سئوی فروشگاه‌های ورزشی

۴ گام کاربردی برای سئوی فروشگاه‌های لوازم ورزشی

صاحب یک فروشگاه لوازم ورزشی هستید و به‌تازگی سایت خود را نیز راه‌اندازی کرده‌اید؟ پس تا به این جای کار خیلی خوب پیش آمده‌اید اما هنوز یک مرحله مهم دیگر پیش روی دارید: سئو کردن سایت.

پیاده‌سازی و اجرای اصول سئو جایگاه سایت شما را بهبود می‌بخشد و آن را در معرض دید طیف بیشتری از مشتریان بالقوه قرار می‌دهد. ناگفته پیداست که همه این‌ها، میزان سود و فروش کسب و کار شما را افزایش می‌دهد. بنابراین زمان را از دست ندهید و هرچه سریع‌تر پروژه سئوی سایت‌تان را کلید بزنید.

حال احتمالا به این فکر می‌کنید که تخصصی در سئو ندارید و از عهده انجام آن برنمی‌آیید. اما خبر خوبی برایتان داریم. برای سئو کردن فروشگاه‌های لوازم ورزشی، تنها به تولید محتوای متنی باکیفیت و استاندارد و رعایت برخی اصول و نکات ساده نیاز دارید. در این مطلب با ما همراه باشید تا این اصول و نکات را مرور کنیم.

مطالب مرتبط:

۷ نکته طلایی برای سئوی سایت‌های سفارش آنلاین غذا

چرا سئو؟ آیا سئو برای کسب و کارهای ورزشی ضروری است؟

فرقی ندارد که یک فروشگاه ورزشی یا یک باشگاه داشته باشید. در هر صورت باید این واقعیت را بپذیرید که بخشی از مشتریان بالقوه شما، پیش از ثبت نام در باشگاه یا خرید وسایل فروشی، سری به گوگل می‌زنند. این در حالی است که بسیاری از رقبای شما برای دیده شدن در گوگل و بهبود جایگاه سایت خود تلاش می‌کنند. بنابراین منطقی‌ترین کار این است که شما هم وارد میدان شوید و برای رفتن به صفحه اول گوگل مبارزه کنید. حتما می‌دانید که در این راه «سئو» قدرتمندترین ابزار شماست.

شاید برایتان عجیب باشد که چرا از لفظ «مبارزه» استفاده کردیم! ولی کنار زدن رقبا و تسخیر جایگاه نخست گوگل واقعا یک مبارزه است. البته این، به معنی پیچیدگی و سختی مسیر نیست. بلکه نکته مهم، مداومت و استمرار است. به عبارت بهتر، برای پیروزی در مسیر سئو باید دائما در حال کار باشید و پروژه‌های تولید محتوای متنی را متوقف نکنید.

مطالب مرتبط:

پنج دلیلی که کسب‌وکار شما به سئو نیاز دارد

چگونه یک سایت فروش لوازم ورزشی را سئو کنیم؟

در این بخش به معرفی و بررسی چند نکته مهم برای سئوی سایت لوازم ورزشی می‌پردازیم.

آموزش سئو کردن سایت ورزشی

روی نقاط قوت خود مانور دهید

به طور کلی وقتی پای فروش لوازم ورزشی به میان باشد، رقابت سخت و تنگاتنگ است. به عنوان مثال برندهای معروفی مثل آدیداس و نایک روی کلمه کلیدی «کفش ورزشی» کار می‌کنند. بنابراین بعید است که در برابر این برندها حرفی برای گفتن داشته باشید. اما حتی با این حال هم دلیلی برای ناامیدی وجود ندارد. چراکه کسب و کار شما هم نقاط قوت و ویژگی‌های مثبتی دارد. کافیست روی این ویژگی‌ها تمرکز کنید و از این راه سهم خود را از بازار بگیرید. برای این کار، نکات زیر را در نظر داشته باشید.

جایگاه خود را پیدا کنید و از کلمات کلیدی دم‌بلند (long-tail keywords) استفاده کنید

برای درک بهتر این نکته توجه شما را به مثال زیر جلب می‌کنیم.

تصور کنید که یک مربی بدنسازی هستید و می‌خواهید از طریق سئو، مشتری جذب کنید. این در حالی است که این فکر قبلا به ذهن ده‌ها مربی بدنسازی دیگر نیز رسیده و رقبای زیادی دارید. در چنین شرایطی باید به این فکر کنید که چه چیزی شما را از سایر رقبا متمایز می‌کند. مثلا یک مربی بدنسازی هستید، امکان تدریس خصوصی را دارید، دو فرزند دارید، در محله تهرانسر زندگی می‌کنید و به تاثیر تفکر مثبت بر سلامتی و تناسب اندام اعتقاد دارید. بنابراین می‌توانید به مادرانی که در محله شما زندگی‌کنند، به مسائلی مثل تاثیر ذهن بر جسم علاقه دارند و به فکر تناسب اندام هستند آموزش دهید.

