هزینه ترجمه مدارک برای اپلای چقدر است؟

هزینه ترجمه مدارک برای اپلای و مهاجرت تحصیلی

«تمام شرایط و مدارکم آماده و مهیا است، اما هزینه ترجمه مدارک برای اپلای را نمی‌دانم»! خیلی از دانشجویان برای اپلای و ادامه تحصیل در خارج کشور با این نگرانی مواجه می‌شوند. همه ما می‌دانیم که برای اپلای، باید مدارک خود را ترجمه شده بفرستیم. هر مدرک برای ترجمه و ترجمه رسمی شرایط خاص خود را دارد. به همین دلیل، باید هزینه ترجمه مدارک برای اپلای یا همان مهاجرت تحصیلی را بدانیم.

در فرایند اپلای،‌ هزینه‌‌های متعددی وجود دارند که باید در نظر بگیرید. می‌توان گفت که کوچک‌ترین بخش این فرایند،‌ مربوط به مقدار اپلیکیشن فی می‌شود (هزینه‌‌ای که دانشگاه مقصد برای بررسی مدارکتان از شما دریافت می‌کند). در صورت پذیرش و پس از آن، مبلغی را باید برای ترجمه رسمی مدارک به یک دارالترجمه رسمی معتبر بدهید. این مدارک برای سفارت و اخذ ویزای تحصیلی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

اگر قصد دارید تا یک دورنمای کلی و جزئی از هزینه ترجمه مدارک برای اپلای و مهاجرت تحصیلی داشته باشید،‌ این مقاله برای شما است. در ادامه به بررسی هزینه ترجمه و ترجمه رسمی مدارک مختلف مربوط به تحصیل می‌پردازیم. تا انتها با ما همراه باشید.

مطالب مرتبط:

اپلیکیشن فی چیست و چگونه آن را بپردازیم؟

هزینه ترجمه انواع مدارک برای مهاجرت تحصیلی و اپلای

در فرایند اپلای باید مدارک مختلفی را ارائه کنید. ابتدایی‌ترین مدارک، اسناد هویتی شما هستند که ثابت می‌کند که شما یک شخص و متقاضی حقیقی هستید. مدارک دیگری نیز وجود دارند که جهت رزومه و تکمیل‌کننده دیگر مدارک برای دانشگاه مقصد ارسال می‌کنید.

جدا از اسناد هویتی، مدارکی چون مقالات مختلف، رزومه،‌ انگیزه‌نامه و توصیه‌نامه، انواع مدارک تحصیلی و غیره برای دانشگاه ارسال می‌شوند. ابتدا که این مدارک را برای ترجمه صادر می‌کنید، نیازی به ترجمه رسمی ندارند. برای مثال، هنگامی که قصد ارسال ریزنمرات را به دانشگاه مقصد دارید، نیازی نیست که ترجمه رسمی آن را ارسال کنید، بلکه ترجمه عادی نیز قابل قبول است. به طور کلی هزینه ترجمه مدارک برای اپلای را می‌توان به این صورت طبقه‌بندی کرد:

  1. ترجمه مدارک پیش نیاز (مقالات، ریزنمرات و انگیزه‌‌نامه)
  2. ترجمه رسمی مدارک پس از پذیرش

هزینه ترجمه رسمی مدارک تحصیلی برای اپلای سال ۱۴۰۲

مدارک تحصیلی در مقاطع مختلفی ترجمه رسمی می‌شوند؛ مانند دیپلم،‌ کارشناسی و کارشناسی‌ارشد. مدارک شما بر اساس مقطعی که قصد ادامه تحصیل در آن را دارید تعیین می‌شود. در هر مقطعی که بخواهید اپلای کنید، مدارک مقاطع پیشین خود را ارسال خواهید کرد. در ادامه به بررسی هزینه ترجمه رسمی مدارک تحصیلی در مقاطع مختلف می‌پردازیم.

هزینه ترجمه مدارک تحصیلی برای اپلای چقدر است؟
هزینه ترجمه مدارک تحصیلی برای اپلای در مقاطع مختلف، متفاوت است.

