تفاوت دانشگاه‌های آمریکا و انگلیس

تفاوت فرهنگ دانشجویی در دانشگاه‌های انگلستان و آمریکا

معمولا افرادی که برای مهاجرت تحصیلی اقدام می‌کنند باید در مرحله اول ترجمه رسمی مدارک خود را انجام دهند و هم‌چنین برای مدرک زبان و آموزش آیلتس یا تافل اقدام کنند. علاوه بر این، آشنایی با خصوصیات کشور مقصد در موضوعات گوناگون نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

با توجه به شباهت‌های فرهنگی و تاریخی ایالات متحده آمریکا و انگلستان، این دو کشور اغلب با هم مقایسه می‌شوند. بیشتر افرادی که اطلاعات یا تجربۀ کافی ندارند، فکر می‌کنند تفاوت کمی بین این دو کشور وجود دارد. با این حال علاوه بر شباهت‌های فراوان میان این دو کشور، تفاوت‌های چشمگیری نیز وجود دارد. رویکرد آموزشی و فرهنگ دانشجویی یکی از تفاوت‌های چشمگیری است که در آمریکا و انگلستان وجود دارد.

در این مطلب از وبلاگ ترجمیک، قصد داریم تفاوت فرهنگ دانشجویی در انگلستان و آمریکا را بررسی کنیم. در ادامه این مطلب همراه ما باشید!

مطالب مرتبط:

نکات و فرمت نوشتن رزومه (cv) برای دانشگاه‌های انگلستان

زندگی دانشجویی

دانشگاه رفتن می‌تواند یک تغییر کامل در سبک زندگی باشد. نحوه زندگی در مجموعه‌های رفاهی دانشگاه‌های آمریکا و انگلستان با یکدیگر متفاوت است. به عنوان مثال در آمریکا، انجمن‌هایی برای تفریح دانشجویان وجود دارد. این در حالی است که در انگلستان محوطه‌های دانشگاه متمرکز بر تحصیل هستند.

در انگلستان نیز ممکن است مراکز تفریحی مثل رستوران یا باشگاه ورزشی وجود داشته باشد اما بیشتر دانشگاه‌ها بر تحصیل و آموزش تاکید بیشتری دارند. در آمریکا مراکز جانبی بیشتری مانند رستوران‌ها، کتابخانه و… وجود دارد. این مراکز متمرکزتر و یکپارچه‌تر هستند. به عبارت دیگر، هر آن چه دانشجویان برای زندگی خود نیاز دارند در دسترس است.

محل اقامت

در آمریکا محل‌های اقامت و خوابگاه‌ها در محوطه خود دانشگاه واقع شده‌اند. این موضوع برای دانشجویان سال اول بسیار ایده‌‎آل به نظر می‌رسد. چراکه دغدغه‌های ابتدای زندگی دانشجویی، مثل محل سکونت و تامین امنیت آن وجود ندارد.

تحصیل در دانشگاه‌های آمریکا و انگلیس

این در حالی است که در انگلستان، محل اقامت دانشجویان در ملک‌های متعلق به دانشگاه اما خارج از آن در نظر گرفته شده است. این موضوع می‌تواند دانشجویان را برای زندگی در محیطی شلوغ‌تر و در عین حال یادگیری شیوۀ پس‌انداز آماده کند.

مطالب مرتبط:

معرفی دانشگاه‌های آیوی آمریکا (lvy league)

محیط

تنوع بالای جغرافیایی و آب‌‌و‌هوایی آمریکا این امکان را برای شما فراهم می‌کند که سفرهای زیادی را در دوران دانشجویی خود تجربه کنید. کالیفرنیای آفتابی تا شمال‌شرقی برفی در آمریکا گویای این تنوع جغرافیایی است.

این در حالی است که در انگلستان چنین تنوعی وجود ندارد ولی جاذبه‌های فرهنگی‌ انگلستان، این عدم تنوع جغرافیایی را جبران می‌کند. امکانات رفاهی انگلستان از سطح بالایی برخوردار است و دانشجویان می‌توانند اوقات فراغت خود را به بهترین شکل در این کشور سپری کنند.

هر دو کشور شهرهای پیشرفته و پویایی مانند لندن و نیویورک دارند و از این جنبه از بالاترین شاخص‌های سطح زندگی و رفاه برخوردار هستند. دانشجویان باید در هنگام انتخاب کشور مقصد خود، محیط شهری و جغرافیایی این دو کشور را به خوبی بررسی کنند و پس از آن برای پذیرش تحصیلی اقدام کنند.

محیط دانشگاه‌های انگلیس

شغل داشتن در حین تحصیل

بسیاری از دانشجویان ممکن است در حین تحصیل تمایل به کسب درآمد داشته باشند تا استقلال مالی بیشتری را تجربه کنند و از پس مخارج خود برآیند. از جمله این شغل‌ها می‌توان به کار در رستوران‌ها، خرده‌فروشی و… اشاره کرد.

ممکن است دانشجویان ایالات متحده آمریکا محدودیت بیشتری را در مقایسه با دانشجویان انگلستان برای کار کردن در حین تحصیل تجربه کنند. در آمریکا دانشجویانی که ویزای تحصیلی دارند می‌توانند حدود ۲۰ ساعت در هفته کار کنند.

این میزان کار در تابستان و در بین تعطیلات بین دو ترم تا ۴۰ ساعت افزایش پیدا می‌کند. این میزان ممکن است به معنای کسب درآمد بالا نباشد. با این حال، لازم به ذکر است که یافتن شغل خارج از دانشگاه در آمریکا، ممکن است دشوارتر باشد چرا که ویزای تحصیلی این کشور چنین اجازه‌ای را نمی‌دهد.

در انگلستان نیز میزان کار کردن به اندازه ایالات متحده آمریکا است با این تفاوت که دانشجویان این کشور، محدودیتی از بابت اشتغال در خارج از دانشگاه نخواهند داشت. بنابراین اگر قصد کار در زمان تحصیل خود نیز دارید، در انتخاب کشور مدنظر خود حتما نکات مربوط به شغل را در نظر داشته باشید.

سخن آخر

در این مطلب به تفاوت‌های موجود در کشورهای انگلستان و آمریکا در هنگام مهاجرت تحصیلی اشاره کنیم. شباهت‌ها و تفاوت‌های زیادی بین این دو کشور وجود دارد که می‌تواند انتخاب شما را برای مهاجرت تحصیلی تحت تاثیر قرار دهد.

در هر صورت پیشنهاد ما این است که قبل از مهاجرت تحصیلی مطالعه کافی داشته باشید. هم‌چنین حتما در خصوص خصوصیات و ویژگی‌های کشورهای مدنظر خود بررسی جامع و کافی داشته باشید.

مهم‌ترین گام پیش از شرکت در کلاس آیلتس، تعیین سطح است. با ترجمیک تعیین سطح آیلتس شوید!

4 دیدگاه در «تفاوت فرهنگ دانشجویی در دانشگاه‌های انگلستان و آمریکا»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.