به کدام رشته‌ها بورسیه تعلق می‌یگرد؟

به کدام رشته‌ها بورسیه تعلق می‌گیرد؟

اگر به دنبال بورسیه شدن در دانشگاه‌های خارج کشور هستید، حتما با این سوال مواجه شدید: «بهترین رشته برای بورسیه شدن کدام است»؟ این سوال کامل نیست، هر چند که پاسخ‌های خاص خودش را دارد.

افراد برای ادامه تحصیل در خارج کشور به دنبال بورسیه‌های مختلف می‌گردند؛ چراکه عمدتا هزینه‌های تحصیل در دانشگاه‌های خوب بالا است. اما به کدام رشته‌های تحصیلی بورسیه تعلق می‌گیرد؟ پاسخ این سوال بسیار ساده است: «تقریبا تمام رشته‌های تحصیلی».

بله، درست خواندید. تمام رشته‌های تحصیلی در خارج کشور امکان بورسیه را دارند. با این وجود، شما باید ببینید که دقیقا کدام دانشگاه‌ها و در چه مقاطعی به دانشجویان بین‌المللی خود بورسیه ارائه می‌دهند. برای این کار تنها کافی است که لیست دانشگاه‌هایی که رشته مد نظر شما را دارند، انتخاب کنید. سپس به سایت دانشگاه‌ها مراجعه کنید و ببینید که آیا در رشته‌ای که می‌خواهید، بورسیه ارائه می‌دهند یا خیر؟ سپس به راحتی در این باره تصمیم خواهید گرفت.

با این وجود، رشته‌هایی هستند که کشورهای خارجی تقاضای بیشتری برای آن‌ها دارند. بنابراین، شانس اخذ بورسیه نیز در این رشته‌ها بیشتر است. با توجه به این موضوع می‌توانیم که به پرسش «به کدام رشته‌ها بیشتر بورسیه تعلق می‌گیرد»، پاسخ دهیم.

اگر هنوز تصمیم به ادامه تحصیل در یک مقطع خاص را نگرفته‌اید، این مقاله برای شما است. در ادامه با ما همراه شوید تا به معرفی بهترین رشته‌ها برای اخذ بورسیه بپردازیم. پس از آن با خیال راحت برای ترجمه رسمی مدارک خود اقدام کنید.

مطالب مرتبط:

فاند چیست؟ معرفی انواع فاند و بورسیه تحصیلی

کدام رشته‌ها بیشترین بورسیه را دارند؟

نوبتی هم که باشد، نوبت معرفی رشته‌هایی با بالاترین شانس بورسیه است. در نظر داشته باشید که این رشته‌ها تنها رشته‌هایی نیستند که بورسیه می‌شوند؛ اما به دلیل نیاز کشورها شانس بالاتری برای دریافت بورسیه دارند. در ادامه با این مقاله جذاب از وبلاگ ترجمیک همراه شوید تا با این رشته‌ها آشنا شویم.

رشته‌های STEM

شاید تا به حال نام رشته‌های STEM را نشنیده باشید. STEM در واقع مخفف رشته‌های مقابل است: Science (علوم)، Technology (فناوری)، Engineering (مهندسی) و Mathematics (ریاضیات) است. زیرشاخه‌های این رشته‌ها شانس زیادی برای اخذ بورسیه دارند. اگر به بورسیه‌هایی که دانشگاه‌های خارج کشور ارائه می‌دهند، دقت کنید، متوجه خواهید شد که بیشتر رشته‌ها زیر شاخه STEM هستند.

تحصیل در بسیاری از رشته‌های زیر شاخه STEM هزینه‌بر است. در عین حال رشته‌های زیر شاخه STEM طرفداران زیادی دارد. علاوه بر آن بازار کار این رشته‌ها هر روز افزایش پیدا می‌کند. نیاز بازار در دنیای امروز، افراد زیادی را مجاب به ادامه تحصیل در این رشته‌ها می‌کند و دانشگاه‌های زیادی هم برای این رشته‌ها بورسیه می‌دهند.

برخی از پرطرفدارترین رشته‌ها عبارتند از: مهندسی فناوری اطلاعات (آی‌تی)، هوش مصنوعی، رشته‌های علوم پایه و سایر.

