خصوصیات برخی از شهرهای جهان باعث شده است این شهرها در میان برترین دانشگاه‌های جهان قرار گرفته‌اند.

۱۰ شهر محبوب جهان برای مهاجرت تحصیلی

مهاجرت تحصیلی، فرصتی گرانبها را به دانشجویان برای گرفتن مدرک تحصیلی خود از دانشگاه‌های برتر جهان می‌دهد. مهاجرت تحصیلی تنها به گرفتن مدرک محدود نمی‌شود و به افراد امکان کشف محیط اطراف خود و بالابردن تجاربشان را نیز می‌دهد.

تجربۀ مجموعه‌ای از مزایای شخصی، تحصیلی، شغلی و بین‌المللی با تحصیل در دانشگاه‌های خارج از کشور به دست می‌آید. با همۀ این تفاسیر، پیدا کردن یک مقصد تحصیلی متناسب با اهدافتان، حیاتی و حائز اهمیت است.

اگر در حال گذراندن کلاس آیلتس آنلاین برای موفقیت در آزمون آیلتس هستید و قصد مهاجرت تحصیلی دارید، با ما همراه باشید!

مطالب مرتبط:

تفاوت فرهنگ دانشجویی در دانشگاه‌های انگلستان و آمریکا

لندن، انگلستان

در سال‌های اخیر، لندن جایگاه خود را به عنوان محبوب‌ترین مقصد مهاجرت تحصیلی حفظ کرده است. علت این موضوع می‌تواند این باشد که پایتخت انگلستان، لندن بیشترین تعداد دانشگاه‌های برتر جهان را دارد. این موضوع به همراه وجود فرصت‌های شغلی برجسته و جاذبه‌های گردشگری موجب شده است لندن، دو مرتبه به عنوان بهترین شهر برای دانشجویان شناخته شود.

سیدنی، استرالیا

سیدنی یکی از مشهورترین نقاط دانشگاهی جهان است. دانشگاه‌های این شهر، برنامه‌های دانشگاهی چشمگیری به همراه فرصت‌های شغلی و تجربۀ کاری ارائه می‌دهند. در خارج از دانشگاه نیز، دانشجویان می‌توانند از سواحل آفتابی و جاذبه‌هایی مانند اپرای سیدنی لذت ببرند.

ملبورن، استرالیا

ملبورن استرالیا نه تنها ابرقدرت دانشگاهی مشهور جهان است. یکی از مطلوب‌ترین شهرهای جهان برای زندگی نیز است. ملبورن که پایتخت فرهنگی استرالیا نیز هست، جاذبه‌های بی‌شماری برای بازدیدکنندگان و دوستداران فرهنگ دارد.

منچستر، انگلستان

منچستر در شمال غربی انگلستان واقع شده است و یکی از مقاصد مهم تحصیلی دانشجویان به شمار می‌آید. دانشگاه‌‎های این شهر به علت کیفیت آموزشی و پروژه‌های تحقیقاتی مهم سطح جهانی مورد تحسین قرار گرفته‌اند.

منچستر هم‌چنین مرکز مهم تجارت و صنعتی بین‌‌المللی است که فرصت‌های شغلی فراوانی را برای دانشجویان فراهم کرده است. موسیقی، ورزش از جمله عواملی است که دانشجویان سراسر جهان را به منچستر جذب می‌کند.

گلاسکو، انگلستان

ترکیب گلاسکو و فرهنگ اسکاتلند، سبک معماری، فروشگاه‌های سطح اول جهانی این شهر را به بهشت دانشجویان بین‌المللی تبدیل کرده است. تنوع و کیفیت آموزشی گلاسکو نیز در سطح بالایی قرار دارد. در این شهر، دانشکده‌های هنر و تجارت بین‌المللی نیز قرار گرفته است.

گلاسکو با فرهنگ غنی و آموزش با کیفیت خود در میان محبوب‌ترین شهرهای دانشجویان قرار دارد.
دانشگاه گلاسکو در میان برترین دانشگاه‌های جهان قرار گرفته است.

