معرفی هر آن‌چه که دانشجویان به آن نیاز دارند

معرفی ۶۵+ سایت کاربردی برای دانشجویان

با وب‌سایت‌های کاربردی برای دانشجویان آشنایید؟ دانشجو شدن مرحله‌ای مهم برای بیشتر افراد به شمار می‌آید. در زمان دانشجویی معمولا به ابزارهای متفاوتی نیاز خواهیم داشت. ابزارهای آنلاینی که به ما در انجام مراحل مختلف پروژه‌های کلاسی برای مثال یافتن مقاله، ترجمه تخصصی آن‌ها، تهیه پاورپوینت و … کمک کنند.

معمولا سوالات زیادی برای دانشجویان در ارتباط با پیدا کردن این ابزارها پیش می‌آید. برای مثال، از کدام وب‌سایت‌ها مقاله و کتاب رایگان دانلود کنیم؟ چگونه مقالات مرتبط با رشته‌مان را پیدا کنیم؟ چگونه قالب‌هایی جالب و متفاوت برای پاورپوینت‌های ارائه‌هایمان بیابیم؟ برای ساخت رزومه و پیدا کردن شغل از چه وب‌سایت‌هایی استفاده کنیم؟

در این مقاله به معرفی بیش از ۶۵ سایت مهم با کاربردهای متفاوت برای دانشجویان پرداخته‌ایم. بنابراین در ادامه این مقاله وبلاگ ترجمیک همراه ما باشید.

مطالب مرتبط:

۱۲ اپلیکیشن کاربردی برای یادگیری زبان

سایت‌های دانلود رایگان مقاله و کتاب

در صورتی که مقاله شما دارای دسترسی آزاد (open access) باشد، به راحتی می‌توانید آن را حتی از موتورهای جست و جو دریافت کنید. اما در صورتی که این ویژگی‌ را نداشته باشد، معمولا باید از سایت‌هایی مانند سای‌هاب، libgen، Zlib و … استفاده کنید. برای کتاب‌ها نیز تقریبا همین‌گونه است. معمولا کتاب‌هایی که از مدت زمان کپی‌رایت آن‌ها گذشته شده باشد، به راحتی در فضای وب پیدا می‌شوند.

اگر کتاب موردنظر به زبان انگلیسی باشد، می‌توانید آن را در وب‌سایت‌هایی که معرفی کرده‌ایم، جست و جو کنید. یک ترفند دیگر هم برای پیدا کردن کتاب‌های انگلیسی این است که نام کتاب موردنظر را در نوار جست و جو تایپ کنید و این عبارت را جلوی آن بنویسید: filetype: pdf. البته بر هر لینکی کلیک نکنید، زیرا ممکن است که سایت موردنظر به بدافزارها و ویروس‌ها آلوده باشد.

معرفی سایت‌های دانلود رایگان مقاله

معرفی سایت‌های دانلود رایگان کتاب

برای دانلود کتاب، نام کتاب موردنظر را به انگلیسی در این سایت‌ها جست و جو کنید.

معرفی سایت‌های دانلود رایگان کتاب
معرفی سایت‌های دانلود رایگان کتاب

موتورهای جست و جوی مقالات علمی

اگر به دنبال مقالاتی علمی با موضوعی خاص هستید، استفاده از موتورهای جست و جوی مقالات علمی گزینه مناسبی برای شما به شمار می‌آید. در ادامه به معرفی معروف‌ترین و کاربردی‌ترین موتورهای جست و جوی مقالات علمی و سایت‌های یافتن مقاله می‌پردازیم.

سایت‌های ارائه‌دهنده قالب پاورپوینت

کمتر دانشجویی است که با نرم‌افزار پاورپوینت آشنا نباشد. بسیاری از دانشجویان در مقاطع تحصیلی مختلف بارها مجبور شده‌اند که برای ارائه‌های کلاسی خود، پس از یافتن اطلاعات و ترجمه مقاله، گزیده‌ای از اطلاعات را در قالب پاورپوینت ببرند. اما یکی از چالش‌ها استفاده از قالب‌های مناسب است.

در ادامه به وب‌سایت‌هایی می‌پردازیم که با کمک آن‌ها می‌توانید قالب‌هایی جالب و کاربردی برای ارائه‌های خود پیدا کنید.

مطالب مرتبط:

نرم‌افزارها و وب‌سایت‌های تبدیل رایگان پی‌دی‌اف به ورد

سایت‌های ارائه‌دهنده دوره‌های آموزشی

وب‌سایت کورسرا

آدرس وب‌سایت کورسرا

کمتر فردی است که نام سایت کورسرا را نشنیده باشد. کورسرا ارائه‌دهنده دوره‌های آنلاین (به صورت فیلم‌های ضبط‌شده) در زمینه‌های مختلف مانند علوم کامپیوتر، علم داده (data science)، آموزش نرم‌افزار، آموزش زبان، توسعه فردی و … ارائه می‌دهد. برای استفاده و کسب مدرک دوره‌های این مجموعه، باید هزینه بپردازید.

با این حال کورسرا یک امکان جالب هم دارد. شما می‌توانید با انتخاب گزینه audit، به محتوای دوره‌های این وب‌سایت به صورت رایگان دسترسی داشته باشید. البته با انتخاب این گزینه دیگر مدرک برای شما صادر نمی‌شود. هم‌چنین برای هر بخش دوره، تعدادی آزمون طراحی شده است که شما می‌توانید با استفاده از آن‌ها، دانش خود را محک بزنید.

