خلاصه و معرفی کتاب قلعه حیوانات

خلاصه و معرفی کتاب مزرعه حیوانات

روزی که «جرج اورول» فکر کرد که با یک شیوه خلاقانه نسبت به کمونیسم شوروی انتقاد کند، کتاب «مزرعه حیوانات یا «قلعه حیوانات» شکل گرفت. کتابی که عناصر و شخصیت‌های اصلی آن حیوانات هستند، اما کلی حرف برای گفتن دارند؛ چیزی نزدیک به کلیله و دمنه و منطق‌الطیر فارسی!

اورول در این کتاب از مفهوم انقلاب می‌گوید، از سیاست‌مداران می‌گوید، از فرایند دگرگونی حکومت می‌گوید، از نظام کمونیسم و مفهوم آن می‌گوید و … . تمام این مفاهیم به شکل استعاری و نمادین در این کتاب بیان می‌شود.

اگر شما هم مثل ما مشتاق دانستن درباره این کتاب هستید، این بار با «خلاصه و معرفی کتاب مزرعه حیوانات» در کنار شماییم. تا انتها با ترجمیک، پلتفرم اختصاصی ترجمه کتاب، همراه شوید.

مطالب مرتبط:

خلاصه و معرفی کتاب مسخ

خلاصه کتاب قلعه حیوانات از جرج اورول

خلاصه کتاب قلعه حیوانات به این شکل آغاز می‌شود: یک شب همه حیوانات در مزرعه آقای جونز مانور دور هم جمع می‌شوند. در آن جمع میجر پیر، یک خوک دانا، خواب خود را تعریف می‌کند؛ خوابی که در آن همه حیوانات از ظلم و ستم انسان‌ها نجات پیدا کرده بودند.

پس از این گردهمایی، میجر اشاره می‌کند که برای رسیدن به چنین شرایطی، باید بسیار کار کرد و زحمت کشید. میجر پیر به زودی بعد از این ملاقات می‌میرد، اما حیوانات با الهام از او، طرح شورشی علیه جونز مانور را می‌چینند. پس از این ماجرا، سه خوک که خود را رهبر این شورش می‌دانند، اصول اساسی میجر را در قالب یک قانون اساسی معرفی می‌کنند.

یک روز زمانی که آقای جونز فراموش می‌کند که به حیوانات غذا دهد، انقلاب شکل می‌گیرد و آقای جونز و همکارانش از مزرعه بیرون می‌روند. مزرعه مانور به مزرعه حیوانات تغییر نام می‌یابد و هفت فرمان حیوان‌گرایی روی دیوار نقاشی می‌شود.

ویژگی‌های کتاب مزرعه حیوانات

ویژگی‌های کتاب مزرعه حیوانات به قدری واضح است که در طول داستان متوجه آن خواهید شد. با وجود اینکه شاید در ابتدا کمی حوصله‌تان سر برود، اما با شروع داستان دیگر کتاب را زمین نخواهید گذاشت! برخی از ویژگی‌های اصلی کتاب مزرعه حیوانات به شرح زیر هستند:

ویژگی‌های کتاب مزرعه حیوانات

وجود عناصر نمادین

کتاب قلعه حیوانات مثل یک معما می‌ماند. با هر سطر خواندن این کتاب متوجه زارهای نهفته در آن خواهید شد! بنابراین، هیچ‌گاه از رمزگشایی این کتاب خسته نمی‌شوید. هر شخصیت در این کتاب نماد یک شخصیت حقیقی و انسانی است. با کشف هر نماد در این کتاب، از مطالعه آن لذت می‌برید.

نثر روان

با وجود اینکه مزرعه حیوانات یک کتاب فلسفی به شمار می‌رود، اما نثری روان دارد. در این کتاب کلمات سخت و دشواری استفاده نشده است و معنای هر جمله به راحتی قابل درک است. نثر روان و قابل فهم،‌ یکی از ویژگی‌های اصلی این کتاب به شمار می‌رود.

بیان انتقادی

جرج اورول در این کتاب با زبانی تند از مفاهیم سیاسی انتقاد می‌کند، اما کسی به سادگی متوجه این موضوع نمی‌شود! چرا؟ چون اورول بیان انتقادی خود را زیر نمادها و عناصر داستانی پنهان کرده است. بیان انتقادی قلعه حیوانات به شیوه‌ای صحیح در داستان نمود پیدا می‌کند.

دلایلی که باید مزرعه حیوانات را بخوانید!

حالا که تا اینجا با فضا و خلاصه کتاب قلعه حیوانات آشنا شدیم، وقت آن است که به این پرسش پاسخ دهیم: «اصلا چرا کتاب مزرعه حیوانات را بخوانیم»؟ دلایل زیادی وجود دارد که باید کتاب مزرعه حیوانات را خواند. از جمله مهم‌ترین دلیل، درک نظام کمونیسم و نتایج آن است. در ادامه به برخی دیگر از انگیزه‌های مطالعه این کتاب اشاره خواهیم کرد.

