بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی

بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی سال ۲۰۲۴

خیلی از دانشجویانی که نمرات بالایی دارند یا علاقه‌مند به کسب تجارب جدیدند، به مهاجرت تحصیلی فکر می‌کنند. اولین کاری که پیش از عملی کردن این تصمیم باید گرفت، پیدا کردن یک کشور مناسب است؛ کشورهایی که امکانات رفاهی مناسب دارند و شرایط خوبی را برای یک دانشجو فراهم می‌کنند. اما بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی در سال ۲۰۲۴ کدام است؟

دانشجویان همواره به دنبال ادامه تحصیل در بهترین کشورها هستند. تحصیل در خارج کشور جهان‌بینی آن‌ها را گسترش می‌دهد و بردباری آنان را نیز بیشتر می‌کند. علاوه بر آن، تجربیات متعددی به آن‌‌ها هدیه می‌دهد و مستقل‌تر خواهند شد. چه چیزی از این بهتر؟ با این حال، پیش از رسیدن به همه این موارد، ابتدا باید مقصد خود را مشخص کنند.

تعداد دانشجویانی که برای مقاصد تحصیلی به کشورهای مختلف مهاجرت می‌کنند، هر سال افزایش می‌یابد. مسئله اینجاست که این مقاصد متنوع نیز شده است. این یعنی دانشجویان صرفا آرزوی ایالات متحده یا انگلستان را در سر ندارند و به کشورهای دیگر نیز فکر می‌کنند.

بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی کجا است؟ چه کشورهایی امکانات رفاهی بیشتری برای دانشجویان در نظر گرفته‌اند؟ یک کشور مناسب برای تحصیل چه ویژگی‌هایی دارد؟ تا آخر این مقاله با ترجمیک، پلتفرم اختصاصی ترجمه رسمی مدارک همراه باشید تا به پاسخ این سوالات بپردازیم.

مطالب مرتبط:

هزینه ترجمه مدارک برای اپلای و مهاجرت تحصیلی

بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی در سال ۲۰۲۴

تحصیل در خارج از کشور یکی از حیاتی‌ترین تصمیمات زندگی است. قبل از انتخاب یک کشور برای تحصیل، جنبه‌های مهمی را باید در نظر بگیرید. برخی از مهم‌ترین جوانب برای تحصیل در خارج کشور، به شرح زیر هستند:

  • کیفیت تدریس اساتید
  • امکان اشتغال پس از تحصیل و ظرفیت استخدام
  • توسعه کشوری
  • هزینه‌های تحصیل در خارج از کشور
  • فرهنگ و سبک زندگی
  • بورسیه و بودجه
  • آموزش زبان و نوع زبان مقصد

جدول زیر لیست بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی در سال ۲۰۲۴ را نشان می‌دهد:

۱

استرالیا

۲

انگلستان

۳

ایالات متحده

۴

آلمان

۵

کانادا

۶

فرانسه

۷

اسپانیا

۸

ایتالیا

۹

سوییس

۱۰

سنگاپور

استرالیا

استرالیا یک مقصد هیجان‌انگیز برای دانشجویان بین‌المللی است. این کشور در منطقه اقیانوسیه امکانات متفاوت تحصیلی و شغلی را برای دانشجویان خود فراهم می‌کند. از جمله مهم‌ترین دلایلی که باید استرالیا را اولین مقصد اپلای خود بدانید، اینجاست:

  • دانشگاه‌های برتر
  • شهرت جهانی
  • شهرهای زنده
  • جامعه چندفرهنگی
  • اقتصاد پایدار
  • فرصت‌های متعدد
  • مناظر طبیعی بکر
  • فعالیت‌های سرگرم‌کننده
  • دیگر موارد

با این وجود، استرالیا مسیری طولانی دارد و برای دانشجویانی که تمایل به دوری زیاد از وطن خود ندارند، مناسب نیست.