احتمالا بعد از تحقیق کلمات کلیدی به لیستی مشابه لیست زیر می‌رسید. به این عبارات، کلمات کلیدی نیچ یا کلمات کلیدی دم‌بلند می‌گویند.

  • مربی خصوصی بدنسازی برای خانم‌ها در تهرانسر
  • مربی خصوصی بدنسازی در تهرانسر
  • مربی خصوصی در تهرانسر
  • مربی یوگا و تناسب اندام در تهرانسر
  • مربی بدنسازی برای مادران شیرده در تهرانسر

کافیست این کلمات و عبارات را در پروژه‌های تولید محتوای متنی خود استفاده کنید تا دقیقا در معرض دید مخاطبان هدف خود قرار بگیرید.

رتبه‌بندی کلمات کلیدی لانگ‌تیل، خیلی راحت‌تر از کلمات کلیدی منفرد و کوتاه است. چراکه این کلمات هدفمندتر هستند و مستقیما مخاطبان موردنظر شما را نشانه می‌گیرند. بنابراین تا جایی که می‌توانید جزئیات و ویژگی‌های خاص کسب و کارتان را شناسایی کنید.

آموزش سئو کردن سایت ورزشی

مطالب مرتبط:

۴ گام ساده برای تحقیق کلمه کلیدی نیچ (Niche Keyword)

سئوی محلی را فراموش نکنید

سئوی لوکال یا محلی، یکی از قابلیت‌های نسبتا جدید گوگل است که برای تسهیل فرایند سرچ کاربران نظر گرفته شده است. این قابلیت خدماتی که در نزدیکی محل سکونت کاربر ارائه می‌شوند را در اولویت نمایش قرار می‌دهد. به عنوان مثال تصور کنید که فروشگاه لوازم ورزشی شما در محله طرشت قرار دارد و آدرس آن را در گوگل ثبت کرده‌اید. از طرف دیگر کاربران عبارت «فروشگاه لوازم ورزشی در طرشت» یا «فروشگاه لوازم ورزشی نزدیک من» را سرچ می‌کنند. در این صورت گوگل فروشگاه شما را بالاتر از فروشگاه‌های سایر محلات به نمایش می‌گذارد.

بنابراین حتما آدرس محل کسب و کار خود را ثبت کنید تا مشتریان محلی شما را پیدا کنند و خدمات خاصی که در یک منطقه خاص ارائه می‌دهید برجسته‌تر شود.

مطالب مرتبط:

سئو محلی چیست و چه کاربردی دارد؟

با انجمن‌های ورزشی آنلاین در ارتباط باشید

این روزها در فضای مجازی انجمن‌های ورزشی آنلاین زیادی وجود دارد. حتما شما هم خواسته یا ناخواسته عضو یک یا چند کانال یا پیج اینستاگرامی ورزشی شده‌اید. این انجمن‌ها موضوعات و مخاطبان متنوعی دارند و حتی از نظر سن و جنسیت نیز متفاوت هستند.

سعی کنید انجمن‌های آنلاینی که با موضوع کسب و کار شما متناسب هستند را پیدا کنید و در آن‌ها تبلیغ کنید. کافیست چرخی در شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام و تلگرام بزنید و هشتگ‌های مرتبط با کسب و کارتان را جست‌وجو کنید. قطعا گزینه‌های مناسب زیادی را برای تبلیغات یا تبادل پیدا خواهید کرد.

محتوای جذاب و مفید تولید کنید

تقریبا همه مدیرانی که اقدام به راه‌اندازی وب‌سایت کرده‌اند، از ضرورت تولید محتوای متنی مطلع هستند. با این حال بسیاری از آن‌ها نمی‌دانند که تولید محتوای متنی فقط برای پر کردن صفحات نیست بلکه تنها محتوایی موثر و مفید است که کاربرپسند و جذاب باشد.