نقطه اوج و فرود زیبا

مزرعه حیوانات یک داستان کامل است که به زیبایی از یک نقطه شروع شده و به‌موقع به پایان می‌رسد. وقتی به انتهای کتاب می‌رسید، با خود می‌گویید که گویا داستان ادامه دارد. اما اینطور نیست! در حقیقت پایان داستان قلعه حیوانات، شروع یک داستان جدید است و تا بی‌نهایت ادامه دارد. روند داستان این کتاب به درستی شکل گرفته و نقطه اوج و فرود بی‌نقصی را تجربه می‌کند.

جملات قابل تامل

جملات این کتاب به قدری قابل تامل هستند که شاید نیاز باشد تا مدت‌ها به آن فکر کنید! تنها کافی است که نگاهی تحلیلی به آن‌ها داشته باشید. برخی از جملات زیبای کتاب قلعه حیوانات را با هم می‌خوانیم:

  • همه حیوانات با هم برابرند، اما برخی از آن‌ها برابرترند.
  • فقط انسان مرده انسان خوبی است.
  • دیگر حرف چندانی باقی نمانده است. فقط تکرار می‌کنم که هیچ‌وقت وظیفه‌تان را در دشمنی با نوع بشر و همه رسم و رسوماتش از یاد نبرید. هر موجودی که روی دو پا راه برود دشمن است. هر موجودی که روی چهار پا راه برود یا بال داشته باشد، دوست است. این را هم یادتان باشد که در مبارزه‌مان علیه بشر نباید هیچ شباهتی به او پیدا کنیم. حتی وقتی که او را مغلوب کرده‌اید، از مفاسدش پیروی نکنید.

ترجمه کتاب مزرعه حیوانات

کتاب مزرعه حیوانات توسط مترجمان زیادی ترجمه شده است. لیست مترجمان کتاب مزرعه حیوانات با انتشارات آن‌ها را در کنار هم می‌خوانیم:

مترجم‌های کتاب مزرعه حیوانات
کتاب مزرعه حیوانات توسط مترجمان زیادی ترجمه شده است.
  • ترجمه کاوه میرعباسی، نشر چشمه
  • ترجمه احمد کسایی‌پور، نشر ماهی
  • ترجمه شهرزاد لولاچی، نشر افق
  • ترجمه حمیدرضا بلوچ، انتشارات مجید
  • ترجمه صالح حسینی و معصومه نبی‌زاده، انتشارات دوستان
  • ترجمه عباس زارعی، نشر آموت
  • ترجمه همایون نوراحمر، انتشارات وال
  • ترجمه امیر امیرشاهی، انتشارات جامی

مطالب مرتبط:

خلاصه و معرفی کتاب جزء از کل

زندگی‌نامه و بیوگرافی جورج اورول

اریک آرتور بلر با نام هنری و مستعار جرج اورول، یک داستان‌نویس، روزنامه‌نگار، منتقد ادبی و شاعر انگلیسی‌زبان بود. او در سال ۱۹۰۳ به دنیا آمد و در ۴۷ سالگی از دنیا رفت. پدرش یک نجیب‌زاده ثروتمند بود و خانواده او در رفاه اجتماعی به سر می‌بردند. با این حال، به دلیل زندگی در هند و در یک محیط طبقاتی، دیدگاه نوینی از فقر در او به وجود آمد.

جرج اورول که بیشتر به رمان‌های مزرعه حیوانات و «۱۹۸۴» مشهور است، در کتاب «درود بر کاتالونیا» از دیده‌های خود در جنگ اسپانیا نوشت. اورول در آن زمان مانند بسیاری از روشن‌فکران اروپایی، در جنگ اسپانیا علیه «فاشیست ژنرال فرانکو» شرکت کرد. در این جنگ به طرز شدیدی مجروح شد و بهبود نیافت. سرانجام در سال ۱۹۵۰ به واسطه همین جراحت، دار فانی را وداع گفت.

ترجمه کتاب در ترجمیک

در این مقاله به معرفی کتاب پرطرفدار مزرعه حیوانات پرداختیم. این کتاب کوتاه هر چند قطر کمی دارد، اما مفاهیم ارزشمندی درون آن نهفته است. امیدواریم که تا اینجا درک درستی از ساختار کتاب قلعه حیوانات در ذهن شما ایجاد کرده باشیم.

خوب است بدانید که ترجمیک علاوه بر ترجمه کتاب، پلتفرم اختصاصی ترجمه تخصصی و ترجمه فوری مقاله است. با کمک ترجمیک خدمات زبانی خود را به آسانی انجام دهید، بدون اینکه زمانی از شما گرفته شود! ترجمیک با پشتیبانی ۲۴ ساعته، همواره آماده ارائه خدمت‌رسانی به شما عزیزان است.

یک دیدگاه در «خلاصه و معرفی کتاب مزرعه حیوانات»;

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.