مغرفی ده کتاب برتر جهان

ده کتاب برتر جهان که باید بخوانید!

تصور کنید که عصر یک روز کاری خسته‌کننده، به دنبال کتابی هستید که ذهنتان را از وقایع روز منحرف کند. با این حال، نمی‌‌دانید که چه کتابی را مطالعه کنید و کمی سردرگم می‌شوید. درست همین‌جاست که عبارت «ده کتاب برتر جهان» را در اینترنت جست‌وجو می‌کنید و وارد این صفحه از وبلاگ ترجمیک می‌شوید!

شاید عبارت «ده کتاب برتر جهان» کمی جهت‌گیرانه باشد. به طور کلی در دنیای ادبیات هیچ چیز به طور مطلق «خوب» یا «بد» نیست. بنابراین ده کتاب برتر جهان صرفا بر اساس منتقدان، نظرات نویسندگان بزرگ،‌ فیلسوفان و در نهایت تعداد طرفداران آن‌ها به ثبت رسیده است.

اما سوال اینجاست که آیا کتاب‌های برتر جهان به مذاق ما خوش می‌آیند یا خیر؟ این همان پرسشی است که باید از خودتان بپرسید. اینکه به چه موضوعاتی علاقه دارید، میزان رضایت شما از یک کتاب را تا حد زیادی تعیین می‌کند. اگر به کتب عاشقانه و اجتماعی علاقه دارید، آنا کارنینا را بخوانید. اگر به تراژدی علاقه‌مند هستید، مادام بواری را بخوانید، یا اگر به ماجراجویی علاقه دارید، ماجراهای هاکلبری فین را بخوانید تا در نهایت از خواندن برترین کتاب‌های جهان خوشنود شوید.

آمار به دست آمده این مقاله از سایت معتبر برترین کتاب‌ها است و باز هم اشاره می‌کنیم که کتاب‌های خوب زیبایی وجود دارند که می‌توان از آن‌ها لذت برد. پس از آشنایی با آن‌ها، بهترین ترجمه کتاب مربوطه را پیدا کنید و از مطالعه آن لذت ببرید. در این مقاله ده کتاب برتر جهان انتظارمان را می‌کشند. برویم که با آن‌ها آشنا شویم.

مطالب مرتبط:

خلاصه و معرفی کتاب قلعه حیوانات

آنا کارنینا اثر لئو تولستوی

ممکن است که تا به حال نام این اثر معروف را شنیده باشید. این رمان حول محور آنا کارنینا، زنی از درجات بالا در قرن نوزدهم روسیه می‌چرخد. آنا کارنینا به دلیل نارضایتی از ازدواج خود با افسری جذاب به نام کنت رابطه‌ای عاشقانه برقرار می‌کند. سرانجام این رابطه، از دست دادن جایگاه اجتماعی آنا کارنینا و تبعات خاص آن است.

همزمان به موازات این داستان، زندگی روستایی لوین نیز به میان می‌آید که به دنبال معنای زندگی و خوشبختی واقعی است. این کتاب به موضوعاتی مانند عشق، ازدواج، وفاداری، هنجارهای اجتماعی و تلاش اجتماعی انسان برای خوشبختی می‌پردازد و یکی از شاهکارهای ادبیات جهان است.

مادام بواری اثر گوستاو فلوبر

مادام بواری درست در جایگاه دوم لیست ده کتاب برتر جهان قرار دارد. این داستان سرنوشتی غم‌انگیز را بیان می‌کند که درباره زن جوانی به نام بواری است. این خانم بر اثر ازدواج با یک دکتر کسل‌‌کننده اما مهربان، خود را ناراضی می‌بیند.

بر اثر این نارضایتی و برای فرار از ابتذال و پوچی دست به روابطی خارج از چهارچوب زناشویی می‌زند و سبک زندگی تجملی را پیش می‌گیرد. در نهایت میل او به هیجان او را به سمت یک مسیر نابودی مالی و ناامیدی سوق می‌دهد که سرنوشتی غم‌انگیز را رقم می‌زند.

مادام بواری در ده کتاب برتر جهان!
مادام بواری یک تراژدی زیبا است.

جنگ و صلح اثر لئو تولستوی

داستان این کتاب در دوران ناپلئون شرح داده می‌شود و چشم‌اندازی از جامعه روسیه و فرود آن در هرج و مرج جنگ را بیان می‌دارد. این کتاب زندگی به هم‌پیوسته پنج خانواده اشرافی، مبارزات، عاشقانه‌ها و سفرهای شخصی آن‌ها را در دوره پرآشوب تاریخ دنبال می‌کند. کتاب جنگ و صلح تولستوی به زیبایی مضامین عشق، جنگ و معنای زندگی را بیان می‌دارد که با داستان و شخصیت‌هایش به خوبی در هم می‌آمیزد.