آموزش سئو

حتما برای شما هم پیش آمده که به محتوایی جذاب و خاص برخورد کرده و آن را با دوستانتان به اشتراک گذاشته باشید. احتمالا نمی‌دانستید ولی با این کار به توسعه و پیشرفت نشردهنده محتوا کمک کرده‌اید. بنابراین حالا که خودتان در جایگاه مدیر سایت و تولیدکننده محتوا قرار گرفته‌اید، از این تجربه استفاده کنید و با تولید محتواهای جذاب و کاربردی، مخاطبان را به اشتراک‌گذاری محتواهای خود ترغیب کنید. هرچه مخاطبان بیشتری محتوای شما را به اشتراک بگذارند، جایگاه گوگل شما نیز بهتر خواهد شد. اما چطور به این هدف برسیم؟

محتواهای صوتی، ویدیویی و تصویری تولید کنید

شاید این روزها کسی حال و حوصله مطالعه متن‌های طولانی را نداشته باشد ولی ویدیوها و تصاویر همیشه جذاب بوده‌اند. بنابراین کمی خلاقیت به خرج دهید و علاوه بر تولید محتوای متنی، روی محتواهای ویدیویی، تصویری و صوتی نیز زمان بگذارید.

خوشبختانه زمینه کاری شما، یعنی ورزش، پتانسیل زیادی برای این کار دارد. به عنوان مثال می‌توانید درباره ورزش و استفاده از وسایل ورزشی ویدیوی آموزشی بسازید یا مراحل انجام صحیح حرکات ورزشی را از طریق تصاویر کاربردی، آموزش دهید.

نیاز مخاطب را در نظر بگیرید

اطلاعات تماس، صفحه درباره ما، صفحه خرید و… از جمله محتواهای پیش‌فرض و ثابت همه سایت‌هاست. پس سایت شما همین حالا هم محتوای متنی زیادی دارد؛ اما این کافی نیست. شما باید چیزی فراتر از محتواهای معمولی ارائه کنید به عبارت بهتر باید به کار مخاطب بیایید! لذا سعی کنید نیاز و درد مخاطب خود را پیدا کنید و پروژه‌های تولید محتوای متنی خود را پیرامون این موضوعات متمرکز کنید.

دعوت به اقدام را فراموش نکنید

شما باید برای تولید محتواهای مفید و کاربردی تلاش کنید اما این تلاش زمانی به نتیجه می‌رسد که اشتراک‌گذاری محتوا را به مخاطبان یادآوری کنید. در دنیای سئو، به این کار دعوت به اقدام یا CTA گفته می‌شود.

بهتر است دعوت به اقدام به صورت مستقیم انجام شود. مثلا خیلی صریح و مستقیم از مخاطبان بخواهید که محتوای شما را برای دوستان خود ارسال کنند یا کامنت بگذارند.

مطالب مرتبط:

CTA چیست؟ معرفی ۵ CTA وسوسه‌انگیز و موثر

مطمئن شوید که مخاطبان می‌توانند شما را پیدا کنند

اگر مخاطبان نتوانند کسب و کار شما را پیدا کنند، تمام زحماتی که برای سئو و تولید محتوا می‌کشید به هدر خواهد رفت. بنابراین اطلاعات تماس کسب و کار شما باید در دسترس مخاطبان قرار داشته باشد. این اطلاعات می‌تواند شامل شماره‌های تماس، آی‌دی شبکه‌های اجتماعی، آدرس دقیق فروشگاه، ایمیل و… باشد و در یک صفحه جداگانه دسته‌بندی شود.

نکته: بهتر است موقعیت مکانی فروشگاه را روی نقشه مشخص کنید و به لندینگ پیج اطلاعات تماس اضافه کنید.

سخن پایانی: سئوی کسب و کارهای ورزشی یک مارتن است نه دوی سرعت

وقتی پروژه سئوی یک کسب و کار ورزشی را شروع می‌کنید، ممکن است یک‌شبه نتیجه نبینید اما نباید امیدتان را از دست بدهید. چراکه در کسب و کارهای ورزشی میزان رقابت زیاد است. اما اگر در تولید محتوای متنی استمرار و مداومت داشته باشید، محتواهای قبلی را به‌روزرسانی کنید، سایتی خوب و موبایل فرندلی داشته باشید و سایر نکات سئو را رعایت کنید، قطعا به نتیجه خواهید رسید.

با ثبت سفارش در سایت سفارش تولید محتوا ترجمیک، دغدغه‌ای بابت کیفیت محتواهای سایت‌تان نخواهید داشت. همین حالا ثبت سفارش کنید.

اگر به تولید محتوا و سئو علاقه دارید، می‌توانید در ترجمیک مشغول به کار شوید. کافیست رزومه خود را به صفحه استخدام مترجم ارسال کنید.

یک دیدگاه در «۴ گام کاربردی برای سئوی فروشگاه‌های لوازم ورزشی»;

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.