سئوی سایت‌های زیبایی

۶ گام تا سئوی سایت‌های خدمات زیبایی

صنعت زیبایی یکی از پررونق‌ترین صنایع دنیای امروز است. به هر خیابانی که پا بگذاریم، حداقل یک سالن زیبایی می‌بینیم و وارد هر سالنی که می‌شویم، با خدمات مختلف پوست، مو، ناخن و… روبه‌رو می‌شویم. بنابراین اگر شما هر در این حوزه فعالیت می‌کنید و صاحب یک سالن زیبایی هستید، حتما درآمد خوبی دارید! اما آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که چه‌قدر رقیب دارید؟ آیا راهکاری برای پیشی گرفتن از بقیه آرایشگرها در نظر گرفته‌اید؟

راه‌اندازی سایت و سئو کردن آن، یکی از بهترین و تاثیرگذارترین راهکارهای توسعه کسب و کار شماست؛ راهکاری که رقبای زیادی را کنار می‌زند و مشتریان بیشتری را جذب شما می‌کند.

حال احتمالا از خودتان می‌پرسید که «حرفه من آرایشگری است پس چطور به حوزه تخصصی سئو سایت ورود کنم؟». خبر خوب این است که به لطف تکنولوژی همین حالا هم با مفهوم سئو آشنایی دارید، هرچندکه ممکن است نام آن را نیز نشنیده باشید. برای اثبات این ادعا و آموزش سئوی سایت‌های خدمات زیبایی در ادامه مطلب با سایت خدمات تولید محتوا ترجمیک همراه شوید!

مطالب مرتبط:

راهنمای گام به گام سئوی سایت‌های آموزشی

سئو چیست؟

پیش از هر چیز باید مفهوم سئو را بررسی کنیم تا ترس‌تان از بین برود و جرات ورود به این حوزه را پیدا کنید. برای آشنایی با این مفهوم، به مثال زیر دقت کنید.

تصور کنید که به «خدمات کاشت ناخن در تهران» نیاز پیدا کرده‌اید و سالن خاصی را در نظر ندارید. پس تلفن همراه‌تان را برمی‌دارید و این عبارت را در گوگل جست‌وجو می‌کنید. سپس بلافاصله سایت‌هایی که این خدمات را ارائه می‌دهند بالا می‌آیند. اما تا به حال به این فکر کرده‌اید که ترتیب نمایش این سایت‌ها در گوگل بر چه اساسی است؟ چرا یک سایت رتبه اول صفحه اول را دارد ولی برای پیدا کردن یک سایت دیگر باید به صفحه دهم برویم؟

سئوی وب‌سایت آرایشگاهی

برای پاسخ به این سوال اجازه دهید آن سوی ماجرا را بررسی کنیم؛ جایی که صاحبان سایت‌‌ها، با تولید محتوای متنی مناسب و رعایت اصول سئو برادری خود را به گوگل اثبات می‌کنند! در واقع هرچه سایتی در این موارد عملکرد بهتری داشته باشد، نزد گوگل بهتر ارزیابی می‌شود و رتبه بالاتری به دست می‌آورد. به این فرایند سئو (بهینه‌سازی موتورهای جست‌وجو) می‌گویند. به عبارت دیگر، با رعایت برخی دستورالعمل‌ها و نکات، سایت شما سئو می‌شود. در ادامه با مهم‌ترین روش‌های سئو کردن آشنا خواهیم شد.

مطالب مرتبط:

سئو چیست؟ بررسی مفاهیم مقدماتی سئو برای افراد مبتدی

چرا سایت‌های خدمات زیبایی به سئو نیاز دارند؟

تا اینجا دیدیم که سئو چیز عجیب و غریبی نیست و مهم‌ترین ثمره آن رفتن به صفحه اول گوگل است. با این وجود اگر به دلایل بیشتری برای راه‌اندازی سایت و سئو آن نیاز دارید، این بخش را مطالعه کنید.

افزایش ترافیک سایت

بیش از ۲۵ درصد کلیک‌های کاربران، روی نخستین سایت صفحه اول اتفاق می‌افتد. بنابراین تلاش برای رسیدن به این جایگاه بسیار ارزشمند است. در واقع هرچه در سئوی سایت بهتر عمل کنیم و رتبه بهتری به دست بیاوریم، در معرض کلیک کاربران بیشتری قرار می‌گیریم و ترافیک بیشتری به دست می‌آوریم.

فروش بیشتر

هرچه ترافیک بیشتری داشته باشیم و افراد بیشتری از سایت ما بازدید کنند، احتمال فروش محصولات‌مان نیز افزایش می‌یابد. حتی ممکن است از این طریق مشتریان ثابت نیز پیدا کنیم.

