نحوه نگارش مقاله ISI

تولید یک مقاله علمی، عمل به ثبت رسیدن و نگه داشت تحقیق ها و نتایج بدست آمده از آزمایشات منسجم است. در این مقالات ISI بین دانشجویان و اساتید جایگاه ویژه ای به خود اختصاص داده است. به این دلیل که یک دانشجوی کارشناسی ارشد می داند که برای ورود به مقطع دکتری، داشتن یک مقاله ISI ، کارش را بسیار سهل و آسان می کند.

اما چرا این مقالات اینقدر مهم شدند؟ جالب است بدانید یکی از معیار های تولید علم در هر کشوری، نگارش مقاله های علمی است. در کل جهان چند موسسه کار نمایه سازی مقالات علمی را دنبال می کنند. هر کدام برای خود استاندارد های مختلفی را تعبیه کرده اند. یکی از این موسسات، موسسه تامسون رویترز است که در ایران نظر بسیاری را به خود جلب کرده است. ISI که حروف اول Institute for Scientific Information  است، بخشی از موسسه تامسون رویترز است. این موسسه سالانه گزارشی با سرواژه  JCR ارائه می دهد که در آن مجلات خود را بر اساس ضریب تاثیرگذاری رتبه بندی می کند.

خوب است بدانید بعضی از نشریات علمی پژوهشی داخل کشورمان نیز می توانند با مقالات ISI  برابری کنند. به عنوان مثال نشریه امیر کبیر از جمله این نشریات است.

حال مقاله ای که شما می خواهید به چاپ برسانید، باید حاصل تفکری منسجم باشد. باید مشخص باشد قرار است چه مجهولی را روشن کند. باید به اندازه کافی، خلاقیت و نوآوری داشته باشد و با نظریه های علمی مطابقت داشته باشد. یکی از مواردی که باید به ان توجه داشت این است که برای پر کردن صفحات، از گفتن مطالب تکراری پرهیز کنید.

علاوه بر نکات محتوایی که باید در نظر داشت، باید به داشتن طرحی جامع و مدون توجه کنید. می دانیم که در دو روش تحقیقات میدانی و روش های مبتنی بر داده های کیفی، روش هایی هستند که ساختار تهیه شده برای هر کدام شاید کمی متفاوت باشد. با این حال، مراحلی از هر دو روش یکسان است که در زیر آورده می شود. مقاله هایی که قصد دارید در نشریات خارجی ارائه دهید، دقت به ترجمه تخصصی متن از فارسی به انگلیسی و رعایت ویراستاری و قالب نشریه علمی بسیار مهم است. ما در سایت ترجمیک این خدمات را به شما ارائه می دهیم.

موضوع یا عنوان مقاله

عنوان مقاله باید جذاب، رسا، واضح و مختصر باشد. فراموش نکنید خوتان چند باره عنوان مقاله خود را بخوانید و ان را قضاوت کنید. حدی که برای عنوان آن ذکر شده متغیر است اما معمولا آن را حداکثر ۱۲ کلمه بیان کرده اند.

نام مولف یا مولفان

نام مولفان به ترتیب این که کدام وقت بیشتری صرف نوشتن آن کرده اند از راست به چپ تعیین می شود. و به این ترتیب که کدام فکر بیشتری گذاشته اند، از چپ به راست مرتب می شوند.

چکیده

خلاصه ای جامع از پژوهش شماست که باید همه مراحل اصلی و حیاتی پژوهشتان را در برداشته باشد. توجه شود که افعال به کار برده شده در چکیده باید ماضی انتخاب شوند. طول چکیده معمولا بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ کلمه توصیه می شود.

واژگان کلیدی

واژه های مرتبط با تحقیقتان را در انتهای چکیده وارد کنید و آن را با دقت کامل تهیه کنید. معمولا بسته به طول مقاله ان را بین ۵ تا ۷ واژه در نظر می گیرند.

مقدمه

معمولا مقدمه فصل های اول و دوم پایان نامه هاست که به طور کلی کلیات پیشینه را بیان می کند. مسئله تحقیق و ضرورت انجام آن را باید در این بخش بیاورید و مشخص کنید در یک روند منطقی از کارهای پیشین، شما قرار است چه موضوعی را ادامه دهید.

روش

روش یا متودولوژی تحقیق، چگونگی انجام پژوهش شما را شرح می دهد. باید در نظر داشته باشید که خواننده مقاله شما بر این اساس باید بتواند مراحل طی شده را تکرار نماید پس تمامی مراحل ضروری باید ذکر گردد.

نتایج

تمامی دستاوردها و نتایج مفیدی که به دست آوردید رابیان کنید. اگر نیاز به شکل و جدول یا … دارید، از استفاده از آن ها دریغ نکنید. ترتیب نتایج بر اساس ترتیب بیان فرضیه هاست. معمولا نتایج را بر اساس مهم ترین و جالب ترین نوشته ها دسته بندی می کنند.

ارجاعات

در نهایت منابع استفاده شده را در این قسمت می آورید.

ترجمیک با ارائه جدیدترین روش ها و همکاری با بهترین مترجمان، جای مطمئنی برای ترجمه تخصصی انگلیسی به فارسی، فارسی به انگلیسی خواهد بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.