چگونه نگارش آکادمیک انگلیسی را بیاموزیم؟

۴+ دوره رایگان آموزش نگارش آکادمیک انگلیسی

از سال ۲۰۲۲، بیش از ۵٫۱۴ میلیون مقاله دانشگاهی در سال منتشر می‌شود، از جمله نظرسنجی‌های کوتاه، بررسی‌ها و مجموعه مقالات کنفرانسی. تا سال ۲۰۲۰، ۴۶۷۳۶ مجله دانشگاهی در سراسر جهان مقاله منتشر می‌کنند. بسیاری از این مجلات تنها مقاله شما را به زبان انگلیسی می‌پذیرند. البته اگر در جهان دانشگاهی مشغول تحصیل یا فعالیت حرفه‌ای هستید، احتمالا این موضوع برای شما چندان عجیب نیست.

تسلط به زبان انگلیسی ارتباط مستقیمی با پیشرفت در دنیای علم دارد. برای فعالیت حرفه‌ای شما باید بتوانید به راحتی به زبان انگلیسی آکادمیک بخوانید و بنویسید. باید بتوانید به گونه‌ای موثر با دیگران ارتباط برقرار کنید. برای مثال برای درخواست همکاری، ایمیلی را به زبان انگلیسی بنویسید و برای استادی در دانشگاهی خارجی ارسال کنید.

اگر در این زمینه ضعف دارید، نیازی به نگرانی نیست. خوشبختانه امروزه دوره‌های آنلاین بسیاری در فضای وب وجود دارند که به مهارت‌افزایی شما کمک می‌کنند. در این مقاله به معرفی دوره‌های رایگان برای آموزش نگارش آکادمیک انگلیسی می‌پردزایم. پس در ادامه این مقاله سایت ترجمه مقالات تخصصی ترجمیک همراه ما باشید!

مطالب مرتبط:

۵ نکته ضروری برای چاپ مقالات علمی در ۱۴۰۳

معرفی دوره‌های آموزش نگارش آکادمیک انگلیسی

دوره‌هایی که در ادامه معرفی کرده‌ایم، همگی امتیاز خوبی دارند. دوره‌هایی که توسط کورسرا برگزار می‌شوند، در واقع رایگان نیستند. ولی کورسرا امکانی را فراهم کرده است که شما می‌توانید بدون پرداخت هزینه به محتوای دوره‌ها دسترسی داشته باشید. فقط این‌که در این حالت برای شما مدرکی صادر نمی‌شود. در این پست وبلاگ ترجمیک بیشتر به این موضوع پرداخته‌ایم.

مطالب مرتبط:

راهنمای مشاهده رایگان دوره‌های کورسرا (coursera)

دوره رایگان Academic English: Writing Specialization

مجموعه ارائه‌دهنده: کورسرا، اساتید دانشگاه کالیفرنیا

امتیاز دوره: ۴.۸

سطح دوره: پایه

مدت زمان مورد نیاز برای تکمیل دوره: ۲ ماه (هفته‌ای ۱۰ ساعت)

در دوره Academic English سعی شده است که مهم‌ترین مباحثی که یک دانش‌آموز، دانشجو و … برای نگارش آکادمیک انگلیسی بداند، بیان شود. این دوره خود از ۵ مجموعه فیلم آموزشی با نام‌های گرامر و نقطه‌گذاری، مقاله‌نویسی، نگارش پیشرفته، مقدمه‌ای بر تحقیق برای مقاله‌نویسی و نگارش مقاله پژوهشی تشکیل شده است.

دوره Academic English خود از ۵ مجموعه فیلم آموزشی با نام‌های گرامر و نقطه‌گذاری، مقاله‌نویسی، نگارش پیشرفته، مقدمه‌ای بر تحقیق برای مقاله‌نویسی و نگارش مقاله پژوهشی تشکیل شده است.
دوره Academic English خود از ۵ مجموعه فیلم آموزشی با نام‌های گرامر و نقطه‌گذاری، مقاله‌نویسی، نگارش پیشرفته، مقدمه‌ای بر تحقیق برای مقاله‌نویسی و نگارش مقاله پژوهشی تشکیل شده است.

هر کدام از این مجموعه فیلم‌ها هم خود به مطالب مختلفی می‌پردازند. برای مثال، در مجموعه گرامر و نقطه‌گذاری، سرفصل‌هایی چون استفاده از زمان‌های صحیح افعال، استفاده صحیح از علائم نگارشی، نگارش انواع مختلف جمله و … تدریس می‌شود.

