تولید محتوا راه جدیدی برای کسب درآمد مترجمان

همه می‌دانیم که اینترنت در سال‌های اخیر سبک زندگی بشر را متحول کرده است. در این مطلب به تاثیر اینترنت روی بازاریابی کسب و کارها و تولید محتوا و نحوه کسب درآمد مترجمان از این کار می‌پردازیم.

در مطلب‌های قبلی وبلاگ ترجمیک موضوع تولید محتوا را بررسی کرده‌ایم. برای تحقیق و یادگیری نکاتی در مورد این شغل، به بخش تولید محتوا وبلاگ ترجمیک مراجعه کنید.

اهمیت تولید محتوا برای کسب‌وکارها

بسیاری از استارت‌آپ‌ها و کسب‌وکارهای موفق دنیا فروش بالای خود را مدیون تکنیک‌های مختلف تولید محتوا و بازاریابی محتوایی هستند. از همین رهگذر، توانسته‌اند مورد توجه عده زیادی قرار گرفته بگیرند و راه رشد را طی کنند. امروزه، هر کسب و کار به ویژه کسب‌وکارهایی که برای فروش خود متکی به ابزارهای آنلاین هستند، به یک تیم تولید محتوای حرفه‌ای نیاز دارد تا نیازهای محتوایی خود را مرتفع کند.

یکی از مهم‌ترین دلایل این نیاز به تولید محتوا اشغال کردن نخستین جایگاه در موتورهای جستجو است. هر کسب و کار و استارتاپی که در لینک‌های اول تا سوم موتورهای جستجو قرار بگیرد، شانس فروش بسیار بالاتری خواهد داشت.

مزایای کسب درآمد از طریق تولید محتوا

علی‌رغم داغ بودن بازار ترجمه در ایران، مترجم در ترجمه معمولاً درآمد خود را از افراد حقیقی دریافت می‌کند. این افراد حقیقی نیز عموماً از انجام ترجمه بهره مالی نمی‌برند. در نتیجه، تا حد ممکن در هزینه‌های ترجمه صرفه جویی خواهند کرد. اما در تولید محتوا معمولا طرف حساب شما یک شرکت است که از راه تولید محتوا منافع مالی نیز می‌برد.

بالاتر بودن درآمد تولید محتوا

تفاوت تولید محتوا با ترجمه این است که شما در اکثر موارد، سفارش خود را از یک فرد حقوقی یا یک شرکت دریافت خواهید کرد. به این معنی که تولید محتوای شما به صورت مستقیم باعث افزایش درآمد آن شرکت خواهد شد. در نتیجه، با توجه به افزایش درآمد، شرکت‌ها مایل‌اند تا مبلغ بالاتری را برای تولید محتوا خرج کنند.

در مجموع بازار کار تولید محتوا از نظر اقتصادی به صرفه است و برای کسب درآمد ظرفیت بسیار خوبی دارد.

دانستن زبان خارجی یک مهارت به حساب می‌آید

مزیت بعدی کار تولید محتوا برای شما این است که مترجمان در تولید محتوا یک سر و گردن از بقیه بالاتر قرار می‌گیرند. به این دلیل که در اکثر موارد، منبع فارسی برای نوشتن پیدا نخواهید کرد و اغلب باید از سایت‌های خارجی کمک بگیرید. در اصل می‌توان گفت بهترین تولید کنندگان محتوا افرادی هستند که حداقل یک زبان خارجی می‌دانند.

نوعی از تولید محتوا مختص مترجمان است

از این گذشته، یک نوع از تولید محتوا به تولید محتوای ترجمه‌ای اختصاص دارد. یعنی کارفرما موضوع را برای شما تعیین می‌کند و شما با جستجو در منابع خارجی مختلف، چندین متن را به صورت خلاصه ترکیب و ترجمه می‌کنید. در نتیجه، تنها مترجمان از پس این برخواهند آمد.

همه نوع اطلاعاتی برای شما مفید خواهد بود

اگر فردی جستجوگر، پرسش‌گر، کنجکاو و خلاق باشید، حتماً از تولید محتوا لذت خواهید برد. مهارت خواندن و نوشتن در این کار برای شما مفید واقع می‌شود و هر چه که در نوشتن مهارت بیشتری داشته باشید، موفق‌تر خواهید بود.

