بررسی اصطلاحات رایج در مقاله‌نویسی

تفاوت بین In Review و Under Review در چاپ مقاله چیست؟

هنگامی که ترجمه مقاله خود به زبان انگلیسی را برای چاپ و انتشار در یک مجله بین‌‌المللی، ارسال می‌کنید، با اصطلاحاتی مواجه خواهید شد. یکی از این اصطلاحات، In Review و Under Review است. شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که تفاوت این دو چیست؟ آیا هر دو این اصطلاح‌ها، به مرحله یکسانی اشاره می‌‌کنند؟ هر دو به این معنا هستند که پیش‌نویس مقاله شما در دست بررسی است؟

به صورت کلی می‌توان گفت که تفاوت زیادی بین این دو اصطلاح وجود ندارد. ممکن است یک مجله از اصطلاح «In Review» و مجله دیگری از اصلاح «Under Review» برای استفاده کند. در نهایت نیز منظور هر دو هم این باشد که مقاله دانشگاهی شما اکنون توسط متخصصان رشته شما بررسی می‌شود. در این مرحله ممکن است که مقاله شما پس از بررسی‌های اولیه به دلایلی مانند عدم مرتبط‌ بودن موضوع مقاله با مجله رد شود.

با این حال، در برخی مجلات، هر کدام از این اصطلاح‌ها نشان‌دهنده مراحل مختلف فرآیند بررسی است. اگر درباره تفاوت بین In Review و Under Review در چاپ و انتشار مقاله کنجکاوید، در ادامه این پست وبلاگ ترجمیک همراه ما باشید.

مطالب مرتبط:

مجلات ISC ،ISI علمی پژوهشی و علمی ترویجی چیست؟

مفهوم In Review در چاپ مقاله

عبارت In Review، بدان معناست که با موفقیت مقاله خود را به مجله ارسال کرده‌اید و مقاله شما در حال بررسی است. این بخش از فرآیند ارسال، شامل اطمینان یافتن از بارگذاری تمام اسناد لازم و مرتبط بودن محتوای پیش‌نویس مقاله شما با موضوع مجله خواهد بود. این فرآیند بررسی اولیه ،معمولا توسط یکی از اعضای تحریریه مجله انجام می‌شود.

 امکان رد شدن مقاله شما هم در حالت In Review و هم در حالت Under Review وجود دارد.
امکان رد شدن مقاله شما هم در مرحله In Review و هم در مرحله Under Review وجود دارد.

مفهوم Under Review در چاپ مقاله

هنگامی که وضعیت دستنوشته شما به Under Review تغییر می‌کند، به این معنی است که مقاله شما بررسی‌های اولیه ویرایشی را پشت سر گذاشته است. در این حالت مجله تأیید کرده است که شما اسناد صحیح را ارسال کرده‌اید و محتوای مقاله شما با مجله موردنظر، مرتبط است. وضعیت Under Review (در حال بررسی)به این معنی است که مقاله برای داوران متخصص خارجی ارسال شده است و مقاله شما اکنون توسط آن‌ها ارزیابی می‌شود.

تغییر وضعیت بین In Review و Under Review

در سطور پیشین به مفهوم و معنای In Review و Under Review اشاره کردیم با این حال برخی از مجلات، در صورت تمایز بین این دو اصطلاح، از معکوس موارد فوق استفاده می‌کنند. این موضوع و شیوه استفاده از این دو اصطلاح به مجله موردنظر بستگی دارد. با این حال هر دو نشان‌دهنده در دست بررسی بودن مقاله شما است و امکان رد شدن مقاله شما در هر دو این حالت‌ها وجود دارد.

مطالب مرتبط:

چگونه مقاله و پژوهش خود را جهانی کنیم؟

همچنین گاهی مشاهده می‌کنید که تاریخ مرتبط با وضعیت «under review» تغییر می‌کند در صورتی که در وضعیت مقاله تغییر مشاهده نمی‌شود. در این موارد، احتمالا به‌روزرسانی تاریخ نشان می‌دهد که ویراستار اولیه، دست‌نوشته شما را برای ارزیابی به داور جدید ارسال کرده است.

این امر گاهی اوقات در طول فرآیند بررسی همتا (peer review) اتفاق می‌افتد. دلیل این امر این است که برای پیشبرد فرآیند بررسی، گاهی ویراستار دست‌نوشته شما را برای داوران مختلف ارسال می‌کند. این یکی از دلایلی است که چرا مدت زمان بررسی یک مقاله و داوری همتا، عدد ثابتی ندارد و متغیر است.

فرایند داوری یک مقاله توسط مجلات، بین چند هفته تا حتی ۶ ماه طول می‌کشد.
فرایند داوری یک مقاله توسط مجلات، بین چند هفته تا حتی ۶ ماه طول می‌کشد.

از وضعیت In Review و Under Review تا انتشار مقاله چه مدت طول می‌کشد؟

زمان بررسی کاملا به مجله موردنظر بستگی دارد. معمولا در وب سایت مجله‌ای که مقاله خود را در آنجا ارسال کرده‌اید، باید بخشی در مورد بازه‌های زمانی وجود داشته باشد. هم‌چنین به صورت معمول، در بخش سوالات متداول مجله نیز به مدت زمان تقریبی فرایند داوری همتا (مراحلی هم‌چون In Review و Under Review) اشاره می‌شود.

به طور کلی، فرایند داوری بین چند هفته تا حتی ۶ ماه طول می‌کشد. البته اگر وضعیت مقاله شما حتی پس از دو ماه نیز تغییر نکرد، شاید بهتر باشد که یک ایمیل برای سردبیر مجله ارسال کنید و درباره وضعیت مقاله خود سوال بپرسید.

سخن پایانی

به صورت کلی In Review و Under Review با هم تفاوتی ندارند و هر دو به در حال بررسی بودن مقاله شما توسط ویراستار و داور اشاره دارند. با این حال، بعضی مجلات از هر کدام از این اصطلاحات برای نشان دادن مراحل متفاوتی از در حال بررسی بودن مقاله استفاده می‌کنند.

سایت ترجمه تخصصی ترجمیک انواع خدمات مورد نیاز دانشجویان و پژوهشگران مانند ترجمه تخصصی، ترجمه مقاله و کتاب، ویرایش نیتیو و پارافریز تخصصی را با بالاترین کیفیت و با مناسب‌ترین هزینه ارائه می‌دهد. با خیالی آسوده، ترجمه و ویرایش پروژه خود را به سایت ترجمه تخصصی ترجمیک بسپارید.

یک دیدگاه در «تفاوت بین In Review و Under Review در چاپ مقاله چیست؟»;

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.