برای چاپ مقاله، مجله الکترونیکی بهتر است یا مجله کاغذی؟

مجلات علمی از زمان آغاز به کار تبادلات فلسفی انجمن سلطنتی در سال ۱۶۶۵ وجود داشته‌اند. به عنوان یک محقق، انتشار آثار شما نقش بزرگی در پیش‌برد شغل علمی شما دارد. مجلات علمی تنها ابزاری هستند که اهداف انتشار دانش علمی معتبر و افزایش دسترسی به مقاله را برآورد می‌کنند. دو شکل مجلاتی که در حال حاضر کار علمی منتشر می‌کنند عبارت‌اند از: مجلات الکترونیک یا دیجیتال و مجلات چاپی.

احتمالا شما برای نوشتن مقاله خود از ترجمه تخصصی، ترجمه کتاب و… استفاده کرده‌اید. تلاش کرده‌اید تا یک مقاله خوب با رفرنس‌های مناسب را تهیه کنید تا آن را در ژورنال‌های معتبر منتشر کنید. اما برای چاپ آن کدام گزینه‌ بهتری است؟کاغذی یا الکترونیکی؟

مجلات چاپی نسخه فیزیکی یک مجله هستند. سیستم‌های یک‌پارچه کتابخانه برای بررسی مجلات چاپی استفاده می‌شود. مجلات الکترونیکی از طریق انتقال الکترونیکی برای تهیه مواد برای تحقیق و مطالعه دانشگاهی قابل دسترس هستند. برخی از مجله‌ها فقط آنلاین هستند، در حالی که برخی دیگر نسخه آنلاین مجله‌های چاپی هستند.

انتخاب نوع مجله برای چاپ مقاله ممکن است انتخاب سختی باشد. با این مقاله به بررسی ویژگی‌هایی می‌پردازیم که به انتخاب نوع مناسب مجله برای چاپ مقاله به شما کمک می‌کند. در ادامه همراه ترجمیک باشید.

مطالب مرتبط:

۹ نکته مهم برای انتشار پایان‌نامه در قالب کتاب

دسترسی

مجلات چاپی فقط در کتابخانه‌ها موجود هستند. برای محققین و خوانندگان، دسترسی دائمی به کتاب‌خانه‌ها کار دشواری است. در برخی موارد، اگر مجله توسط کتابخانه برای یک خواننده صادر شود، فقط یک نفر به آن دسترسی دارد. دسترسی به مجلات چاپی سخت است و نمی‌توان فوری به آن دسترسی لازم را داشت.

دسترسی فوری و آسان به مجلات الکترونیکی
دسترسی به مجلات الکترونیکی بسیار آسان‌تر است

افرادی که می‌خواهند دیگران به مقاله‌اشان دسترسی فوری و سریع داشته باشند، مجلات چاپی گزینه مناسبی برای آن‌ها نیست. مجله‌های الکترونیکی به راحتی در وب در دسترس هستند. مجله‌های الکترونیکی را می‌توان در هر مکان و در هر زمان استفاده کرد.

تعداد استناد

تعداد استناد برای مجلات الکترونیکی با دسترسی آزاد نسبتا بیشتر از مجلات چاپی است. دلیل این امر این است که مجله‌های الکترونیکی بدون هیچ هزینه‌ای در دسترس خوانندگان قرار می گیرد

مقاله‌های منتشر شده در مجله‌های الکترونیکی با دسترسی آزاد ارجاعات بیشتری نسبت به مقالاتی که در مجله چاپی منتشر می‌شود، دریافت می‌کنند.

بهینه‌سازی موتورهای جست و جو

سئو نقش کلیدی در افزایش دیده شدن مقالات منتشر شده آنلاین دارد. مقالاتی که فقط در رسانه‌های مکتوب منتشر می‌شود و در وب وجود ندارند، شانس دیده شدن آن‌ها بسیار پایین است. این امر به طور قابل توجهی مانع از کشف چنین مقالاتی می‌شود. استفاده تولید محتوا متنی ، کلمات و عبارات کلیدی مناسب احتمال دیده شدن شما را در وب افزایش می‌دهد.

ضمیمه کردن لینک

پیوست کردن لینک‌ها، استناد به منابع مادی و یافتن اطلاعات بیشتر در مورد موضوع را آسان‌تر می کند. مجلات چاپی دارای فهرستی از مقالاتی هستند که به آن‌ها استناد شده در انتهای مجله قرار گرفته است. مجلات الکترونیکی حاوی لینک‌هایی هستند که خواننده می‌تواند به منظور بدست آوردن اطلاعات و محتوای بیشتر به راحتی روی آن کلیک کند و اطلاعات بیشتری بدست آورد.

مطالب مرتبط:

چگونه و با چه روشی یک مترجم موفق بشوم؟

قالب‌بندی دسته نوشته‌ها

هم مجلات چاپی و هم مجلات الکترونیکی هر دو قوانین استاندارد برای قالب‌بندی دارند. با این وجود، مجلات چاپی بر خلاف مجلات الکترونیکی با چالش محدودیت فضا مواجه هستند. زیرا در هر صفحه فقط می‌توان تعداد محدودی مقاله را جا داد. رعایت نکردن محدودیت تعداد کلمات مقالات چاپ شده در مجلات چاپی به افزایش در هزینه چاپ مجله منجر می‌شود.

