خلاصه و معرفی کتاب جز از کل

خلاصه و معرفی کتاب جزء از کل

اگر تا به حال نام کتاب «جزء از کل» را شنیده‌اید اما ایده‌ای درباره آن ندارید، به صفحه درستی آمده‌اید. کتاب پرفروش جزء از کل اثر «استیو تولتز» در چند سال اخیر توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده است. جدا از گیرایی و مفهومی بودن آن، تاثیرات شگرفی بر خواننده می‌گذارد. آماده هستید تا بیشتر به خلاصه و معرفی کتاب جزء از کل بپردازیم؟

جزء از کل اولین کار بزرگ نویسنده استرالیایی، استیو تولتز است. این کتاب به داستان طولانی پدر و پسری می‌پردازد که گاه در ذهن خود و گاه در این دنیا سفر می‌کنند. جزء از کل تنها یک کتاب نیست، یک ایدئولوژی است، یک دیدگاه، یک عقیده.

بحث‌هایی که در طول این کتاب شکل می‌گیرد تاثیر عمیقی بر ذهن خواننده می‌گذارد. این بحث‌ها پیرامون عقاید خود نویسنده نیز می‌چرخند. استیو تولتز به زیبایی عقاید خود را در پس جدال دو شخصیت اصلی داستان بیان می‌کند. جالب نیست؟

در این قسمت از وبلاگ ترجمیک به خلاصه و معرفی کتاب جزء از کل می‌پردازیم. اگر به دنبال مطالعه خلاصه پیش از خواندن ترجمه کتاب جزء از کل هستید، فرصت را از دست ندهید. قهوه‌تان را بردارید و تا انتها این مطلب را دنبال کنید.

مطالب مرتبط:

خلاصه و معرفی کتاب صد سال تنهایی

خلاصه کتاب جزء از کل از استیو تولتز

کتاب جزء از کل داستانی نیست که از یک نقطه ثابت شروع شود و به یک نقطه برسد. همه چیز در افکار «جاسپر دین»، پسر داستان و پدرش «مارتین» می‌چرخد. شاید فکر کنید که این مسئله داستان را گیج‌کننده می‌کند، اما چنین چیزی نیست. پیش از شروع، بخشی از کتاب جزء از کل را با هم می‌خوانیم:

«واقعیت این است که کل استرالیا بیشتر از هر مرد دیگری پدرم را تحقیر می‌کنند، همانطور که عمویم را بیشتر از هر مرد دیگری می‌پرستند. من ممکن است داستان را در مورد هر دوی آن‌ها به تعادل برسانم.»

در داستان جزء از کل،‌ جاسپر دین ابتدا وقایعی را به یاد می‌آورد که منجر به مرگ پدرش شد. پس از آن به دوران کودکی‌اش می‌رود؛ جایی که عموی یاغی بدنام و مادر اروپایی غایبش نقش مهمی را ایفا می‌کنند. در خاطرات او پدرش، مارتین، به سختی تلاش می‌کند تا نقش مهم و تاثیرگذاری داشته باشد. دو راوی اول شخص این داستان، یعنی جاسپر و مارتین، به زیبایی تضاد فکری خود را به تصویر می‌کشند.

داستان جزء از کل چیزهای زیادی برای گفتن دارد: از گوشه و کنار استرالیا تا کافه‌های پاریس، از جنگل‌های تایلندی تا کلوپ‌‌های استریپ، از آسایشگاه، هزارتوها و … . تمام این روایت‌های تکان‌دهنده دو چیز را به نمایش می‌گذارند:

  • تقابل افکار جاسپر و پدرش
  • تقلای جاسپر برای جدا کردن مسیر خود از پدر و عمویش

جزء از کل داستان یک نبرد بی‌پایان است؛ نبردی که در انتها با زیبایی هر چه تمام‌تر به پایان می‌رسد. نبردی که از آن چیزهای زیادی می‌توان یاد گرفت.

ویژگی‌های کتاب جزء از کل

کتاب جزء از کل ویژگی‌های زیادی دارد و مفاهیم انسانی بسیاری در آن پنهان شده است. با وجود اینکه دو دیدگاه متفاوت به موازات هم مسیر داستان را طی می‌کنند، اما می‌توان با هر دو همراه شد. از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های کتاب جزء از کل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

کتاب جزء از کل ویژگی‌های زیادی دارد و مفاهیم انسانی بسیاری در آن پنهان شده است.

داستان جذاب

فرایند کتاب جزء از کل به گونه‌ای است که هرگز نمی‌خواهید تا کتاب را زمین بگذارید. حوادثی که در داستان این کتاب رخ می‌دهد به قدری جذاب است که متوجه زمان نخواهید شد. شاید در نگاه اول و با دیدن حجم کتاب از خواندن آن منصرف شوید. با این حال، زمانی که ۵۰ صفحه اول را رد می‌کنید، همه چیز به گونه دیگری پیش می‌رود.

