آشنایی با استراتژی کلمات کلیدی و نکات مهم آن

استراتژی کلمات کلیدی چیست؟

افزایش ترافیک و در نتیجه افزایش فروش، معمولا مهم‌ترین هدفی است که کسب و کارها در فضای مجازی دنبال می‌کنند. برای این کار معمولا از سئو و تولید محتوای متنی استفاده می‌شود. اما برای این‌که نتیجه خوبی به دست بیاورید، به یک پیش‌نیاز مهم نیاز دارید. این پیش‌نیاز استراتژی کلمات کلیدی است که بعدا استراتژی تولید محتوا سایت شما را می‌سازد.

برای به دست آوردن ترافیک، به افرادی نیاز دارید که مایل به بازدید از سایت شما باشند. برای اینکه آنها را وادار به بازدید از سایت خود کنید، باید ابتدا به این سوالات پاسخ دهید. کاربران احتمالی شما در اینترنت و به خصوص سایت شما به دنبال چه هستند؟ از چه کلماتی برای جست و جو پیرامون صنعت شما استفاده می‌کنند؟ چه نوع محتوایی به سوالات آنان پاسخ می‌دهد؟

پاسخ تمامی این سوالات، در استراتژی کلمات کلیدی شما است. اگر استراتژی کلمات کلیدی مناسب و کاربردی تهیه کنید، استراتژی تولید محتوا شما نیز قوی‌تر خواهد بود. در نتیجه شانس شما برای رسیدن به صفحه اول گوگل نیز بیشتر می‌شود.

برای آشنایی با ماهیت استراتژی کلمات کلیدی و نکات مهم درباره آن، در ادامه این پست وبلاگ ترجمیک همراه ما باشید.

مطالب مرتبط:

مزایا و معایب سئو کلاه سفید، سیاه و خاکستری

چگونه استراتژی کلمات کلیدی سایت خود را تهیه کنیم؟

بیشتر صاحبان کسب و کار فعال در فضای مجازی از اهمیت تحقیق کلمات کلیدی به خوبی آگاه هستند. اما تحقیق کلمات کلیدی آخرین مرحله نیست و کاری که بعد از آن باید انجام دهید، بسیار مهم است. این کار، تهیه استراتژ‌ی کلمات کلیدی است.

اینفوگرافی مهم‌ترین گام‌های بازاریابی محتوایی

استراتژی کلمه کلیدی شامل هر تصمیمی است که بر اساس یافته‌های خود در پروژه تحقیقاتی کلمه کلیدی خود می‌گیرید، خواه در مورد محتوایی باشد که قصد نوشتن آن را دارید یا اینکه چگونه نتایج را در گوگل آنالیتیکس دنبال کنید. استراتژی کلمات کلیدی در مورد نحوه هدف قرار دادن کلمات کلیدی در حال حاضر و آینده است.

استراتژی کلمات کلیدی بخش مهمی از استراتژی تولید محتوا شما است. اگر می‌خواهید که درباره استراتژی کلمات کلیدی خود تصمیمات آگاهانه بگیرید، باید بینش، درک و اطلاعات زیادی درباره مخاطبان خود، اهداف آنان، کسب و کار خود و … داشته باشید. ابتدا با بررسی کامل کسب و کار خود، محصول و رقبایتان شروع کنید.

نگاه کردن به کسب و کار خود

یک استراتژی کلمه کلیدی خوب با نگاه کردن به خود و کسب و کارتان شروع می‌شود. چه‌کار می‌کنید و چرا؟ اهداف شما چه هستند؟ ویژگی منحصر به فرد محصول و خدمات شما در این دنیا چیست؟ پیام شما چیست؟ برندسازی شما چگونه است؟ چرا افراد باید از سایت شما بازدید کند؟

مطالب مرتبط:

کلمات کلیدی LSI چیست و چه تاثیری بر سئو دارد؟

بینش قوی‌تر منجر به درک بهتر خواسته‌هایتان می‌شود. این‌گونه از اتلاف زمان و منابع خود نیز خودداری می‌کنید. تمرکز بر اهداف اشتباه تنها باعث از دست رفتن زمان و نرسیدن به اهدافتان می‌شود. پس به خوبی برند خود را بررسی می‌کنید. شما باید پاسخ این سوالات را بدانید تا پاسخ مخاطبان را نیز بدهید.

بررسی اهداف جست و جو مخاطبان احتمالی

پس از این‌که دلیل منحصر به فرد بودن کسب و کار را مشخص کردید، زمان آن رسیده است که به چگونگی آن نگاه کنید. هدف جست و جو دلیل پشت جست و جویی است که باید به سایت شما منتهی شود. آیا مخاطبان خود را می‌شناسید؟ آیا مردم فقط به دنبال اطلاعات هستند یا مایل به خرید هم هستند؟ آیا راه‌هایی وجود دارد که اهداف خاصی را با محتوای متنی یا سایر محتواها هدف قرار دهید تا بر این موضوع تأثیر بگذارد؟

بررسی کلمات و عبارات کلیدی

کلمات در مرکز همه چیز قرار دارند. با انجام تحقیق در مورد کلمات کلیدی، بینش خوبی در مورد کلماتی که مردم برای یافتن آنچه به دنبال آن هستند و استفاده می‌کنند، به دست می‌آورید. اکنون، باید محتوایی کاربرمحور و مخاطب‌پسند تولید کنید که کاملا با اهداف کسب و کارتان و نتایج تحقیق کلمات کلیدی مطابقت داشته باشد.

