یادگیری زبان اسپانیایی چقدر طول میکشد

یادگیری زبان اسپانیایی چقدر طول می‌کشد؟

زبان اسپانیایی یکی از بهترین و پرکاربردترین زبان‌ها برای یادگیری به شمار می‌رود. بیش از ۲۰ کشور جهان به زبان رسمی اسپانیایی صحبت می‌کنند. علاوه بر آن، دومین زبانی است که بیشترین تعداد گویشور بومی را دارد. اگر از زیبایی‌های کلامی و آوای شیرین این زبان بگذریم، می‌توان گفت که یکی از کاربردی‌ترین زبان‌ها در آموزش و تجارت است. بعد از این همه دلیل برای یادگیری زبان اسپانیایی، تنها یک پرسش می‌ماند: یادگیری اسپانیایی چقدر طول می‌کشد؟

اگر شما هم جزو افرادی هستید که به تازگی زبان اسپانیایی را شروع کرده‌اید، نگران این موضوع نباشید. فرایند یاد گرفتن زبان اسپانیایی خیلی نرم و خوب پیش می‌رود؛ در نتیجه مدت زمان یادگیری آن نیز زیاد کوتاه می‌‌شود. با توجه به اینکه اسپانیایی شباهت‌های زیادی به زبان فارسی دارد، ما فارسی‌زبانان سریع‌تر و راحت‌تر این زبان را یاد می‌گیریم.

با تمام این‌ها، مدت زمان دقیق یادگیری اسپانیایی به عوامل متعددی وابسته است. با سایت ترجمه اسپانیایی ترجمیک همراه شوید تا به بررسی دقیق زمان لازم برای یادگیری اسپانیایی بپردازیم.

مطالب مرتبط:

۸ سایت برای یادگیری زبان اسپانیایی

چرا باید اسپانیایی یاد بگیریم؟

شاید با خود بپرسید که اصلا زبان اسپانیایی ارزش وقت گذاشتن دارد؟ البته! ما به شما ثابت می‌کنیم که چرا زبان اسپانیایی ارزش یادگیری دارد:

  • زبان اسپانیایی یک زبان بین‌المللی است که بیش از ۵۰۰ میلیون گویشور دارد.
  • زبان اسپانیایی زبان دوم ایالت متحده آمریکا است. آمارهای اخیر نشان می‌دهد که افراد مسلط به این زبان، شانس بالاتری برای کار پیدا کردن در آمریکا را دارند.
  • اسپانیا یک کشور خوب و توسعه‌یافته برای تحصیل به حساب می‌آید. در صورتی که زبان اسپانیایی بلد باشید، شانس خود را برای پذیرش در این کشور بالا می‌برید.
چرا باید زبان اسپانیایی را یاد بگیریم؟

آیا زبان اسپانیایی سخت است؟

هر چقدر یک زبان سخت‌تر باشد، مدت زمان یادگیری آن نیز بیشتر می‌شود. مدت زمان یادگیری زبان اسپانیایی نیز به درجه سختی آن وابسته است. آیا اسپانیایی جزو زبان‌های سخت به حساب می‌آید؟ چون زبان اسپانیایی دستوری شبیه به فارسی و کلماتی نزدیک به انگلیسی دارد، شاید یکی از راحت‌ترین زبان‌ها برای ما فارسی‌زبانان باشد! به کلمات زیر دقت کنید:

  • “Correcto” به معنای “correct” در زبان انگلیسی (درست)
  • “Delicioso” به معنای “delicious” در زبان انگلیسی (خوشمزه)

جدا از آن، یکی از مزایای زبان اسپانیایی این است که هر طور نوشته می‌شود، به همان شکل نیز خوانده می‌شود. این مزیت مدت زمان یادگیری اسپانیایی را سریع‌تر می‌کند.

