راهکارهای افزایش نمره آیلتس از ۶.۵ به ۷

چگونه از نمره ۶٫۵ به نمره ۷ آیلتس برسیم؟

وجود مدرک زبان برای افرادی که به دنبال مهاجرت تحصیلی و کاری هستند، از اهمیت بالایی برخوردار است. آیلتس از جمله این مدارک زبان معتبر است. برای موفقیت در این آزمون گذراندن مسیر آموزش آیلتس و مطالعه شرط اساسی است.

برای مهاجرت تحصیلی، باید مدرک آیلتس آکادمیک اخذ شود. برای دریافت پذیرش تحصیلی در بهترین دانشگا‌ه‌های جهان، کسب حداقل نمره ۷ الزامی است. با این‌حال کسب نمره ۷ در آزمون آیلتس کاری راحت نیست. به طوری که بیشتر داوطلبان این آژمون در تله نمره ۶٫۵ گیر می‌افتند. بنابراین یادگیری نکات و ترفندهایی برای ارتقا نمره آزمون آیلتس از ۶٫۵ به ۷ لازم است.

اگر به دنبال فهم نکات و تکنیک‌های افزایش نمره آزمون آیلتس از ۶٫۵ تا ۷ هستید، در ادامه این مطلب از وبلاگ ترجمیک همراه ما باشید!

مطالب مرتبط:

نمره آیلتس موردنیاز دانشگاه‌های انگلستان

ارتقا نمره لیسنینگ به نمره ۷

به شکل کلی لیسنینگ سخت‌تر از ریدینگ است زیرا در لیسنینگ مرجعی برای مراجعه به آن وجود ندارد اما در مهارت ریدینگ متن قابل بررسی و مشاهده است. این در حالی است که در لیسنینگ مرجع تنها یک فایل صوتی است که به اتمام رسیده است.

در لیسنینگ آیلتس، داوطلبان باید به فایل‌های صوتی به‌دقت گوش دهند. در واقع داوطلبان باید جاهای خالی را با کلمه مناسب در فایل صوتی پر کنند. در این بخش داوطلبان باید باید شنیده‌های خود را یادداشت کنند. ثبت کلمات کلیدی در رسیدن به پاسخ و استفاده از زمان بسیار مفید خواهد بود.

ثبت کلمات کلیدی در رسیدن به پاسخ و استفاده از زمان در لیسنینگ آیلتس، بسیار مفید خواهد بود.
ثبت کلمات کلیدی در رسیدن به پاسخ و استفاده از زمان در لیسنینگ آیلتس، بسیار مفید خواهد بود.

هم‌چنین پاسخ‌های خود را از لحاظ گرامری بررسی کنید تا ایرادی نداشته باشد و موجب کسر نمره شما نشود. دقت کنید که به تمامی سوالات لیسنینگ پاسخ دهید چرا که آزمون آیلتس نمره منفی ندارد و پاسخ‌های اشتباه شما موجب کسر نمره نخواهد شد.

مهم‌ترین راه‌ برای بهبود مهارت‌های شنیداری، گوش دادن به فایل‌های صوتی است. توجه داشته باشید که در فایل‌های صوتی آزمون آیلتس از لهجه‌های مختلفی مانند بریتیش، امریکن، استرالیایی و … استفاده می‌شود. پس خودتان را به یک لهجه خاص محدود نکنید و از لهجه‌های مختلف گوش کنید.

ارتقا نمره اسپیکینگ به نمره ۷

در بخش اسپیکینگ، توانایی‌های گفت‌و‌گو شما به صورت رودررو با ممتحن ارزیابی می‌شود. دقت کنید برای کسب نمره بالا در این بخش نیاز به استفاده از واژه‌های خیلی پیچیده نیست. داوطلبان نباید از واژه‌هایی در مکالمه خود استفاده کنند که آشنایی با آن ندارند.

استفاده صحیح از واژگان و گرامر به خصوص افعال و زمان آن‌‎ها در اسپیکینگ آیلتس بسیار مهم است. در اسپیکینگ آیلتس، تلفظ صحیح واژگان نیز بسیار حائز اهمیت است. در واقع تلفظ نادرست باعث کاهش نمره شما می‌شود. البته خوش‌بختانه لهجه در آزمون آیلتس اهمیتی ندارد ولی با این‌حال تلفظ و استرس کلمات از اهمیت بالایی برخوردار است.

تمرین زیاد موجب آشنایی شما با مهارت اسپیکینگ و موضوعات آن می‌شود. حتما روزانه زمانی را به تمرین و گفت‌و‌گو با شریک تمرینی خود اختصاص دهید. علاوه بر این ترکیب کردن پاسخ‌های سوالات قبلی دید خوبی را برای ممتحن ایجاد می‌کند.

ارتقا نمره ریدینگ به نمره ۷

افزایش دایره واژگان و درک مترادف‌های کلمات، اهمیت خود را در این مهارت به خوبی نشان می‌دهد. مسلما حفظ کردن تمام فرهنگ‌ لغت نیز برای داوطلبان سودمند نیست. از کلمات کلیدی موجود در سوالات ریدینگ برای پیدا کردن پاسخ‌ها و ارتباط جملات با یکدیگر استفاده کنید.

مدیریت زمان در بخش ریدینگ آیلتس حرف اول را می‌زند.

مدیریت زمان در بخش ریدینگ آیلتس حرف اول را می‌زند. تلاش کنید در مدت زمان مشخص‌شده به تمامی سوالات موجود پاسخ دهید. پس از پیداکردن اطلاعات مربوطه و جزییات، مفهوم کلی را در ذهن خود سازماندهی کنید و پاسخ صحیح را انتخاب کنید.

مطالب مرتبط:

چگونه در آیلتس نقاط ضعف و قوت‌مان را شناسایی کنیم؟

ارتقا نمره رایتینگ به نمره ۷

تلاش برای منسجم کردن جملات در بهبود رایتینگ تاثیرگذار است. نکته‌ی دیگر در این مهارت آیلتس این است که زمان را به شیوه صحیح‌تری مدیریت کنید تا هر دو تسک این بخش را پاسخ دهید. تسلط عالی بر گرامر و دستور زبان انگلیسی به همراه کاربرد صحیح واژگان در کسب نمره ۷ این مهارت موثر است.

فراموش نکنید که مهم‌ترین نکته برای بهبود مهارت‌های نوشتاری آیلتس، تمرین و نوشتن است. هر چه بیشتر بنویسید، بهتر به استراتژی‌هایی که آموخته‌اید، مسلط می‌شوید.

یکی از خدمات ترجمیک، تصحیح رایتینگ آیلتس است. تصحیح متون شما توسط بهترین استادان آیلتس انجام می‌شود.

کلام پایانی

در این مطلب تلاش کردیم تا نکاتی را در خصوص بهبود نمره آیلتس از ۶٫۵ به ۷ بیان کنیم. یکی از راهکارهای مهم برای موفقیت در آزمون آیلتس، شرکت در کلاس آیلتس برای آموختن اصول پایه‌ای و تلاش و مطالعه است. این نکته را فراموش نکنیم که موفقیت یک شبه به دست نمی‌آید! پس ممارست و جدیت را چاشنی کار خود کنید.

اگر قصد شرکت در کلاس آیلتس را دارید و سطح دانش زبانی خود را نمی‌دانید، در تعیین سطح ترجمیک شرکت کنید!

آخرین به روزرسانی: ۱۴۰۲/۰۴/۱۳

3 دیدگاه در «چگونه از نمره ۶٫۵ به نمره ۷ آیلتس برسیم؟»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.