دریافت-گواهی-اشتغال-به-تحصیل-از-سایت-آموزش-و-پرورش

دریافت گواهی اشتغال به تحصیل از آموزش و پرورش

تا به حال شده است که برای یک سفر خارجی به گواهی اشتغال به تحصیل نیاز داشته باشید؟ دانش‌آموزانی که همراه با خانواده خود قصد سفرهای خارج کشور را دارند، معمولا باید گواهی اشتغال به تحصیل خود را دریافت کنند. اگر قصد دریافت گواهی اشتغال به تحصیل از سایت آموزش و پرورش را دارید، این مقاله را تا انتها دنبال کنید.

خیلی از مشتریانی که برای ترجمه رسمی به ترجمیک مراجعه می‌کنند، سفارش ترجمه گواهی اشتغال به تحصیل دانش‌آموزی را دارند. به طور کلی این گواهی جهت اخذ ویزای کشورهای مختلف (به خصوص ویزای توریستی) بسیار پرکاربرد است. بد نیست که با فرایند کامل دریافت گواهی اشتغال به تحصیل دانش‌آموزی آشنایی کامل داشته باشیم.

از دیگر کاربردهای مهم گواهی اشتغال به تحصیل می‌توان به ثبت‌نام در دانشگاه‌ کشورهای همسایه، معافیت تحصیلی و دیگر موارد اشاره کرد. به طور کلی گواهی اشتغال به تحصیل ثابت می‌کند که شما همچنان دانش‌آموز هستید، فارغ‌التحصیل نشده‌ و انصراف نیز نداده‌اید.

تا پایان این مقاله با ترجمیک همراه شوید تا به بررسی نحوه دریافت گواهی اشتغال به تحصیل دانش‌آموزی بپردازیم.

مطالب مرتبط:

آموزش درخواست آنلاین صدور ویزا از سامانه میخک

گواهی اشتغال به تحصیل چیست؟

گواهی اشتغال به تحصیل یا Certificate of Student (Status)، مدرکی است که نشان می‌دهد شخصی شاغل به تحصیل است. این مدرک ضمن اثبات هویت فرد، برای اخذ ویزاهای مختلف کاربرد گسترده‌ای دارد. یکی از مهم‌ترین نقش‌های این گواهی در اخذ ویزای توریستی نمایان می‌شود. این موضوع ثابت می‌کند که دانش‌آموز دلیلی برای بازگشت به وطن خود را داشته و قصد اقامت طولانی مدت ندارد.

چگونه گواهی اشتغال به تحصیل دانش‌آموزی را دریافت کنیم؟

خوشبختانه امروزه دریافت گواهی اشتغال به تحصیل به صورت الکترونیکی نیز ممکن است. این یعنی تنها با در دست داشتن کارت ملی و یک رایانه، به راحتی گواهی اشتغال به تحصیل را اخذ خواهید کرد. برای شروع، وارد صفحه سامانه مدیریت خدمات دولت شوید و مراحل زیر را دنبال کنید.

مراحل دریافت گواهی اشتغال به تحصیل از سایت آموزش و پرورش

روی بخش «خدمت من» کلید کنید تا وارد صفحه «خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش» شوید.

دریافت گواهی اشتغال به تحصیل از سایت آموزش و پرورش

در قسمت نام کاربری کد ملی دانش‌آموز و در قسمت گذرواژه رمز تعیین شده توسط والدین را وارد کنید.

خدمات الکترونیکی آموزش و پرورش

چنانچه رمز تعیین شده ندارید و پیش‌تر در سامانه دولت من ثبت نام نکرده‌اید، راهنمای ویدئویی موجود در بخش «ورود دانش‌آموزان» را دنبال کنید.

پس از اینکه به حساب کاربری دانش‌آموزان وارد شدید، با انتخاب «گواهی اشتغال به تحصیل» نسبت به دریافت این گواهی اقدام کنید.

دریافت گواهی اشتغال به تحصیل دانش‌آموزی

گواهی اشتغال به تحصیل چه کاربردی دارد؟

همانطور که ذکر کردیم، گواهی اشتغال به تحصیل کاربردهای متعددی دارد. یکی از مهم‌ترین کاربردهای این گواهی اخذ ویزاهای مختلف است. به این صورت که ضمن ترجمه رسمی این مدرک در دارالترجمه رسمی مربوطه، آن را به سفارت ارائه خواهید داد. دیگر کاربردهای مهم گواهی اشتغال به تحصیل موارد زیر به شرح زیر شناخته می‌شود:

  • احراز هویت دانش‌آموز
  • استفاده از بورسیه‌ها و تحصیل در خارج کشور
  • مدرک هویتی برای اخذ ویزای توریستی و دیگر ویزاها
  • نشان‌دهنده سوابق تحصیلی فرد

شرایط دریافت گواهی اشتغال به تحصیل از آموزش و پرورش چیست؟

برای اخذ این گواهی دانش‌آموزان ملزم هستند تا قوانین مشخصی را رعایت کنند. چنانچه دانش‌آموز واجد دریافت این گواهی باشد، در فرایند آن مانعی وجود نخواهد داشت. در ادامه شرایط اخذ گواهی اشتغال به تحصیل را خواهیم خواند:

  • تحصیل مستمر و فعال (دانش‌آموز باید در زمان اخذ گواهی در مدرسه مشغول به تحصیل باشد)
  • نداشتن موارد انضباطی
  • نداشتن بدهی به مدرسه

سخن پایانی

دریافت گواهی اشتغال به تحصیل از آموزش و پرورش به صورت حضوری نیز ممکن است. در مقاله‌ای که خواندیم، مراحل دریافت این گواهی را به صورت الکترونیک مرور کردیم. فرایند دریافت الکترونیکی گواهی اشتغال به تحصیل به قدری راحت است که در هر کجا آن را انجام خواهید داد.

اگر برای ترجمه رسمی مدارک تحصیلی خود به یک دارالترجمه معتبر نیاز دارید، ترجمیک همراه شما است. با کمک خدمات زبانی ترجمیک، نگران فرایند ترجمه رسمی هیچ کدام از مدارک خود نباشید. تنها کافی است که وارد صفحه ترجمه رسمی ترجمیک شده و سفارش خود را ثبت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.