سلام و احوال‌پرسی به زبان آلمانی

سلام کردن بهترین راه برای شروع کردن مکالمه‌ با یک نفر است. یادگیری سلام و احوال‌پرسی به زبان‌های مختلف ممکن است برایتان جالب باشد. اینکه یاد بگیرید غیر از زبان مادری خود به زبان‌ دیگری هم حال فرد دیگری را جویا شید.

برای شروع هر مکالمه‌ای در هر جای دنیا باید یاد بگیرید ابتدا چگونه سلام کنید. برای شروع یادگیری زبان آلمانی بهتر است از سلام کردن و عبارات ساده شروع کنید و پله پله جلو بروید. با یادگیری این زبان، می‌توانید در حوزه ترجمه تخصصی، ترجمه کتاب آلمانی فعالیت و کسب در آمد کنید.

چگونه به آلمانی سلام کنیم؟ در زبان آلمانی شیوه سلام کردن به صورت رسمی با دوستانه تفاوت دارد. در این مقاله، با برخی از روش‌های سلام کردن به زبان آلمانی آشنا خواهید شد. در ادامه همراه ترجمیک باشید.

مطالب مرتبط:

۱۳۰ کلمه پرکاربرد آلمانی در سفر

چگونه به آلمانی سلام کنیم؟

سلام به زبان آلمانی: Hallo

Hallo احتمالا متداول‌ترین شکل گفتن سلام به زبان آلمانی است. این روش، روشی دوستانه برای احوال‌پرسی است و می‌توان از آن برای احوال‌پرسی با دوستان یا همسایه استفاده کرد.

کلمه‌های مختلفی مانند “Hallöchen“، “Huhu” وجود دارد. اما باید از این عبارات فقط در احوال‌پرسی با یک دوست صمیمی استفاده کنید. استفاده از hallo برای سلام کردن به یک همسایه یا غریبه‌ای ممکن است عجیب به نظر آید.

سلام به آلمانی: Grüße Sie/Grüß Dich

این دو عبارت، روشی رسمی در عین حال گرم و خوشایند برای سلام کردن به زبان آلمانی است. از آن می‌توانید هنگام مصاحبه‌های کاری یا دیدار با یک فردی که خیلی او را نمی‌شناسید، استفاده کنید.

باید به یاد داشته باشید که در زبان آلمانی، نحوه خطاب کردن شما به میزان آشناییتان با فرد مقابل بستگی دارد. به غریبه‌ها و افرادی که آن‌ها را نمی‌شناسید sie می‌گویید و برای دوستان خود از عبارت Du استفاده می‌کنید.

سلام کردن رسمی و غیر رسمی در زبان آلمانی
سلام کردن در زبان آلمانی به دو صورت رسمی و غیر رسمی انجام می‌شود

روز بخیر به آلمانی: Guten Tag

عبارت Guten Tag در زبان آلمانی همان سلام کردن و گاهی روز بخیر هم ترجمه می‌شود. این عبارت، رسمی‌ترین حالت برای سلام کردن به زبان آلمانی است و می‌توان در هر ساعتی از روز از آن استفاده کرد.

برای مثال، وقتی وارد یک محل تجاری می‌شوید یا با شخصی تلفنی صحبت می کنید، می‌توانید از آن استفاده کنید. توجه داشته باشید که یک نسخه غیر از این رسمی از این عبارت وجود دارد که در آن فقط از کلمه tag یا Tachchen استفاده می‌شود. اما به یاد داشته باشید از آن تنها برای دوستان و اقوام نزدیک خود استفاده کنید.

صبح بخیر / بعد از ظهر / عصر به آلمانی: Guten Morgen / Nachmittag / Abend

در حالی که Guten Tag را می‌توان در هر ساعت از روز استفاده کرد، این سه روش برای سلام کردن به آلمانی وابسته به زمان است.

«Guten Morgen» معمولاً صبح ها تا ساعت ۱۱ صبح استفاده می شود، در حالی که «Guten Nachtmittag» را می توان از ساعت ۴ تا ۵ بعد از ظهر استفاده کرد و «Guten Abend» از ۵ بعد از ظهراستفاده می‌شود.

به یاد داشته باشید، اگر می‌خواهید از این روش برای سلام کردن رسمی استفاده کنید باید کلمه Guten را در کنار کلمه‌های دیگر استفاده کنید. در غیر این صورت از آن استفاده نکنید.

مطالب مرتبط:

۷ قانون گرامر پایه زبان آلمانی

چه خبر به زبان آلمانی:? Du/Wie geht’s

از این عبارت در مکالمه در مکالمه‌های دوستانه استفاده می‌شود. این عبارت بین دختران محبوبیت بیش‌تری دارد. این بدان معنا نیست که پسران از آن استفاده نمی‌کنند.

اگر با دوستان در حال شروع یک مکالمه هستید، از “Wie Geht’s؟” استفاده کنید. این عبارت گزینه بهتری است و به طور دقیق تر به «چطور هستید» ترجمه می شود.

شکل انگلیسی سلام کردن در آلمانی: hi!

در طول زمان، کلمات انگلیسی زیادی به واژگان آلمانی اضافه شده است. یکی از این کلمه‌ها واژه hi یا hey است. اما باید مراقب باشید این شیوه سلام کردن در آلمان غیر رسمی است و باید در مکالمه‌‌های دوستانه استفاده شود.

استفاده از کلمات انگلیسی hey یا hi در مکالمه‌های دوستانه
از کلمه hey یا hi باید در مکالمه‌های دوستانه استفاده کنید

عبارت !Mahlzeit

این عبارت کمی عجیب است. Mahlzeit در انگلیسی معادله‌ای ندارد. به طور کلی Mahlzeit یکی دیگر از اصطلاحات آلمانی است که برای احوال‌پرسی استفاده می‌شود.

Mahlzeit بیشتر برای بازه زمانی بین ۱۲ صبح تا ۱ بعد از ظهر استفاده می شود. این عبارت روشی برای احوال‌پرسی هنگام ناهار است. Mahlzeit در مناطق جنوبی آلمان استفاده می‌شود اما در شهرهای بزرگ مانند برلین، هامبورگ یا دوسلدورف نیز شنیده می شود.

سخن پایانی

زبان آلمانی در نگاه اول به ظاهر سخت است اما وقتی یادگیری آن را شروع می‌کنید به آن علاقه‌مند می شوید. برای شروع آلمانی یا هر زبان دیگری لازم است از عبارت‌های ساده و کوتاه شروع کنید.

در این مقاله ما سعی‌کرده‌ایم که برای شما انواع سلام کردن به صورت رسمی و غیر رسمی را آموزش دهیم. چگونگی شروع گفت و گو در هر کشوری مهم است و باید آن را یاد بگیرید.

اگر مترجم زبان آلمانی هستید و به دنبال تجربه کاری موفقید! ترجمیک مشتاق همکاری با شماست. رزومه خود را به صفحه استخدام مترجم ارسال کنید.

یک دیدگاه در «سلام و احوال‌پرسی به زبان آلمانی»;

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.