برگرداندن تنظیمات اکسل

برگرداندن تنظیمات اکسل به حالت اولیه

اعمال فرمول‌های مختلف و تغییر تنظیماتی مثل رنگ‌ها، فونت‌ها، حاشیه‌بندی‌ها و… از بهترین و پرکاربردترین قابلیت‌های اکسل است. حال تصور کنید در یک فایل اکسل، فرمت و فرمول‌های موردنظرتان را اجرا کرده‌اید و حالا تنها به یک فایل اکسل ساده که شامل فرمول‌های موردنظرتان باشد نیاز دارید. به عبارت دیگر، جزئیاتی که فقط جنبه زیبایی دارند، دیگر برای شما حائز اهمیت نیست.

در چنین مواردی، چه روشی برای برگرداندن اکسل به تنظیمات اولیه بدون این که فرمول‌ها و داده‌ها از بین بروند وجود دارد؟ در ادامه مطلب همراه وبلاگ ویرایش تخصصی ترجمیک باشید تا با ترفند ساده این کار آشنا شوید.

مطالب مرتبط:

آموزش استفاده از ۱۷ فرمول کاربردی اکسل

آموزش تصویری برگرداندن اکسل به تنظیمات اولیه

ابتدا فایل اکسل موردنظرتان را باز کنید. حالا با کلید میانبر Ctrl + a کل صفحه را انتخاب کنید. سپس کلید ترکیبی ctrl+c را فشار دهید تا همه اطلاعات صفحه کپی شوند.

در گام بعدی، به منوی File بروید و سپس روی گزینه New کلیک کنید. در این بخش چند سبک یا فرمت مختلف به شما نمایش داده می‌شود. اگر هیچ یک از این سبک‌ها مدنظر شما نیست و صرفا به یک برگه ساده نیاز دارید، گزینه Blank Workbook را انتخاب کنید.

 برگرداندن اکسل به تنظیمات اولیه

در صفحه‌ای که باز می‌شود روی سلول A1کلیک راست کنید تا منوی کرکره‌ای باز شود. همان‌طورکه در تصویر مشاهده می‌کنید، در قسمت Paste Options این منو، باید روی گزینه Fx کلیک کنید. این گزینه فرمول‌های صفحه، متن و اعداد را حفظ می‌کند، در حالی که قالب بندی را حذف می‌کند. البته توجه داشته باشید که سلول‌های ادغام شده از بین می‌روند.

 برگرداندن اکسل به تنظیمات اولیه

حالا روی منویFile کلیک کنید و Save را انتخاب کنید.

آموزش ویرایش فایل read only در اکسل

اگر فایل اکسل به عنوان فایل نهایی علامت گذاری شده باشد، پیام زرد MARKED AS FINAL را در بالای صفحه Excel مشاهده خواهید کرد. در چنین حالتی، هرگونه ویرایش و تغییر غیرفعال می‌شود. در این فایل اکسل نمی‌توانید ویرایش کنید، مگر اینکه فایل را از حالت read only خارج کنید! فقط کافی است روی دکمه Edit Anyway کلیک کنید تا read only غیرفعال شود.

 برگرداندن اکسل به تنظیمات اولیه

سخن پایانی

در این مطلب با ترفندی ساده و کاربردی برای برگرداندن تنظیمات اکسل به حالت اولیه آشنا شدیم. امیدواریم که این آموزش برای شما مفید باشد و کارها را برایتان ساده‌تر کند.

ترجمیک برای تکمیل کادر نویسندگان، مترجمان و ویراستاران خود مترجم استخدام می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر رزومه خود را به صفحه استخدام مترجم ارسال کنید.

3 دیدگاه در «برگرداندن تنظیمات اکسل به حالت اولیه»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.