ترجمه انگیره‌نامه چگونه انچام می‌شود؟

درباره ترجمه SOP چه می دانید

در مسیر مهاجرت هستید و آرام آرام قدم‌های مورد نیاز خود را برمی‌دارید. زمانی که مدارکتان را آماده می‌کنید، متوجه یک مدرک مهم می‌شوید که پیش‌تر به آن توجه نکرده بودید: «ترجمه SOP» یا «انگیزه‌نامه». در این موقعیت به سراغ آماده کردن این مدرک می‌روید، اما با یک چالش مهم روبه‌رو می‌شوید: «چگونه انگیزه‌نامه انگلیسی‌ام را موثرتر بنویسم و آن را ترجمه کنم»؟

خب، در این حالت یک راه خیلی خوب پیش‌رو دارید. به هر حال، فارسی زبان مادری ما است و برای انتقال احساسات و تاثیرگذاری بیشتر، با این زبان راحت‌تر هستیم. بنابراین،‌ چطور است انگیزه‌نامه را خودمان بنویسیم و سپس آن را ترجمه کنیم؟

اگر به ترجمه انگیزه‌نامه یا SOP فکر می‌کنید، باید مطمئن شوید که این کار را به جای درستی می‌سپارید. اگر انگیزه‌نامه به اندازه کافی خوب ترجمه نشود، ممکن است که تمام زحمات اپلای را به راحتی به هدر دهد. به همین دلیل، نه تنها ترجمه انگیزه‌نامه، بلکه ترجمه مقاله و ترجمه رسمی مدارک خود را نیز به مرکز معتبری بسپارید. در ادامه با ترجمیک همراه باشید تا مهم‌ترین نکات در ترجمه انگیزه‌نامه را برای شما شرح دهیم.

مطالب مرتبط:

فوت‌وفن نوشتن انگیزه‌نامه عالی

انگیزه‌نامه یا SOP چیست؟

انگیزه‌نامه یا Statement Of Purpose (SOP) مقاله‌ای است که به دست خودتان نوشته می‌شود. در این مقاله به چند اصل مهم و اساسی پاسخ می‌دهید:

  • شما چه کسی هستید؟
  • چرا قصد پذیرش در آن دانشگاه یا مرکز را دارید؟
  • چرا خودتان را فرد شایسته‌ای برای رسیدن به این مقام می‌دانید؟
  • اهداف و برنامه شما پس از رسیدن به جایگاه مد نظر چیست؟

حتما توجه داشته باشید که تمام دانشگاه‌های روز و معتبر جهان، انگیزه‌نامه را یکی از مهم‌ترین مدارک می‌دانند. هر چه‌قدر انگیزه‌نامه تمیزتر و پربارتری داشته باشید، شانس پذیرش خود را افزایش خواهید داد. این دقیقا همان دلیلی است که اگر قصد ترجمه انگیزه‌نامه یا SOP خود را دارید، باید آن را به یک تیم یا سایت ترجمه کاربلد بسپارید.

تفاوت انگیزه‌نامه با توصیه‌نامه چیست؟

انگیزه‌نامه، متن کاملی از اهداف و انگیزه‌های شما برای ادامه تحصیل در خارج کشور است. با این حال، توصیه‌نامه مجموعه‌ای از ویژگی‌های فردی و مرتبط با تحصیل شما را تشکیل می‌دهد که توسط یک نهاد خاص (مثل دانشگاه یا محل کار) یا اساتید شما نوشته می‌شود.

آیا انگیزه‌نامه ترجمه رسمی می‌شود؟

خیر، انگیزه‌نامه ترجمه‌رسمی نمی‌شود. تنها مدارکی ترجمه رسمی می‌شوند که توسط یک نهاد خاص صادر شده باشند؛ مانند توصیه‌نامه. با این حال، باید بدانید که انگیزه‌نامه ترجمه غیررسمی می‌شود و ترجمه آن بسیار مهم است.

امکان ترجمه رسمی انگیزه‌نامه وجود ندارد
امکان ترجمه رسمی انگیزه‌نامه وجود ندارد

دلایل اهمیت ترجمه انگیزه‌نامه

از آنجایی که انگیزه‌نامه برای پذیرش در یک دانشگاه خاص صادر می‌شود، اهمیت زیادی دارد. با توجه به این موضوع، می‌توان دلایل اهمیت ترجمه انگیزه‌نامه یا SOP را به موارد زیر دسته‌بندی کرد:

  • انگیزه‌نامه شانس پذیرش فرد در دانشگاه مقصد را افزایش می‌دهد.
  • ترجمه انگیزه‌نامه باید به گونه‌ای باشد که احساسات و اهداف فرد را به خوبی منعکس کند.
  • در شیوه نگارش ترجمه انگیزه‌نامه، بخشی از سواد فرد از طریق متن انگیزه‌نامه به دانشگاه مقصد منتقل می‌شود. بنابراین، مهم است که انگیزه‌نامه بی‌نقص و فاقد اشتباه ترجمه شود.

هزینه ترجمه انگیزه‌نامه چقدر است؟

هزینه ترجمه انگیزه‌نامه به حجم مطالب بستگی دارد. هر چه صفحات انگیزه‌نامه بیشتر باشد، هزینه ترجمه آن نیز بیشتر خواهد شد. با این حال، توصیه می‌شود که انگیزه‌نامه مختصر و مفید نوشته شود. برای اطلاع از هزینه دقیق ترجمه انگیزه‌نامه در سطوح مختلف ترجمیک، آن را در صفحه ارسال سفارش ترجمه ترجمیک بارگذاری کنید.

انگیزه‌نامه در ترجمیک به چه زبان‌هایی انجام می‌شود؟

انگیزه‌نامه در ترجمیک به تمام زبان‌های زنده دنیا ترجمه می‌شود. ترجمیک با بیش از ده هزار مترجم فعال در سایت خود، ترجمه انگیزه‌نامه را به زبان‌های مختلف برای شما انجام خواهد داد. تنها کافی است که سفارش خود را ثبت کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن،‌ ترجمه انگیزه‌نامه یا SOP خود را به دست یک مترجم خبره بسپارید.

مطالب مرتبط:

چگونه یک رزومه تحصیلی حرفه‌ای بنویسیم؟

ترجمه انگیزه‌نامه به انگلیسی در ترجمیک

بیشتر افراد به دنبال ترجمه انگیزه‌نامه به زبان انگلیسی هستند. علاوه بر آن، ترجمه انگیزه‌نامه به آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی و اسپانیایی نیز خواهان خاص خود را دارد. اگر به دنبال ترجمه فوری انگیزه‌نامه خود هستید،‌ همین حالا وارد صفحه ترجمه مقاله و ثبت سفارش مدارک خود شوید و مدارکتان را بارگذاری کنید.

یک دیدگاه در «درباره ترجمه SOP چه می دانید»;

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.