ارزیابی رقبای کسب و کار خود

هنگام نوشتن استراتژی کلمات کلیدی خود، باید رقبای خود را نیز ارزیابی کنید. آنها چه کار می‌کنند؟ آن‌ها در کلمات کلیدی موردنظر شما چه رتبه‌ای دارند؟ چه نوع محتوایی در سایت آن‌ها وجود دارد؟ چه راه‌کارهایی برای پیشی گرفتن از رقبایتان وجود دارد؟

بررسی موتورهای جست و جو

در حالی که رقبای خود را ارزیابی می‌کنید، اغلب از موتورهای جست و جو برای مشاهده عملکرد آنها استفاده می‌کنید. انجام این نوع جست و جوها بینش خوبی در مورد استراتژی رقبا به شما می‌دهد.

اهمیت سئو در بازاریابی محتوایی برای رسیدن به صفحه اول گوگل
محتوای شما هر چه‌قدر هم که خوب و کاربردی باشد، اگر سئو نشده باشد، رتبه مناسبی در نتایج جست و جو کسب نمی‌کند.

چه عواملی سرعت رسیدن شما به صفحه اول نتایج جست و جو شما را تسریع می‌کند؟ آیا صرفا بر اصول سئو گوگل سرمایه‌گذاری کنید؟ آیا مخاطبان احتمالی شما از موتورهای جست و جویی مانند یاندکس و بینگ هم استفاده می‌کنند؟ آیا کسب و کار شما به سئو محلی نیز نیاز دارد؟

مطالب مرتبط:

سئو محلی چیست و چه کاربردی دارد؟

همیشه موتورهای جست و جو و تغییرات الگوریتمی آن‌ها را زیر نظر داشته باشید اما در مورد هر به‌روزرسانی کوچک الگوریتم‌ها نیز وسواس به خرج ندهید.

بررسی اطلاعات

البته، تجزیه و تحلیل اطلاعات نیز نقش زیادی در موفقیت استراتژی کلمات کلیدی شما دارد. گوگل آنالیتیکس هم قبل و هم بعد از آن، بینش ارزشمندی را در مورد عملکرد سایت شما ارائه می‌دهد. حتی کنسول جست و جوی گوگل هم اطلاعات زیادی برای فکر کردن و فرصت‌هایی برای پیگیری را برای شما فراهم می‌کند.

چگونه از کلمات کلیدی مشخص‌شده استفاده کنید؟

بررسی منظم تجزیه و تحلیل‌های خود برای پیگیری عملکرد سئو بسیار مهم است، اما بدون محتوای متناسب با نیازها و اهداف استراتژی شما نتیجه‌ای به دست نخواهید آورد. پس از تحقیق کلمات کلیدی و مشخص کردن استراتژی کلمات کلیدی و استراتژی تولید محتوا، باید آن را در قالب محتوا به دست کاربران برسانید.

بهترین راه برای استفاده از کلمات کلیدی در قالب‌های محتوایی زیر است:

  • لندینگ پیج‌ها (صفحات فرود)
  • مقالات وبلاگی
  • ابرمحتواها
  • شبکه‌های اجتماعی
  • کاتالوگ‌ها و بروشورها
  • استفاده در سایر انواع محتوا مانند محتوای گرافیکی، ویدئویی، صوتی (پادکست) و …

سخن پایانی

موفقیت در هر مسیری نیاز به برنامه‌ریزی و تهیه پیش‌نیازها دارد. موفقیت در مسیر سئو و تولید محتوا نیز به تهیه استراتژی کلمات کلیدی و سپس تهیه استراتژی تولید محتوا دارد. البته مسیر پیش‌روی شما ثابت نیست و باید دائما آن را بررسی کنید. در صورت نیاز باید برنامه‌ریزی و استراتژی خود را تغییر دهید. سئو و تولید محتوای متنی کاری زمان‌بر است ولی نتیجه‌ای که به ارمغان می‌آورد، ارزشمند و مناسب است.

اگر به خدماتی مانند تهیه استراتژی کلمات کلیدی، استراتژی تولید محتوا، تهیه ابرمحتوا، محتوای شبکه‌های اجتماعی و … نیاز دارید، سفارش خود را به سایت سفارش تولید محتوا ترجمیک بسپارید. ترجمیک با بهره‌گیری از دانش نویسندگان متخصص و مجرب این خدمات را به شما ارائه می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.