معرفی ۱۰ وبلاگ مهم برای آموزش سئو و تولید محتوا

«به یک کارشناس تولید محتوا و سئو نیازمندیم!» اگر شما هم به فعالیت‌ در زمینه دیجیتال مارکتینگ علاقه‌مند باشید، بارها با آگهی‌هایی از این دست رو به رو شده‌اید. در واقع استخدام کارشناس تولید محتوا، کارشناس سئو و … معمولا بخشی ثابت از آگهی‌های شغلی را تشخیص می‌دهند.

برای فعالیت در زمینه‌هایی مانند تولید محتوا، تولید محتوای متنی و سئو معمولا پیشینه تحصیلی شما چندان اهمیت ندارد. بلکه از همه مهم‌تر دانش، مهارت و تجربه شما است. دیجیتال مارکتینگ از آن دسته از فعالیت‌هایی نیست که اصول آن ثابت بماند. بلکه دائما قوانین و اصول تولید محتوا و مخصوصا سئو تغییر می‌کند.

برای این‌که در این زمینه‌ها حرفی برای گفتن داشته باشید، باید از جدیدترین اطلاعات و اخبار سئو و تولید محتوا مطلع باشید. هم‌چنین باید در این زمینه مطالعه کافی داشته باشید. یکی از راه‌های مناسب برای آشنایی با اصول سئو و تولید محتوا و اطلاع از جدیدترین اخبار، مطالعه وب سایت‌هایی در این زمینه است.

برای آشنایی با سایت‌های کاربردی در زمینه آموزش و اخبار سئو و تولید محتوا، در ادامه این پست وبلاگ ترجمیک همراه ما باشید.

مطالب مرتبط:

آیا هوش مصنوعی جایگزین کارشناسان محتوا می‌شود؟

وبلاگ Yoast

اگر تجربه کارکردن با وردپرس را دارید، احتمالاً نام Yoast را شنیده‌اید. Yoast بیشتر به ارائه محصولات و افزونه‌های مرتبط با وردپرس می‌پردازد ولی نمی‌‌توان از وبلاگ آن غافل شد. درصد قابل توجهی از خوانندگان Yoast را طراحان وردپرس و کاربران CMS تشکیل می‌دهند اما اگر شما جزو این دو دسته هم نباشید، مطالب این وبلاگ برای شما کاربردی است.

بعضی از مطالب وبلاگ Yoast حتی برای افراد حرفه‌ای در زمینه سئو نیز کاربردی است.
بعضی از مطالب وبلاگ Yoast حتی برای افراد حرفه‌ای در زمینه سئو نیز کاربردی است.

در این وبلاگ سئو مطالبی ارائه می‌شود که شکاف میان مفاهیم سئو مبتدی و متوسط را پر می‌کند. بعضی از مطالب این وبلاگ، حتی برای افراد حرفه‌ای در زمینه سئو نیز کاربردی است.

وب‌سایت Search Engine Land

Search Engine Land یک منبع خبری قابل اعتماد در صنعت سئو است که بیشتر به دلیل اطلاع سریع از جدیدترین به‌روزرسانی‌های سئو و آخرین اخبار، شناخته شده است. اگر درباره جدیدترین شیوه‌های سئو که احتمالا برای سایت یا وبلاگتان کاربردی است، می‌گردید، این وب‌سایت برای شما مناسب است. البته اگر در زمینه سئو، مبتدی هستید، احتمالا این سایت چندان به دردتان نخواهد خورد.

مطالب مرتبط:

E-A-T (تخصص، اقتدار و اعتماد) در سئو چیست؟

وب‌سایت Search Engine Journal

سایت Search Engine Journal بیشتر شبیه یک شبکه اخبار برای متخصصان بازاریابی دیجیتال است. هیچ موضوعی چه کلی یا جزئی نیست که در این سایت پوشش داده نشده باشد. بنابراین این سایت دارای ترکیب خوبی از موضوعات سئو برای مرور است.

البته این سایت برای متخصصان باتجربه سئو و بازاریابان دیجیتال جالب‌تر است ولی مطالعه بعضی مطالب آن برای افراد مبتدی نیز توصیه می‌شود.

وب‌سایت Backlinko

وبلاگ Backlinko وب‌سایتی محبوب بین متخصصان سئو و بازاریابان دیجیتال است. البته مخاطبان هدف این‌ وب‌سایت هر فردی است که به بهبود و تقویت سئو سایت خود با ایجاد محتوا و گرفتن بک‌لینک علاقه دارد.

در وبلاگ Backlinko با انواع محتوا درباره سئو و دیجیتال مارکتینگ مانند پست‌های وبلاگ، ویدئوها و ... مواجه خواهید شد.
در وبلاگ Backlinko با انواع محتوا درباره سئو و دیجیتال مارکتینگ مانند پست‌های وبلاگ، ویدئوها و … مواجه خواهید شد.

در این وبلاگ با انواع محتوا درباره سئو و دیجیتال مارکتینگ مانند پست‌های وبلاگ، ویدئوها و … مواجه خواهید شد. بنابراین اگر مسیر آموزش تولید محتوا و سئو را شروع کرده‌اید و درباره این مباحث اطلاعاتی هر چند کم دارید، این وبلاگ برای شما کاربردی است.

وبلاگ ahrefs

اگر از علاقه‌مندان دنیای سئو هستید، احتمالا در جست و جوهای خود با وب‌سایت ahrefs آشنا شده‌اید. این وب‌سایت معمولا در ۱ تا ۲ پست در هفته و با میانگین کلمه ۳۰۰۰ کلمه‌ای منتشر می‌کند. درباره کیفیت پست‌های این وب‌سایت، جای تردیدی وجود ندارد فقط ممکن است مطالعه این محتواهای طولانی برای شما مشکل باشد.

