معرفی پادکست های آموزش زبان آلمانی

پنج پادکست برای یادگیری آلمانی

یادگیری زبان همواره بر این اساس است که تا جای ممکن تمرین و تکرار کنید. در دوران کودکی، یادگیری زبان تنها کاری است که انجام می‌دهیم. به این دلیل که بخش زیادی از تمرکزمان تنها روی یادگیری زبان مادری است، در این زبان بسیار خوب می‌شویم.

اما در دوران بزرگسالی این موقعیت را نداریم که با کالسکه‌ای راحت در اطرافمان بچرخیم، در حالی که گوش می‌دهیم، به دنیا نگاه می‌کنیم و حتی چرت می‌زنیم، زبان را یاد بگیریم. به همین دلیل، اگر می‌خواهیم در زبانی مهارت پیدا کنیم، باید در کنار مشغله‌های دیگر، ساعت‌ها برای آن وقت بگذاریم.

اگر تصمیم دارید زبان آلمانی یاد بگیرید، امروزه راه‌های زیادی برای آن وجود دارد. رفتن به آموزشگاه زبان یا گذراندن کلاس‌های آنلاین و گوش‌دادن به پادکست‌های آلمانی‌زبان از راه‌های یادگیری است.

گوش‌دادن به پادکست‌ها به زبان آلمانی، مانند گوش‌دادن به رادیو به زبان آلمانی، راهی عالی برای یادگیری زبان است. این‌گونه همراه با کارهای دیگر می‌توان ساعت‌های بیشتری را صرف یادگیری کنید.

در این مطلب با پنج پادکست آشنا می‌شوید که با شنیدن آن‌ها زبان آلمانی را یاد می‌گیرید. تمرکز این پادکست‌ها بیشتر روی سطح مبتدی زبان آلمانی است.

گوش‌دادن به پادکست از راه‌های یادگیری زبان آلمانی است.
گوش‌دادن به پادکست‌های آلمانی‌زبان از راه‌های یادگیری زبان آلمانی است.

مطالب مرتبط:

در کدام کشورها به زبان آلمانی صحبت می‌شود؟

پادکست‌های وب‌سایت Learn German by Podcast

وب‌سایت Learn German by Podcast، اگرچه کمی قدیمی است اما شروعی خوب برای مبتدیان زبان آلمانی است. پادکست‌های این وب‌سایت به اندازه کافی کوتاه است که یادگیری آلمانی کمی کمتر دلهره‌آور به نظر برسد.

این امکان وجود دارد که قسمت‌های پادکست را مستقیماً از وب‌سایت گوش دهید یا آن‌ها را به صورت فایل‌های mp3 دانلود و ذخیره کنید و در حال حرکت به آن‌ها گوش دهید.

این مجموعه ۲۰ قسمت است و هر قسمت حدود ۱۰ دقیقه طول می‌کشد و توضیحات فراوانی به زبان انگلیسی دارد.

به طور کلی این پادکست‌ها گزینه خوبی هستند تا شما تصمیم بگیرید که آیا آلمانی برایتان مناسب است یا خیر.

مجموعه پادکست‌های Coffee Break German (A1-B1)

Coffee Break German یکی دیگر از پادکست‌های عالی از خانواده Coffee Break است.

در این مجموعه شما از سطح مبتدی تا سطح متوسط، اپیزود به اپیزود پیشرفت خود را احساس می‌کنید. مانند سایر زبان‌های خانواده Coffee Break، زبان آلمانی Coffee Break لذت‌بخش و بسیار مؤثر است.

سری پادکست‌های Long Story Short by Chatterbug (A1)

سری اول Long Story Short مجموعه‌ای برای زبان‌آموزان سطح A1 است.

هر داستان شما را به سفری متفاوت می‌برد. جایی که قهرمانان داستان باید راه خود را از طریق تعاملات اجتماعی مختلف و ارتباطات نادرست، شگفتی‌ها و ارتباطات جدیدی که در پی آن به وجود می‌آید، بپیمایند.

در انتها، یک آلمانی‌زبان و یک زبان‌آموز آلمانی این داستان‌های کوتاه را تجزیه می‌کنند؛ بنابراین لازم نیست نگران از دست دادن چیزی باشید.

هر قسمت پادکست با بخش Grammatically Speaking به پایان می رسد، جایی که دو معلم آلمانی نکات مهم خود را برای درک و به خاطر سپردن گرامر آلمانی ارائه می‌دهند.

سری ۱ برای زبان‌آموزان A1 در نظر گرفته شده است، اما سری‌های بعدی برای سطوح بالاتر ارائه می‌شوند.

مطالب مرتبط:

شمارش اعداد به زبان آلمانی

پادکست‌های آموزشی Slow German with Annik Rubens (A1-B2)

هنگامی که شما مبتدی هستید، یکی از سخت‌ترین چیزها هنگام شنیدن مکالمه افراد بومی، سرعت صحبت‌کردن آن‌هاست. اغلب، شما بسیاری از گفته‌ها را درک می‌کنید، اما نمی‌توانید به سادگی روی تمام واژه‌ها دقت کنید.

مجموعه پادکست‌های Slow German with Annik Rubens به شما کمک می‌کند تا نخستین واژه‌ها را یاد بگیرید و به‌آرامی سطح شما را بهبود می‌بخشد.

پادکست‌های خبری Langsam Gesprochene Nachrichten

گوش‌دادن به اخبار به زبان مقصد، از روش‌های آزموده‌شده‌ای است که بسیاری از افراد برای یادگیری زبان از آن استفاده می کنند.

پادکست‌های Langsam Gesprochene Nachrichten منبع مفیدی برای زبان‌آموزان آلمانی است.

در این پادکست‌ها، اخبار به‌صورت آهسته گفته می‌شود. شما می‌توانید با تاخیر یک یا دو روزه به خبرها به زبان آلمانی و دقیقاً با همان کلماتی که در اخبار معمولی بیان می‌شود، گوش دهید.

پادکست آموزش زبان آلمانی برای مبتدیان
پادکست‌های گوناگونی برای آموزش زبان آلمانی به مبتدیان وجود دارد.

مطالب مرتبط:

یادگیری زبان آلمانی چقدر طول می‌کشد؟

سخن پایانی

گوش‌دادن به پادکست شیوه‌ای مؤثر برای یادگیری زبان است. پنج پادکست معرفی‌شده از بهترین پادکست‌ها برای یادگیری زبان آلمانی برای مبتدیان و زبان‌آموزان متوسط است.

شما می‌توانید با مراجعه به لینک‌های معرفی‌شده، متناسب با سطح و اهداف خود پادکست موردنظر خود را انتخاب کنید. امیدواریم پادکست‌های معرفی‌شده در ارتقای سطح زبان آلمانی شما مؤثر واقع شوند.

ترجمه مقاله تخصصی خود را به مترجمان متخصص ترجمیک بسپارید. برای ثبت سفارش ترجمه آلمانی به فارسی، صفحه ترجمه آلمانی سایت ترجمیک را مطالعه کنید.

اگر مترجم زبان آلمانی هستید، رزومه خود را به صفحه استخدام مترجم ارسال کنید. ترجمیک برای همکاری با شما مشتاق است.

5 دیدگاه در «پنج پادکست برای یادگیری آلمانی»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.