معرفی بهترین ابزارهای پیدا کردن ژورنال برای چاپ مقاله

چگونه برای چاپ مقاله، ژورنال پیدا کنیم؟

تا به حال برای شما هم این سوال پیش آمده است که چگونه مجله و ژورنال مناسب را برای چاپ مقاله علمی خود بیابید؟ یا چگونه می‌توان در سریع‌ترین زمان ممکن، بهترین مجلات مرتبط با زمینه پژوهش خود را پیدا کرد؟ اگر این موضوع، سوال شما هم هست، این مقاله برای شماست.

هنگامی که برای نگارش و چاپ مقاله خود تصمیم می‌گیرید، مراحل زیر را باید از پشت سر بگذرانید: انتخاب موضوع پژوهش، انتخاب استاد راهنما یا همکاران پژوهشی، مطالعه و ترجمه مقالات انگلیسی، انجام آزمایش‌های مربوطه، نگارش مقاله و انتخاب مجله برای ارسال مقاله.

مرحله انتخاب مجله، مرحله‌ای حساس و مهم است. معمولا فرایند بررسی هر مقاله چند هفته تا حتی چند ماه طول می‌کشد. اگر مقاله شما توسط یک مجله رد شود، در واقع زمان ارزشمند شما تلف می‌شود. به همین خاطر، بهتر است که از همان ابتدا دنبال مجلاتی باشید که علاوه بر داشتن امتیاز بالا، با موضوع مقاله شما مرتبط باشد. یکی از بهترین روش‌ها برای یافتن مجلات مرتبط، استفاده از ژورنال فایندرها (Journal Finder) است.

برای آشنایی با بهترین ژورنال‌ فایندرها و استفاده از آن‌ها جهت یافتن مجلات و ژورنال‌های مرتبط، در ادامه این مقاله وبلاگ ترجمیک همراه ما باشید!

مطالب مرتبط:

۱۰+ وب‌سایت مهم برای پژوهشگران و دانشجویان

معرفی بهترین ابزارهای آنلاین یافتن مجله (Journal Finder)

خوش‌بختانه ابزارهای متعددی برای یافتن مجلات مرتبط وجود دارد که تقریبا بیشتر آن‌ها رایگان هم هستند. استفاده از این ابزارها بسیار آسان است. معمولا به این ابزارها موضوع مقاله خود و چکیده‌ای از آن را ارائه می‌دهید و آن‌ها لیستی از مجلات معتبر را به شما نشان می‌دهند.

معمولا به این ژورنال فایندرها، موضوع مقاله خود و چکیده‌ای از آن را ارائه می‌دهید و آن‌ها لیستی از مجلات معتبر را به شما نشان می‌دهند.
معمولا به این ژورنال فایندرها، موضوع مقاله خود و چکیده‌ای از آن را ارائه می‌دهید و آن‌ها لیستی از مجلات معتبر را به شما نشان می‌دهند.

البته توجه داشته باشید که صرف دریافت این لیست کافی نیست. بلکه شما باید این مجلات را بررسی کنید و با توجه به امتیاز و سایر موارد، بهترین مجله را با توجه به شرایطتان انتخاب کنید. در ادامه به مشهورترین و کاربردی‌ترین ابزارهای آنلاین یافتن مقاله می‌پردازیم.

وب‌سایت Elsevier Journal Finder

استفاده از Elsevier Journal Finder بسیار آسان است. این ابزار فقط به چکیده، عنوان مجله یا کلمات کلیدی نیاز دارد. هنگامی که این اطلاعات را وارد می‌کنید، با استفاده از الگوریتم، مقاله شما را با ژورنال‌های توصیه شده الزویر مطابقت می‌دهد. سپس لیستی از مجلات معتبر و مرتبط را به شما ارائه می‌دهد.

آدرس ابزار Elsevier Journal Finder

وب‌سایت EndNote Manuscript Matcher

حتما شما هم با نرم‌افزار اندنوت آشنایی دارید. اندنوت که یکی از معروف‌ترین ابزارهای رفرنس‌دهی به شمار می‌آید، ابزاری مناسب برای یافتن مجلات مرتبط با موضوع مقاله شما نیز است. تنها چیزی هم که برای یافتن مجلات مرتبط به کمک این ابزار نیاز دارید، ارائه اطلاعات خاصی درباره دست‌نوشته‌تان مانند عنوان مقاله، چکیده و منابع است. سپس این ابزار مجلات را با هم مقایسه می‌کند تا مجلات مناسبی را برای انتشار مقاله شما پیدا کند.