مطالب مرتبط:

۱۰ نکته کاربردی برای بهبود سئو ویدیوها

اگر درباره سئو، دانش متوسط به بالا دارید و با مطالعه پست‌های طولانی مشکلی ندارید، پست‌های این وب‌سایت برای شما مفید است.

وب‌سایت moz

Moz قطعا شناخته‌شده‌ترین وبلاگ سئو است و این شهرت بدون دلیل نیست. این سایت به طور میانگین، هر دو روز یک‌بار یک پست منتشر می‌کنند و هر پست نیز حدود ۲۰۰۰ کلمه دارد. گردانندگان این سایت، در طول سال‌ها تعداد زیادی مطالب عالی منتشر کرده‌اند و به طور منظم این کار را ادامه داده‌اند.

برای بسیاری از سئوکاران، سایت ماز از جمله مهم‌ترین سایت‌هایی است که از آن دانش بسیاری آموخته‌اند. بنابراین اگر شما هم به سئو علاقه دارید و می‌خواهید در این مسیر قدم بگذارید، مقاله‌های این سایت را از دست ندهید!

وب‌سایت SEMRush

SEMRush با میانگین ۲۸ پست در ماه، یکی از وبلاگ‌های پیشنهادی برای افرادی که به سئو علاقه‌مند هستند، است. این وب‌سایت تقریبا هر روز یک پست منتشر می‌کند. اما این کمیت باعث نشده است که پست‌های آن‌ها از کیفیت خوبی برخوردار نباشد.

 مقاله‌های SEMRush ترکیبی از جدیدترین اخبار سئو، بررسی اطلاعات و راهنماهای دقیق برای خوانندگان در سطوح مختلف است.
مقاله‌های SEMRush ترکیبی از جدیدترین اخبار سئو، بررسی اطلاعات و راهنماهای دقیق برای خوانندگان در سطوح مختلف است

مقاله‌های این وب‌سایت ترکیبی از جدیدترین اخبار سئو، بررسی اطلاعات و راهنماهای دقیق برای خوانندگان در سطوح مختلف است. علاوه بر موضوعات سئو، این وب‌سایت به سایر جنبه‌های کلیدی بازاریابی دیجیتال مانند بازاریابی محتوا و رسانه‌های اجتماعی نیز می‌پردازد.

مطالب مرتبط:

متا تگ‌ها چه تاثیری بر سئو دارند؟ راهنمای ساده برای افراد مبتدی

وبلاگ Mangools

در وبلاگ Mangools، مطالب برای مبتدیان سئو و مشاغل کوچکی که به دنبال ایجاد یک وب سایت سازگار با سئو هستند، نوشته می‌شود. در این وبلاگ، انتظار پست‌هایی درباره موضوعاتی ماننند موتورهای جست و جو، تحقیقات کلمات کلیدی، بک لینک‌ها، سئوی درون صفحه و موارد دیگر باشید.

هر مقاله این وب‌سایت، به راحتی در دسترس است و با زبانی ساده نوشته شده است.

وب‌سایت Onely

Onely، وبلاگی است که انواع مختلف از راهنما و صفر تا صدها مفاهیم مختلف سئو را به شما ارائه می‌دهد اما از دشواری این راهنماها نترسید: راهنماها برای حرفه‌ای‌های مبتدی تا متوسط نوشته و طراحی شده‌اند. مقالات راهنمای آنها سرشار از تکنیک‌های عملی است که همه سئوکاران می‌توانند از آن‌ها در استراتژی سئو خود استفاده کنند.

وبلاگ Onely صاحبان مشاغل کوچک و متوسط را که می‌خواهند ترافیک بیشتری کسب کنند، هدف قرار می‌دهد. بنابراین اگر کسب و کاری کوچک هستید، مطالعه مقاله‌های این وبلاگ برای شما مفید خواهد بود.

سایت Google Webmaster

گوگل و توسعه‌دهندگان آن، به روز رسانی‌های فنی و توصیه‌هایی را در مورد بهترین شیوه‌ها برای رتبه‌بندی سایت شما در نتایج جست و جوی گوگل ارائه می‌دهند. با توجه به این‌که این اطلاعات توسط خود شرکت گوگل ارائه می‌شود، این‌ اطلاعات بسیار ارزشمند است.

مطالب مرتبط:

مزایا و معایب سئو کلاه سفید، سیاه و خاکستری

با این حال، معمولا این اطلاعات در قالبی فنی نوشته شده است که احتمالا برای مبتدیان مناسب نیست. اگر در زمینه سئو تازه کار هستید یا در موضوعات پیشرفته مهارت کافی ندارید، شاید استفاده از سایر وبلاگ‌ها برای شما بهتر باشد. ولی اگر در زمینه سئو حرفه‌ای هستید، آخرین مطالب این وبلاگ را از دست ندهید!

سخن پایانی

برای فعالیت در زمینه‌های سئو و تولید محتوا، به روز بودن و آگاهی از آخرین اخبار و اطلاعات بسیار مهم است. قوانین سئو، بعضی مواقع هر هفته و هر ماه تغییر می‌کنند. به همین علت این امر از اهمیت بالایی برخوردار است که با مطالعه منابع مرتبط، از آخرین اطلاعات آگاه شوید.

اگر به تولید محتوای انگلیسی علاقه دارید و از دانش و مهارت کافی در این زمینه برخوردارید، جای شما در ترجمیک خالی است. برای همکاری به صورت دورکاری، به صفحه استخدام مترجم مراجعه کنید.

4 دیدگاه در «معرفی ۱۰ وبلاگ مهم برای آموزش سئو و تولید محتوا»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.