گتسبی بزرگ اثر اف اسکات فیتزجرالد

داستان گتسبی بزرگ رمانی بر اساس زندگی یک میلیونر جوان و مرموز است که درگیر عشق یک بازیگر سابق می‌شود. وقایع این داستان در تابستان ۱۹۲۲ و جزیره لانگ اتفاق می‌افتد. در نهایت رازهای تاریک این میلیونر فاش می‌شود. این کتاب نقد پررنگی است از رویای فاسدهای آمریکایی در عصر جاز و افراط و زوال اخلاقی این دوران که پیامد ناشایستی دارد.

لولیتا اثر ولادیمیر ناباکوف

این کتاب درباره مردی به نام هامبرت است که به دلیل وسواس فکری درباره دختران نوجوان،‌ دست به رابطه‌ای مخرب با دخترخوانده دوازده ساله خود می‌زند. این داستان روایت احساسات مردی است که مدام قصد توجیه اعمال خود را دارد.

کتاب میدل مارچ اثر جورج الیوت

داستان این کتاب در شهر ساختگی میدل مارچ در اوایل قرن نوزدهم می‌گذرد. در این روایت چندین شخصیت دنبال می‌شوند؛ از جمله دوروتیا (یک زن جوان ایده‌آل‌گرا) و ترتیوس (یک پزشک جوان جاه‌طلب) که هر دو با خواسته‌های شخصی و معضلات اخلاقی دست و پنجه نرم می‌کنند. این داستان مفاهیمی چون عشق، ازدواج، جاه‌طلبی و تبعات آن را بیان می‌کند.

ماجراهای هاکلبری فین اثر مارک تواین

ماجراهای هاکلبری فین، همانطور که از نام او پیداست، داستان پسر جوانی به نام هاکلبری فین و برده فراری به نام جیم است که در رودخانه سی سی پی و با یک قایق سفر می‌کنند. داستان این کتاب در جنوب آمریکا پیش از جنگ داخلی سپری می‌شود و به موضوعاتی چون دوستی، آزادی و ریاکاری جوامع می‌پردازد.

داستان‌های آنتون چخوف اثر آنتون چخوف

نام آنتوان چخوف تقریبا برای تمام ما ایرانیان آشنا است. آنتوان چخوف به عنوان یکی از مشهورترین نویسندگان روس، مجموعه داستانی دارد که وقایع طنز و غمگینی را در برمی‌گیرد. داستان‌های آنتوان چخوف به یک اثر کلاسیک جادوانه بدل گشته است.

در جستجوی زمان از دست رفته اثر مارسل پروست

علت شهرت این کتاب و قرار گرفتن آن در لیست برترین کتاب‌های جهان شاید یک چیز باشد: روایت در بازه‌های زمانی متفاوت. از آنجایی که این کتاب از طریق خاطرات راوی به تحریر درآمده است، یک خط فکری بی‌نقص از خود به جا می‌گذارد.

کتاب در جست‌وجوی زمان از دست رفته در ده کتاب برتر جهان

هملت اثر ویلیام شکسپیر

بلاخره در انتهای لیست ده کتاب برتر جهان، به نام بزرگ‌ترین نویسنده تاریخ انگلستان برخورد کردیم. شاید هملت یکی از پرآوازه‌ترین آثار ویلیام شکسپیر باشد. این نمایشنامه کلاسیک درباره شاهزاده جوان دانمارکی می‌چرخد که پس از مرگ پدر و ازدواج مادر با عمویش دچار فروپاشی عاطفی می‌شود. این شاهزاده به واسطه روح پدرش درمی‌یابد که عمویش او را کشته است و در صدد انتقام برمی‌آید.

سخن پایانی

در این مقاله جذاب از ترجمیک به ده رمان شاهکار جهان اشاره کردیم و تا حدودی موضوع آن‌ها را با هم خواندیم. قطعا آثار زیبای فارسی و غیرفارسی زیادی وجود دارند که ارزش بسیار زیادی دارند اما در این لیست جا نشدند!

شرکت ترجمیک یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فعال در خدمات زبانی است. جدا از خدمات ترجمه کتاب، ترجمه دیگر متون عمومی و تخصصی در ترجمیک انجام خواهد شد. اگر شما هم اهل کتاب و مقاله بوده یا دانشجو هستید، خدمات ترجمه ترجمیک را از دست ندهید. جهت مشاهده هزینه ترجمه وارد شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.