مهاجرت تحصیلی به استرالیا
استرالیا یک مقصد هیجان‌انگیز برای دانشجویان بین‌المللی است.

رنکینگ دانشگاه‌های استرالیا

رتبه کشوری

رتبه جهانی

نام دانشگاه

۱

۱۴

دانشگاه ملبورن

۲

۱۹

دانشگاه نیو ساوت ولز

۲

۱۹

دانشگاه سیدنی

انگلستان

انگلستان مهد برترین دانشگاه‌های جهان است. دانشگاه‌های انگلستان دوره‌ها و مدارک معتبری را به طور سالانه ارائه می‌دهند. مدرک تحصیلی از یک دانشگاه انگلستان، تجربه ارزشمندی را به دانشجویان می‌دهد. بدون شک این کشور یکی از بهترین کشورها برای دانشجویان بین‌المللی است. با این حال، هزینه‌های بالا یکی از معایب تحصیل در انگلستان به شمار می‌رود.

رنکینگ دانشگاه‌های انگلستان

رتبه کشوری

رتبه جهانی

نام دانشگاه

۱

۲

دانشگاه کمبریج

۲

۳

دانشگاه آکسفورد

۳

۶

کالج لندن

ایالات متحده

ایالات متحده به‌دلیل دانشگاه‌های معتبر، امکانات تحقیقات نوآورانه و برنامه‌های علمی متنوع، شهرت دارد. مدارک معتبر و فرصت‌های مطالعه و تحقیقات از جنبه‌های مثبت تحصیل در این کشور هستند. تنوع قومیتی امکان رشد زیادی را در این دانشگاه فراهم می‌کند. علاوه بر آن، مدارک معتبر این دانشگاه‌ها امکان پیدا کردن شغل مناسب در تمام جهان را به دانشجو می‌دهد.

رنکینگ دانشگاه‌های ایالات متحده

رتبه کشوری

رتبه جهانی

نام دانشگاه

۱

۱

دانشگاه ماساچوست

۲

۴

دانشگاه هاروارد

۳

۵

دانشگاه استندفورد

آلمان

آلمان یکی از بهترین کشورهای اروپایی برای تحصیل در نظر گرفته می‌شود. علاوه بر آن، یکی از بهترین و در عین حال ارزان‌ترین کشورهای جهان برای تحصیل است. تحصیل رایگان، طیف گسترده‌ای از برنامه‌های دانشگاهی در رشته‌های مختلف را پوشش می‌دهد. نکته خوب این است که دانشجویان می‌توانند تا در حین تحصیل در آلمان، به صورت پاره وقت کار کنند.

رنکینگ دانشگاه‌های آلمان

رتبه کشوری

رتبه جهانی

نام دانشگاه

۱

۳۷

دانشگاه فنی مونیخ

۲

۵۴

دانشگاه مونیخ (لودویگ ماکسیمیلیان)

۳

۸۷

دانشگاه هایدلبرگ

کانادا

دانشگاه های کانادا به دلیل رتبه عالی در آموزش‌های آکادمیک و امکانات پیشرفته، در سطح جهانی شناخته شده هستند. کانادا به دلیل فرهنگ کاری عالی پس از تحصیل، فضای خوشایند و جامعه مناسب برای ایرانیان به عنوان یکی از بهترین کشورها برای تحصیل در خارج از کشور به حساب می‌آید.

رنکینگ دانشگاه‌های کانادا

رتبه کشوری

رتبه جهانی

نام دانشگاه

۱

۲۱

دانشگاه تورنتو

۲

۳۰

دانشگاه مک‌گیل

۳

۳۴

دانشگاه بریتیش کلمبیا

فرانسه

فرانسه یعنی فرهنگ سرزنده، غذاهای لذیذ و تاریخ جذاب. فرانسه دارای دانشگاه های معتبر، آموزش در سطح جهانی، فرصت‌های مناسب شغلی و غیره است. علاوه بر این، فرانسه یکی از ارزان‌ترین کشورهای جهان برای تحصیل است.

