الفبای ایتالیایی با تلفظ و مثال

الفبای زبان ایتالیایی و تلفظ آن‌ با مثال

معمولا اولین گامی که برای یادگیری یک زبان برمی‌دارید، دانستن الفبای آن زبان است. الفبای یک زبان ریشه و هویت آن را تعیین می‌کند. با کمک الفبا، حرف ملی آن زبان را می‌شناسیم، آوای کلی آن را درک می‌کنیم و تا حدودی به سختی آن زبان پی خواهیم برد.

شباهت الفبای زبان‌های لاتین با حروف انگلیسی گاهی ما را به اشتباه می‌اندازد. برخی از افراد هنگام یادگیری الفبای زبان ایتالیایی یا اسپانیایی به اشتباه فکر می‌کنند که حروف آن با زبان انگلیسی یکی است. هر چند که در نوع نوشتار اکثر حروف زبان‌های لاتین شباهت زیادی وجود داشته، اما تلفظ آن‌ها کاملا تفاوت دارد. مسئله‌ای که تا حدی کار ما را سخت می‌کند، شناخت تلفظ آن زبان و آشنایی با نحوه خواندن هر حرف الفبا است.

اگر به یادگیری زبان ایتالیایی علاقه‌ دارید، وقت آن است که با یادگیری الفبای آن کار را شروع کنید. چه چیزی بهتر از اینکه از یادگیری چند الفبای ساده به ترجمه به آن زبان برسیم؟ شاید بعدها آنقدر حرفه‌ای شدید که عضوی از خانواده بزرگ ترجمیک شوید و ترجمه ایتالیایی انجام بدهید! در ادامه با ما همراه باشید تا به یادگیری الفبای ایتالیایی + مثال بپردازیم.

مطالب مرتبط:

معرفی افعال پرکاربرد ایتالیایی با معنی

چرا باید الفبای ایتالیایی را یاد بگیریم؟

شاید با خود بگویید که نیازی به یادگیری الفبا نیست، بلکه مستقیم می‌توان کلمات و جمله‌سازی را یاد گرفت. این روش یادگیری زبان اصولی نیست. الفبا ابتدایی‌ترین چیزی است که برای شروع یادگیری یک زبان باید بیاموزید. هر چه الفبا را بهتر و دقیق‌تر بلد باشید، راحت‌تر به آن زبان می‌خوانید، می‌نویسید و مهم‌تر از همه، صحبت می‌کنید.

یکی دیگر از دلایل مهم یادگیری الفبا،‌ بخش‌بخش کردن کلمات است. برای مثال، تصور کنید که نام خود را به یک ایتالیایی‌زبان می‌گویید. او از شما می‌پرسد که آیا می‌توانید که املای نام خود را بگویید؟ در این حالت باید حروف الفبای داخل اسمتان را تک به تک نام ببرید و در صورتی که آن‌ها را ندانید، برایتان دشوار خواهد بود!

الفبای ایتالیایی

الفبای ایتالیایی چند حرف دارد؟

الفبای ایتالیایی ۲۱ حرف دارد. این در حالی است که الفبای انگلیسی، اسپانیایی و فرانسوی حروف بیشتری دارند. حروف الفبای ایتالیایی به این ترتیب دسته‌بندی می‌شوند: ۱۶ حرف بی‌صدا و ۵ حرف صدادار. در حقیقت،‌ حروف k، j، w، x و y جزو حروف ایتالیایی نیستند و بیگانه به شمار می‌آیند.

الفبای ایتالیایی چیست؟

همانطور که گفتیم، حروف الفبای ایتالیایی به دو گروه بی‌صدا (consonants) و صدادار (vowels) تقسیم می‌شوند. برای یادگیری هر چه بهتر الفبای ایتالیایی باید خوب تمرین کنید و آنقدر صداکشی انجام دهید تا خوب آن‌ها را یاد بگیرید.