آدرس ابزار EndNote Manuscript Matcher

وب‌سایت Springer Journal Suggester

ابزار پیشنهادی Springer Nature Journal با استفاده از کلمات کلیدی مقاله شما به مرتب‌سازی فهرستی از مجلات مرتبط با توجه به حوزه، ضریب تأثیر و سایر گزینه‌ها می‌پردازد.

آدرس ابزار Springer Journal Suggester

مطالب مرتبط:

معرفی بهترین نرم‌افزارهای رفرنس‌نویسی

وب‌سایت Web of Science

این ابزار، ابزار ارزشمندی است که به شما در یافتن مجله‌ای مناسب مطابق با نیازهای خود در میان شاخص‌های متعددی که در پلتفرم Web of Science میزبانی می‌شوند، کمک می‌کند. مجموعه Web of Science Core که تمامی رشته‌ها و حوزه‌ها را در بر می‌گیرد، یکی از زیر مجموعه‌های Web of Science است.

ابزار Web of Science Core که با دقت توسط یک تیم متخصص از ویراستاران داخلی مدیریت می‌شود، فقط مجلاتی را شامل می‌شود که سطوح بالایی از سختگیری ویرایشی و بهترین عملکرد را نشان می‌دهند. شما می‌توانید این جست و جو را بر اساس عنوان مقاله یا خلاصه‌ای از چکیده مقاله‌تان نشان دهید.

آدرس ابزار Web of Science

مطالب مرتبط:

چگونه بعد از سابمیت مقاله از وضعیت آن مطلع شویم؟

وب‌سایت Wiley Journal Finder

ابزار Wiley Journal Finder، با ارسال چکیده یا عنوان مقاله پژوهشی خود، به شما کمک می‌کند تا مناسب‌ترین مجلاتی را پیدا کنید که برای انتشار مقاله شما مناسب باشند.

آدرس ابزار Wiley Journal Finder

ابزار Wiley Journal Finder، با ارسال چکیده یا عنوان مقاله پژوهشی خود، به شما کمک می‌کند تا مناسب‌ترین مجلاتی را پیدا کنید که برای انتشار مقاله شما مناسب باشند.
ابزار Wiley Journal Finder، با ارسال چکیده یا عنوان مقاله پژوهشی خود، به شما کمک می‌کند تا مناسب‌ترین مجلاتی را پیدا کنید که برای انتشار مقاله شما مناسب باشند.

وب‌سایت Open Journal Matcher

ابزار Open Journal Matcher به یافتن مرتبط‌ترین پنج مجله با دسترسی آزاد به حوزه تحقیق شما کمک می‌کند. برای استفاده از ابزار فقط کافی است که اطلاعات خاصی مانند چکیده را در آن وارد کنید.

آدرس ابزار Open Journal Matcher

وب‌سایت Jane, Journal Author Name Estimator

در این وب‌سایت، می‌توانید کادری را پیدا کنید که در آن باید چکیده، عنوان یا کلمات کلیدی مقاله را ارسال کنید. سپس وب‌سایت jane.biosemantics این اطلاعات را با میلیون‌ها مقاله موجود در PubMed مقایسه می‌کند تا نویسندگان، مقالات و بهترین مجلات را پیدا کند.

آدرس ابزار Jane, Journal Author Name Estimator

وب‌سایت IEEE Publication Recommender

IEEE Publication Recommender ابزاری برای جست و جوی مجلات با استفاده از کلمات کلیدی یا آپلود مقاله شما برای دریافت پیشنهادات سفارشی است.

آدرس ابزار IEEE Publication Recommender

سخن پایانی

در این مقاله سایت ترجمه ترجمیک به معرفی بهترین ژورنال فایندرهایی که از آن‌ها برای یافتن مقالات مرتبط می‌توانید استفاده کنید، پرداختیم. البته توجه داشته باشید که بهترین شیوه این نیست که به صورت تصادفی تعدادی از این مجلات را انتخاب کنید و مقاله خود را برای آن‌ها ارسال کنید. اولین نکته این است که ارسال چندگانه یک مقاله ممنوع است. یعنی شما نمی‌توانید همزمان مقاله خود را برای چند مجله ارسال کنید.

هم‌چنین نکته دوم هم این است که شما باید مجله‌ای مناسب با شرایط خود را انتخاب کنید. بنابراین با دقت، مجلات ارائه‌شده را بررسی کنید و بهترین آن را انتخاب کنید.

در صورتی که به ترجمه مقاله خود نیاز دارید، با خیالی آسوده از خدمات سایت ترجمه ترجمیک استفاده کنید. برای مشاهده قیمت ترجمه مقاله کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.