مهاجرت تحصیلی به فرانسه

رنکینگ دانشگاه‌های فرانسه

رتبه کشوری

رتبه جهانی

نام دانشگاه

۱

۲۴

دانشگاه پی‌اس‌ال

۲

۳۸

دانشگاه پلی‌تکنیک پاریس

۳

۵۹

دانشگاه سوربن

اسپانیا

اسپانیا کشوری با فرهنگ غنی و مردمی خونگرم است. این کشور ضمن زبان رسمی کشور خود، انگلیسی را نیز به رسمیت می‌شناسد و امکان تحصیل به این زبان وجود خواهد داشت. حدود ۷۶ دانشگاه اسپانیایی در بخش آموزش عالی آن وجود دارد که یک انتخاب خوب به شمار می‌آیند.

مطالب مرتبط:

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی اسپانیا

رنکینگ دانشگاه‌های اسپانیا

رتبه کشوری

رتبه جهانی

نام دانشگاه

۱

۱۴۹

دانشگاه خودمختار بارسلونا

۲

۱۶۴

دانشگاه بارسلونا

۳

۱۷۱

دانشگاه مادرید

ایتالیا

ایتالیا به دانشجویان بین المللی این فرصت را می‌دهد که به تحصیلات در سطح جهانی دست یابند و خاطرات زیبایی خلق کنند. ایتالیا یکی از جذاب‌ترین کشورهای جهان است. ضمن این موضوع، یکی از بهترین کشورها برای دانشجویان بین‌المللی نیز به حساب می‌آید.

رنکینگ دانشگاه‌های ایتالیا

رتبه کشوری

رتبه جهانی

نام دانشگاه

۱

۱۲۳

دانشگاه پلی‌تکنیک میلان

۲

۱۳۴

دانشگاه دانشگاه ساپینزا روم

۳

۱۵۴

دانشگاه بولونیا

سوییس

سوئیس علاوه بر مناظر زیبا و آب و هوای مناسب، یکی از امن‌ترین کشورهای جهان است. سطح زندگی و تحصیل در این کشور رتبه بسیار بالایی دارد.

رنکینگ دانشگاه‌های سوییس

رتبه کشوری

رتبه جهانی

نام دانشگاه

۱

۷

دانشگاه ETH زوریخ

۲

۳۶

دانشگاه EPFL

۳

۹۱

دانشگاه زوریخ

سنگاپور

سنگاپور یکی از بهترین کشورها برای تحصیل آسیا است. دانشگاه‌های این کشور برنامه‌های متفاوتی را برای دانشجویان فراهم کرده‌اند. آب و هوای مناسب و فرهنگ مشابه با ایران،‌ این کشور را به یک مقصد تحصیلی مناسب برای ایرانیان بدل می‌کند.

رنکینگ دانشگاه‌های سنگاپور

رتبه کشوری

رتبه جهانی

نام دانشگاه

۱

۸

دانشگاه ملی سنگاپور

۲

۲۶

دانشگاه دانشگاه فناوری نانیانگ

۳

۴۲۹

دانشگاه فناوری و طراحی سنگاپور

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی بهترین مقاصد تحصیلی در سال ۲۰۲۴ پرداختیم. با داشتن یک رزومه خوب و ترجمه رسمی مدارک تحصیلی، می‌توانید که با یک استراتژی مناسب برای دانشگاه دلخواه خود درخواست دهید. هرگز فراموش نکنید که پیش از اپلای در رابطه با دانشگاه مقصد خود خوب تحقیق کنید.

در صورتی که برای ترجمه مدارک تحصیلی، ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی و دیگر خدمات زبانی به یک موسسه معتبر نیاز دارید، ترجمیک همراه شماست. ترجمیک خدمات ترجمه انواع اسناد و مدارک شما را در پلتفرم اختصاصی خود و در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام خواهد داد. فرصت را از دست ندهید و همین حالا برای سفارش خود در سایت اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.