برندسازی

همان‌طورکه عده‌ای از کاربران از خدمات سایت شما استفاده خواهند کرد، عده‌ای نیز به مشتری تبدیل نخواهند شد. اما حتی این دسته از مشتریان نیز با نام برند شما آشنا می‌شوند و ممکن است روزی از خدمات‌تان استفاده کنند. به این ترتیب، رفته‌رفته برند شما شهرت می‌یابد و مشتریان بالقوه زیادی پیدا می‌کند.

چگونه یک سایت خدمات زیبایی را سئو کنیم؟

بالاخره به اصل مطلب رسیدیم و قرار است با مهم‌ترین دستورالعمل‌های سئوی سایت‌های خدمات زیبایی آشنا شویم.

تحقیق کلمات کلیدی

کلمات کلیدی، دست راست شما در پروژه تولید محتوای متنی و سئو سایت هستند. چراکه این کلمات هستند که سایت شما و کاربران را به همدیگر می‌رسانند. به عبارت بهتر مخاطبان عبارات و کلمات موردنظرشان را در گوگل سرچ می‌کنند و گوگل نیز سایت‌هایی که شامل این کلمات باشند را به نمایش درمی‌آورد. برای درک بهتر این موضوع، مثالی که در ابتدای متن زدیم را به خاطر بیاورید.

سئوی سایت خدمات زیبایی

خودتان را جای مخاطب بگذارید

خودتان را جای مخاطب بگذارید و به این فکر کنید که اگر خودتان به خدمات زیبایی نیاز داشته باشید، چه کلماتی را جست‌وجو می‌کنید؟ همین کار ساده، نخستین مرحله از تحقیق کلمات کلیدی است و اطلاعات زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

برخی از کلمات کلیدی باید معرف نوع کسب و کار شما باشند

کلماتی مانند «سالن زیبایی»، «عروس‌سرا»، «مرکز تخصصی ناخن» اشاره‌ای مختصر اما جامع از نوع کسب و کار شما ارائه می‌دهند و به جذب هرچه بهتر مخاطبان هدف کمک می‌کند. بنابراین دسته‌ای از کلمات کلیدی خود را در این دسته قرار دهید و از این طریق نوع کسب و کارتان را معرفی کنید.

سراغ کلمات کلیدی نیچ بروید

کلمات کلیدی نیچ، به کلمات کلیدی دم‌دراز نیز معروف هستند و همان‌طورکه از نامشان پیداست، از چند بخش تشکیل شده‌اند. به عنوان مثال «خدمات تخصصی کاشت مژه در تهرانپارس» یک کلمه کلیدی دم‌دراز است و دقیقا مخاطبان هدف یعنی ساکنان تهرانپارس را هدف می‌گیرد. در نقطه مقابل، «کاشت مژه» یک کلمه کلیدی کلی است و افراد زیادی را مورد هدف قرار می‌دهد. حتی مخاطبانی که صرفا در حال جمع‌آوری اطلاعات درباره کاشت مژه هستند یا به دنبال آموزش کاشت مژه هستند نیز با این کلمه کلیدی جذب می‌شوند.

مطالب مرتبط:

۴ گام ساده برای تحقیق کلمه کلیدی نیچ (Niche Keyword)

تدوین استراتژی محتوایی

حتما بارها شنیده‌اید که برنامه‌ریزی، یکی از اصلی‌ترین عوامل موفقیت افراد است. این موضوع در سئوی سایت و بازاریابی محتوایی نیز صدق می‌کند. به عبارت دیگر، پیش از شروع کار باید برنامه‌ای جامع و مدون داشته باشید و طبق این برنامه پیش بروید. به این کار تدوین استراتژی محتوا می‌گویند. تدوین استراتژی محتوا، یکی از خدمات ترجمیک است و توسط کارشناسان مجرب و کارآزموده ارائه می‌شود. برای آشنایی بیشتر با این خدمات روی لینک زیر کلیک کنید.

مطالب مرتبط:

استراتژی تولید محتوا

استفاده از کلمات کلیدی در هدینگ‌ها

محتوا، یکی از اصلی‌ترین عناصر وب‌سایت آرایشگاه شماست و هدینگ‌ها نیز اصلی‌ترین بخش محتوای شما را تشکیل می‌دهند. این بخش‌ها محتوای شما را به چند بخش مجزا و در عین حال منسجم تقسیم می‌کنند و خوانش آن را ساده‌تر می‌کنند. به عنوان مثال محتوایی که درباره «خدمات فیبروز ابرو» نوشته شده است، چند هدینگ مهم دارد. ۱-هدینگ اول که شامل عنوان محتواست، ۲- هدینگ‌های دوم که شامل عناوین اصلی داخلی مهم است، ۳-هدینگ‌ها سوم و بالاتر که شامل زیرعنوان‌ها هستند.

