چگونه تلفظ واژگان انگلیسی را پیدا کنیم؟

۵ سایت کاربردی برای یافتن تلفظ واژگان انگلیسی

تا به حال در کلاس زبان، در یک مکالمه دوستانه یا حتی موقع نوشتن یک نامه، خواسته‌اید از کلمه‌ای انگلیسی استفاده کنید ولی در تلفظ آن شک داشته باشید؟ بسیاری از مردم دوست دارند که کلمات انگلیسی را اشتباه تلفظ نکنند. وقتی صحبت از یک ترجمه مقاله فارسی به انگلیسی باشد، چندان تلفظ کلمات مهم نیست ولی هنگام صحبت کردن و برقراری ارتباط یکی از مهم‌ترین موارد، تلفظ صحیح کلمات است.

البته بین تلفظ و لهجه تفاوت وجود دارد. هر زبانی معمولا لهجه‌های متفاوتی دارد. برای مثال انگلیسی، لهجه‌هایی مانند بریتیش، آمریکایی، استرالیایی، کانادایی و … دارد. اگر شما به یکی از این لهجه‌ها صحبت کنید، به معنای این نیست که تلفظ شما نادرست است.

اما اگر در تلفظ کلمات اشتباه کنید، هم نشان‌دهنده دانش ناکافی انگلیسی شما خواهد بود و هم این‌که احتمالا افراد متوجه منظور شما نخواهند شد. هم‌چنین تلفظ اشتباه لغات مخصوصا اگر با مشتری‌ها و شرکت‌های بین‌المللی هم ارتباط دارید، تاثیر مثبتی بر وجهه حرفه‌ای شما نخواهد گذاشت.

اما چگونه تلفظ درست کلمات را پیدا کنیم؟ کافی است که از وب‌سایت‌هایی که در ادامه معرفی می‌کنیم، استفاده کنید. برای آشنایی با منابع و وب‌سایت‌های آنلاین برای یافتن تلفظ صحیح کلمات در ادامه این مقاله وبلاگ ترجمیک همراه ما باشید.

مطالب مرتبط:

آموزش ۱۰۰ فعل انگلیسی که حرف اضافه اختصاصی دارند

دیکشنری آنلاین کمبریج

دیکشنری آنلاین کمبریج یکی از کاربردی‌ترین دیکشنری‌ها است. کافی است که کلمه موردنظر خود را در این وب‌سایت جست و جو کنید. سپس هم معنی معادل‌های انگلیسی آن و هم تلفظ آن به لهجه‌های بریتیش و آمریکایی به شما نشان داده می‌شود. رابط کاربری این سایت هم ساده است.

سایت‌های کاربردی برای یافتن تلفظ واژگان انگلیسی
سایت‌های کاربردی برای یافتن تلفظ واژگان انگلیسی

در این دیکشنری شما می‌توانید هم تلفظ کلمات را بشنوید و هم آوانگاری آن‌ها را مشاهده کنید. هم‌چنین کاربردها و معنی‌های مختلف واژگان به شما نشان داده می‌شود و مثال‌هایی از کاربرد آن کلمات در جمله‌ها را هم خواهید دید.

آدرس دیکشنری آنلاین کمبریج

وب‌سایت YouGlish

آیا تا به حال فکر کرده‌اید که چگونه کلمات خاصی را با لهجه انگلیسی آمریکایی، انگلیسی بریتانیایی یا انگلیسی استرالیایی تلفظ کنید؟ سایت YouGlish این امکان را برای شما فراهم آورده است. البته تعداد واژگانی که این وب‌سایت به آن‌ها پرداخته است، محدود است.

برای مشاهده تلفظ کلمه موردنظر در لهجه‌های مختلف انگلیسی کافی است که به وب‌سایت YouGlish وارد شوید و کلمه را در آن جست و جو کنید. اگر این واژه جزو واژگانی تحت پوشش این وب‌سایت باشد، تلفظ آن در لهجه‌های مختلف به صورت ویدئو به شما نشان داده می‌شود(ویدئوهای دارای زیرنویس انگلیسی هم هستند).