چقدر طول می‌کشد تا به اسپانیایی مسلط شویم؟

یادگیری اسپانیایی برای زبان‌آموزی که تازه شروع کرده است، بین ۸ تا ۱۲ ماه طول می‌کشد. این یعنی در این مدت باید ۲۵۰ تا ۳۵۰ ساعت به یادگیری اسپانیایی اختصاص داده شود. البته استمرار و تلاش مداوم در مدت زمان یادگیری نقش اساسی دارد.

آیا می‌توان اسپانیایی را در ۶ ماه آموخت؟

اهر چقدر زمان هفتگی و ماهانه بیشتری را به این زبان اختصاص دهید، در مدت کوتاه‌تری به اسپانیایی مسلط خواهید شد. یادگیری ۶ ماه زبان اسپانیایی به استمرار و تلاش روزانه شما بستگی دارد. زبان دنیایی بی‌انتها است و هر چقدر در یادگیری پیش بروید، تمام نمی‌شود. با این حال، با یک پشتکار قوی در طی ۶ ماه نیز می‌توان تا حد خوبی به زبان اسپانیایی مسلط شد.

در چه مدت می‌توانیم که معلم زبان اسپانیایی شویم؟

پس از اینکه زبان اسپانیایی را خوب آموختید، در بازه زمانی ۳ ماه تا حداکثر یک سال می‌توانید که مدرک تدریس اسپانیایی را اخذ کنید. این زمان به روشی که می‌آموزید بستگی دارد. برخی از روش‌های تدریس جامع‌تر و کامل‌تر هستند و مدت زمان بیشتری برای یادگیری آن‌ها نیاز خواهید داشت.

مطالب مرتبط:

مدارک بین‌المللی زبان اسپانیایی

چگونه سریع‌تر زبان اسپانیایی را یاد بگیریم؟

بهترین و سریع‌ترین روش برای یادگیری اسپانیایی-یا هر زبان دیگر- ترکیب مهارت‌های گفتاری، شنیداری و خوانش است. این یعنی خودتان را در معرض زبان جدید قرار دهید و همزمان گوش دهید، بخوانید و کلمات جدید را به خاطر بسپارید. حالا تلاش کنید که با کلمات جدید و قواعدی که آموختید، جمله بسازید. این روش به شما کمک می‌کند که در طی یک زمان نسبتا کوتاه، تا حد زیادی به زبان اسپانیایی مسلط شوید.

موارد زیر به شما کمک می‌کنند تا زبان اسپانیایی را خیلی سریع بیاموزید:

  • مطالعه کتاب و خلاصه‌گویی آن
  • گوش دادن به پادکست و موسیقی اسپانیایی
  • استفاده از هوش مصنوعی‌های آموزش زبان
  • شرکت کردن در جلسات گروهی مکالمه اسپانیایی
  • برقراری ارتباط با افراد بومی از طریق فضای مجازی
  • صحبت کردن و ضبط صدا و رفع اشکال در صحبت
  • تماشای فیلم و سریال و انیمیشن به زبان اسپانیایی
  • مرور مداوم کلمات جدید و جمله‌سازی با آن‌ها در بازه‌های مشخص

چه عواملی بر مدت زمان یادگیری اسپانیایی اثر می‌گذارند؟

همانطور که پیش‌تر گفتیم، عواملی وجود دارند که مشخص می‌کنند یادگیری زبان اسپانیایی چقدر طول خواهد کشید. شناخت این عوامل به ما کمک می‌کند تا زمان مشخص برای یادگیری اسپانیایی را به خوبی تخمین بزنیم.

عوامل موثر بر مدت زمان یادگیری زبان اسپانیایی

در ادامه این عوامل مهم در فرایند یادگیری زبان اسپانیایی را بررسی خواهیم کرد:

سطح زبان اسپانیایی

قرار است که به چه جایگاه از زبان اسپانیایی دست پیدا کنید؟ آیا قرار است که ترجمه تخصصی متون اسپانیایی را در دست بگیرید؟ یا تنها به صحبت کردن به این زبان اکتفا خواهید کرد؟ اگر قرار است که به این زبان در حد یک استاد یا مترجم خبره مسلط شوید، باید زمان زیادی را صرف یادگیری آن کنید. با این حال، یادگیری کلی این زبان یا در حد صحبت کردن روزمره در طی زمان کوتاهی نیز ممکن است.

