کدام پلاگین‌ها برای وب‌سایت‌های وردپرسی مناسب هستند؟

معرفی ۷ پلاگین‌ رایگان و کاربردی وردپرس

تا به حال به ساختن وب‌سایت شخصی خود فکر کرده‌اید؟ وب‌سایتی که در آن به معرفی محصولات و خدمات برند خود بپردازید؟ پس چرا همین الان و با کمک وردپرس یک وب‌سایت نمی‌سازید؟ ساخت وب‌سایت با وردپرس نسبتا آسان است و در مدت زمان کمی می‌توانید به آن مسلط شوید.

امروزه همه به خصوص کسب و کارها از اهمیت دیجیتال مارکتینگ آگاه هستند. اولین پایه برای دیجیتال مارکتینگ، داشتن یک وب‌سایت است که در آن با کمک خدمات تولید محتوا، به معرفی خدمات و محصولاتتان بپردازید. برای ایجاد وب‌سایت هم می‌توانید سایت خود را با کدنویسی ایجاد کنید و هم این‌که از وردپرس استفاده کنید.

سایت‌های وردپرسی معایب خاص خودشان را دارند با این ‌حال گزینه‌ای مناسب برای کسب و کارهای کوچک محسوب می شوند. استفاده از وردپرس به شما کمک می‌کند تا به آسانی سایت خود را ایجاد کنید. یکی از مواردی که حتما در سایت‌های وردپرسی باید از آن استفاده کنید، پلاگین‌ها هستند.

برای آشنایی بیشتر با پلاگین‌های وردپرس این مثال را در نظر بگیرید. هنگامی که شما یک تلفن همراه جدید می‌خرید، برنامه‌های اندکی روی آن وجود دارد. برای این که بتوانید از آن به خوبی استفاده کنید، برنامه‌های مختلفی را روی آن نصب می‌کنید. پلاگین‌ها هم دقیقا همین‌گونه هستند.

برای آشنایی با مهم‌ترین پلاگین‌های رایگان وردپرس در ادامه این مقاله وبلاگ ترجمیک همراه ما باشید!

مطالب مرتبط:

آموزش صفر تا صد تولید محتوای متنی

پلاگین Elementor

ویرایشگر صفحه وردپرس بسیار ابتدایی است و نمی‌توان با آن صفحات چندان متنوعی ایجاد کرد (این نکته در طراحی صفحات فرود یا لندینگ‌پیج‌ها اهمیت زیادی دارد). بنابراین، اگر یک برنامه‌نویس متخصص نیستید، به یک افزونه صفحه‌ساز نیاز دارید تا طرح‌های مورد نظر خود را به سرعت ایجاد کنید.

این افزونه‌ها به شما این امکان را می‌دهند که به راحتی صفحات خود را با استفاده بدون هیچ گونه مهارت کدنویسی ایجاد و سفارشی کنید. یکی از بهترین پلاگین‌های صفحه‌ساز، المنتور است. المنتور به خوبی از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند و امکان ساخت انواع عناصر مختلف را با آن دارید.

هم‌چنین این افزونه با فراهم کردن صدها قالب آماده به شما این امکان را می‌دهد که به سرعت طرح‌های مورد نظر خود را بدون هیچ زحمتی ایجاد کنید. همچنین، می‌توانید طرح‌بندی‌های سفارشی‌سازی شده خود را برای استفاده مجدد در صفحات دیگر ذخیره کنید.

بسیاری از امکانات المنتور رایگان هستند. با این حال اگر به امکانات بیشتری نیاز داشتید، می توانید اشتراک پریمیوم آن را تهیه کنید.

پلاگین Yellow Pencil

با المنتور شما انواع بلوک‌های مختلف را ایجاد می کنید. اما اگر برای ظاهر سایت خود به امکانات بیشتری نیاز دارید، پیشنهاد می‌کنیم که افزونه Yellow Pencil را نصب کنید. این افزونه رایگان به شما کمک می‌کند که تنها با چند کلیک ویژگی‌های ظاهری سایت خود همانند فونت، جاستیفای، رنگ‌ها و چیدمان را تغییر دهید. بیشتر امکانات این افزونه رایگان است با این‌حال شما برای استفاده از امکانات بیشتر می‌توانید که اشتراک آن را هم خریداری کنید.

مطالب مرتبط:

۱۲ ابزار قدرتمند برای تحلیل سئو در سال ۲۰۲۴

پلاگین AIOSEO

پس از تولید محتوای متنی مخاطب‌پسند باید اطمینان حاصل کنید که محتوای شما با اصول سئو هم منطبق باشد. مثلا لینک داخلی و خارجی داشته باشد یا این‌که توضیحات متای آن فراموش نشده باشد. در این حالت، از نصب افزونهAIOSEO بر وب‌سایت خود غافل نشوید.

