چگونه رفرنس یک مقاله را پیدا کنیم

چگونه رفرنس یک مقاله را پیدا کنیم؟

تا به حال شده است که یک مقاله را بخوانید و به دنبال منابع آن بگردید؟ خیلی از دانشجویان در حوزه تخصصی و رشته خود مقالاتی را دنبال می‌کنند تا بعدها به عنوان یک الگو از آن استفاده کنند. برای درک بهتر چگونگی نوشتن این مقاله یا جذابیت آن، به دنبال رفرنس آن مقاله می‌گردند. پیدا کردن رفرنس یک مقاله کار سختی نیست، تنها کافی است که کمی اطلاعات خود را از چگونگی آن بالا ببریم.

با توجه به پیشرفت تکنولوژی، امروزه خیلی از مقالات ISI یا دیگر مقالات منابع الکترونیکی دارند. حتی خیلی از کتاب‌ها هم نسخه الکترونیکی دارند و خیلی راحت به عنوان منبع از آن‌ها استفاده می‌شود. بنابراین، به راحتی می‌توانیم که با چند ابزار خاص رفرنس یک مقاله را پیدا کنیم.

سایت ترجمه مقاله ترجمیک، این بار برای شما از پیدا کردن آسان رفرنس یک مقاله می‌گوید. تا انتهای این مقاله با ما همراه شوید تا دریابیم که چگونه رفرنس یک مقاله را پیدا کنیم. پس بدون معطلی، پیش به سوی اطلاعات مهم!

مطالب مرتبط:

معرفی بهترین روش‌های رفرنس‌نویسی

پیدا کردن رفرنس مقاله با کمک سایت citation.crosscite

مهم‌ترین سایت برای پیدا کردن رفرنس یک مقاله، وبسایت citation.crosscite است. با کمک این سایت تنها با درج DOI یک مقاله، منابع و مراجع دقیق آن را پیدا خواهید کرد. DOI شناسه‌ای عددی است که برای یک مقاله حکم شناسنامه را دارد. با کمک این سایت نیازی به درج دستی منبع ارجاع‌دهی نخواهید داشت و رفرنس یک مقاله به راحتی یافت خواهد شد.

سایت پیدا کردن رفرنس مقاله
مهم‌ترین سایت برای پیدا کردن رفرنس یک مقاله، وبسایت citation.crosscite است.

پیدا کردن رفرنس مقاله با هوش مصنوعی

همانطور که پیش‌تر گفتیم، دانشجویان با پیدا کردن منابع یک مقاله از آن الگو می‌گیرند تا در پروژه خود استفاده کنند. یکی از راه‌های مهم برای جست‌وجوی رفرنس یک مقاله، استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی است. جدا از چت ‌جی‌پی‌تی که به عنوان رفرنس‌یاب نیز استفاده می‌شود، ابزارهای دیگری نیز وجود دارند. استفاده از این ابزارها کار شما را در جست‌وجوی رفرنس برای مقاله آسان می‌کند.

یکی از این ابزارها سایت https://www.sourcely.net/ است. این سایت پرکاربرد با استفاده از جدیدترین روش‌های جست‌وجو، رفرنس‌های رایگان از موضوع یک مقاله را به شما می‌دهد. اگر برای ایده گرفتن یا جست‌وجوی منابع یک مقاله به یک سایت خب نیاز دارید، این سایت را از دست ندهید.

پیدا کردن رفرنس مقاله با هوش مصنوعی

برای استفاده از این ابزار ابتدا وارد سایت شوید. سپس در باکس سفید رنگ، عنوان مقاله مدنظرتان را وارد کنید. همچنین می‌توانید که فایل نوشتاری مقاله را نیز آپلود کنید تا این ابزار قدرتمند رفرنس آن را به شما تحویل دهد.

دلایل زیادی وجود دارند که برای پیدا کردن رفرنس مقالات باید از هوش مصنوعی استفاده کنید. جدا از سهولت در استفاده، با این کار منابع بیشتری برای مقالات خود پیدا خواهید کرد. از جمله امکانات خوب این ابزار، موارد زیر هستند:

  • امکان جست‌وجو با فیلتر: با استفاده از فیلترهای خاص مثل سال انتشار، تعداد کلمات و کلمات کلیدی جست‌وجوی خود را به نهایت دقت برسانید.
پیدا کردن رفرنس مقاله با هوش مصنوعی
  • امکان جست‌‌وجوی رفرنس مقالات فارسی: از جمله ویژگی‌های مهم این سایت، امکان جست‌وجوی مقالات فارسی است. با این حال، منابعی که دریافت خواهید کرد به زبان انگلیسی خواهند بود.

پیدا کردن رفرنس مقاله با استفاده از گوگل اسکالر

گوگل اسکالر مراجع مجلات الکترونیکی و وبسایت‌های علمی را پیدا می‌کند. برای این کار تنها کافی است که به بخش جست‌وجوی پیشرفته Google Scholar بروید. در کادر جست‌وجو عنوان دقیق مقاله را بنویسید. با استفاده از نوار کناری سمت چپ، جست‌وجوی خود را فیلتر کنید تا به دقت به رفرنس مدنظر خود برسید.

پایگاه‌های داده برای یافتن مقالات مرجع

شاید برایتان سوال شود که با پیدا کردن رفرنس‌های یک مقاله، چگونه می‌توانیم که منابع یا موارد مشابه بیشتری پیدا کنیم. اینترنت ابزار قدرتمندی است که به شما این امکان را می‌دهد تا به منابع علمی مشابه رفرنس‌های یک مقاله دست یابید. برای این کار می‌توانید که از وبسایت‌های زیر استفاده کنید:

  • Web of Science
  • Scopus
  • PubMed
  • ResearchG

سخن پایانی

با توجه به مواردی ذکر کردیم، پیدا کردن رفرنس یک مقاله از سه طریق ممکن است: هوش مصنوعی، سایت citation.crosscite و گوگل اسکالر. البته راه‌های دیگری برای پیدا کردن رفرنس مقالات وجود دارند، همه چیز به این بستگی دارد که در این مسیر چقدر پویا باشید.

اگر برای ترجمه تخصصی مقالات خود به یک سایت معتبر نیاز دارید،‌ ترجمیک در کنار شما است. ترجمیک با کمک مترجمان خبره خود ترجمه بسیاری از مقالات را برای دانشجویان انجام می‌دهد. تاکنون صدها سفارش ترجمه مقاله موفق در ترجمیک به ثبت رسیده است. همین حالا سفارش خود را در ترجمیک ثبت کنید.

2 دیدگاه در «چگونه رفرنس یک مقاله را پیدا کنیم؟»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.