استفاده صحیح از تگ‌ها در وردپرس

چگونه‌ از تگ‌ها در تولید محتوا استفاده کنیم؟

برچسب‌ها (Tags) بسیار محبوب هستند. در اینستاگرام، تگ‌هایی را به پست‌های خود اضافه می‌کنید تا به افراد مختلف برای پیدا کردن آن‌ها کمک کنید. تقریبا اکثر شبکه‌های اجتماعی از تگ‌ها برای دسته‌بندی موضوعات و پیدا کردن مطالب استفاده می‌کنند.

پس از تولید محتوای متنی و سئو آن، در آخرین مرحله شما تگ‌ها را اضافه می‌کنید. با این حال، استفاده از برچسب‌ها به تعداد زیاد در سایت شما، برای رتبه‌بندی شما ویرانگر است. تگ‌ها در سئو چگونه عمل می‌کنند؟ چرا استفاده زیاد از تگ‌ها باعث کاهش رتبه سایت می‌شود؟ چگونه از برچسب‌ها در سایت‌های وردپرسی استفاده کنیم تا نتیجه خوبی کسب کنیم؟

برای آشنایی با چگونگی استفاده مناسب از تگ‌ها برای تولید محتوا در سایت‌های وردپرسی در ادامه این پست وبلاگ ترجیمک همراه ما باشید.

مطالب مرتبط:

سئو بهتر است یا تبلیغات کلیکی؟ بخش اول

وقتی تگ اضافه می‌کنید، در سایت وردپرسی شما چه اتفاقی می‌افتد؟

در وردپرس برای دسته‌بندی پست‌های خود باید از برچسب‌ها (تگ‌ها) استفاده کنید. برای پیدا کردن آسان یک مطلب خاص در میان انبوهی از پست‌هایی که نوشته‌اید، استفاده از برچسب‌ها یکی از مهم‌ترین ابزارها است. برچسب‌ها در وردپرس نقش دسته‌بندی مطالب گوناگون را برعهده دارند.

تگ‌ها در یک مطلب در وردپرس
تگ‌ها در یک مطلب در وردپرس

توجه داشته باشید که با اضافه کردن هر برچسب جدید در مطلب، وردپرس یک صفحه جدید ایجاد می‌کند: صفحه‌ای که بر اساس همان برچسب ایجاد شده است. همه مقالاتی که دارای برچسب یکسانی هستند، در آن صفحه نمایش داده می‌شوند.

بنابراین برای هر برچسبی که در وردپرس اضافه می‌کنید، یک صفحه جدید به سایت خود اضافه می‌کنید. تعداد مطالب یک تگ، معمولا کم است. در اینترنت سایت‌های وردپرسی بسیاری وجود دارند که پست‌های کم ولی هزاران صفحه با تگ‌های مجزا دارند.

مطالب مرتبط:

چگونه به صفحه اول گوگل برویم؟

اگر برچسب‌های زیادی اضافه کنید، چه اتفاقی برای رتبه بندی شما می‌افتد؟

قبل از این‌که به عواقب استفاده نادرست و زیاد از برچسب‌ها در مطالب سایت بپردازیم، ابتدا باید مفهومی به نام خزندگی یا Crawling بررسی کنیم.

خزیدن (Crawling) موتورهای جست و جو چیست؟

خزیدن زمانی است که گوگل یا موتور جستجوی دیگری یک ربات را به یک صفحه یا پست یک سایت می‌فرستد و صفحه را می‌خواند. این مفهوم با ایندکس شدن متفاوت است. خزیدن اولین بخش از فرایند شناسایی صفحه شما توسط موتورهای جست و جو و سپس نشان داده شدن آن در صفحات جست و جو است.

البته خزیدن موتورهای جست و جو در صفحه شما لزوما به این معنی نیست که صفحه شما ایندکس شده است یا خواهد شد. موتورهای جست و جو با بررسی صفحات جدید سایت شما (Crawling) تعیین می‌کنند که آیا مطلب شما شایستگی نشان داده شدن در نتایج جست و جو را دارد یا خیر.

تفاوت بین Crawling و Indexing چیست؟

بسیاری از اصطلاحات پرکاربرد در دنیای سئو به نظر می‌رسد که مترادف هم هستند اما در واقع این‌گونه نیست. Crawling و Indexing نمونه کاملی از این باور نادرست هستند که به اشتباه استفاده می‌شوند. بسیاری از افراد فکر می‌کنند که این دو واژه یک معنا و مفهوم را می‌رسانند اما در واقع این‌گونه نیست.

ایندکس شدن صفحه شما توسط گوگل بدین معنا است که صفحه شما در نتایج جست و جو نشان داده می‌شود خواه در صفحه اول یا صفحه صدم گوگل. گوگل و هر موتور جست و جوی دیگری ابتدا یک صفحه را بررسی می‌کند (Crawling)، سپس اگر آن را شایسته بداند، در نتایج جست و جو نشان می‌دهد (Indexing).

