روش‌های یادگیری زبان اسپانیایی

۶ گام موثر برای یادگیری زبان اسپانیایی

اگر قصد یادگیری زبان اسپانیایی را داشته باشید، من شما را درک می‌کنم. زبان اسپانیایی یکی از کاربردی‌ترین و شیواترین زبان‌های دنیا است. امروزه ۲۰ کشور مطرح جهان به این زبان صحبت می‌کنند. علاوه بر آن، این زبان دومین زبان رسمی ایالات متحده به شمار می‌‌رود. پس چرا برای یادگیری این زبان شیرین و مهم اقدام نکنیم؟

به قول ماری فورلئو: «هر کاری راهی داره» و یادگیری زبان اسپانیایی نیز از این قاعده، مستثنی نیست. برای یادگیری این زبان درست مانند هر زبان دیگر، نخست باید درک کلی و جامعی از عناصر وابسته به آن داشته باشید. ساختار زبانی، نوع دستور زبان، نحوه خوانش و فرهنگ اسپانیایی‌زبان‌ها، از جمله مهم‌ترین این عناصر هستند. بعد از آن، می‌توان گفت شما آماده یادگیری «حیله‌های زبان خواندن» آماده هستید.

در این مقاله راه‌هایی را به شما معرفی می‌کنیم که زودتر به هدف خود برسید و به راحتی زبان اسپانیایی را یاد بگیرید. بنابراین در حالی که چای تازه‌دم خود را می‌نوشید، تا انتهای این مقاله با سایت ترجمه ترجمیک، همراه باشید.

مطالب مرتبط:

اسپانیایی یاد بگیرم یا فرانسوی؟

آشنایی با واژگان و اصطلاحات به کمک فیلم و سریال اسپانیایی

  • زمان مورد نیاز: کم

پیش از اینکه درگیر قواعد و اصول زبان شوید، بهتر است که دست کم یک سریال یا چند فیلم سینمایی به این زبان مشاهده کنید. این مسئله موجب می‌شود که عبارات و اصطلاحات پرکاربرد را یاد بگیرید یا به گوشتان آشنا باشد؛ مثل «perdón» که به معنای «ببخشید» است.

چه فیلم و سریال‌هایی را برای یادگیری زبان اسپانیایی انتخاب کنیم؟

اول از همه باید گفت که برای شروع، سریال‌ها یا فیلم‌های ساده را برای یادگیری انتخاب کنید. همچنین اگر نوآموز هستید، حتما فیلم‌ها را با زیرنویس ببینید. انتخاب انیمیشن‌های اسپانیایی یا با دوبله اسپانیایی نیز برای شروع، مناسب هستند.

یادگیری دستور زبان اسپانیایی به کمک کتاب

  • زمان مورد نیاز: زیاد

البته که شیوه یادگیری آکادمیک باید در فرایند یادگیری زبان اسپانیایی جای بگیرد. بنابراین، برای درک بهتر ساختار جملات و جایگاه درست اجزای آن، یک کتاب دستور را در برنامه‌های کار خود قرار دهید. کتاب‌های سطح‌بندی شده «USO» برای شروع مناسب به نظر می‌رسند.

یادگیری واژگان جدید به کمک کتاب داستان یا رمان

  • زمان مورد نیاز: متوسط

پس از اینکه آرام آرام به سراغ دستور و قواعد رفتید، می‌توانید تا با کمک کتاب‌ داستان‌های کوتاه و جذاب، دایره واژگان خود را تقویت کنید. به این صورت که کتاب را می‌خوانید، زیر جملات خط می‌کشید، آن‌ها را برای خودتان تجزیه و تحلیل می‌کنید و معنای واژگان جدید را بالای آن‌ها می‌نویسید.

یادگیری زبان اسپانیایی با کتاب
یادگیری زبان اسپانیایی به کمک کتاب؛ راهی بسیار موثر برای تقویت دایره واژگان

گوش دادن به پادکست و موسیقی

  • زمان مورد نیاز: کم

حالا که کمی حرفه‌ای شده‌اید، بد نیست تا با گوش دادن به پادکست‌های اسپانیایی به این زبان مسلط‌تر شوید. برنامه‌های مختلفی وجود دارند که پادکست‌های اسپانیایی را منتشر می‌کنند، اما یکی از بهترین آ‌ن‌ها، اپلیکیشن و سایت «castbox» است. با کمک این سایت، روزانه هزاران پادکست رایگان گوش دهید.

استفاده از پلتفرم‌های آموزش زبان اسپانیایی

  • زمان مورد نیاز: متوسط

همانطور که به صورت خودخوان و به کمک کتاب‌های مختلف مشغول یادگیری زبان اسپانیایی هستید، از سایت‌‌های آموزش زبان غافل نشوید. این سایت‌ها تمرین‌های خوبی در اختیار شما قرار می‌دهند که با کمک آن‌ها مطالبی که مطالعه کردید را تثبیت می‌کنید. اگر نمی‌دانید که کدام سایت برای شما بهتر است،‌ مقاله «۸ سایت آموزش زبان انگلیسی» را مطالعه کنید تا بیشتر با آن‌ها آشنا شوید.

مطالب مرتبط:

۶ اپلیکیشن برای ترجمه اسپانیایی

استفاده از دوره‌های پیشرفته آموزش زبان

  • زمان مورد نیاز: زیاد

برای اخذ مدارک بین المللی، می‌توانید که از دوره‌های پیشرفته آموزش زبان اسپانیایی به صورت غیرحضوری و آنلاین استفاده کنید. خیلی از موسسات مانند سروانتس، دوره‌های آموزشی متنوعی را در کشورهای مختلف، ارائه می‌دهند. این دوره‌ها به شما کمک می‌کنند تا سطح زبان خود را به طور آکادمیک بسنجید و آن را ارتقا دهید. مهم‌ترین آزمون‌های بین‌المللی زبان اسپانیایی، آزمون‌های DELE، CELU و SIELE هستند.

سخن آخر

یکی از مهم‌ترین عواملی که به طور مستقیم بر یادگیری زبان جدید تاثیر می‌گذارد، روش و تجربه یادگیری است. هر چه روش‌های یادگیری اصولی‌‌‌تر و بهتر باشند، تجربه یادگیری نیز بهتر خواهد بود. فرایند یادگیری زبان اسپانیایی نیز به همین شکل عمل خواهد کرد.

در این مقاله، موثرترین روش‌های یادگیری زبان اسپانیایی را بررسی کردیم. علاوه بر آن، آموختیم که هر روش به چه شکلی عمل می‌کند. فراموش نکنید که هر شیوه‌ای در یادگیری زبان، نیازمند تکرار و استمرار است. بنابراین با آگاهی به این موضوع، زبان اسپانیایی را به ساده‌ترین شکل ممکن یاد بگیرید و از این مسیر، لذت ببرید.

اگر دنبال خدمات ترجمه فارسی به اسپانیایی یا تولید محتوای اسپانیایی هستید، کنار سایت ترجمه ترجمیک باشید تا شما را در این امور یاری کند. همچنین می‌توانید تا جهت اطلاع از هزینه و تعرفه خدمات،‌ با ما تماس بگیرید.

یک دیدگاه در «۶ گام موثر برای یادگیری زبان اسپانیایی»;

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.