رشته‌های مرتبط با زبان (به خصوص زبان انگلیسی)

رشته‌های زبان شانس زیادی برای اخذ بورسیه تحصیلی دارند. می‌پرسید چرا؟ مهم‌ترین چیز در دنیای امروز، «ارتباطات» است. مترجمان و نویسندگان چند زبانه،‌ یکی از بزرگ‌ترین بخش‌های بازاریابی را تشکیل می‌دهند. اگر دوست دارید که به عنوان یک مترجم و نویسنده در انتشارات و مجلات فعالیت کنید، فرصت را از دست ندهید و برای ادامه تحصیل در یکی از رشته‌های زبان فعالیت کنید.

حسابداری و تجارت

نیاز به تجارت و حسابداری یک نیاز تمام نشدنی است. پس هیچ تعجبی ندارد که این رشته‌ها شانس دریافت بورسیه بالاتری داشته باشند. اگر در یکی از رشته‌های حسابداری،‌ مدیریت بازرگانی،‌ مدیریت امور مالی و دیگر رشته‌های مرتبط تحصیل می‌کنید، برای بورسیه شدن آماده شوید. تنها کافی است که رزومه خود را جمع‌آوری کنید و برای ترجمه رسمی مدارک تحصیلی خود آماده شوید.

رشته‌هایی با بالاترین شانس بورسیه
رشته‌های معرفی‌شده به دلیل نیاز روز کشورها، بیشترین شانس را برای اخذ بورسیه دارند.

چگونه از بابت بورسیه در یک مقطع خاص مطمئن شویم؟

همانطور که ابتدا گفتیم، پیش از هر چیز باید شانس اخذ بورسیه را پیش از اقدامات مهم،‌ بررسی کنید. یکی از نکات مهم برای اخذ بورسیه، مقطع تحصیلی و کشور مقصد است. برای مثال،‌ شانس دریافت بورسیه در مقطع کارشناسی کمتر از مقاطع کارشناسی‌ارشد و دکتری است. معمولا در این دو مقطع بسیار راحت‌تر از مقطع کارشناسی می‌توان بورسیه گرفت.

با این وجود، خیلی از دانشگاه‌های اروپا امکان تحصیل رایگان در رشته مدنظرتان را دارند. تنها کافی است که با جست‌وجو در دانشگاه‌های کشور مقصد این موضوع را بررسی کنید. هیچ‌گاه از بابت ادامه تحصیل در رشته رویایی‌تان ناامید نشوید.

چه عواملی شانس اخذ بورسیه در یک رشته را افزایش می‌دهند؟

جدا از اینکه در چه رشته‌ای تحصیل می‌کنید، عواملی وجود دارند که شانس شما را برای اخذ بورسیه افزایش می‌دهند. با توجه به این موضوع در هر رشته‌ای باشید، با رعایت این موارد شانس خود را در اخذ بورسیه افزایش خواهید داد. این عوامل به شرح زیر هستند:

  • رزومه قوی و کامل
  • نمرات بالا در طول مقاطع قبلی
  • انگیزه‌نامه مورد اعتماد
  • توصیه‌نامه موثق

سخن پایانی

دانستیم که تمام رشته‌ها امکان دریافت بورسیه از دانشگاه‌های خارج کشور را دارند. با این حال،‌ اگر در یکی از رشته‌های زیرمجموعه STEM، زبان (به‌خصوص انگلیسی)، حسابداری و تجارت تحصیل کنید، شانس بیشتری برای اخذ بورسیه خواهید داشت. علت این موضوع هم نیاز روز بازار کشورهای صنعتی و مهم است.

اگر برای اخذ بورسیه تحصیلی نیاز به تکمیل رزومه خود دارید،‌ ترجمیک همراه شما است. فرایند ترجمه فوری مقاله، ترجمه تخصصی، ترجمه اسناد و مدارک هویتی، تحصیلی و مالی، همه با ترجمیک انجام می‌شود. تنها کافی است که به راحتی و بدون دردسر، وارد سایت شده و سفارش خود را ثبت کنید.

همه ما نگران هزینه‌های خدمات مختلف هستیم. ترجمیک این مشکل را برای شما حل کرده است. برای مشاهده هزینه خدماتی که می‌خواهید، وارد صفحه هزینه ترجمه شده و با ماشین حساب انحصاری ترجمیک، هزینه خدمات را مشاهده کنید. ترجمیک، رتبه یک ترجمه، ویرایش و تولید محتوا.

یک دیدگاه در «به کدام رشته‌ها بورسیه تعلق می‌گیرد؟»;

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.