در تولید محتوا، هر اطلاعات و دانشی به درد شما می‌خورد. یعنی شما در هر زمینه‌ای، هر چند غیر مرتبط، اطلاعات بالایی داشته باشید، روزی این اطلاعات برای شما مفید خواهد بود.

یکنواخت نشدن کار تولید محتوا

از این گذشته، تولید محتوا کاری بسیار خلاقانه، جدید و غیر تکراری است. جذابیت‌های درون این کار باعث می‌شود تا هر روز با موضوع جدیدی رو به رو شوید و هیچ وقت  از کار خود خسته نشوید. در بازه‌های زمانی مختلف، به موضوع‌های متفاوت و جذاب خواهید پرداخت و گاهی اوقات ممکن است موضوع، بسیار مورد علاقه شما باشد.

کم بودن رقابت در کار تولید محتوا

یکی از مزایای بسیار مهم تولید محتوا، نوین بودن کار است. این کار هنوز هم، آن‌طور که باید، در بین افراد و  کسب و کارها شناخته شده نیست و بنابراین، تولید کننده‌های محتوا جمعیت کمتری نسبت به مشاغل دورکاری دیگر دارند. تعداد کمتر همکاران، دو مزیت دارد. اول این که درآمد از سوی کارفاما بیشتر خواهد بود و دوم اینکه تعداد کارهای متناسب با تخصص شما بسیار زیاد خواهد بود. یعنی مترجمی که با کمی مطالعه و تلاش به تخصص تولید محتوا دست یابد، هیچ وقت بدون پروژه نخواهد بود؛ به این دلیل که پروژه‌های ترجمه و تولید محتوا را هم‌زمان با یکدیگر انجام می‌دهد و کل زمان کاری روز خود را پر می‌کند.

تولید محتوا حوزه‌های مختلفی دارد.

امکان پیشرفت آسان در تولید محتوا

اگر به تولید محتوا کمی علاقه داشته باشید، با اندکی مطالعه، تلاش و تمرین به راحتی می‌توانید به درآمد و جایگاه و مهارت بالاتری دست پیدا کنید. افرادی که سواد و تجربه قابل قبولی در حوزه‌های مختلف تولید محتوا و بازاریابی دیجیتال دارند، پس از چند سال کار، می‌توانند مدیریت و یا معاونت بازاریابی دیجیتال یک شرکت را بر عهده بگیرند.

با توجه به مطالب ذکر شده، به نظر می‌آید که تولید محتوا کار جذاب و پردرآمدی باشد. پس، با مدت کوتاهی مطالعه می‌توانید شروع به تولید محتوا بکنید.

اما اولین کارتان را از کجا و چگونه بگیرید؟

اگر احساس می‌کنید که در زمینه تولید محتوا استعداد، توانایی یا مهارت دارید، به بخش استخدام نویسنده در سایت ترجمیک بروید و فرم استخدام را پر کنید. پس از طی مراحل شناسایی و پر کردن مشخصات الزامی، نوع آزمون خود را روی تولید محتوا (فارسی یا انگلیسی و یا هر دو) انتخاب کنید و آزمون را در خود سایت به اتمام برسانید.

این آزمون هیچ هزینه‌ای ندارد؛ اما اگر قبول شوید، به راحتی می‌توانید پروژه‌های تولید محتوا را نیز در کنار ترجمه دریافت کنید و درآمد ماهانه خود را از داخل خانه به چندین میلیون برسانید. نحوه دریافت سفارش هم به این صورت است که مشتری از شما می‌خواهد که تا زمانی مشخص در مورد موضوعی مشخص، یک متن با تعداد کلمات مشخص را بنویسید. به عنوان مثال مشتری درخواست می‌دهد که برای فروش محصول خود (نوع خاصی از ماهی زینتی) تا ۱ روز دیگر ۲ هزار کلمه بنویسید و در مقابل آن ۴۰ هزار تومان دریافت کنید.

در ادامه و با دریافت مستمر سفارش‌ها، سرعت و کیفیت کار شما بالاتر خواهد رفت و در نتیجه، درآمد قابل قبولی را در ماه به دست خواهید آورد.

برای کسب اطلاعات اولیه در مورد شغل تولید محتوا می‌توانید از مطالب آموزشی وبلاگ ترجمیک کمک بگیرید.

3 دیدگاه در «تولید محتوا راه جدیدی برای کسب درآمد مترجمان»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.