کانال یوتیوب برای آموزش زبان

معرفی ۱۰ کانال یوتیوب برای آموزش زبان انگلیسی

برای یادگیری زبان انگلیسی و موفقیت در آزمون‌های آن از قبیل آیلتس و تافل، شرکت در کلاس آیلتس و مطالعه منابع مرتبط شرط اصلی است. با این حال، آشنایی با تکنولوژی و فضای مجازی از قبیل انواع وب‌سایت‌های آموزشی در موفقیت شما تاثیرگذار خواهد بود.

در مطالب پیشین وبلاگ ترجمیک، به معرفی انواع اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌های آموزش زبان انگلیسی پرداخته‌ایم. در این مطلب قصد داریم ۱۰ کانال برتر یوتیوب را که در زمینۀ آموزش زبان انگلیسی فعال هستند، معرفی کنیم.

اگر به دنبال آشنایی و شناخت این کانال‌های یوتیوب هستید، با ما در این مطلب همراه باشید!

مطالب مرتبط:

معرفی ۹ سایت برتر برای آمادگی آزمون آیلتس

در این مطلب خواهید خواند:

Preply

Preply شامل مطالب و موضوعات گسترده‌ای برای آموزش زبان انگلیسی است. جدا از اینکه در چه سطحی از زبان انگلیسی هستید یا در پی یاد گرفتن چه بخشی هستید، این امکان را دارید که ویدیوهای مرتبط با نیازتان را مشاهده کنید. به تمامی موضوعات آموزش زبان انگلیسی از جمله گرامر و دستور زبان، نگارش انگلیسی و… در این کانال می‌توانید دسترسی پیدا کنید.

Bob the canadian

مدرس این کانال یوتیوب، همانطور که از اسم این این کانال پیداست، باب است. او یک دبیر دبیرستان در تورنتوی کانادا است که به همراه خانواده خود در یکم مزرعه زندگی می‌کند. ویدیوهای باب بیشتر در موقعیت‌های روزمره است و لهجه‌ای واضح دارد طوری که مخاطبان با سطح متوسط نیز متوجه آموزش‌های او می‌شوند.

Learn English with Mr. Duncan

این کانال برای زبان‌آموزانی که قصد دارند لهجۀ بریتیش خود را تقویت کنند، بسیار مفید است. ویدیوهای این کانال کمی جنبۀ طنز دارند و ممکن است سرگرم‌کننده نیز باشد. گرامر، اصطلاحات تخصصی و واژگان انگلیسی موضوع ویدیوهای این کانال است.

BBC Learn English

یکی از کانال‌های حرفه‌‌ای در زمینۀ آموزش زبان انگلیسی بدون شک BBC Learn English است. این کانال شامل منوهایی برای آمادگی در زمینۀ آزمون‌های زبان انگلیسی، آموزش کلی زبان انگلیسی، اخبار انگلیسی و…. است.

کانال bbc learn english

به طور کلی این کانال از نظر ظاهری بسیار مناسب بخش‌بندی و سازمان‌دهی شده است. نکته مثبت دیگر این کانال را می‌توان ویدیوهای کوتاه آن دانست که از این جنبه مخاطب را خسته نمی‌کند و به طور دائم اشتیاق او حفظ می‌شود.

 LinguaMarina

اگر می‌خواهید انگلیسی را مانند یک فرد بومی صحبت کنید، این کانال را از دست ندهید! این کانال نیز مانند کانال قبلی دارای منویی از جمله آمادگی برای آزمون‌های زبان انگلیسی است. همچنین اگر می‌خواهید زبان انگلیسی تجاری را یاد بگیرید، این کانال می‌تواند برای شما مفید باشد. هم‌چنین این کانال برای افرادی که قصد مهاجرت به ایالات متحده آمریکا را دارند نیز سودمند است.

EnglishClass101

با اینکه ویدیوهای این کانال از ابتدا برای فروش در نظر گرفته شده بودند اما شما می‌توانید به آن‌ها به صورت رایگان نیز دسترسی پیدا کنید. هم‌چنین EnglishClass101 برای آموزش قواعد و دستور زبان و عبارت‌های رایج زبان انگلیسی مناسب است.