قیمت ترجمه رسمی دیپلم برای اپلای ۱۴۰۲

ترجمه رسمی دیپلم از جمله مهم‌ترین مدارک برای اپلای است. چه در مقطع کارشناسی و چه در کارشناسی ارشد، به ترجمه رسمی دیپلم نیاز خواهید داشت. پیش از ترجمه رسمی این مدرک، باید تاییدیه تحصیلی آن را از سامانه مربوطه دریافت کرده و برای دارالترجمه مورد نظر ارسال کنید. هزینه ترجمه دیپلم به شرح زیر است:

  • هزینه ترجمه دیپلم از فارسی به زبان انگلیسی: ۷۵,۶۰۰ تومان
  • هزینه ترجمه دیپلم از فارسی به سایر زبان‌ها: ۹۰,۰۰۰

ضمنا هزینه ترجمه ریزنمرات دبستان، راهنمایی و دبیرستان به زبان انگلیسی ۴۶,۸۰۰ تومان و به زبان غیرانگلیسی ۵۷,۶۰۰ تومان است.

قیمت ترجمه رسمی دانشنامه و ریزنمرات کاردانی ۱۴۰۲

اگر در مقطع کاردانی تحصیل کرده‌اید و به ترجمه رسمی مدارک این مقطع نیاز دارید، باید اطلاعات کاملی از هزینه ترجمه این مدرک برای اپلای به دست آورید. جدول زیر اطلاعات دقیقی را در اختیار شما قرار خواهد داد:

نوع مدرک/زبان

انگلیسی

غیرانگلیسی

دانشنامه کاردانی

۱۱۷,۰۰۰

۱۶۲,۰۰۰

ریزنمرات کاردانی

۴۶,۸۰۰

۵۷,۶۰۰

هزینه ترجمه رسمی مدارک کارشناسی برای اپلای ۱۴۰۲

اگر قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را دارید، خوب است بدانید که ترجمه رسمی تمام مدارک و به خصوص ریزنمرات کارشناسی اهمیت زیادی دارد. به همین منظور ضمن طبقه‌بندی مدارک این مقطع، هزینه آن‌ها را نیز برای شما آماده کرده‌ایم:

نوع مدرک/زبان

انگلیسی

غیرانگلیسی

دانشنامه تحصیلی کارشناسی

۱۱۷,۰۰۰

۱۶۲,۰۰۰

ریزنمرات کارشناسی

۴۶,۸۰۰

۵۷,۶۰۰

نرخ ترجمه رسمی مدارک تحصیلی کارشناسی ارشد و دکترا

آخرین مقاطع تحصیلی، کارشناسی ارشد و بعد دکترا هستند که هزینه ترجمه رسمی آن‌ها تفاوتی با کارشناسی ندارد. جدول زیر هزینه ترجمه رسمی این مدارک را نشان می‌دهد:

نوع مدرک/زبان

انگلیسی

غیرانگلیسی

دانشنامه کارشناسی ارشد

۱۱۷,۰۰۰

۱۶۲,۰۰۰

ریزنمرات کارشناسی ارشد

۴۶,۸۰۰

۵۷,۶۰۰

دانشنامه دکتری

۱۱۷,۰۰۰

۱۶۲,۰۰۰

ریزنمرات دکتری

۴۶,۸۰۰

۵۷,۶۰۰

هزینه ترجمه رسمی سایر مدارک برای اپلای ۱۴۰۲

مدارک مربوط به اپلای تحصیلی اینجا به پایان نمی‌رسد. مدارک دیگری نیز وجود دارند که برای مهاجرت تحصیلی و ارائه به سفارت به آن‌‌ها نیاز خواهید داشت. این مدارک در جدول زیر گرد هم آمده‌اند:

نوع مدرک/زبان

انگلیسی

غیرانگلیسی

سرفصل دروس دانشگاهی

۱۳۵,۰۰۰

۱۶۲,۰۰۰

گواهی اشتغال به تحصیل

۸۱,۰۰۰

۹۹,۰۰۰

توصیه نامه تحصیلی

۱۳۵,۰۰۰

۱۷۱,۰۰۰

ریزنمرات دکتری

۴۶,۸۰۰

۵۷,۶۰۰

گواهی ریزنمرات

۸۱,۰۰۰

۹۹,۰۰۰

ریزنمرات دبیرستان

۴۳,۲۰۰

۵۴,۰۰۰

مدرک پیش دانشگاهی

۷۵,۶۰۰

۹۰,۰۰۰

کارنامه توصیفی ابتدایی

۱۸۹,۰۰۰

۲۲۵,۰۰۰

ریزنمرات ابتدایی، راهنمایی و متوسطه

۷۹,۲۰۰

۹۹,۰۰۰

هزینه ترجمه رسمی اسناد هویتی برای مهاجرت تحصیلی سال ۱۴۰۲

ضمن در نظر گرفتن تمام مدارک بالا برای مهاجرت تحصیلی، بهتر است که از اهمیت ترجمه رسمی اسناد هویتی غافل نشویم. تنها در صورتی سفارت کشور مقصد مدارک تحصیلی شما را می‌پذیرد که اسناد هویتی شما بدون نقص باشد. برای مطالعه کامل هزینه لیست اسناد هویتی؛ مانند شناسنامه و کارت ملی،‌ اسناد زوجین، گواهینامه و کارت ملی، به صفحه «هزینه ترجمه رسمی» ترجمیک مراجعه کنید.

هزینه ترجمه رسمی اسناد هویتی
تنها در صورتی سفارت کشور مقصد مدارک تحصیلی شما را می‌پذیرد که اسناد هویتی شما بدون نقص باشد.

مطالب مرتبط:

ترجمه رسمی مدارک لازم برای تحصیل در کانادا

هزینه‌های جانبی اپلای

جدا از هزینه ترجمه مدارک، هزینه‌های دیگری نیز وجود دارند که مرتبط با مسیر اپلای هستند. هنگامی که برای مهاجرت تحصیلی برنامه‌ریزی می‌کنید، بد نیست که این هزینه‌ها را هم در نظر بگیرید. همانطور که اشاره کردیم، جزئی‌ترین هزینه اپلای به اپلیکیشن‌فی برمی‌گردد. این هزینه‌ای است که برخی از دانشگاه‌ها به منظور بررسی کردن مدارک شما می‌گیرند. مقدار اپلیکیشن‌فی به دانشگاه کشور مقصد بستگی داشته و هزینه ثابتی وجود ندارد.

دیگر هزینه‌های اپلای را می‌توان به موارد زیر دسته‌بندی کرد:

هزینه آزمون‌های ورودی و زبان

هزینه آزمون‌های ورودی نیز از جمله مواردی هستند که باید در نظر بگیرید. برخی از دانشگاه‌ها در مرحله نهایی پذیرش، آزمون ورودی دارند و این آزمون‌ها مشمول هزینه‌های خاصی هستند. هزینه آزمون‌های زبان مثل آیلتس، تافل و دولینگو فارغ از این موارد نیست. هزینه آزمون‌های زبان، مانند آیلتس، بر اساس قیمت دلار متغیر بوده و هرسال تغییر می‌کند.

هزینه مرتبط با سفارت و اخذ تاییدات

خدمات دفتری سفارت و جدا از آن، هزینه اخذ تاییدات دادگستری و وزارت امور خارجه (در صورت نیاز) بخشی از هزینه‌های اپلای را تشکیل می‌دهند.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی کامل هزینه ترجمه مدارک برای مهاجرت تحصیلی و اپلای پرداختیم. هزینه ترجمه رسمی اگرچه بخش کوچکی از هزینه‌های اپلای را تشکیل می‌دهد، اما برنامه‌ریزی برای آن خارج از لطف نیست.

هزینه ترجمه رسمی مدارک تحصیلی و هویتی برای اپلای در ترجمیک، درست مطابق نرخ قوه قضائیه بوده و تنها ۴۰ هزار تومان بابت خدمات دفتری ترجمیک اخذ می‌شود. ترجمیک با ارائه خدمات مناسب و راحتی در ثبت سفارش، فرایند ترجمه رسمی مدارک تحصیلی شما را انجام خواهد داد. اگر زمان کمی برای مراجعه به سفارت دارید و ترجمه مدارک خود را هر چه زودتر می‌خواهید، سفارش «ترجمه رسمی فوری» دهید.

5 دیدگاه در «هزینه ترجمه مدارک برای اپلای و مهاجرت تحصیلی»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.