لیورپول، انگلستان

لیورپول با داشتن دریاها، رستوران‌های مشهور، عرصۀ ورزشی قوی مکانی فراموش‌نشدنی برای دانشجویان و تجربۀ دانشجویی است. وجود گالری‌های هنر و موزه‌ها علاوه بر کیفیت بالای آکادمیک و دانشگاهی این شهر، آموزش را برای دانشجویان غنی‌تر خواهد کرد.

ناتینگهام، انگلستان

این شهر با شهرتی دیرینه با داشتن دانشگاه‌های معتبر از دانشجویان سراسر جهان استقبال می‌کند. ورزش غنی این شهر مانند کریکت، فوتبال و هاکی رو یخ افراد زیادی را به این شهر جذب می‌کند. جنگل‌ و رودخانه، دریا از جاذبه‌های طبیعی این شهر محسوب می‌شود.

مطالب مرتبط:

معرفی دانشگاه‌های آیوی آمریکا (lvy league)

شیفلد، انگلستان

شیفلد که در شمال انگلستان قرار گرفته است، شهری پرهیاهو و از مناظری زیبا برخوردار است. دسترسی به بسیاری از فروشگاه‌ها، جشنواره‌ها و پارک‌های ملی از نقاط قوت این شهر است. این شهر گزینه‌های تحصیلی بسیاری را پیش‌روی دانشجویان قرار می‌گیرد و از نظر امکانات رفاهی در سطح بالایی قرار دارد.

لس‌آنجلس، آمریکا

دومین شهر بزرگ آمریکا، لس‌آنجلس است. این شهر یکی از متنوع‌ترین شهرهای آمریکا از نظر بعد فرهنگی است. لس‌آنجلی که به شهر فرشتگان مشهور است، از جمله شهرهای شلوغ است. این شهر در جنوب کالیفرنیا قرار گرفته است.

چندین دانشگاه از جمله موسسه فناوری کالیفرنیا، دانشگاه‌های کالیفرنیا و لس‌آنجلس در دسترس دانشجویان است. جاذبه‌هایی چون موزۀ تاریخ طبیعی جهان یا مناظر طبیعی چون کوه‌های سان‌گابریل نیز در این شهر قرار گرفته است.

بیرمنگام، انگلستان

این شهر درست در قلب و مرکز انگلستان قرار گرفته است. بیرمنگام شهری پویا، متنوع و پرجنب‌و‌جوش است که پذیرای دانشجویان سراسر جهان است. این شهر در طول سال میزبان رویدادهای فرهنگی زیادی از جمله جشن عید بریتانیا، جشنواره کارائیب و بازارهای کریسمس است.

بیرمنگام به لحاظ ارتباطات و حمل‌و‌نقل و موقعیت به عنوان دروازۀ بریتانیا به بسیاری از کشورهای اروپایی عمل می‌کند. این شهر هم‌چنین عنوان جوان‌ترین شهر بزرگ اروپا را به خود اختصاص داده است. همین موضوع عامل مهمی برای جذب دانشجویان به خود بوده است.

سخن آخر

در این مطلب تلاش کردیم محبوب‌ترین دانشگاه‌های جهان را به شما معرفی کنیم. هم‌چنین خصوصیات آموزشی و جاذبه‌های فرهنگی و طبیعی آن‌ها را نیز بیان کردیم. نکته مهم در انتخاب دانشگاه و مقصد تحصیلی این است که به شکلی کاملا دقیق با دانشگاه و شهر مدنظر آشنا باشیم. علاوه بر این، اولویت‌های هر فرد نیز در انتخاب مقصد مهاجرت تحصیلی مهم و اثرگذار است.

اگر به دنبال تقویت اسپیکینگ و رفع ایرادات خود در آزمون آیلتس هستید، تصحیح اسپیکینگ آیلتس ترجمیک را از دست ندهید!

2 دیدگاه در «۱۰ شهر محبوب جهان برای مهاجرت تحصیلی»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.