یادگیری زبان با کتاب داستان

یادگیری زبان‌های خارجی با خواندن کتاب

یادگیری زبان جدید یا زبان خارجی به روش‌های مختلف امکان‌پذیر است. مثلاً شرکت در کلاس‌ها، صحبت با آشنایان خارجی زبان، استخدام معلم خصوصی یا تماشای فیلم‌های خارجی با زیرنویس همان زبان. در مسیر یادگیری زبان هر یک از این روش‌ها به شما کمک خواهد کرد.

اما روشی وجود دارد که سطح مهارت زبان خارجی شما را ارتقا می‌دهد و آن «خواندن» است. این تمرین بهترین گزینه برای یادگیری زبان جدید است؛ حتی اگر مبتدی هستید و هنوز یادگیری زبان را آغاز نکردید.

در این مطلب به این موضوع می‌پردازیم که چگونه خواندن کتاب به زبان خارجی در یادگیری زبان مؤثر است.

مطالب مرتبط:

پنج پادکست برای یادگیری آلمانی

مطالعه، دایره واژگان را گسترش می‌دهد

یکی از بهترین راه‌ها برای گسترش دایره لغات خود خواندن است. اغلب در حین مطالعه با کلماتی روبه‌رو می‌شوید که پیش‌تر با آن‌ها برخورد نکرده‌اید. جست‌وجوی معنای آن کلمات به شما کمک می‌کند آنچه می‌خوانید کشف و درک کنید.

تکرار این لغات جدید به شما کمک می‌کند آن‌ها را بهتر به‌خاطر بیاورید. بدین ترتیب در حین خواندن کتاب‌ها، مقاله‌ها و هنگام مکالمه کلمات جدیدی فرامی‌گیرید. حتی ترجمه مقاله تخصصی در همان زبان نیز شما را با واژگان جدید آشنا می‌کند.

وقتی با کلمات کلیدی نیز آشنا شوید، درک مطلب بسیار آسان‌تر می‌شود. این موضوع یکی از دلایلی است که چرا اغلب واژگان جدید ارائه می‌شود و سپس در شروع یک درس در مدرسه تمرین می‌شود.

می‌توانید واژگان را یاد بگیرید، سپس تلفظ کلمات را تمرین کنید. پس از یادگیری واژگان جدید هنگام صحبت با افراد دیگر نیز از آن‌ها استفاده کنید.

یادگیری زبان با خواندن کتاب‌ها
کتاب‌های داستانی نمونه‌های عالی برای یادگیری زبان جدید هستند

زبان‌های دیگر را نیز یاد بگیرید

وقتی کتاب‌هایی را به زبان خارجی می‌خوانید، به‌مرور با قواعد گرامری و کلمات زبان احساس راحتی بیشتری می‌کنید. این موضوع ابراز ذهن و اندیشه را همچون ابراز به زبان مادری شکل می‌دهد.

دیدن متن مفاهیم و کلمات جدید به تقویت حافظه شما نسبت به این موارد کمک می‌کند. این امر همچنین توانایی مکث، نگاه‌کردن یا یادآوری معانی کلمات را به شما می‌دهد تا سرعت فردی برای جذب ذهنی شما فراهم کند.

حتی زمانی که با سرعت کمتری مطالعه می‌کنید، نسبت به دیدن برنامه تلویزیونی یا فیلم جملات بیشتری را در یک زمان معین می‌خوانید. به همین دلیل است که در مقایسه با زبان‌آموزان با سطح متوسط، افراد کتاب‌خوان واضح‌تر صحبت می‌کنند.

نکته دیگر در مورد مطالعه به زبان خارجی

بسیاری از مردم در سراسر جهان، انگلیسی و سایر زبان‌ها را از طریق کتاب یاد می‌گیرند. کتاب‌های زیادی همچون برخی رمان‌ها و داستان‌ها هستند که نمونه‌های عالی برای درک بهتر زبان انگلیسی‌اند.

