ielts speaking part 2

شیوه پاسخگویی به بخش دوم اسپیکینگ آیلتس

آزمون آیلتس برای سنجش چهار مهارت زبان انگلیسی افراد طراحی شده است. یکی از این مهارت‌ها، مهارت صحبت و مکالمه به زبان انگلیسی است. در بخش اسپیکینگ آیلتس، شما بر اساس ملاک‌هایی همچون دامنه واژگان، روانی و انسجام در کلام، تلفظ و دقت گرامری و … مورد ارزیابی قرار می‌گیرید.

در اسپیکینگ آیلتس شما در سه بخش، پرسش‌هایی خواهید داشت. در این مطلب به آموزش آیلتس و تکنیک‌های پاسخ به سوالات بخش دوم اسپیکینگ آیلتس (تسک ۲) می‌پردازیم.

مطالب مرتبط:

۴ روش افزایش اعتماد به نفس در اسپیکینگ آیلتس

بخش دوم IELTS SPEAKING

در بخش دوم آزمون اسپیکینگ آیلتس، از شما خواسته می‌شود که درباره موضوع نوشته شده در Cue Card صحبت کنید. Cue Card کارتی است که موضوع مورد نظر آزمون روی آن نوشته شده است.

شما برای پاسخ باید بین ۱ تا ۲ دقیقه صحبت کنید. بسیاری از افراد درگیر این موضوع هستند که چگونه به پرسش‌های اسپیکینگ پاسخ دهند و چگونه باید شروع کنند. در ادامه به این می‌پردازیم که برای پارت دوم اسپیکینگ آیلتس چگونه شروع کنید.

پاسخ به اسپیکینگ آیلتس پارت دوم
در اسپیکینگ آیلتس، بر اساس ملاک‌هایی همچون دامنه واژگان و انسجام در کلام مورد ارزیابی قرار می‌گیرید

با ماجرا یا قصه‌ای شخصی و کوتاه شروع کنید

درباره شیوه پاسخ دادن به Cue Card اسپیکینگ آیلتس توصیه می‌شود با قصه‌ای کوتاه و شخصی همچون بیان خاطره یا داستان شروع کنید. اما چرا؟ زیرا این کار ساده‌ترین و موثرترین راه است!

فرض کنید از شما خواسته شده است که دوستی صمیمی را توصیف کنید. برای شروع چه ایده‌ای دارید؟ می‌توانید با گفتن چیزی مانند این شروع کنید:

When I was fourteen years old, I met a boy called John in my English class…

این شروعی کاملا طبیعی است که موثق و قابل اعتماد به نظر می‌رسد و به یاد آوردن آن آسان است. مهم‌تر از آن، به شما امکان می‌دهد پاسخ خود را به راحتی توسعه دهید، زیرا مغز شما از این خاطره به چیز منطقی بعدی حرکت می‌کند و منتقل می‌شود.

شروع با موضوعی داستان‌وار و شخصی به شما این امکان را می‌دهد که به‌طور منطقی از ایده‌ای به ایده بعدی بروید و بنابراین مغز شما به جای فکر کردن به ساختار پاسخ خود، روی انتخاب زبان مناسب تمرکز می‌کند.

به جای موضوعات ساختگی و تصنعی، با شروع با داستانی شخصی، می توانید به‌راحتی از ایده‌ای به ایده دیگر بپرید.

برای پاسخ دادن به اسپیکینگ آیلتس چگونه شروع کنیم؟

متأسفانه بسیار رایج است که افراد با جمله‌ای بدون تأثیر شروع می‌کنند. به عنوان مثال، بسیاری از افراد می‌گویند:

  • Today, I want to talk about…
  • In this talk, I’m going to speak about…
  • I want to tell you about…

اول از همه، با این قبیل عبارات به نظر می‌رسد که در حال ارائه هستید، در حالی که نباید این طور باشد. این شیوه برای شروع غیرطبیعی است و به نظر می رسد جملاتتان را از حفظ کرده‌اید. بسیار بهتر است که با زبان خود و ایده‌های خود شروع کنید.

در کتاب IELTS Advantage این روش توصیه می‌شود:

با گفتن جمله

I’d like to talk about (X).

شروع کنید؛ سپس بگویید:

I chose this topic because…

و شما قادر خواهید بود که بگویید چرا این موضوع را انتخاب کردید. اگر نمی‌توانید به دلایل خود فکر کنید تنها یک دلیل بیاورید، اگرچه همیشه بهتر است در مورد تجربیات واقعی صحبت کنید.

به نظر می‌رسد این شیوه، شروعی کسل‌کننده و بدون انگیزه است. شما شبیه ۹۵ درصد از نامزدهای دیگر به نظر

می‌رسید که چیز خوبی نیست.

بخش دوم IELTS SPEAKING
به جای موضوعات ساختگی و تصنعی، با داستانی شخصی شروع کنید

در حالی که اصیل و واقعی بودن لزوماً هدف نهایی نیست، اما قطعا شما نمی‌خواهید طوری شروع کنید که گویی در حال خواندن از روی فیلم‌نامه‌اید.

توصیه می‌شود در تمام بخش‌های آزمون آیلتس از کلیشه‌های آیلتس و حفظ کردن، خودداری کنید. ممتحن شما همه آن‌ها را قبلا هزاران بار شنیده و تحت تأثیر قرار نخواهد گرفت.

موضوعات پرسش در Cue Card اسپیکینگ آیلتس

در بخش دوم آزمون اسپیکینگ آیلتس، ممکن است از شما خواسته شود که طیف وسیعی از چیزها را توصیف کنید. برای نمونه:

  • سنت یا آداب‌ورسومی را توصیف کنید
  • شغلی را توصیف کنید
  • یک بازی را توصیف کنید
  • شهر خود را توصیف کنید
  • شخصی را توصیف کنید که خوب لباس می پوشد
  • شخصی را توصیف کنید که بر شما تأثیر گذاشته است
  • مکانی تاریخی را توصیف کنید
  • و بسیاری چیزهای دیگر.

پیش‌بینی این سؤالات دشوار است، اما می‌توانید به ایده‌ها (یا موضوعاتی) که اغلب رخ می‌دهند نگاه کنید. به خاطر بسپارید در تمام پاسخ‌ها، می‌توانید با خاطره‌ای شخصی شروع کنید و موضوع را به طور طبیعی از آن جا توسعه دهید. این راهی بسیار موثر برای شروع است.

مطالب مرتبط:

۴ عادت کاربردی برای تقویت اسپیکینگ آیلتس

سخن پایانی

اسپکینیگ آیلتس همچون دیگر بخش‌های آیلتس تکنیک‌هایی دارد که با کسب مهارت در آن می‌توانید نمره خود را ارتقا دهید. سعی کنید در برنامه روزانه خود خواندن متون انگلیسی با صدای بلند را بگنجانید. همچنین برنامه‌ای برای تمرین صحبت کردن داشته باشید.

یکی از راه‌های آمادگی برای آزمون آیلتس، شرکت در کلاس آیلتس آنلاین است. دبستان ترجمیک دوره‌های آیلتس را در سطوح مختلف برگزار می‌کند و نمره شما را ارتقا می‌دهد. صفحه دوره‌های آیلتس دبستان ترجمیک را بررسی کنید.

یک دیدگاه در «شیوه پاسخگویی به بخش دوم اسپیکینگ آیلتس»;

  1. سلام وقت بخیر. در آزمون speaking آیلتس پارت دوم وزن بیشتری در نمره کل نسبت به پارت های دیگر دارد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.