معرفی سایت برای پیدا کردن ترندها

چگونه دغدغه‌ها و سوالات مخاطبان را پیدا کنیم؟

نوشتن محتوای عالی یک چیز است اما خواندن مطالب توسط مخاطب و رتبه‌بندی آن توسط گوگل مساله دیگری است. یکی از مهم‌ترین عواملی که برای گوگل و مخاطبان مهم است، عنوان و موضوع محتوای شما است.

عنوان‌ها چیزی هستند که محتوا را می‌فروشند. عنوان‌ها، محتواها را در موتورهای جست و جو، ایمیل و رسانه‌های اجتماعی نشان می‌دهند. بنابراین، جای تعجب نیست که برخی از رایج‌ترین سوالاتی که نویسندگان محتوا می‌پرسند، درباره چگونگی ساخت و نگارش عنوان‌های مخاطب‌پسند است. برای نوشتن عنوانی جالب، ابتدا باید درباره موضوعی بنویسید که دغدغه مخاطب باشد.

اما چگونه عنوان را برای گوگل مشخص کنیم؟ در تولید محتوای متنی، چگونه موضوعاتی را پیدا کنیم که دغدغه مخاطب باشند؟ در هر صنعتی، چگونه بفهمیم که سوالات مخاطبان چیست که درباره آن‌ها به تولید محتوای متنی بپردازیم؟

برای آشنایی با پاسخ این سوال‌ها، در ادامه این مطلب همراه وبلاگ ترجمیک باشید.

مطالب مرتبط:

تاثیر کد HTML برای موفقیت در سئو

چگونه عنوان را برای گوگل مشخص کنیم؟

در مطالبی که برای مقاله، کتاب، روزنامه‌ها و … نوشته می‌شود، عنوان مشخص است. در این نوع مطالب، عنوان در ابتدای متن و با فونتی بزرگ‌تر قرار می‌گیرد. اما در مطالبی که در بستر اینترنت منتشر می‌شوند، ماجرا کمی متفاوت است.

فونت عنوان‌ها در مطالب سایت و وبلاگ نیز بزرگ‌تر از سایر بخش‌های متن است و معمولا Bold می‌شوند. برای این‌که عنوان‌ها و زیرعنوان‌ها را برای مخاطب و گوگل مشخص کنیم، نیاز به هدینگ داریم اما هدینگ چیست؟

معرفی هدینگ‌ها

هدینگ‌ها کدهایی در HTML هستند که نقش عنوان‌ها را در محتوا مشخص می‌کنند. ۶ هدینگ وجود دارد که هر کدام نقش خاصی را ایفا می‌کند. با استفاده از هدینگ‌ها هم محتوای خود را مخاطب‌پسندتر می‌کنید و هم شانس خود را برای رفتن به صفحه اول گوگل افزایش می‌دهید.

چگونه از هدینگ‌ها استفاده کنیم؟

در یک صفحه با یک قطعه محتوا، عنوان اصلی آن محتوا باید هدینگ یک <h1> باشد. بخش‌های اصلی محتوا باید با <h2> بگیرند. قسمت‌های فرعی در آن بخش‌ها باید با <h3> مشخص می‌شوند. اگر همین قسمت‌های فرعی هم زیرعنوان‌هایی داشتند، با سایر هدینگ‌ها مشخص می‌شوند.

مشخص کردن عنوان به عنوان هدینگ اول در ورد
مشخص کردن عنوان در ورد به عنوان هدینگ اول

بهترین راه حل این است که در فایل ورد خود، هدینگ‌ها را مشخص کنید و سپس مطلب را در سایت یا وبلاگ قرار دهید.

مطالب مرتبط:

۲۵ واقعیتی که درباره سئو نمی‌دانید، بخش اول

چرا هدینگ‌ها در خوانده‌شدن مطلب تاثیر دارد؟

تقربا هیچ فردی تک تک کلمات یک مقاله آنلاین را نمی‌خواند و تقریبا کاری هم از دست شما برای رفع این مشکل بر نمی‌آید. اما می‌توانید که به‌گونه‌ای مطلب را سرفصل‌بندی کنید که مخاطب برای خواندن ادامه متن مشتاق شود.