پس از خواندن کتاب‌ها، با نوشتن یا مرور نمونه‌هایی از مقالات دانشگاهی، یادگیری خود را بیشتر کنید.

کتاب‌های ساده را هم بخوانید

با مطالعه و خواندن، تسلط بر زبان انگلیسی را از راه‌های مختلفی بهبود می‌بخشید. فقط به یاد داشته باشید که یافتن روش‌ها و کتاب‌هایی که برای شما مناسب باشند، بسیار ضروری است.

کتاب‌هایی را انتخاب کنید که با علایق شخصی و حتی سطح زبان انگلیسی شما مطابقت داشته باشد. به یاد داشته باشید، مطالعه باید تجربه‌ای سرگرم‌کننده و جالب باشد. اگر کتابی را انتخاب می‌کنید که دشوار یا کسل‌کننده است یا علاقه شما را برنمی‌انگیزد، به دنبال کتاب دیگری باشید.

برای راهنمایی بیشتر به چند نکته برای انتخاب کتاب مناسب به هر زبانی می‌پردازیم.

کتاب باید برای شما جالب باشد

کتاب‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید از بین آن‌ها انتخاب کنید. اگر شروع به خواندن کردید، حتماً یکی را انتخاب کنید که واقعاً به آن علاقه دارید.

کتاب‌هایی زیادی هم هستند که از زبان اصلی خود به زبان موردنظر شما ترجمه شده‌اند. مهم است مترجم و ترجمه کتاب را به‌گونه‌ای انتخاب کنید که حرفه‌ای و دقیق باشد.

تأثیر کتاب در یادگیری زبان خارجی
کتابی که انتخاب می‌کنید باید برایتان جذاب باشد

سطح مناسب را انتخاب کنید

کتابی که باید انتخاب کنید نباید خیلی آسان و نه خیلی سخت باشد. با خواندن دو یا سه صفحه اول، کتاب را محک بزنید. اگر در هر صفحه به طور متوسط ​​با ده کلمه جدید مواجه می‌شوید، ممکن است این کار برای شما خیلی سخت باشد. بهتر است کتاب ساده‌تری انتخاب کنید.

به یاد داشته باشید که خواندن نباید تمرین واژگانی باشد. پس از خواندن چند صفحه اول و فهمیدن به‌راحتی و نیز چند کلمه جدید، کتاب موردنظر، انتخاب خوبی است.

فیلم اقتباسی تماشا کنید

اگر احساس می‌کنید که رمان اصلی انگلیسی (یا خارجی) بیش از حد طاقت‌فرسا است، ابتدا سعی کنید اقتباس فیلم از آن کتاب را تماشا کنید. از روی بسیاری از رمان‌های پرفروش معمولاً فیلمی ساخته می‌شود.

پیش از خواندن رمان، تماشای فیلم اقتباسی به شما درکی پایه‌ای از طرح داستان می‌دهد. علاوه بر این، تماشای فیلم اغلب تجربه تمرینی عالی نیز محسوب می‌شود.

مطالب مرتبط:

هفت راهکار برای یادگیری رایگان زبان

سخن پایانی

یک چیز عالی در مورد کتاب خواندن این است که می‌توانید آن را در هر جایی انجام دهید. با صرف حداقل نیم ساعت در روز برای مطالعه و تمرکز در آن، عادت مطالعه را برای خود ایجاد کنید.

این راه بسیار ساده برای تقویت مهارت‌های خواندن در حین یادگیری چیزهای جدید است. هر چه بیشتر خواندن را تمرین کنید، بیشتر پیشرفت می‌کنید.

یکی از بهترین راه‌ها برای تقویت مهارت خواندن شرکت در کارگاه‌های آنلاین ریدینگ است. کارگاه ریدینگ آیلتس دبستان ترجمیک در حال برگزاری است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره کارگاه‌های آیلتس دبستان ترجمیک به صفحه آموزش آیلتس مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.