دیالوگ‌های ماندگار

دیالوگ‌هایی که بین مارتین و پسرش رد و بدل می‌شود، شما را به فکر فرو می‌برد. استیو تولتز به زیبایی هر چه تمام‌تر دیالوگ‌های جزء از کل را نوشته است. دیالوگ‌ها و مونولوگ‌هایی که تا مدت‌ها پس از تمام شدن کتاب،‌ در ذهن مخاطب می‌مانند. برخی از دیالوگ‌ها و مونولوگ‌های به یاد ماندنی این کتاب را با هم خواهیم خواند:

«ونیز پر از گردشگرانی است که به کبوترهای ایتالیایی غذا می‌دهند، ولی به کبوترهای شهر خودشان محل نمی‌گذارند.»

«خیلی کم پیش می‌آید که مردم توصیه‌هایی واقعی و کاربردی به تو بکنند. معمولا می‌گویند “نگران نباش، همه چیز درست می‌شود” که نه تنها بیهوده، بلکه آزاردهنده هم هستند.»

فلسفه عمیق

در پشت روایت‌های ناتمام مارتین و جاسپر، فلسفه عمیقی قرار دارد. این نشان می‌دهد که تولتز پیش از نوشتن کتاب محبوب جزء از کل مدت‌ها مشغول مطالعه کتب فلسفی بوده است. دیالوگ‌ها و مونولوگ‌های جزء از کل، سرشار از نظریه‌های فلسفی و روانشناسی هستند.

دلایلی که باید جزء از کل را بخوانید!

تا الان اطلاعات زیادی از خلاصه کتاب جزء از کل به دست آوردیم. متوجه شدیم که تا چه حد این کتاب جذاب. در ادامه به بررسی دلایلی می‌پردازیم که ثابت می‌کنند که چرا این کتاب ارزش خواندن دارد.

روان بودن داستان

کتاب جزء از کل پیچیدگی‌های زیادی دارد. با این حال، متن آن سنگین نبوده و در عین پیچیدگی، روان است. شاید در طول مطالعه مجبور شوید که یک پاراگراف را چندین بار بخوانید، اما در عین حال متوجه آن خواهید شد. جدا از آن، مشتاق هستید که به خواندن داستان ادامه دهید.

مفاهیم عمیق انسانی

جزء از کل به زیبایی تفاوت دیدگاه دو نسل را به تصویر می‌کشد: مارتین و پسرش، جاسپر. با ساختن دو دیدگاه مختلف، مفاهیم انسانی عمیقی را بیان می‌کند. پس از خواندن دیدگاه‌های مختلف در این داستان، گاهی به عقاید خود نیز شک خواهید کرد!

یادگیری درباره فرهنگ مردم استرالیا

تولتز آشکارا برخی از چالش‌ها و فرهنگ‌های عجیب مردم استرالیا را به تصویر می‌کشد. این مسئله باعث می‌شود که خواننده بیشتر درباره فرهنگ مردم این کشور و قاره بداند و با آن‌ها آشنا شود. با مطالعه جزء از کل، یک سفر کوتاه به قاره استرالیا خواهید رفت.

ترجمه کتاب جزء از کل

اولین و بهترین ترجمه کتاب جزء از کل توسط مترجم خوش ذوق، «پیمان خاکسار» انجام شده است. ترجمه‌های دیگر این کتاب به طور رسمی معرفی نشده‌اند و اثری از آن‌ها نیست.

زندگی‌نامه و بیوگرافی استیو تولتز

استیو تولتز نویسنده جوان استرالیایی و زاده سال ۱۹۷۲ میلادی (۱۳۵۰ تا ۱۳۵۱ شمسی) در سیدنی است. جزء از کل اولین اثر رسمی او به شمار می‌رود که موفقیت چشم‌گیری نیز داشت. از دیگر آثار او می‌توان به «ریگ روان» و «هر چه باداباد» اشاره کرد.

استیو تولتز، نویسنده شاهکار جزء از کل

تولتز از دانشگاه نیوکاسل استرالیا فارغ‌التحصیل شد و مشاغل مختلفی را تجربه کرد. تولتز فیلمبرداری، بازاریابی، نگهبانی، کارآگاه خصوصی، معلمی انگلیسی و فیلم‌نامه‌نویسی را در مونترال، ونکوور، نیویورک سیتی، بارسلونا و پاریس را تجربه کرد. پس از آن به طور جدی به ادبیات پرداخت. در سال ۲۰۰۵ با همسر نقاش و استرالیایی خود ازدواج کرد و هم‌اکنون یک پسر دارد.

مطالب مرتبط:

۹ نکته مهم برای انتشار پایان‌نامه در قالب کتاب

ترجمه کتاب در ترجمیک

می‌دانیم که با رسیدن به این قسمت از مقاله،‌ مشتاق شدید که این کتاب را بخوانید. ما نیز خوشحالیم که نماینده معرفی اثر جذاب جزء از کل هستیم. امیدواریم که با مطالعه این مقاله در باب آشنایی با جزء از کل، کمک زیادی کرده باشیم.

می‌دانستید که ترجمیک خدمات ترجمه تخصصی و ترجمه کتاب شما را صفر تا صد انجام می‌دهد؟ با وجود خدمات زبانی مختلف ترجمیک از هر مترجم دیگری بی‌نیاز خواهید بود. تنها کافی است که وارد سایت ترجمه ترجمیک شوید و در قسمت خدمات، سفارش مورد نظر خود را انتخاب کنید.

2 دیدگاه در «خلاصه و معرفی کتاب جزء از کل»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.