ثبت‌نام در دوره Academic English: Writing Specialization

مطالب مرتبط:

۷+ هوش مصنوعی رایگان برای دانشجویان

دوره رایگان Writing in the Sciences، آموزش نگارش مقاله علمی به زبان انگلیسی

مجموعه ارائه‌دهنده: کورسرا، دکتر کریستین سینانی از دانشگاه استنفورد

امتیاز دوره: ۴.۹

سطح دوره: پایه

دوره Writing in the Sciences از ۸ سرفصل اساسی و مهم تشکیل شده است. این دوره به دانشجویان و دانشمندان می‌آموزد که با استفاده از مثال‌ها و تمرین‌های عملی به نویسندگان حرفه‌ای‌تری تبدیل شوند. مثال‌ها و تمرین‌های این دوره بیشتر در زمینه علوم پزشکی است، با این حال، برای دانشجویان سایر رشته‌ها نیز کاربردی است.

موضوعاتی که در این دوره بیان می‌شوند، عبارتند از:

  • اصول نوشتن حرفه‌ای
  • ترفندهایی برای نوشتن سریع‌تر و با اضطراب کمتر
  • قالب یک مقاله علمی
  • داوری همتا
  • مسائل اخلاقی در انتشار مقالات علمی
  • نوشتن برای مخاطبان عمومی

ثبت‌نام در دوره Writing in the Sciences

نظرات کاربران درباره دوره Writing in the Sciences

«یک دوره بسیار مفید نگارشی. من در این ۸ هفته پیشرفت قابل توجهی داشته‌ام. من این دوره را به همه توصیه می‌کنم. با تشکر از دکتر کریستین سیانی و کورسرا برای گردآوری این دوره.»

«یک دوره بسیار خوب و مفید که نه تنها بر گرامر و مقاله‌نویسی، بلکه بر اظهارات شخصی و مقالات خبری نیز تمرکز دارد. مدرس بینش زیادی را از تجربیات گسترده خود با ما به اشتراک می‌گذارد.»

« اگر انگلیسی زبان اول شما نیست و تجربه نوشتن مقاله به زبان انگلیسی را ندارید، توصیه می‌کنم ابتدا یک دوره مقدماتی‌تر را بگذرانید تا بیشترین بهره را از این دوره ببرید.»

اگر به یکی از زبان‌های انگلیسی، عربی، ترکی، فرانسوی، روسی، آلمانی و … مسلط هستید و توانایی ترجمه از این زبان‌ها را دارید، سایت ترجمه ترجمیک از شما برای همکاری دعوت می‌کند. برای ارسال درخواست به صفحه استخدام مترجم مراجعه کنید.

دوره آموزش نگارش انگلیسی Writing in English at University

مجموعه ارائه‌دهنده: کورسرا، استادان دانشگاه لوند

امتیاز دوره: ۴.۷

سطح دوره: پایه

همه ما می‌دانیم که کسب مهارت‌های تحقیق آکادمیک و نگارش برای موفقیت در دانشگاه و زندگی حرفه‌ای ضروری است. این موضوع برای افرادی که زبان مادری آن‌ها انگلیسی نیست، دشوارتر است. زیرا علاوه بر این‌که باید زبانی دیگر را بیاموزند، هم‌چنین باید مهارت‌هایی چون نگارش پیشرفته و ویرایش نیتیو را هم بیاموزند. اگر شما هم دنبال یادگیری اصول نگارش آکادمیک انگلیسی هستید، دوره Writing in English at University می‌تواند به شما در تکمیل این مسیر کمک کند.

مطالب مرتبط:

از این کلمات در نوشتن مقالات علمی انگلیسی استفاده نکنید!

اهداف دوره Writing in English at University

  • به شما درک درستی از اصول نوشتن آکادمیک به زبان انگلیسی بدهد. هم‌چنین مؤلفه‌ها و مزایای آنچه را که فرآیند نوشتن نامیده می‌شود، به شما آموزش دهد.
  • به شما کمک می کند تا «جعبه ابزار» مهارت‌های نوشتاری آکادمیک خود را جمع‌آوری کنید. همچنین به شما فرصتی می‌دهد تا این ابزارها را آزمایش کنید و در مورد پیشرفت خود به عنوان یک نویسنده فکر کنید.
  • تشویق به تفکر در مورد نیازهای خاص رشته‌ها. اگرچه این دوره به مهارت‌های عمومی می‌پردازد اما شما می‌توانید این مهارت‌های عمومی را برای رفع نیازهای خاص رشته خود به کار ببرید.