اگر سرفصل‌ها به خوبی توزیع شده و مرتبط با محتوا باشند، افراد را به خواندن ادامه‌ متن ترغیب می‌کنند. هم‌چنین با سرفصل‌بندی مناسب، افراد متوجه می‌شوند که با چه محتوایی رو به رو هستند و آیا این مطلب برای آن‌ها مفید است یا خیر؟

چگونه سوالات پرتکرار مردم در زمینه‌های مختلف را برای تولید محتوا پیدا کنیم؟

اگر شما قصد تولید محتوا در زمینه‌ای خاص را دارید، بهتر است که درباره موضوعی بنویسید که نیاز و سوال مردم است. مثلا اگر محصول شما آنتی ویروس است، درباره این بنویسید که چگونه می‌توان فایل‌های ویروسی و پاک‌شده را دوباره بازگرداند؟

یکی از راه‌های پیدا کردن موضوع‌های مخاطب‌پسند، بررسی سایت‌های مشابه انگلیسی ‌زبان است که به تولید محتوا متنی درباره این موضوع می‌پردازند. شما با بررسی این سایت‌ها از جدیدترین تغییرات و خبرهای رشته خود آگاه می‌شوید و برای تولید محتوا ایده پیدا می‌کنید.

مطالب مرتبط:

چگونه کلمات کلیدی مناسب مرتبط با کسب و کار خود را پیدا کنیم؟

یکی دیگر از راه‌های مهم برای پیدا کردن موضوع برای تولید محتوا، بررسی ترندها است. با کمک بعضی سایت‌ها شما می‌توانید که جست و جوهای کلی مردم را پیدا کنید. مهم‌ترین سایت در این زمینه گوگل ترند است که متاسفانه جست و جوهای فارسی را نشان نمی‌دهد.

برای اطلاع از جست و جوهای فارسی می‌توانید که به سایت keywordtool مراجعه کنید. پس از مراجعه به این سایت زبان فارسی را انتخاب کنید و واژه موردنظر خود را جست و جو کنید.

تغییر تنظیمات سایت keywordtool برای پیدا کردن سوالات مخاطبان فارسی
تغییر تنظیمات سایت keywordtool برای پیدا کردن سوالات مخاطبان فارسی

پس از جست و جو واژه ترجمیک در این سایت مشاهده می‌کنیم که بیشترین جست و جوها درباره سایت ترجمه تخصصی ترجمیک در گوگل چه بوده است. با جست و جوی هر واژه‌ای در سایت keywordtool، امکان مشاهده جست و جوهای پرطرفدار آن را دارید.

نتایج جست و جو در سایت keywordtool
نتایج جست و جو در سایت keywordtool

البته این سایت امکانات زیادی در زمینه بررسی ترندها و کلمه‌‌های کلیدی دارد که برای استفاده از امکانات پیشرفته باید اشتراک این سایت را بخرید.

سخن پایانی

عوامل متعددی بر سئو تاثیر می‌گذارند که که از جمله آن‌ها می‌توان به عنوان و موضوع محتوای شما اشاره کرد. شما با نوشتن عنوانی جالب و مخاطب‌پسند باعث افزایش نرخ کلیک، بازدید و ترافیک سایت خود می‌شوید.

شما از چه راه‌هایی برای تولید محتوا، موضوع و عنوان پیدا می‌کنید؟

سایت سفارش تولید محتوا ترجمیک، انواع خدمات تولید محتوا مانند ارائه استراتژی محتوا، تحلیل رقبا، تولید محتوای متنی و … می‌پردازد. با ثبت‌ سفارش استراتژی محتوا در ترجمیک، مخاطبان و رقبای شما بررسی و با توجه به بازار هدف شما، موضوع و عنوان به شما پیشنهاد داده می‌شود.

یک دیدگاه در «چگونه دغدغه‌ها و سوالات مخاطبان را پیدا کنیم؟»;

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.