به علاوه، مقالات چاپ شده در مجلات الکترونیکی عموما در فرمت PDF موجود هستند. در نتیجه، هر دو شکل رسانه از جنبه‌های قالب‌بندی مانند سازگاری در فونت‌ها، تایپوگرافی، محتوا، صفحه‌بندی، زیبایی شناسی صفحه و صفحه‌آرایی مقالات پیروی می‌کنند.

هزینه بالای  چاپ در مجله‌های کاغذی
رعایت نکردن محدودیت تعداد کلمه باعث هزینه بالا در مجله‌های چاپی می‌شود.

سبک ارجاع دادن

هم مقالات چاپی و هم مقالات ژورنال‌های الکترونیکی دارای استنادهای درون متنی یکسانی هستند، اما ممکن است در فهرست مرجع متفاوت نوشته شوند.

فرمت ارجاع برای هر دو شکل مجلات به روش‌های زیر است و روش ارجاع برای هر مجله متتفاوت است:

  1. فرمت اصلی برای منابع در مقالات مجلات چاپی

نام، نام خانوادگی نویسنده‌ها، عنوان مقاله، مخفف. عنوان مجله، جلد X، شمارهX، صفحات، مخفف. ماه. سال

  1. فرمت اصلی مقالات چاپی و مقالات الکترونیکی که در مجلات چاپی نیز منتشر شده اند:

نام و نام خانوادگی، نام.(سال انتشار) عنوان مقاله، عنوان مجله، جلد (انتشار) صفحات. شماره صفحه

  1. فرمت اصلی مقالات مجله الکترونیکی

نام خانوادگی، نام. (سال انتشار) عنوان مقاله، عنوان مجله، جلد (انتشار) صفحات. شماره صفحه. DOI: شماره DOI

یا

نام خانوادگی، نام (سال انتشار) عنوان مقاله، عنوان مجله، جلد ( انتشار)، صفحات. شماره صفحه. موجود در: URL (قابل دسترسی: تاریخ).

هزینه

انتشار مجلات چاپی به سرمایه‌گذاری احتیاج دارد. این هزینه‌ها درست از زمان چاپ بر روی کاغذ شروع شده و تا تحویل نهایی مجله ادامه دارد. قیمت‌ مجلات چاپی بسیار بیشتر از مجلات آنلاین است. امروزه مجلات الکترونیکی نسبت به مجلات چاپی دسترسی بهتری دارند که این باعث برتری مجلات الکترونیکی شده است.

هزینه انتشار مجلات الکترونیکی بخش کوچکی از هزینه‌هایی است که برای تولید و انتشار یک مجله چاپی صرف می‌شود.

نظرها متفاوت است

خوانندگان ممکن است مجلات چاپی را ترجیح دهند:

ممکن است افراد با خواندن صفحه در تلفن همراه یا تبلت خود مشکل داشته باشند زیرا ممکن است کیفیت صفحاتی پی دی افی که مطالعه می‌کنند، پایین باشد. بعضی افراد هم هستند که ورق زدن صفحات را به صورت فیزیکی را ترجیح دهند و معتقد باشند کیفیت صفحات چاپی بالاتر باشد.

پایین بودن کیفیت صفحات پی دی اف (pdf)
ممکن است کیفیت صفحات یک پی دی اف پایین‌تر از صفحات یک مجله چاپی باشد

خوانندگان ممکن است مجلات الکترونیکی را به مجلات چاپی ترجیح دهند:

ممکن است بعضی افراد بخواهند از راه دور به مقالات دسترسی داشته باشند و در زمان خود صرفه‌جویی کنند. همین طور قابلیت دیده شدن مقالات با استفاده از کلمات کلیدی ساده‌تر می‌شود. مجلات الکترونیکی از نظر محتوایی غنی‌تر هستند و برای مخاطبانی که به دنبال محتوا هستند، گزینه بهتری است.

کلام آخر

مجلات چاپی در این مقاله ما به تفاوت‌های مجلات الکترونیکی و مجلات چاپی پرداختیم. با توجه به معیارهایی که برای خود در نظر گرفته‌اید، می‌توانید انتخاب کنید که مجله الکترونیکی برای چاپ مقاله‌تان بهتر است یا مجله چاپی. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

ترجمیک با حضور ۱۷ هزار مترجم متخصص در رشته‌های مختلف در حال همکاری است. یکی از خدمات ترجمیک ترجمه مقاله انگلیسی به فارسی و بالعکس آن است. اگر مقاله‌ای دارید که می‌خواهید آن را ترجمه کنید، ترجمیک در هر رشته‌ای که شما می‌خواهید ترجمه تخصصی آن را انجام می‌دهد.

4 دیدگاه در «برای چاپ مقاله، مجله الکترونیکی بهتر است یا مجله کاغذی؟»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.