلیک کرده‌اند. شما نیز می‌توانید که با شناخت روند صعودی و نزولی بودن کلمات، از فرصت‌ها برای حفظ جایگاه کلمات کلیدی خود استفاده کنید.

حفظ جایگاه کلمات کلیدی
برخی کلمات در یک دوره، افزایش نرخ کلیک صعودی دارند.

تحقیق کلمات کلیدی به طور منظم

اگر یادتان باشد، گفتیم که برای حفظ جایگاه کلمات کلیکی در PPC، کلمات بیهوده را حذف کنید و به کلمات مهم‌تر بپردازید. حتما توجه داشته باشید که هر چیزی جایگزینی دارد. بنابراین، اگر کلمه‌ای را از دور خارج کردید، به دنبال جایگزین آن باشید و مرتب کلمات جدید و ترند را برای تبلیغات کلیدی خود پیدا کنید.

بازبینی مجدد کلیدواژه‌های حذف شده

همانطور که گفتیم، روند نزولی و صعودی بودن کلمات کلیدی دائم در حال تغییر است. گاهی کلمه کلیدی را بر حسب شرایط آن زمان حذف کرده‌اید، اما حالا مشاهده می‌کنید که در وضعیت مناسبی به سر می‌برد. با توجه به این موضوع، کلمات حذف شده را نیز بازبینی کنید، شاید مجدد جایگاه خود را پیدا کرده‌اند.

مطالب مرتبط:

همه چیز درباره موقعیت صفر گوگل و راه‌های دستیابی به آن

سخن پایانی

همانطور که دانستیم، فرایند تغییرات کلمات کلیدی در کمپین‌‌های تبلیغاتی زیاد است. با توجه به این موضوع، پس از اینکه تبلیغات کلیکی را خریداری کردیم، نباید از جست‌وجوی کلمات کلیدی دست برداریم. علاوه بر آن، همواره باید آن‌ها را تحت نظر داشته باشیم تا جایگاهشان به درستی حفظ شود.

حتما می‌دانید که امروزه بیش از ۲۴۰۰۰ مترجم و نویسنده فعال در ترجمیک مشغول به کار هستند. هر کدام از نویسنده‌های ترجمیک بر اساس مهارت و دانش خود، محتوای سایت شما را آماده می‌کنند. علاوه بر آن، اگر به استراتژی تولید محتوا نیاز دارید، ترجمیک در خدمت شما است. برای فعالیت به عنوان مترجم یا نویسنده محتوا،‌ روی لینک استخدام نویسنده محتوا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.