وب‌سایت YouGlish

برای مشاهده تلفظ کلمه موردنظر در لهجه‌های مختلف انگلیسی کافی است که به وب‌سایت YouGlish وارد شوید و کلمه را در آن جست و جو کنید.
برای مشاهده تلفظ کلمه موردنظر در لهجه‌های مختلف انگلیسی کافی است که به وب‌سایت YouGlish وارد شوید و کلمه را در آن جست و جو کنید.

وب‌سایت Forvo

یکی دیگر از وب‌سایت‌هایی که می توانید برای یافتن تلفظ انگلیسی واژگان (هم انگلیسی آمریکایی و بریتیش) از آن‌ها استفاده کنید، وب‌سایت Forvo است. برای یافتن تلفظ صحیح واژگان، کلمه موردنظر را در نوار جست و جوی این وب‌سایت جست و جو کنید. با تایپ کلمه موردنظر در نوار جست و جو، علاوه بر خود کلمه، واژگان، اصطلاحات و جملات مشابه هم به شما نشان داده می‌شود.

اگر می‌خواهید که تلفظ انگلیسی خود را قوی‌تر کنید، این سایت گزینه مناسبی به شمار می‌آید. چون با هر بار جست و جو، می‌توانید تلفظ سایر کلمات و اصطلاحات را هم ببینید و آن‌ها را هم یاد بگیرید.

وب‌سایت Forvo

مطالب مرتبط:

چگونه لهجه بریتیش یا بریتانیایی داشته باشیم؟

وب‌سایت howjsay

یک وب‌سایت کاربردی دیگر برای یافتن تلفظ کلمات، howjsay است. هنگامی که کلمه را در این وب‌سایت جست و جو کنید، می‌توانید تلفظ آن را بشنوید. البته نقطه تمایز و قوت این وب‌سایت یک چیز دیگر است. شما می‌توانید متن انگلیسی خود را (تا ۲۵۰۰ کلمه)، در قسمت تبدیل متن به گفتار وارد کنید و سپس تلفظ کل متن را گوش دهید. این گزینه برای افرادی که به دنبال یادگیری انگلیسی هستند، بسیار کاربردی است.

آدرس بخش تلفظ کلمات وب‌سایت howjsay

آدرس تبدیل متن به گفتار howjsay

دیکشنری آنلاین آکسفورد

آخرین دیکشنری که در این مطلب به آن می پردازیم، دیکشنری آنلاین آکسفورد است. رابط کاربری این دیکشنری هم ساده است و استفاده از آن پیچیدگی خاصی ندارد. کافی است که واژه خود را در آن جست و جو کنید تا هم معنی کوتاهی از آن (به انگلیسی) و هم تلفظ آمریکایی و انگلیسی آن به شما نشان داده شود.

آدرس دیکشنری آنلاین آکسفورد

سخن پایانی

در این مقاله به کاربردی‌ترین وب‌سایت‌هایی پرداختیم که از آن‌ها برای پیدا کردن تلفظ صحیح کلمات می‌توانید استفاده کنید. البته برای داشتن مکالمه‌ای مناسب به زبان انگلیسی، تلفظ صحیح کلمات تنها یکی از عوامل موثر است. شما باید به مواردی هم‌چون دامنه و گستردگی واژگان، روانی کلام، استفاده از دستور زبان مناسب و … هم توجه داشته باشید.

اگر به خدماتی هم‌چون ترجمه مقاله، ترجمه همزمان، ترجمه رسمی مدارک، ویرایش نیتیو و تولید محتوا نیازی دارید، خدمات سایت ترجمه ترجمیک گزینه مناسبی به شمار می‌آید. برای اطلاع از تعرفه‌ها و امکانات خدمات، به صفحه هزینه ترجمه مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.