چگونه کارت ملی المثنی خود را دریافت کنیم؟

راهنمای دریافت کارت ملی المثنی برای ترجمه رسمی

به ترجمه رسمی کارت ملی خود نیاز دارید ولی اصل کارت ملی شما مفقود شده است؟ آیا می‌دانستید که برای ترجمه رسمی حتما باید اصل مدرک خود را ارائه دهید؟ ترجمه رسمی مدارک مختلف هم‌چون کارت ملی با فتوکپی یا اسکن مدرک انجام نمی‌شود و و حتما مترجم رسمی باید اصل مدرک را مشاهده کند.

کارت ملی به همراه شناسنامه از جمله مهم‌ترین مدارک هویتی محسوب می‌شوند. معمولا برای دریافت هر نوع ویزایی، ارائه ترجمه رسمی مدارک هویتی الزامی است. اگر کارت ملی شما مفقود شده است، برای ترجمه رسمی ابتدا باید المثنی آن را دریافت کنید.

برای آشنایی با راهنمای دریافت کارت ملی المثنی در ادامه این مقاله وبلاگ ترجمیک همراه ما باشید.

مطالب مرتبط:

دریافت گواهی عدم سوء پیشینه برای ترجمه رسمی

چگونه کارت ملی المثنی دریافت کنیم؟

اگر کارت ملی خود را گم کرده‌اید، بهتر است که ابتدا به دنبال پیدا کردن آن باشید، چون فرایند صدور المثنی کارت ملی کمی زمان‌بر است. معمولا اگر مدرکی پیدا شود، آن را به شعب اداره پست یا سازمان ثبت احوال تحویل می‌دهند.

اگر کارت ملی و سایر مدارک خود را گم کرده‌اید، ابتدا وارد سامانه جست و جوی پیداشده‌های شرکت ملی پست شوید و کد ملی خود را در آن‌جا جست و جو کنید. هم‌چنین بهتر است که در سامانه مدارک پیداشده سازمان ثبت احوال هم جست و جو کنید.

اگر مدرک شما در این سامانه‌ها نبود، باید برای صدور کارت ملی المثنی درخواست دهید. ابتدا باید مفقود شدن کارت ملی خود را اعلام کنید. برای اعلام مفقود شدن کارت ملی خود به دفاتر پیش‌خوان دولت مراجعه کنید و درخواست خود را ثبت کنید. پس از اعلام مفقودی، کارت ملی قبلی شما باطل می‌شود.

سپس از طریق دفاتر پیش‌خوان دولت برای صدور کارت ملی المثنی اقدام کنید. برای صدور کارت ملی المثنی به مدارکی چون اصل و کپی صفحات شناسنامه فرد، یک قطعه عکس ۳ در ۴، تکمیل فرم اعلام مفقودی کارت ملی هوشمند، تکمیل فرم صدور کارت ملی هوشمند المثنی و ارائه آدرس و کد پستی ۱۰ رقمی محل سکونت نیاز دارید.

پس از تکمیل مراحل گفته‌شده، باید هزینه صدور کارت ملی المثنی را بپردازید. هزینه صدور کارت ملی المثنی توسط دفاتر پیش‌خوان دولت در سال ۱۴۰۲ برای دفعه اول برابر با ۷۲هزار تومان، برای دفعه دوم برابر با ۱۲۰هزار تومان و برای دفعه سوم ۱۸۰هزار تومان است.

صدور کارت ملی المثنی چه مدت طول می‌کشد؟

منابع مختلف مدت زمان صدور کارت ملی هوشمند را دو ماه نوشته‌اند. البته این مدت زمان به عوامل مختلفی بستگی دارد و ممکن است که بیشتر هم طول بکشد.

اگر کپی برابر اصل کارت ملی توسط دفاتر اسناد رسمی انجام شده باشد، امکان ترجمه رسمی آن وجود ندارد
اگر کپی برابر اصل کارت ملی توسط دفاتر اسناد رسمی انجام شده باشد، امکان ترجمه رسمی آن وجود ندارد

کپی برابر اصل کارت ملی ترجمه رسمی می‌شود؟

به صورت کلی پاسخ این سوال خیر است. اگر کپی برابر اصل مدرک توسط دفاتر اسناد رسمی انجام شده باشد، امکان ترجمه رسمی آن وجود ندارد. اما اگر این کپی برابر اصل توسط اداره صادرکننده مدرک یعنی سازمان ثبت احوال صادر شده باشد، امکان ترجمه رسمی آن وجود خواهید داشت.

مطالب مرتبط:

ترجمه رسمی مدارک کپی برابر اصل چگونه انجام می‌شود؟

هزینه ترجمه رسمی کارت ملی به چه صورت است؟

هزینه ترجمه رسمی کارت ملی و کلیه مدارک هرساله توسط سازمان امور مترجمان قوه قضاییه به دارالترجمه‌ها اعلام می‌شود. برای مشاهده تعرفه هزینه ترجمه کارت ملی در دارالترجمه آنلاین ترجمیک به صفحه هزینه ترجمه رسمی مراجعه کنید.

سخن پایانی

در صورتی که مدرک شما گم شده باشد، برای ترجمه رسمی آن ابتدا باید المثنی آن را دریافت کنید و سپس برای ترجمه رسمی اقدام کنید. توجه داشته باشید که ترجمه رسمی مدارکی چون کارت ملی به وسیله کپی یا اسکن آن انجام نمی‌شود. برای ثبت درخواست صدور المثنی کارت ملی باید به دفاتر پیش‌خوان شهر خود مراجعه کنید.

اگر به خدماتی هم‌چون ترجمه رسمی کارت ملی، شناسنامه، مدارک تحصیلی و … نیاز دارید، با خیالی آسوده از خدمات ترجمه رسمی ترجمیک استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.