اخذ ویزای تحصیلی سوئد

مدارک موردنیاز برای اخذ ویزای تحصیلی سوئد

ادامه تحصیل در سوئد، یکی از رایج‌ترین انتخاب‌های دانشجویان بین‌المللی به شمار می‌رود. جالب است بدانید که بسیاری از دانشجویانی که سوئد را انتخاب می‌کنند، ثروتمند نیستند. بلکه با گرفتن وام دانشجویی، بورسیه تحصیلی یا سایر کمک‌هزینه‌های تحصیلی موفق به تحصیل در این کشور می‌شوند.

خبر خوب این است که استفاده از این امکانات و اخذ ویزای تحصیلی سوئد کار سختی نیست. با این حال، متقاضیان باید روند مشخصی را طی کرده و مدارک خاصی را آماده کنند. حال ارسال مدارک و ارائه درخواست می‌تواند به صورت آنلاین یا آفلاین انجام شود.

در این مطلب با دارالترجمه آنلاین ترجمیک همراه باشید تا با هم نگاهی به چک لیست مدارک موردنیاز برای تحصیل در سوئد بیندازیم.

مطالب مرتبط:

تحصیل در سوئد چه مزایا و معایبی دارد؟

چک لیست مدارک موردنیاز برای تحصیل در سوئد

بهتر است پیش از هرگونه اقدام برای اخذ پذیرش در دانشگاه‌های سوئد، لیست زیر را بررسی و مدارک لازم را آماده کنید.

  • فرم درخواست پذیرش
  • کپی اسکن‌شده از کلیه مدارک آموزشی
  • عکس‌های سایز پاسپورت (۴×۳ سانتی متر) با زمینه سفید
  • یک کپی از پاسپورت
  • نمره آیلتس
  • انگیزه‌نامه قوی
  • توصیه‌نامه
  • خلاصه سوابق کاری یا همان رزومه
  • مدارک مبتنی بر تجربه کاری (در صورت امکان)
  • سرفصل دروس گذرانده‌شده
  • مدارک تکمیلی
ویزای تحصیلی سوئد

فرم درخواست پذیرش

فرم درخواست پذیرش، فرمی است که باید آن را بادقت پر کنید و برای درخواست اپلای به دانشگاه موردنظر خود ارائه دهید. بسته به قوانین دانشگاه مقصد، این فرم می‌تواند به صورت آنلاین یا آفلاین در دسترس باشد. برخی دانشگاه‌ها، امکان تکمیل این فرم را به صورت آنلاین فراهم کرده‌اند. برخی دیگر نیز فرم مربوطه را در قالب PDF یا WORD در وب‌سایت خود بارگذاری کرده‌اند.

مطالب مرتبط:

با دانشگاه‌های برتر سوئد آشنا شوید

نمره آزمون زبان

فرقی ندارد که قصد درخواست چه نوع پذیرشی را دارید. در هر صورت، باید در یکی از آزمون‌های معتبر زبان شرکت کرده و نمره آن را ارائه کنید. دانشگاه موردنظر نیز با بررسی این نمره، توانایی و مهارت شما را برای تکمیل دوره تحصیلی ارزیابی می‌کند. حتما می‌دانید که تافل، آیلتس و PTE رایج‌ترین آزمون‌های زبان هستند.

مطالب مرتبط:

برای مهاجرت آیلتس بهتر است یا PTE؟

مدارک تحصیلی

مدارک تحصیلی، یکی از مواردی است که باید به همراه فرم درخواست ارسال شود. اگر به‌تازگی تحصیلات متوسطه خود را به پایان رسانده‌اید و برای تحصیل در مقطع کارشناسی اقدام می‌کنید، باید مدرک SSC خود را به همراه مدرک متوسطه بالاتر ارسال کنید. همچنین اگر دوره لیسانس یا فوق لیسانس خود را پشت سر گذاشته‌اید و قصد تحصیل در مقاطع بالاتر را دارید، باید مدرک و ریزنمرات خود را آماده و ارسال کنید.

انگیزه‌نامه (SOP)

به بیان مختصر و دقیق اهداف شغلی و تحقیقاتی و تلاش‌هایی که تاکنون برای رسیدن به آن‌ها انجام شده، انگیزه‌نامه می‌گویند. علت انتخاب رشته و ادامه تحصیل در آن، علت انتخاب دانشگاه موردنظر، برنامه‌ای که برای بعد از تحصیل دارید، علایق و سایر جزئیات نیز از دیگر مواردی هستند که در SOP قید می‌شوند.

در هر صورت فراموش نکنید که یک انگیزه‌نامه منسجم و قوی، کلید ورود شما به دانشگاه موردنظرتان خواهد بود. بنابراین روی نوشتن آن وقت بگذارید و پیش از ارسال نهایی خوب فکر کنید.

مطالب مرتبط:

فوت‌وفن نوشتن انگیزه نامه با کیفیت

توصیه‌نامه

توصیه‌نامه، همان‌طورکه از نامش پیداست، توصیه و معرفی شما توسطی شخصی معتبر و مهم به دانشگاه موردنظر است. لذا فرد مناسبی را انتخاب کنید و نوشتن این نامه مهم را به او بسپارید. فراموش نکنید که توصیه‌نامه‌ای ضعیف و غیرحرفه‌ای، شما را از نردبان موفقیت پایین می‌کشاند.

مطالب مرتبط:

قدم به قدم تا نوشتن یک توصیه‌نامه خوب

گواهینامه‌ سوابق مرتبط

برای تحصیل در مدارس بازرگانی سوئد، باید در زمینه مرتبط تجربه داشته باشید و تجربه خود را با مدارک معتبر اثبات کنید. از جمله این مدارک، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • گواهی اشتغال به کار از همه کارفرمایان قبلی
  • آخرین فیش حقوقی
  • آخرین قرارداد کاری

رزومه (CV)

علاوه بر تمامی مدارکی که تا اینجا بررسی کردیم، باید رزومه خود را نیز ارسال کنید. رزومه شامل مشخصات فردی، سوابق تحصیلی و کاری و مجموعه مهارت‌های شماست و ناگفته پیداست که چه‌قدر می‌تواند تاثیرگذار باشد و تصویر خوبی از شما به نمایش بگذارد.

مطالب مرتبط:

چگونه یک رزومه تحصیلی حرفه‌ای بنویسیم؟

تصاویر سایز پاسپورت

احتمالا آماده‌سازی تصویر، یکی از ساده‌ترین مراحل آماده‌سازی مدارک برای اخذ ویزای تحصیلی سوئد به نظر برسد. با این حال، به دقت و توجه زیادی نیاز دارد.

مدارک تکمیلی

ارائه مدارک تکمیلی، مثل مقالات علمی، گواهینامه شرکت در دوره‌های معتبر و مرتبط و هر چیزی که فعالیت شما را در دوره‌های فوق برنامه اثبات می‌کند، تاثیرگذار خواهد بود.

سخن پایانی

در این مطلب با مدارک موردنیاز برای اخذ ویزای تحصیلی سوئد آشنا شدیم. با این حال برای کسب اطلاعات دقیق‌تر درباره این مدارک، بهتر است به وب‌سایت دانشگاه موردنظرتان مراجعه و الزامات آن را بررسی کنید.

دارالترجمه آنلاین ترجمیک، یکی از بهترین مراکز ارائه‌دهنده خدمات ترجمه رسمی در کشور است. این خدمات به صورت آنلاین ارائه می‌شوند. برای اطلاع از هزینه ترجمه رسمی در ترجمیک کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.