چگونه رزومه‌ای حرفه‌ای برای دانشگاه‌های انگلستان بنویسیم؟

نکات و فرمت نوشتن رزومه (cv) برای دانشگاه‌های انگلستان

حتما اطلاع دارید که برای اخذ پذیرش تحصیلی دانشگاه‌ها باید مدارکی توسط شما به دانشگاه‌ها ارائه شود. در گام اول باید ترجمه رسمی این مدارک انجام شود. رزومه نیز از مدارکی است که برای اخذ پذیرش دانشگاه‌ها لازم است. این رزومه خلاصه‌ای از سوابق تحصیلی و کاری شما است. از آن‌جایی که رزومه شما معیاری برای ارزیابی استعدادها، توانایی‌ها و عملکرد شما است، باید به بهترین شکل نوشته شود.

انگلستان نیز جز دانشگاه‌هایی است که از این قاعده مستثنی نیست و وجود رزومه برای این دانشگاه‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است. یک رزومه خوب برای پذیرش دانشگاه‌های انگلستان باید از شکل، فرمت و سبکی خاص پیروی کند تا شانس پذیرش شما افزایش یابد.

اگر شما جز افرادی هستید که قصد پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌های انگلستان را دارید یا به دنبال کسب اطلاعاتی در این خصوص هستید، در ادامه این مقاله همراه ما باشید!

مطالب مرتبط:

چگونه به انگلیسی درخواست پذیرش بنویسیم؟

ساختار و فرمت رزومه برای دانشگاه‌های انگلستان

قدم اول در ارائه یک رزومه خوب و مورد پذیرش دانشگاه‌های انگلستان، ساختاربندی رزومه‌تان است. یک رزومه خوب شامل بخش‌های زیر است:

بخش‌های مختلف یک رزومه خوب و حرفه‌ای
بخش‌های مختلف یک رزومه خوب و حرفه‌ای

اطلاعات شخصی

حتما دقت کنید اطلاعات این بخش باید به صورت دقیق و کامل توسط شما نوشته شود. آدرس ایمیل، شماره همراه خود را چندبار بررسی کنید تا از صحیح بودن آن مطمئن شوید. برای رزومه‌هایی که به دانشگاه‌های انگلستان ارائه می‌دهید، افزودن عکس خودتان به رزومه انتخاب خوبی نیست.

سوابق شغلی

اگر قبلا شغلی داشته‌اید یا در جایی مشغول به کار بوده‌اید؛ حتما در رزومه‌تان اشاره کنید. شرح شغل، سازمانی که در آن مشغول به کار بوده‌اید، تلفن و آدرس را در رزومه ذکر کنید. حتما به هر نوع سابقه کاری که داشتید، در رزومه خود اشاره کنید.

سوابق تحصیلی

یکی از بخش‌های مهمی که در رزومه باید به آن اشاره شود، سوابق تحصیلی شما است. حتما به ترتیب آخرین مقطع تحصیلی خود، سوابق تحصیلی خود را یادداشت کنید. در این بخش می‌توانید دانشگاه محل تحصیل، رشته و گرایش، معدل و دستاوردهای آموزشی خود را بنویسید. در بخش سوابق تحصیلی می‌توانید پروژه‌هایی را هم که گذرانده‌اید یادداشت کنید تا مهارت و تجربه شما نشان داده شود.

مهارت‌ها و دست‌آوردها

در رزومه خود می‌توانید به موفقیت‌های خود اشاره کنید. اگر تقدیرنامه‌ای کسب کرده‌اید، در این بخش می‌توانید به آن اشاره کنید. این موضوع می‌تواند بیشتر استعدادها و توانایی‌های شما را نشان دهد و تاثیری مثبت در ذهن مخاطب این رزومه ایجاد کند.

فعالیت‌های داوطلبانه

اگر فعالیتی اجتماعی یا فرهنگی برجسته‌ای داشتید، در رزومه خود به آن اشاره کنید. ذکر این فعالیت‌ها موجب می‌شود تصویری مطلوب از شما نشان داده شود. آشنایی یا تسلط بر زبان‌های خارجی، باعث پربار شدن رزومه شما می‌شود. می‌‎توانید میزان تسلط خود بر زبان‌های خارجی را با درصد مشخص کنید.

اگر فعالیتی اجتماعی یا فرهنگی برجسته‌ای داشتید، در رزومه خود به آن اشاره کنید.
اگر فعالیتی اجتماعی یا فرهنگی برجسته‌ای داشتید، در رزومه خود به آن اشاره کنید.

مطالب مرتبط:

نمره آیلتس مورد نیاز دانشگاه‌های انگلستان

بایدهای در نوشتن رزومه برای دانشگاه‌های انگلستان

  • رزومه باید خوانا و واضح باشد. املای صحیح کلمات و استفاده درست از نرم‌افزار ورد (word ) ضروری است.
  • عنوان‌های رزومه باید به ترتیب اهمیت آن‌ها ذکر شود.
  • درباره اطلاعات دانشگاهی و علمی خود به صورت کامل توضیح دهید.
  • همه اطلاعات مهم تحصیلی خود را در رزومه یادداشت کنید. ذکر نکردن حتی یک سابقه شغلی یا تحصیلی شانس شما را برای پذیرش در دانشگاه‌های مطرح انگلستان کاهش می‌دهد.

نبایدهایی در نوشتن رزومه برای دانشگاه‌های انگلستان

  • در نوشتن رزومه خود از عبارت‌ها و اصطلاحات عامیانه استفاده نکنید.
  • از قرار دادن تصاویر در رزومه جلوگیری کنید.
  • از نوشتن رزومه خود به شکل توضیحی و روایت‌گونه پرهیز کنید.
  • از طولانی نوشتن خودداری کنید. دقت کنید که صفحات رزومه نباید از ۲ صفحه بیشتر باشد.
با رعایت این بایدها و نباید‌ها رزومه شما حرفه‌ای‌تر دیده می‌شود
با رعایت این بایدها و نباید‌ها رزومه شما حرفه‌ای‌تر به نظر می‌آید

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم راه‌کارهایی برای نوشتن یک رزومه ایده‌آل برای دانشگاه‌های انگلستان معرفی کنیم. بدون شک وجود دانشگاه‌های سطح یک دنیا در انگلستان، این کشور را جزو انتخاب‌های افرادی قرار می‌دهد که قصد مهاجرت تحصیلی دارند. اگر قصد مهاجرت تحصیلی به انگلستان را دارید، سعی کنید به شکلی رزومه خود را بنویسید که منعکس‌کننده‌ی توان‌مندی‌ها و استعدادهای شما باشد. با این وجود فرمت و شکل ظاهری رزومه خود را نیز از یاد نبرید و میان اجزا رزومه خود هماهنگی ایجاد کنید.

اگر قصد دارید در آزمون آیلتس شرکت کنید، با شرکت در آزمون تعیین سطح آیلتس ترجمیک، از سطح زبان انگلیسی خود مطمئن شوید. با اطلاع از میزان تسلط خود به زبان انگلیسی، هوشمندانه‌تر برای آزمون آیلتس آماده شوید!

یک دیدگاه در «نکات و فرمت نوشتن رزومه (cv) برای دانشگاه‌های انگلستان»;

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.