سرفصل‌های دوره Writing in English at University

این دوره از چهار سرفصل اصلی تشکیل شده است:

  • نوشتن به زبان انگلیسی در دانشگاه: مقدمه
  • ساختار متن و انتقال استدلال خود
  • استفاده از منابع در نگارش دانشگاهی
  • جعبه ابزار نویسنده: ویرایش و تصحیح
سرفصل‌های دوره Writing in English at University
سرفصل‌های دوره Writing in English at University

این دوره رایگان است. هم‌چنین زبان‌آموزان به یک کتاب درسی الکترونیکی رایگان درباره مهارت‌های نگارشی و مقاله‌نویسی دسترسی خواهند داشت.

ثبت‌نام در دوره Writing in English at University

دوره آنلاین Good with Words: Writing and Editing Specialization

مجموعه ارائه‌دهنده: کورسرا، پاتریک بری از دانشگاه میشیگان

امتیاز دوره: ۴.۷

سطح دوره: پایه

مدت زمان مورد نیاز برای تکمیل دوره: ۲ ماه (هفته‌ای ۱۰ ساعت)

همه ما هم با نوشته‌های خوب برخورد کرده‌ایم و هم با نوشته‌های بد. نوشته‌های بد آن‌هایی هستند که یک مطلب ساده را به پیچیده‌ترین حالت ممکن بیان می‌کنند و خواننده ارتباطی با مقاله برقرار نمی‌کند. هیچ‌کدام ما تمایلی نداریم که نوشته‌هایی بد و غیرحرفه‌ای بنویسیم. شاید مهم‌ترین کاری که دانشجویان و متخصصان برای بهبود اثربخشی نوشته‌های خود می‌توانند انجام دهند، این است که با کلمات ارتباط خوبی برقرار کنند.

دوره Good with Words هم به دنبال چنین هدفی است. این دوره به ارائه مهم‌ترین مهارت‌ها و اصولی می‌پردازد که به تقویت مهارت‌های نگارشی شما می‌پردازد. از جمله این اصول می‌توان به نحوه چیدمان موثر مطالب، نحوه ارائه و دریافت بازخورد، عقب نماندن از ضرب‌الاجل‌ها و …

دوره Good with Words به ارائه مهم‌ترین مهارت‌ها و اصولی می‌پردازد که به تقویت مهارت‌های نگارشی شما می‌پردازد.
دوره Good with Words به ارائه مهم‌ترین مهارت‌ها و اصولی می‌پردازد که به تقویت مهارت‌های نگارشی شما می‌پردازد.

البته به این نکته توجه داشته باشید که این دوره برای تقویت مهارت‌های نگارش آکادمیک انگلیسی شما نیست. بلکه هدف اصلی این دوره تقویت مهارت‌های نگارش عمومی شما است. سرفصل‌های این دوره نگارش و ویرایش انگلیسی عبارتند از انتخاب و ترتیب کلمات، ساختار و سازمان‌بندی، نگارش پیش‌نویسی و بازنگری.

ثبت‌نام در دوره Good with Words: Writing and Editing Specialization

سخن پایانی

یادگیری مسیری است که نقطه پایانی را برای آن نمی‌توان تصور کرد. برای هر یادگیری هر مهارتی، ابتدا شما باید با اصول پایه آن آشنا شوید و در آن زمینه به مطالعه و یادگیری روی بیاورید. اما امری که باعث تثبیت دانش و تقویت مهارت‌های شما می‌شود، تمرین کردن است.

برای نگارش آکادمیک انگلیسی هم چنین موضوعی صدق می‌کند. تا زمانی که خودتان به نوشتن مطالب نپردازید و اشتباهات خود را شناسایی نکنید، پیشرفتی حاصل نخواهد شد. شما تا به حال برای یادگیری اصول نگارش آکادمیک انگلیسی اقدام کرده‌اید؟ از چه منبعی استفاده کرده‌اید؟ تجربیات خود را با ما در میان بگذارید تا به این مقاله اضافه کنیم.

از ترجمه مقاله و ترجمه کتاب تا ویرایش نیتیو و انگلیسی مقالات علمی، همه را از سایت ترجمه ترجمیک بخواهید. همراه با ۲۵هزار مترجم، ویراستار و نویسنده با کیفیت‌ترین خدمات زبانی را در سریع‌ترین زمان به شما ارائه می‌دهیم.

2 دیدگاه در «۴+ دوره رایگان آموزش نگارش آکادمیک انگلیسی»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.