الفبای زبان ایتالیایی ۲۱ حرف دارد و به شرح زیر است:

حرف

تلفظ

حرف

تلفظ

حرف

تلفظ

A

ah (اَ)

H

ahk-kah (اَکا)

Q

koo (کو)

B

bee (بی)

I

Ee (ای)

R

ehr-reh (اِرّه)

C

chee (چی)

L

ehl-leh (اِلّه)

S

ehs-seh (اِسّه)

D

dee (دی)

M

ehm-meh (اِمّه)

T

tee

(تی)

E

eh (اِ)

N

ehn-neh (اِنّه)

U

oo (او)

F

ehf-feh (اِفّه)

O

oh (اُ)

V

vee (وی یا وو)

G

Gee (جی)

P

pee (پی)

Z

tseh-tah (زِتّا)

یادگیری حروف بی‌صدای ایتالیایی

تلفظ حروف بی‌صدای ایتالیایی در کلمات بیشتر خودش را نشان می‌دهد. به حروف بی‌صدای ایتالیایی و مثال‌ آن‌ها توجه کنید:

حروف بی‌صدای ایتالیایی

مثال

تلفظ و معنی

B

Banana

بَنانا (موز)

C

Cane

کَنِه (سگ)

D

Dadini

دَدینی (تاس)

F

Flore

فلوره (گل)

G

Gatto

گَتّو (گربه)

H

Hotel

اُتِل (هتل)

L

Leone

لیونِه (شیر نر)

M

Mela

مِلا (سیب)

N

Nave

نَوِه (کشتی)

P

Pera

پِرا (گلابی)

Q

Quadro

کوآدرو (مربع)

R

Ruota

رواُتا (چرخ)

S

Sole

سُله (آفتاب)

T

Tavolo

تَوُلُ (جدول)

V

Vaso

وَسُ (شیشه)

Z

Zebra

زِبرا (گورخر)

یادگیری حروف صدادار ایتالیایی

الفبای ایتالیایی تنها شامل ۵ حرف صدادار است که عبارتند از:

حروف صدادار ایتالیایی

مثال

تلفظ

A

Albero

آلبِرو (درخت)

E

Elefante

اِلِفَنته (فیل)

I

Imbuto

ایمبوتُ (قیف)

O

Orologio

اُرُلُجُ (ساعت)

U

Uva

اووا (انگور)

آیا تلفظ الفبای ایتالیایی ثابت است؟

تلفظ الفبای ایتالیایی ثابت نیست و درست مانند هر زبان دیگر، ایتالیایی‌ها نیز حروف ترکیبی دارند. برای مثال، واژه متشکرم به زبان ایتالیایی می‌شود: gratzie. حرف “z” در اینجا با حرف “i” ترکیب شده و تلفظ این حرف چنین است: گِرَتسیه (ت و س کمی نزدیک به چ تلفظ می‌شوند).

ترجمه ایتالیایی با ترجمیک

تا اینجای مقاله با الفبای ایتالیایی به همراه مثال آن‌ها آشنا شدیم. علاوه بر آن، دانستیم که تلفظ برخی از حروف الفبای ایتالیایی ممکن است که در کلمه و با ترکیب حروف دیگر تغییر کند. اگر به زبان ایتالیایی علاقه دارید، آموزش‌های داخل یوتیوب و برنامه دولینگو را دنبال کنید. برای یادگیری اولیه الفبای ایتالیایی و به طور کلی این زبان، می‌توانید که از وبلاگ ترجمیک نیز کمک بگیرید.

اگر قصد دارید تا مقاله، اسناد و مدارکتان را به ایتالیایی ترجمه کنید، ترجمیک همراه شما است. سایت ترجمه تخصصی ترجمیک، هر متنی در هر زمینه‌ای را به ایتالیایی ترجمه می‌کند، تنها کافی است که همین حالا سفارش خود را ثبت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.