مطالب مرتبط:

۱۲ اپلیکیشن کاربردی برای یادگیری زبان

JenniferESL

اگر به دنبال کانالی هستید که از ساختار و نظم خوبی برخوردار باشد و هم‌چنین برای همۀ محتوای آموزشی آن برنامه‌ریزی شده باشد، این کانال را به شما معرفی می‌کنیم. آموزش JenniferESL به شکلی است که با تماشای ویدیوهای آن احساس می‌کنید یک دورۀ حرفه‌ای آموزش زبان انگلیسی را خریداری کرده‌اید.

این کانال نیز شامل لیست منویی است که در خصوص موضوعات متنوع و گوناگون زبان انگلیسی است. این لیست منو آموزش تلفظ صحیح، دستور زبان و… را دربردارد، هم‌چنین این کانال، در ویدیوهایش محتوای آموزشی مفید مدرسان دیگر را نیز معرفی می‌کند که می‌تواند برای زبان‌آموزان بسیار سودمند باشد.

Learn English with TV Series

این کانال به شما کمک می‌کند با استفاده از سریال‌ها، زبان انگلیسی را یاد بگیرید. نکتۀ مهم دربارۀ آموزش‌های این کانال، بررسی و آموزش عبارت‌های عامیانه و واژگان فنی است. Learn English with TV Series نیز شامل منویی است که می‌توانید نام سریال موردنظرتان را جست‌و‌جو کنید و به ویدیوهای آموزشی آن دسترسی پیدا کنید.

آموزش زبان با فرندز

میانگین زمان آموزش ویدیوهای این کانال بین بیست تا سی دقیقه است که جهت عمیق‌تر کردن آموزش برای مخاطب مشتاق مناسب است. امکان خرید برخی از ویدیوهای آموزشی نیز برای مخاطبان فراهم است؛ این ویدیوها به صورت اختصاصی‌تری، به آموزش می‌پردازد.

ToFluency 

برخلاف سایر کانال‌های معرفی‌شده، این کانال ویدیوهای خود را برای فروش طراحی کرده است محتوای رایگان کمتری دارد. ToFluency موضوعات جالب و جدیدی را برای آموزش انتخاب کرده است که می‌تواند برای مخاطب جذاب باشد.

VOA Learning English 

صدای آمریکا، توسط دولت آمریکا تامین مالی می‌‎شود و اخبار آمریکای شمالی را به ۴۷ زبان به اشتراک می‌گذارد. بهترین محتوای این کانال شامل آموزش ۵۲ هفته‌ای رایگان است. آموزش بر اساس داستان‌های انگلیسی، عبارت‌های عامیانه، کلیپ‌های کوتاه و…. صورت می‌گیرد که می‌تواند برای مخاطبان بسیار مفید باشد.

این کانال هم‌چنین در زمینۀ آموزش لهجه‌ها و فرهنگ آمریکایی نیز فعال است که می‌تواند منبع خوبی برای علاقه‌مندان باشد. ویدیوهای کانال VOA نیز بر اساس نظم و اصول خاصی دسته‌بندی شده‌اند که دسترسی به آن‌ها را آسان‌تر می‌کند.

سخن آخر

در این مطلب از وبلاگ ترجمیک تلاش کردیم تا کانال‌های یوتیوب آموزش زبان را که می‌تواند برای مخاطبان سودمند باشد، معرفی کنیم. نکته مهم در خصوص استفاده کاربردی از این کانال‌ها این است که به شکل آموزشی به آن‌ها نگاه کنید. هم‌چنین مطالب آموزشی آن‌ها را مانند کلاس درس یادداشت کنید و مطالعۀ مناسب را داشته باشید.

اگر به دنبال مهاجرت و کسب مدرک آیلتس هستید، در ترجمیک تعیین سطح آیلتس شوید و با طی دوره به نمره مدنظر خود در آزمون آیلتس برسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.