 در وب‌سایت کورسرا، با انتخاب گزینه audit، به محتوای دوره‌های این وب‌سایت به صورت رایگان دسترسی خواهید داشت.
در وب‌سایت کورسرا، با انتخاب گزینه audit، به محتوای دوره‌های این وب‌سایت به صورت رایگان دسترسی خواهید داشت.

سایر سایت‌های ارائه دهنده دوره‌های آموزشی آنلاین

سایت‌های آموزش زبان انگلیسی

اگر هدف شما تقویت زبان انگلیسی، آموزش آیلتس و تافل و … است، از این وب‌سایت‌ها استفاده کنید. توجه داشته باشید که تقویت دانش گرامری و واژگانی برای آموزش زبان انگلیسی کافی نیست. بلکه شما باید بر هر ۴ مهارت زبان انگلیسی خود کار کنید تا به اهداف دلخواه خود دست یابید.

سایت تد

سایت تد سال‌هاست که به ارائه سخرانی‌های کاربردی در قالب ویدئو‌ می‌پردازد. معمولا افرادی که سخنرانی‌های آن‌ها در این سایت‌ها قرار می‌گیرد، همگی از جمله برترین‌ها و صاحب‌نظران زمینه‌های خود هستند. با توجه به این‌که این ویدئوها به زبان انگلیسی هستند، منبعی مناسب برای تقویت دایره واژگان و مهارت‌های شنیداری شما محسوب می‌شوند. هم‌چنین امکان مشاهده متن سخرانی‌ها و فعال کردن زیرنویس هم برای این ویدئوها وجود دارد.

مطالب مرتبط:

روش‌های تایپ نیم فاصله در ورد Word و اکسل Excel

سایر سایت‌های کابردی برای تقویت مهارت‌های زبان انگلیسی

کانال‌های یوتیوب مناسب برای آموزش زبان و آمادگی آزمون آیلتس

ماشین‌ حساب‌های آنلاین پیشرفته

اگر دانشجوی رشته‌های مهندسی یا ریاضی هستید، احتمالا بارها برای شما پیش آمده است که قصد انجام محاسبات پیشرفته را داشته‌اید. با استفاده از این ماشین‌ حساب‌های آنلاین، معادلات خود را حل کنید.

سایت‌های دانلود رایگان عکس، قالب بروشور، قالب آماده اینفوگرافیک و وکتور

وب‌سایت‌های دانلود رایگان عکس
وب‌سایت‌های دانلود رایگان عکس

سایت‌های تبدیل فرمت

یکی از مهم‌ترین نیازهای دانشجویان و سایر افراد، تبدیل فرمت‌های مختلف به هم است. تصور کنید که می‌خواهید یک فایل pdf را به ورد تبدیل کنید. در این مواقع چه چیزی بهتر از سایتی است که به صورت آنلاین و در کمتر از چند دقیقه این تبدیل فرمت را برای شما انجام دهد.

سایت‌هایی که در ادامه معرفی کرده‌ایم، تقریبا از بیشتر فرمت‌ها پشتیبانی می‌کند. با این حال اگر فرمت خاصی مدنظرتان باشد که در این وب‌سایت‌ها وجود ندارد، کافی است که این عبارت را در گوگل جست و جو کنید:

free convert (فرمت مبدا) to (فرمت مقصد)

مطالب مرتبط:

چگونه یک مقاله ISI بنویسیم؟

لیست سایت‌های تغییر و تبدیل فرمت‌ها به هم

سایت‌های دانلود رایگان فونت‌های گوناگون

از این سایت‌ها شما می‌توانید که انواع مختلف فونت‌های فارسی و انگلیسی را دریافت کنید.

سایت‌های رزومه‌ساز آنلاین

با کمک این سایت‌ها شما می‌توانید که رزومه بسازید و برای یافتن کار اقدام کنید.

سایت‌های کاریابی ایرانی

سایت‌های زیر فرصت‌های شغلی تمام‌وقت و پاره‌وقت در شهرهای مختلف ایران را ارائه می‌دهند.

سخن پایانی

در این مقاله به معرفی سایت‌های کاربردی برای دانشجویان پرداختیم. سعی کردیم که انواع مختلفی از وب‌سایت‌ها همانند وب‌سایت‌های دانلود مقاله، دانلود کتاب، موتورهای جست و جو، سایت‌های کاریابی ایرانی، سایت‌های دانلود رزومه و … را معرفی کنیم. به نظر شما جای چه وب‌سایت‌هایی در این لیست خالی است؟ آن‌ها را با ما به اشتراک بگذارید.

اگر به خدماتی مانند ترجمه مقاله، ترجمه کتاب، ترجمه تخصصی، ترجمه رسمی مدارک، ویرایش تخصصی و نیتیو، پارافریز تخصصی و تولید محتوا نیاز دارید، خدمات سایت ترجمه ترجمیک برای شما گزینه‌ای مناسب به شمار می‌آید.

اگر به اصول ترجمه مسلطید و امکان ترجمه فارسی به انگلیسی یا سایر زبان‌ها را دارید، ترجمیک از شما برای همکاری دعوت می‌کند. برای همکاری، به صفحه استخدام مترجم مراجعه کنید و اطلاعات خواسته‌شده را تکمیل کنید.

6 دیدگاه در «معرفی ۶۵+ سایت کاربردی برای دانشجویان»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.