چطور وقت سفارت بگیریم؟

چگونه وقت سفارت بگیریم؟ (راهنمای کامل)

آرام آرام در مسیر مهاجرت قدم برمی‌دارید. همه مدارک آماده و مهیا است و نوبت به گرفتن وقت سفارت می‌رسد. در این شرایط از خود می‌پرسید: «چگونه وقت سفارت بگیرم»؟ این زمانی است که باید در رابطه با گرفتن وقت سفارت کشور مدنظر خود، خوب تحقیق کنید.

اینکه چطور وقت سفارت بگیرید، به سفارت کشور مقصد بستگی دارد. معمولا خدمات اخذ ویزا مربوط به کنسولگری سفارت‌ها است؛ گاهی هم خود سفارت به شما وقت می‌دهد. علاوه بر آن، شرکت‌های کارگزاری نیز خدمات تعیین وقت ویزا از سفارت کشور مقصد را ارائه می‌دهند.

گرفتن وقت سفارت و انجام پروسه اخذ ویزا از روش‌های متفاوتی امکان‌پذیر است. با توجه به این موضوع، اگر ترجمه رسمی مدارکتان را آماده کرده‌اید و به دنبال تعیین وقت سفارت هستید، تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

مطالب مرتبط:

صدور ویزا چه مدت طول می‌کشد؟

چگونه وقت سفارت بگیرم؟

همانطور که اشاره کردیم، تعیین وقت سفارت با دخالت مستقیم خود سفارت، کنسولگری آن یا شرکت‌های کارگزاری انجام می‌شود. علاوه بر این، در صورتی که خودتان قصد گرفتن وقت سفارت را ندارید، آژانس‌های مسافرتی نیز به شما کمک می‌کنند. در ادامه به بررسی گرفتن وقت ویزا از سفارت‌های کشورهای مهم می‌پردازیم.

تعیین وقت سفارت کشورهای فرانسه، اتریش، سوئیس

گرفتن وقت سفارت کشورهای فرانسه، اتریش، بلژیک، نروژ، دانمارک، سوئیس، جمهوری چک، قبرس، هلند، اوکراین، مجارستان، یونان، پرتغال و آفریقای جنوبی توسط بزرگ‌ترین شرکت کارگزاری در ایران یعنی VFSGlobal انجام می‌شود.

تعیین وقت سفارت از شرکت VFSGlobal

با وارد شدن به سایت شرکت VFSGlobal در صفحه «apply for visa»، مراحل کامل گرفتن وقت سفارت به شما نمایش داده می‌شود. با توجه به سفارت کشور مقصد در سایت مربوطه، فرم مخصوص به تعیین وقت سفارت را تکمیل کرده و پس از آن در سایت بارگزاری کنید تا تعیین وقت سفارت شما انجام شود.

تعیین وقت سفارت آلمان و ایتالیا

درست مانند کشورهایی که در قسمت قبل نام بردیم، تعیین وقت سفارت کشورهای آلمان و ایتالیا نیز توسط شرکت‌های کارگزاری انجام می‌گیرد. تعیین وقت سفارت کشور آلمان توسط شرکت شرکت ویزامتریک و تعیین وقت سفارت ایتالیا با کمک شرکت CKGSIR انجام می‌شود.

تعیین وقت سفارت کشورهای مختلف
تعیین وقت سفارت کشورهای آلمان و ایتالیا

تعیین وقت سفارت بریتانیا

پیش از این سفارت انگلیس در ایران فعالیت نداشت. با این حال، مدتی است که سفارت این کشور در تهران خدمات مستقیم امور مهاجرتی را ارائه می‌دهد. به همین منظور، برای تعیین وقت سفارت و دریافت نوبت، می‌توانید که به صورت مستقیم به سفارت انگلیس در خیابان فردوسی تهران مراجعه کنید.

تعیین وقت سفارت آمریکا و کانادا

گرفتن وقت سفارت از کشورهای آمریکا و کانادا به دو صورت امکان‌پذیر است: آنلاین و مراجعه حضوری. از آنجایی که سفارت این کشورها به طور مستقیم در ایران وجود ندارند؛ برای مراجعه حضوری و تعیین وقت باید به یکی از کشورهای همسایه مراجعه کنید. واضح است که این کار هزینه و زمان زیادی از شما می‌گیرد.

بهترین روش، تعیین وقت به صورت آنلاین است. برای دریافت وقت سفارت آمریکا یا کانادا، به سایت سفارت کشور مقصد مراجعه کرده و دستورالعمل‌ها را عملی کنید. معمولا در این روش، پس از تکمیل فرم و آپلود مدارک لازم، یک کد رهگیری دریافت خواهید کرد. پس از دریافت کد رهگیری و نامه از سمت سفارت، یک ماه فرصت خواهید داشت تا به یکی از دفاتر VAC یا VFS مراجعه کرده و انگشت‌نگاری‌های لازم را انجام دهید.

تعیین وقت سفارت با کمک آژانس‌های مسافرتی

در صورتی که نیاز دارید تا تعیین وقت سفارت شما فوری صورت گیرد، مراجعه به یکی از آژانس‌های مسافرتی نیز روش خوبی است. در این حالت، تنها کافی است که مدارک خود را به آژانس‌های مربوطه بسپارید و منتظر باشید تا باقی کارهای شما انجام شود.

ترجمه رسمی مدارک برای تعیین وقت سفارت

برای تعیین وقت سفارت نیازی به ترجمه رسمی مدارک خود نخواهید داشت. تنها کافی است که فرم مربوطه را به انگلیسی (یا زبان کشور مقصد) تکمیل کرده و برای سفارت ارسال کنید. با این حال، برای مراحل بعد سفارت و اخذ ویزا، باید ترجمه رسمی مدارک خود را به یک دارالترجمه رسمی معتبر بسپارید. پس از آن نیز اسناد هویتی و مالی ترجمه‌شده خود را پس از تعیین وقت، به سفارت ارائه دهید.

مطالب مرتبط:

هزینه ترجمه مدارک برای اپلای و مهاجرت تحصیلی

ترجمه مدارک در ترجمیک

در این مقاله درباره شرایط تعیین وقت سفارت کشورهای مختلف و مهم صحبت کردیم. همانطور که پیش‌تر اشاره شد، سفارت هر کشور شرایط متفاوتی را برای تعیین وقت وضع کرده است. دانش کافی درباره تعیین وقت سفارت کشور مقصد، به شما کمک می‌کند تا در مسیر مهاجرت برنامه ریزی دقیق‌تری داشته باشید.

اگر پس از تعیین وقت سفارت به ترجمه رسمی فوری مدارک خود نیاز دارید، دارالترجمه آنلاین ترجمیک همراه شما است. با امکانات کافی و دسترسی آسان به سایت، ترجمه مدارک خود را در سریع‌ترین زمان ممکن انجام دهید.

یک دیدگاه در «چگونه وقت سفارت بگیریم؟ (راهنمای کامل)»;

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.