این افزونه بهینه‌سازی عناوین صفحات، توضیحات متا و سایر عناصر مهم سئو را برای کمک به بهبود رتبه وب‌سایت شما آسان‌تر می‌کند. AIOSEO یک نقشه سایت برای موتورهای جست‌وجو نیز ایجاد می‌کند، بنابراین آنها برای خزیدن و فهرست کردن سایت شما مشکلی نخواهند داشت.

معرفی افزونه‌های کاربردی وردپرس
معرفی افزونه‌های کاربردی وردپرس

پلاگین WooCommerce

اگر می‌خواهید که وب‌سایت خود را به یک فروشگاه تجارت الکترونیک تبدیل کنید، افزونه WooCommerce برای شما کاربردی خواهد بود. این افزونه به شما این امکان را می‌دهد تا به راحتی صفحات مربوط به محصولات خود را ایجاد کنید.

پلاگین TranslatePress

اگر به نسخه چند زبانه سایت خود نیاز دارد، نصب افزونه TranslatePress برای شما کاربردی است. این افزونه به صورت خودکار وب‌سایت شما را به زبان‌های دیگر ترجمه می‌کند. هم‌چنین به طور خودکار برچسب‌های hreflang را برای هر زبان اضافه می‌کند، بنابراین برای سئو نیز خوب است.

البته اگر به خدمات بومی‌سازی وب‌سایت خود در زبان‌های دیگر به صورت تخصصی نیاز دارید، از خدمات ترجمه سایت ترجمه تخصصی ترجمیک استفاده کنید! بهترین کیفیت را به همراه مناسب‌ترین هزینه و در سریع‌ترین زمان به شما ارائه می‌دهیم.

پلاگین Wordfence

از حملات هکری و بدافزاری می‌ترسید؟ پس با نصب پلاگین Wordfence وب‌سایت خود را ایمن نگه دارید. Wordfence یک فایروال قوی و اسکنر بدافزار به وب‌سایت شما اضافه می‌کند تا از سایت شما در برابر هکرها و نرم افزارهای مخرب محافظت کند. همچنین می‌توانید از آن برای افزودن احراز هویت دو مرحله‌ای و اجرای عیب‌یابی امنیتی در سایت خود استفاده کنید.

البته توجه داشته باشید که هیچ وب‌سایتی کاملا از حملات هکرها در امان نیست. بنابراین همواره از اطلاعات وب‌سایت خود نسخه پشتیبان داشته باشید. دائما رمز عبور وب‌سایت خود را تغییر دهید و آن را در اختیار افراد ناآشنا قرار ندهید. هم‌چنین پلاگین‌ها و نسخه وردپرس خود را دائما به روزرسانی کنید.

مطالب مرتبط:

مزایا و معایب سئو کلاه سفید، سیاه و خاکستری

پلاگین UpdraftPlus

در سطور پیشین به اهمیت تهیه نسخه پشتیبان از وب‌سایتتان پرداختیم. توجه داشته باشید که تهیه نسخه پشتیبان به شما کمک می‌کند که در صورت حملات هکری یا حتی حذف تصادفی محتوا، با مشکلات کمتری مواجه شوید. پلاگین UpdraftPlus به شما در تهیه نسخه پشتیبان کمک می‌کند.

سخن پایانی

در این مقاله به معرفی پلاگین‌های کاربردی برای وب‌سایت‌های فروشگاهی که با وردپرس طراحی شده‌اند، پرداختیم. توجه داشته باشید که پلاگین‌های رایگان بسیاری وجود دارند که می‌توانند به شما کمک کنند. با این حال، نصب هر پلاگین می‌تواند تاثیری منفی بر سرعت سایت شما داشته باشد. بنابراین بهتر است که به نصب پلاگین‌هایی که واقعا به آن‌ها نیاز دارید، اکتفا کنید.

اگر وب‌سایت خود را طراحی کرده‌اید و اکنون برای سئو و بهبود رتبه آن به تولید محتوا نیاز دارید، نگران نباشید. سایت سفارش تولید محتوا ترجمیک انواع خدمات تولید محتوا را ارائه می‌دهد. برای اطلاع از تعرفه‌ها به صفحه هزینه و قیمت ترجمه مراجعه کنید.

2 دیدگاه در «معرفی ۷ پلاگین‌ رایگان و کاربردی وردپرس»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.