ایندکس در گوگل
نتایجی که در گوگل نشان داده می‌شوند بدین معنی است که ایندکس شده‌اند

این بدان معنا نیست که هر سایتی که بررسی می‌شود، نمایه‌سازی (ایندکس) هم می‌شود. اما هر سایتی که ایندکس می‌شود، ابتدا از قبل بررسی شده است. اگر گوگل صفحه جدید شما را شایسته پیدا شدن بداند، آن را ایندکس خواهد کرد.

مطالب مرتبط:

چگونه سایت‌مان را در گوگل ثبت کنیم؟

چرا استفاده از تگ‌های زیاد بر Crawling تاثیر منفی دارد؟

هر برچسبی که اضافه می‌کنید، به ناچار به صفحه اضافه‌ای منتهی می‌شود که گوگل باید آن را بررسی کند (crawling). این کار بررسی وب سایت شما را دشوارتر می‌کند. و بدتر از آن، هر برچسب به یک صفحه با محتوایی کم منتهی می‌شود. گوگل اعتبار بسیار کمی برای این نوع صفحات قائل است.

اگر تعداد برچسب‌ها بیشتر از پست‌ها باشد، تعداد صفحات با محتوای بی‌کیفیت (bad and thin content pages) نسبت به محتوای باکیفیت بیشتر می‌شود. گوگل از محتوای بی‌کیفیت متنفر است. سایت‌هایی با محتواهای کم کیفیت رتبه خوبی ندارند.

بنابراین اگر از برچسب‌های زیادی در پست‌های سایت خود استفاده می‌کنید، رتبه شما کاهش می‌یابد.

چگونه از برچسب‌ها در سایت خود استفاده کنید؟

برچسب‌های خود را به عنوان کمد و پست‌‌های خود را به عنوان لباس‌های مختلف در نظر بگیرید. البته، شما می‌دانید که لباس‌ها باید در کمد قرار بگیرند؛ این منطقی است. اما منطقی نیست که برای هر لباس مختلف، یک کمد جداگانه بخرید. با این کار در نهایت کمدهایی خالی خواهید داشت که فضای زیادی را اشغال می‌کنند. هم‌چنین هرگز نباید کمدهای خالی داشته باشید.

بنابراین، اگر حدود ۹۰ پست دارید، تعداد برچسب‌ها را به حدود ۳۰ پست محدود کنید. سعی کنید که نسبت برچسب خود را به نسبت پست، زیر ۱ به ۳ نگه دارید.

تاثیر استفاده زیاد از تگ‌ها بر سئو
استفاده زیاد از تگ‌ها بر سئو تاثیر منفی می‌گذارد

کاربرد و شیوه استفاده از برچسب‌ها در اینستاگرام با فضای وب متفاوت است. از برچسب‌ها در اینستاگرام برای جست و جو در پست‌های اینستاگرام شما و هم‌چنین پست‌های میلیاردها کاربر دیگر استفاده می‌شود. منطقی است که در اینستاگرام از تعداد بیشتری از این نوع تگ‌ها را استفاده کنید.

مطالب مرتبط:

چگونه حرفه‌ای متا دیسکریپشن بنویسیم؟

با این حال، تگ‌ها در سایت شما فقط در سایت شما استفاده می‌شود. استفاده از آن برچسب‌ها به همان شیوه‌ای که در اینستاگرام استفاده می‌کنید، منطقی نیست. در واقع، اگر از چنین برچسب‌هایی استفاده کنید، صرفا یافتن پست‌هایتان در گوگل سخت‌تر خواهد بود.

اگر تگ‌های زیادی اضافه کرده‌اید، چه کاری باید انجام دهید

اگر تگ‌های زیادی به سایت خود اضافه کرده‌اید، باید از شر این صفحات خلاص شوید. بهترین کار این است که برچسب‌های اضافی را پاک کنید. با انجام این کار دیگر گوگل تعداد صفحات کم کیفیت شما را زیاد نمی‌داند و احتمالا بعد از مدتی نتیجه مثبت آن را خواهید دید.

سخن پایانی

تعداد برچسب‌های مطالب سایت خود را کم کنید اما آن را به صفر نرسانید. به هر حال استفاده از تگ‌ها روشی منطقی برای دسته‌بندی مطالب است. بهتر است که از برچسب‌هایی استفاده کنید که مطالب بیشتری را شامل شوند. با انجام این کار سئوی سایت شما بهبود خواهد یافت.

سایت ترجمه تخصصی ترجمیک انواع خدمات زبانی مانند ترجمه تخصصی، ترجمه رسمی، ویرایش، تولید محتوا و … را ارائه می‌کند. کلیه خدمات ترجمیک با بالاترین کیفیت و مناسب‌ترین هزینه انجام می‌شوند.

یک دیدگاه در «چگونه‌ از تگ‌ها در تولید محتوا استفاده کنیم؟»;

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.