انگیزه کافی برای یادگیری زبان اسپانیایی

آیا انگیزه شما برای یاد گرفتن زبان اسپانیایی مهاجرت است؟ خیلی از زبان‌آموزان اسپانیایی به دنبال تحصیل در کشورهای اسپانیایی‌‌زبان هستند. بنابراین زبان را در حد مهارت‌های آکادمیک تکمیل می‌کنند. این زبان‌آموزان مدت زمان بیشتری برای یادگیری اسپانیایی نیاز دارند، اما به دلیل انگیزه بالا سریع‌تر می‌آموزند. هر چقدر انگیزه شما برای یادگیری اسپانیایی قوی‌تر باشد، یادگیری آن نیز کمتر طول می‌کشد.

بازدهی زبان‌آموز در طول یادگیری

از چه روشی برای یادگیری اسپانیایی استفاده می‌کنید؟ آیا یادگیری خود را به شرکت در آموزشگاه‌های زبان محدود کرده‌اید؟ اگر اینطور است، باید به شما بگوییم که باید زمان بیشتری را صرف یادگیری کنید. بازدهی شما در طول یادگیری اهمیت زیادی دارد. در کنار آموزش‌های رسمی (کتاب، جزوه یا کلاس درس) باید خود را در معرض زبان قرار دهید. این یعنی مدام بشنوید، بخوانید و ببینید تا سریع‌تر بیاموزید.

محیط اطراف زبان‌آموزان

اگر برای یک موقعیت شغلی یا هدف دیگر در یک کشور اسپانیایی‌زبان قرار دارید، به شما تبریک می‌گوییم. شانس شما برای یاد گرفتن سریع زبان اسپانیایی بسیار بالا است. محیط نقش مهمی در فرایند یادگیری زبان جدید و مدت زمان آن دارد. درست مثل نوزادی که درگیر دستور و قوعد پیچیده برای یادگیری زبان نمی‌شود، شما هم نخواهید شد. محیط به شما کمک می‌کند تا خیلی سریع‌تر از قبل بیاموزید.

تمرکز بر یک مهارت خاص

بر کدام یک از مهارت‌های زبان تمرکز کرده‌اید؟ آسان‌ترین مهارت در زبان، مهارت گفتاری و سخت‌ترین آن نگارش است. اگر تنها قرار است که در حد صحبت عادی به زبان اسپانیایی مسلط شوید، به زمان کمتری برای یادگیری نیاز دارید. مهارت‌های نگارش به آموزه‌های آکادمیک و رسمی وابسته است. بنابراین، زمان بیشتری طول خواهد کشید که با ادبیات اسپانیایی و نحوه نگارش آن آشنا شوید.

سخن پایانی

دانستیم که یادگیری زبان اسپانیایی آن‌طور که به نظر می‌رسد، سخت نیست. همچنین، متوجه شدیم که برای یادگیری این زبان شیرین در سطح عمومی، به ۸ الی ۱۲ ماه زمان نیاز داریم. البته عوامل زیادی بر روی این مدت زمان تاثیر می‌گذارند.

یکی از خدمات مهم ترجمیک، خدمات ترجمه به زبان‌های مختلف است. شرکت معتبر ترجمیک خدمات ترجمه به بیش از ۳۰ زبان زنده دنیا را پوشش می‌دهد. فرصت را از دست ندهید و ترجمه فرانسوی، ترجمه آلمانی، ترجمه روسی، ترجمه چینی و سایر زبان‌ها را به ما بسپارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.