مثلا ساختار چنین محتوایی می‌تواند به صورت زیر باشد:

  • معرفی خدمات فیبروز ابرو (هدینگ اول)
  • فیبروز ابرو چه مزایا و معایبی دارد؟ (هدینگ دوم)
  • هر یک از مزایا و معایب، هدینگ سوم می‌گیرند.
  • فیبروز ابرو برای چه افرادی مناسب است؟ (هدینگ دوم)
  • هر یک از دسته‌های افراد، هدینگ سوم می‌گیرند.

هدینگ‌ها هم برای مخاطب و هم برای گوگل حائز اهمیت هستند و مورد بررسی ویژه قرار می‌گیرند. بنابراین حتما برای نوشتن این بخش‌ها خلاقیت کافی به خرج دهید و کلمات کلیدی مهم را در آن‌ها بگنجانید. این کار چند فایده دارد: توجه مخاطبان را جلب می‌کند و به گوگل اثبات می‌کند که محتوای شما مفید و کاربردی است و مطابق نیاز کاربر نوشته شده است. مثلا هدینگ‌هایی که در مثال فرضی بالا نوشته شده‌اند، همگی شامل کلمه کلیدی اصلی محتوا یعنی «فیبروز ابرو» هستند.

سئوی محلی

معرفی به افراد محلی، باید یکی از استراتژی‌های بازاریابی آرایشگاه شما باشد. در این راستا می‌توانید از گوگل کمک بگیرید از تکنیک سئو محلی استفاده کنید. به کمک سئوی محلی، وقتی مشتریان اطراف خدمات شما را جست‌وجو می‌کنند، سایت شما در بالای SERP (صفحه نتایج موتور جست‌وجو) ظاهر می‌شود. به عنوان مثال تصور کنید که در محله تهرانسر، خدمات تخصصی فیشیال ارائه می‌کنید و از سئوی محلی نیز استفاده کرده‌اید. در این صورت هر کسی که عبارت «فیشیال در تهرانسر» را جست‌وجو کند، سایت آرایشگاه شما را می‌بیند.

سئوی خدمات زیبایی

مطالب مرتبط:

سئو محلی چیست و چه کاربردی دارد؟

نصب سرچ کنسول

Google Webmaster Tools که اخیرا با نام سرچ کنسول فعالیت می‌کند، به شما کمک می‌کند تا در موتورهای جست‌وجو مانند بینگ و یاهو، بر وضعیت وب‌سایت خود نظارت کنید و مشکلات فنی آن را برطرف کنید. به عنوان مثال به کمک این ابزار متوجه می‌شوید که سایت شما کند است یا سرعت مناسبی دارد؟ صفحات سایت به‌درستی بارگذاری می‌شوند یا با خطا مواجه می‌شوند؟

دریافت بک‌لینک‌های باکیفیت

به لینک‌هایی که از سایر سایت‌ها به سایت شما داده می‌شوند، بک‌لینک می‌گویند. به دست آوردن این چنین لینک‌هایی در حوزه سئو خارج صفحه (off-page seo) قرار می‌گیرد و تاثیر زیادی در رتبه‌بندی گوگل دارد. در واقع بک‌لینک‌ها، رای اعتماد سایر سایت‌ها به شما هستند و دلیلی برای اثبات کاربردی بودن محتوای سایت شما به شمار می‌روند.

استراتژی‌های زیادی برای ایجاد بک‌لینک وجود دارد. با این حال رایج‌ترین روش، ارسال پست وبلاگ مهمان است. برای این کار، در سایت‌هایی که امکان ساخت وبلاگ دارند، وبلاگ بسازید و پست منتشر کنید. در این پست‌ها به سایت خودتان لینک بدهید و فراموش نکنید که این کار را طبیعی انجام دهید.

مطالب مرتبط:

 ۱۳ روش کابردی برای گرفتن بک‌ لینک خارجی

آیا خدمات تولید محتوای متنی ترجمیک برای سالن‌های زیبایی مناسب است؟

خدمات سایت سفارش تولید محتوای ترجمیک در زمینه‌های مختلفی ارائه می‌شود. بدیهی است که زمینه زیبایی و آرایشی نیز در این حیطه قرار دارد. از این رو اگر صاحب یک سالن زیبایی هستید و به‌تازگی سایت خود را نیز راه‌اندازی کرده‌اید، از این خدمات سئومحور استفاده کنید.

برای استفاده از خدمات سایت سفارش تولید محتوا ترجمیک و اطلاع از تعرفه‌ها روی لینک رنگی کلیک کنید. توجه داشته باشید که این خدمات به صورت کاملا سئوشده و تخصصی ارائه می‌شوند.

در صورتی که به همکاری با دپارتمان تولید محتوای متنی ترجمیک تمایل دارید، رزومه خود را به صفحه استخدام مترجم ارسال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.